V centru Ostravy byla dokončeno a otevřeno prodloužení ulice Masná.
Stavba za více jak 22,7 mil. korun bez DPH prodloužila ulici Masnou k ulici Janáčkova. Nový úsek ulice Masné je vizuálně podobný ulici Stodolní, na kterou navazuje. V komunikaci a u parkovacích stání jsou položeny žulové kostky, v chodnících pak žulové desky a betonová zámková dlažba na cyklostezce. Nově zbudovaná část ulice má délku přibližně 100m.
Prodloužení ulice vzniklo v těchto místech
Pohled k ulici Stodolní. Zatímco ulice Stodolní má v jedné výškové rovině celý profil komunikace. Ulice Masná má chodníky pro pěší výškové výš, než vozovku pro automobily.
Pohled ulicí Masnou k ulici Janáčkova
V části mezi chodníkem a vozovkou vznikl prostor pro zeleň. Pozitivní je, že s přírodní mulčí.
Chodník vede po obou stranách ulice. Blíže k bývalým jatkám však postrádá logický návrh. Vede k zapuštěným kontejnerovým stáním pro odpady. Zde se velmi zužuje. A následně pokračuje k podélným parkovacím stáním, kde náhle končí.
Mezi podélnými parkovacími stáními jsou umístěny stromy. Umístění stromů v lokalitě je pozitivní. Ne však již okolí, ve kterém se nachází. Prakticky pouze kolem stromů je zvýšený obrubník, který zabraňuje přítoku dešťových vod ze zpevněných ploch k samotnému stromu. Dá se chápat, že strom na fotografii při levém okraji navazuje na chodník, který zde končí. Pokud zde chodník končí, mohl být obrubník snížen již před stromem. Zabránění nárazu aut do stromu se dá řešit i jinými způsoby. než zvýšenou obrubou kolem stromu.
Některé detaily se nepovedly
Pohled na vyústění jednosměrné cyklostezky přes ulici Janáčkovou
Pohled od ulice Janáčkova k ulici Stodolní
jvndys :
trochu mě jen mrzí, že po prezentaci koncepce cyklodopravy a prohlášení, že postupně při každé nové rekonstrukci nebo úpravě komunikací se budou aplikovat určité principy, nejde vidět vlastně nic z toho
15.03.2023 09:48Crazym :
jvndys: Však určité principy se uplatňují, tohle je krásný příklad https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/03/IMG_9817.jpg 😂
15.03.2023 10:08A ten chodník kolem kontejnerů ukončený parkovacím místem je boží 😂
David :
Oni pracovali 7 měsíců na 134 metrech cesty??? (Rekonstrukce stávající 34m dlouhé cesty a 100m nového prodloužení) 🥺
15.03.2023 10:29PetrK :
Nevím proč ty lampy musí být skoro uprostřed chodníku, na to je nějaká norma?
Mx :
palec nahoru za použité materiály, v Ostravě se dalo očekávat katastrofu, protože už to není oficiálně historické centrum. Rozhodně to není samozřejmost, takže super.
Bronislav Ceh :
Je to trošku smutné, ale tohle je to nejlepší co jsem tu za delší dobu v oblasti veřejného prostoru v Ostravě viděl.
Franta Mandarinka :
Až na tu polskou žulu a podvoníka.
15.03.2023 18:20Martin [msstavby.cz] :
Franta Mandarinka: Polská?
15.03.2023 20:54Marthin :
PetrK: Díky za postřeh, taky jsem se nad tím pozastavoval. Zrovna čtu opět „Města pro lidi“ od Jana Gehla:
„Má-li být chůze pohodlná, včetně přijatelné vzdálenosti a tempa, pak nesmí být prostor pro chodce plný různých přerušení a překážek. Tyto kvality často nabízejí pěší zóny, ale zřídkakdy chodníky na městských ulicích. Naopak je pozoruhodné, kolik překážek a obtížností bylo do pěšího terénu během let zakomponováno. Dopravní značky, sloupy veřejného osvětlení, parkovací hodiny a všechny typy technických kontrolních zařízení jsou systematicky umisťovány na chodníky, ´aby nebyly v cestě´…..to vše doplňuje obraz pěšího terénu, v němž musí chodci manévrovat jako lyžaři při slalomu, aby se vůbec mohli po chodnících pohybovat.“
Toť Jan Gehl z roku 2010… a smutné srovnání s Ostravou 2023…
PetrK :
Marthin: k tomu ještě na jedné fotce jsou asi půl metru od sebe sloup osvětlení a dopravní značka…
16.03.2023 07:52Franta Mandarinka :
Martin [msstavby.cz]: Martin [msstavby.cz]:
Ano polská, minimálně obrubniky jsou polské. Ostatní materiál jsem ještě osobně neviděl. Zajdu se tam podívat.
21.03.2023 20:55Cyklista :
Franta Mandarinka: Co máte proti polské dlažbě. V ČR už není téměř žádný lom, který by byl schopen dodat kámen na dlažbu a nové se neotevírají, protože to škodí životnímu prostředí.
22.03.2023 08:40aldik :
Neměli by se první zastavět ty proluky tam a až poté dělat nová silnice a chodníky? Takhle to pak při stavbě ještě rozje*e těžká technika. Trochu kocourkov mi přijde :-D A té prázdné krabice po Bauhausu se asi nezbavíme jak tak vidím, Galerie Plato která tam zčásti pořád má prostory by se možná víc hodila do prostor haly Vítkovického nádraží (pro cestující by stačil prostor vedle v přístavbě, nebo v celozasstřešeném nástupišti jako na Mošnově, stejně tam většina přijde před odjezdem a rychle zmizí).
27.03.2023 10:27ELB :
Poznámka z pohledu cyklisty: Před otevřením této nové části Masné ulice bylo možné jet na kole od Fifejd dolů po Českobratrské, odbočit doprava kolem parkoviště u Bauhausu a pak doleva na Janáčkovu ulici do centra a dále třeba po Mlýnské a Matiční ulici do Komenského sadů. Po otevření nové části Masné ulice je cyklista naveden úzkými jednosměrnými cykloúseky a přechodem přes Janáčkovu ulici do Masné ulice. Z Masné ulice ale nelze legálně odbočit vlevo do Stodolní, ani následně vlevo do Kolejní (směr Poděbradova). Cyklista je naveden zpět na Porážkovou ulici. Aby byla nová úprava pro cyklisty funkční, měla by být Stodolní pro cyklisty legálně obousměrná, jinak se jedná v křižovatce Janáčkovy a Masné ulice pouze o nevhodně umístěné dopravní hřiště a nikoliv funkční řešení křižovatky.
15.05.2023 13:18