Přestupní uzel Ostrava-Hulváky, II. etapa

Po téměř dvou letech od podání žádosti získal projekt územní rozhodnutí. Samotná žádost byla podána 20.3. 2020.

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Svizzera :

    Ostrava neumí budovat přestupní uzly, a tady je další důkaz.
    1- přestupní vzdálenosti jsou enormní, vezměme v potaz, že trolejbusy i tramvaje zastavují u označníku. Vzdálenost tram-bus směr centrum 157 m, vzdálenost bus-tram směr Poruba 174 m. Často při přestupu jde o minuty. Imobilní vozíčkáře, kteří se budou muset plahočit do kopečka k Duhovému domu, to jistě potěší. Při ponechání v současném místě by bylo možné i celkové zastřešení, místo by bylo zcela v rovině a umístěním by připomínalo více kompaktní městotvorný prvek. Nově bude připomínat obyč zastávku na nějaké výpadovce, radiále někde za městem.
    2- žádné zklidnění, ale spíše nárůst dopravy. Teď se při cestě do centra mnozí motoristé „městské třídě“ vyhýbají, aby nemuseli zastavovat při každé tramvaji (Hulváky, Daliborova). Takto se samostatnými pruhy dopravu místo zklidnění zintenzivníme.
    3- realizace buď ‚vídeňských zastávek‘, nebo toho, co známe z Nádražní, by dopravní plochu zpevněného prostoru nechalo v současném stavu, zároveň by pro cestující směr Poruba umožnila přestup skoro ‚hrana-hrana‘ bez vstupu do vozovky, cestující směr centrum by mohli přejít vozovku a byli by hned u označníku trolejbusu. Takový je současný trend ve světe, Ostravou!!! opět ignorován. Auta by musela vyčkat na odjezd tramvaje a kvůli plynulosti by byla spíše vůle uvažovat o zóně 30.
    4- sny MAPPA o kvalitní městské třídě se širokými chodníky, cyklostezkami, zelení nevidím. Této příspěvkovce přestávám věřit jejich slova (spíše to jsou sny někoho bez pravomocí). No ale co bychom čekali, vždyť tam mají poměr architekti+urbanisté vs komunikace+participace 1:1. Někdo to „designové úpravy městské třídy“ přeci hájit a pořád dokola propagovat musí.

    Měl bych radost, kdyby se současný projekt zrušil a začalo se od znova, pořádně, kvalitně, s citem pro město i jeho obyvatele.

    Thumb up 33 Thumb down 3
  2. Vítek :

    Samotnou stavbu nechci komentovat. Ten proces je ale opravdu na ještě dlouho, teď se asi bude projektovat pro stavební povolení, pak stavební povolení, asi realizační projekt, výběr zhotovitele , vše přes různé samosprávné orgány, do toho volby. A to to již asi min.2 roky běží.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  3. Johnny :

    No ta uliční čára se rozbíjet nemusela…

    Thumb up 8 Thumb down 0
  4. mJožka :

    Svizzera: Jen bych k bodu 4-doplnil, že na záměru se pracuje od roku 2017. MAPPA vznikla 2019, resp. začala pracovat plnohodnotně 2020, tedy v době, kdy DÚR byla hotova.
    K ostatním bodům nemám co dodat a s poslední Vaší větou souhlasím. Ve městě se mají projektovat ulice a nikoliv pozemní komunikace.

    Thumb up 14 Thumb down 0
  5. rom :

    mjožka

    Takže od kdy bude už všechno krásné a správné? Na Karolině se dostavuje další blok – bude tam veřejný prostor – dlažbu asi nezměníte, ale kvalitní zeleň a mobiliář ano. Chytráci z města už vymýšlí názvy ulic!!! Další blok se schvaluje – to už by mělo být komplex světové, ne? Tedy včetně kvalitní dlažby a všeho. díky

    Thumb up 0 Thumb down 8
  6. Vítek :

    Když jsem si to přečetl, tak vidím, pětiletka je na takovou stavbu málo.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  7. liaa :

    V tom stavebním výkresu se nevyznám, mohl by, prosím, někdo udělat krátké resumé pro amatéra? Tramvajová zastávka se bude posunovat? Jak bude zajištěn bezbariérový přestup?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  8. kolečko :

    liaa:
    Doporučuji se podívat na: http://prnt.sc/26sdnho

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. kolečko :

    liaa:
    Tramvajové zastávky (sdružené, takže i pro autobusy) se budou posunovat směrem od Poruby do centra. Před nastoupením do tramvaje bude dobré si pořádně rozmyslet do kterých dveří nastoupíte. Protože, když třeba pojedete z Poruby na trolejbus a v Hulvákách budete vystupovat u řidiče a ještě budete mít tu smůlu, že před vaší tramvají nebude ta první, tak vás čeká cca 80 m do kopce(zastávky budou v kopci) k přechodu přes kolejiště, kde bude dávat projíždějícím tramvajím přednost, pak čekání na přechodu pro chodce, kousek cesty po chodníku a další přechod (přes cyklostezku a silnici) a pak ještě kousek a budete u trolejbusu. To je zhruba těch 170 m o kterých se píše v prvním komentáři. Prostě další ostravská veřejně prospěšná stavba.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. M. :

    kolečko: to je trénink na nějaký překážkový běh…
    Jen takový dotaz, proč se to posunuje vůbec ty zastávky? Nějakou chytrou hlavu napadlo, že na stávajícím místě to není tak super, nebo proč? Výjimečně to není ironie ale vážně míněný dotaz…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  11. kolečko :

    M.:
    Původní záměr byl, při tvorbě nového územní plánu Ostravy v roce 2014, nechat zastávky a postavit nástupní ostrůvky zhruba tam kde jsou teď a protáhnou je směrem na Porubu. Ale asi projektanti narazili na majitele té hospody a autobazaru co tam je. Tak proč nejít cestou nejmenšího odporu. A lidi ať courají.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. M. :

    kolečko: tak proč je neprotáhli na druhou stranu? Tam taky něco vadilo?
    No, je to docela špatně vyřešeno, ale tak ti, co to navrhli a schválili, tam vystupovat asi nebudou, takže je to trápit rozhodně nemusí…

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.