P3 Ostrava Central

Na místě nedávno asanované vítkovické Aglomerace vznikne logistický areál.

Cílem záměru je v zájmovém území vybudovat logistický areál mezi ulicí Místeckou, Rudnou a lokalitou Dolní Oblast Vítkovice, lemovanou z východní strany řekou Ostravicí, včetně dopravní a technické infrastruktury. Předpokládá se výstavba 13 skladovacích hal, které
budou zahrnovat i administrativní části (158 431,8 m2 skladových a retailových ploch, objekty pro administrativu 3 146 m2) a zázemí pro zaměstnance, páteřních komunikací, zásobovacích dvorů, parkovišť pro osobní i nákladní vozidla a technické infrastruktury, zajišťující provoz
jak pozemních objektů, tak dopravních a manipulačních ploch.

Administrativa

Objekty administrativy jsou rozděleny samostatně do objektů A1 až A4. Celková plocha je
3 146 m2. Objekty administrativy budou samostatně řešeny při další projekční přípravě
záměru.

Objekty hal


Objekty jsou navrženy jako skladové a výrobní haly standardního charakteru s výškovou hladinou do 15 m, dva objekty 23 m. Pro svou účelnost byly zvoleny obvyklé typy fasádních systémů, avšak s ohledem na danou lokalitu, se zapuštěnými vestavky a retaily s pohledovým
pláštěm. Do veřejné páteřní komunikace jsou orientovány vstupy do objektů a také prostory pro retail. Zásobovací dvory a manipulační plochy jsou naopak směřovány do areálových prostor, které jsou neveřejné.

zdroj: EIA

Související články


Komentáře

  1. davidb :

    Proč do toho nezahrnou rampu Rudná – Místecká!
    Rudná m být co nejrychleji průjezdná a ne že se tam poskakuje po nesynchronizovaných semaforech a 2 přechodech!

    Thumb up 21 Thumb down 0
  2. Martin [msstavby.cz] :

    davidb: Investorem je soukromý investor. Rudná patří ŘSD.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  3. davidb :

    Martin [msstavby.cz]:
    To já vím a chápu.
    Ale při přípravě a schvalování se to do toho mělo zakompletovat.
    Klidně kdyby to ŘSD postavilo o něco později.
    Teď už to úplně padlo.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  4. Martin :

    Dobrý den, mohu se zeptat kdo je investor a kdo dělá projektovou dokumentaci? Děkuji

    Thumb up 1 Thumb down 2
  5. MM :

    Jen taková vsuvka. Autobusy z Brušperka nebo Havířova končí na začátku města v terminálech a tady úplně v pohodě budujeme skladový terminál, který zvýší a zatíží dopravu násobně víc než nějaký autobus a nevadí to nikomu. Já chápu, že Ostrava je malé město a představa, že by na místě vznikla klasická bytová a administrativní zástavba je utopie. Nejsme Praha nebo Brno, že. Ale postavit skladový areál v podstatě uprostřed města, zatížit to dopravou, to je opravdu Ostravská specialita. Terminál pro občany budují i ve směru z Hlučína. Tím chci jenom říct, že to celé je komedie.

    Prostě na občana se šlápne na krk a hotovo, ale tady se neděje nic. Neříkám, že hned za 2 roky tam mají stát byty, ale snad je plánovaný nějaký rozvoj města. No a napojení na Rudnou, to je další komedie. Tady bych v podstatě investorovi nic nevyčítal, ale jde vidět, že nějaká kooperace mezi státem a soukromníkem je tragická. Ta křižovatka měla být vyřešena už dávno, teď se nabízela příležitost a nic. Děti nám za 30-50 let poděkují, že mají v centru města sklad s parkovištěm. Fakt zoufalost.

    Thumb up 56 Thumb down 5
  6. balde :

    MM: v místě staré fabriky postaví nové fabriky, v tom nevidím problém, s byty máme problém zastavět centrum, tak už vidím jak stavíme tady :D, jinak s rampou na rudnou stopro souhlasím. Navíc tam je fajn, že tam sjou vlečky, takže spousta logistiky může být po kolejích.

    Thumb up 21 Thumb down 2
  7. Archerr :

    balde: jsou v uvahu pro dvě haly ale dle mych zdroju to najemci malo poptavaji, jinak v dokumentu je zminka ze vitkovice planuji pobliz p3 parku terminal kombinovane dopravy na prostoru 3,3 ha

    Thumb up 4 Thumb down 0
  8. Archerr :

    Martin: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK2193

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. DRJPJR :

    davidb: Podle dostupných dokumentů se při projektování počítalo s dlouhodobě uvažovanými dopravními stavbami v oblasti kolem Aglomerace vč. rampy z Rudné na Místeckou, severním spojem z Aglomerace do DOV nebo přeložkou tramvaje.

    V EIA se píše: Dostavba MUK Rudná x Místecká v sobě zahrnuje dostavbu chybějících dvou ramp, mimoúrovňovou křižovatku s ul. Lidickou a přeložku tramvajové tratě. Přestavba řízených křižovatek na mimoúrovňové je územně hájena i na návazných křižovatkách s ul.Závodní a Vratimovskou. S výjimkou křižovatky s ul. Závodní, kterou projekčně prověřovalo město Ostrava, nebyla na ostatních uzlech projekční příprava zahájena.
    Navrhované napojení průmyslového parku všechny výhledové záměry respektuje. V rámci připravované stavby je navrženo dopravní napojení, které je dokladováno dalším schématem. Toto napojení zahrnuje i dočasné přímé napojení na ul.Místeckou využívající současný rekonstruovaný vjezd.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  10. David :

    Jen 3.000 m2 pro administrativu je málo, kdyby to alespoň byla polovina… Sklady, Haly, Fabriky… budoucnost Ostravy, nádhera :(

    Thumb up 11 Thumb down 8
  11. davidb :

    DRJPJR:
    Takže teď je to na městě či kraji aby tlačil na ŘSD a začalo se to projektovat.
    Tím by zmizly včechny semafory (ty dva přechody by mělo město vyřešit samo nadchody).

    Thumb up 3 Thumb down 0
  12. Fanda :

    MM:Jak chápat to, že Ostrava je malé město? Praha, dobře,ale Brno?,o tom bych polemizoval.Kdyz se podíváte na urbanismus Ostravy, tak je tohleto správné řešení.Je to industriální lokalita, takže výstavba rezidenčního bydlení by se tam těžko ujala.Smerem od DOV ke Karolíně má být bytová výstavba a administrativa.Tohle více posílí centrum města.Balde správně poznamenal, že tam jsou železniční vlečky, které se dají využít.At už na cargo překladiště do Paskova nebo i po splavnění Odry do Ostravy,po řece.Mozna to i nakonec, díky sprovozneni železničních vleček pomůže dopravě na Rudné.Je logické, že kdyby tato zástavba byla tam enormní zátěží na dopravu,tak by nezískala potřebná povolení.Ps: Té administrativní části, směrem do ulice rudné by mohlo být více.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  13. Rdm :

    davidb: pořád přemýšlím o jakých přechodech mluvíte a mám pocit, že si neuvědomujete, kde mají dané stavby vzniknout a že s kilometr vzdálenými přechody se nikdo nebude zabývat.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  14. davidb :

    Rdm:
    Jasně této stavby se to netýká, ale zabývat by se tím mělo.
    Na silnici I.třídy nemají co dělat- brzdí provoz, zvyšují emise.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  15. JohnnyKrabák :

    Martin [msstavby.cz]:
    Myslím, že tady všichni chápeme rozdíl mezi soukromým a veřejným investorem, přesto bych stavební povolení a napojení na silnice podmínil vybudováním rampy (nebo alespoň odprodejem pozemku pro rampu, aby to neschopné ŘSD mohlo postavit později). Je naprostá ostuda, že tam ta rampa (teď) chybí a (do budoucna) chybět bude.
    Pokud se dobře dívám, vypadá to, že se půjde vyhnout semaforu sjetím z rudné a projetím areálu na místeckou, to opravdu někdo chce?

    Jak říkám, páky tady jsou, jen je třeba je využít. A zaštítit se můžou třeba ekologií, protže auta zastavující co 50m na semaforech vyprodukují mnohem více škodlivin, než když plynulou rychlostí projedou. (Když už je argument plynulosti dopravy nedostatečný)

    Thumb up 6 Thumb down 4
  16. balde :

    David: někde ti propuštění z OKD, Vítkovic, Nové Huti budou muset pracovat, jinak to půjde z Ostravou z kopce, všichni brečí že se zastavují pole, ale když se pro jednou má zrevitalizovat dlouhodobý brownfield, který byl roky nevyužitý, tak je to taky pro některé problém. Navíc má to perfektní obslužnost nejen pro auta, ale je tam i zastávka tramvajová kousek.

    Thumb up 25 Thumb down 0
  17. Rdm :

    davidb: vy jste to ale podal tak, jako by to měl dělat investor té P3. Ta část Rudné prochází obydlenou částí, i kdybyste postavil nadchod a doprostřed silnice dal plot, aby lidé nepřebíhali přes cestu, tak by stejně nedošlo k zvýšení rychlosti kvůli hluku. Asi by to chtělo nějakou studii jestli by to vůbec něčemu pomohlo.

    JohnnyKrabák: podle katastru ty pozemky stále patří Vítkovicím a těm je nějaká rampa ukradená a pokud by mělo zájem Město nebo ŘSD, tak se mohlo už dávno s nimi dohodnout, je však otázka, jestli by zrušení jednoho semaforu přineslo nějaký pozitivní výsledek, když o kousek dál začíná série semaforů, kterých se nezbavíte (max dvou, jak píšu výše). Celkově by ten úsek mezi Jeremenkem a Mosty Mládeže, bylo fajn nějak vyřešit, jenže udělat tunel je nákladné a řešení podobná těm z USA https://ggle.io/3HIhnevím, jestli tady chci :)

    Thumb up 2 Thumb down 2
  18. aggu :

    Už dnes je po většinu dne průtah Vítkovicemi a Zábřehem kompaktní štrůdl aut 2 pruhy tam/2 pruhy zpět. Okolí křižovatky s Místeckou je nejrušnější ve městě. Jen minimum aut odbočuje z Rudné do Vítkovic nebo zábřežských vilek = všechno tranzit.
    Úrovňové průtahy s převažujícím tranzitem obytnými čtvrtěmi nelze tolerovat.
    V Ostravě jsou 3 (Cingrův Sad + Bohumínská) a řešit alespoň trochu smysluplně se začal zatím jen jeden.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  19. davidb :

    Rdm:
    Jo podal jsem to nešťastně.
    Zvýšení rychlosti by tam ani být nemuselo, důležitá je spíše plynulost = bez zastavení.
    A ano mělo by se to řešit komplexně od prvního do posledního semaforu.
    Jediné na ce je zatím studie je mimoúrovňová křižovatka Rudná x Závodní. Bohužel z roku 2009!!! https://adoc.tips/mimourovova-kiovatka-rudna-zavodni.html
    K odkazu a proč ne? Moc bytových domů v úseku Výstavní – Závodní není! A u některých už skoro podobná věc je, ne?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  20. Fanda :

    aggu :Ta předimenzovaná Rudná se musí řešit, protože už je momentálně na hranici své kapacity.Nekde jsem četl že bylo v plánu postavit most od vítkovického stadionu, až k Jeremenku.Ja osobně bych byl pro, aby to už bylo od vyskovickych mostů.To je technicky náročný projekt,ale bude se to asi muset tak vyřešit.Nejde přeci mít na tranzitu Ostravou na jednom kilomentru tři křižovatky.Plynulost dopravy žádná+exhalace z dopravy.Uz by se měli zodpovědné orgány tím zabývat.Ten logistický areál zas nebude mít takový vliv na dopravu, protože doufám že se bude většina zboží přepravovat po železnici,nakonec je to i levnější, ale ta Rudná se musí řešit co nejrychleji.Za deset let to bude potom velký problém.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  21. aggu :

    Fanda: Od výškovických mostů? Nad zástavbou v Zábřehu a Vítkovicích? To bys musel vyrobit Nuselák. Na rovině. To není náročný projekt, ale blbost. Exhalace by ti samozřejmě zůstaly.
    A ten logistický areál bude mít po končení naopak značný vliv na dopravu. Jak PKW tak LKW.

    Thumb up 3 Thumb down 5
  22. acdlcia [msstavby.cz] :

    davidb: Z dokumentace EIA k P3 parku

    Thumb up 7 Thumb down 0
  23. Rado :

    balde: Ostrava, město skladů. Otázkou je, čím si Ostrava pomůže. Na skladníka moc odbornou kvalifikaci nepotřebujete, a to je problém Ostravy. Tohle je jedinečná šance na rozvoj města a co uděláme? V centru města postavíme sklady. Což je v ČR opravdu rarita. Ostrava by se měla zbavit té své průmyslové „zaprděnosti“ a přemýšlet opravdu jinak. Vymanit se z toho průmyslu, pokud to opravdu nebude hi-tech či něco s velkou přidanou hodnotou. Obávám se, že pád OKD otřese v tomto regionu se vším. Přichází ve špatnou dobu a nejsou zde žádná volná místa pro tisícovky lidí bez práce. To, že není poptávka po kancelářských prostorách teď, neznamená, že nebude za 10 let. Nicméně sklady nedávají možným investorům žádnou dobrou zprávu o Ově. Prostě, že holt nemá na víc.

    Thumb up 11 Thumb down 6
  24. adamous :

    Rado: Jsem stejneho nazoru, za me sklady proc ne, ale patri to nekde na okraj, tohle je lokalita, ktera by mela byt resena uplne jinak, treba neco ve stylu prazskeho Karlina, kde vse stare srovnali se zemi a zastaveli to modernimi kancelaremi a byty.

    Thumb up 6 Thumb down 5
  25. Fanda :

    aggu : Dobře,tak mi teď řekni jak by jsi to řešil ty.Uz předtím byly návrhy že se vyřeší tento problém v úseku od stadionu k Jeremenku přes ulici Sirotčí mostem, protože ta situace je tam neudržitelná.Od vyskovickych mostů, mě napadlo proto, že už by se to mělo řešit z tohoto místa.Kdyz to zůstane tak jak doposud,tak za deset let pojedeš autem krokem.Taky by se dalo udělat to, že se zbourají všechny budovy kolem a bude z toho klasická rychlostní silnice Opava-Havirov, přes Ostravu.A to si myslím že nikdo tohle nechce.S Rudnou budou větší problémy, než s místeckou nebo bohuminskou.Me osobně to zajímá jak se to dá vyřešit.Dobre,je prodloužená Rudná,ale tím pádem v tom zmiňovaném úseku narůstá počet aut.Nebude to jednoduché tohle vyřešit.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  26. aggu :

    Rado: Nejsme město skladů. Tahle lokalita není v centru města, v tomto území se nikdy nebydlelo (kromě jedné ubohé ulice s pár domy). Bydlela tam hlavně řeka a pak těžký průmysl. Žádná „šance na rozvoj“ města se tady konat nemůže a ani ho nikdo nečeká. Ale může k ní brzy dojít jižně od Rudné.
    Průmysl je zaprděný? Jaký průmysl máte na mysli? Ten z fotek z 1. poloviny 20. století? Bože, dej 21. století více rozumu a průmyslu v Evropě.
    Pád OKD s Ostravou nemá jak zatřást, rok 1994 už máme dávno za sebou. Karvinou možná i zabije. Otázka je, co jí ublíží víc, konec uhlí nebo místní pasivita a MVP style.
    V okolí je uhlí dostatek a dá se dovézt. Pokud zhyne utilitární OKK, ať. Další koksovna je v Kunčicích na okraji města. Místní strojírenství uhlí odjinud nezabije, to může jen zabít lidská zaslepenost.
    V Ostravě jsou roky a roky tisíce volných pracovních míst. S tím problém není. Problém je ujetá sociální politika. Problém je špatná imigrační politika. Nejsou lidi.
    Poptávka po kancelářských prostorech těžko najednou zmizí kvůli jednomu chřipkovému viru. Představa, že všichni budeme sedět doma u kamer je směšná.
    Jakou zprávu dávají „investorům“ sklady o Praze, která je jimi přímo oblepená? A obligátní otázka, jak se ten potenciál „město má na víc“ počítá?
    Bulšit.

    Thumb up 5 Thumb down 6
  27. aggu :

    Fanda: Nevím jak to vyřešit. Nejsem urbanista ani dopravní plánovač ;) Zeptej se Hudečka :-)
    Když se bolševici probourali Zábřehem a Vítkovicemi a do vzniklé brázdy městem položili dálnici, nějaká historie Vítkovic nebo klid v Zábřehu je nezajímaly. Teď tam chceme město, ale už to nejde.
    Jedna možnost je ubourat ještě víc. Po bolševicku.
    Druhá možnost je tranzit po Rudné zahloubit a na povrchu vrátit město do města.
    Třetí možnost mě napadla při pohledu na mapu – svést Rudnou pod Shopping Parkem do železničního koridoru. Na dvě patra. Už teď trasa vede v zářezu. A v Kunčicích se zase napojit.

    Thumb up 6 Thumb down 5
  28. Martin [msstavby.cz] :

    davidb: Prosím, dříve si to ověř, než napíšeš, že něco padlo. Viz. acdlcia [msstavby.cz]:

    balde: Vlečky tam sice jsou, ale nepočítá se s nimi do budoucna. Prakticky veškerá doprava bude nákladními automobily. Vlečky jsou soukromé, patří VÍTKOVICKÁ DOPRAVA a.s.. Což by problém domluvit se asi nebyl. Jenže v územním plánu je přes vlečku navrhnuta další komunikace pro, hádejte… auta. Dojde tak k likvidaci větší části vlečky. Navrhovanou komunikaci můžete také vidět v obrázku, co vložil acdlcia [msstavby.cz]: Poměrně hustou síť vleček, kterou zde máme, se nám nechce nějak využívat. Město by mělo být iniciátor udržitelné dopravy, to se však neděje.

    A k tomu, že někdo z OKD apod musí někde pracovat. Těch míst ve skladech zase tolik nevznikne. Navíc, co se tak konečně oprostit od montoven někam dál?

    Projevuje se zde neschopnost města v urbanistickém plánování a rozvoji. O udržitelném rozvoji se, také v této lokalitě, nedá moc mluvit. Návaznost na okolní organismus je minimální. Ale třeba pak vypíšou nějaký další program z Fajnový prostor a lidi si tma navrhnou třeba další agility park a tak a všichni si pak u toho dají selfička :)

    Thumb up 11 Thumb down 2
  29. Martin [msstavby.cz] :

    aggu: Rudná z velké části jako tranzit sloužit nemusí. A nemusí se stavět tunely, mosty. Už od roku 1994 je v územním plánu návrh Jižní tangenty.

    https://www.msk.cz/assets/doprava/kt_b-2_6.pdf
    https://www.hrabova.info/2020/01/14/plany-vystavby-tzv-jizni-tangenty/

    Thumb up 3 Thumb down 2
  30. aggu :

    Martin [msstavby.cz]: Jižní tangenta (pod eNHáčkem a klikaticí přes Hrabovou na jihozápad) je imho zamražený projekt. Přes současnou Hrabovou v podstatě dálniční 4-pruh nemůže jen tak lehce projít. I pokud by se povedlo u Nové Bělé napojit na Místeckou, co pak? Pak prostřelit Mitrovice, lesy u Krmelína, Starou Ves a podél celého Petřvaldu… Aby mě to pak stočilo na obchvat Mošnova a já skončil u Příbora, kde můžu být už dnes přes Místek po D56/D48 ( i přes dementní neexistenci sjezdu z D56 od Ovy na D48 na NJ) za 20 minut?
    Bez šance rychlého jižního spojení na D1. Přes Odru. To se ale ani neuvažuje.
    Daleká budoucnost. 20 km nové cesty. Už dnes existují alternativy.
    Viz ZUR MSK – https://geoportal.msk.cz/Html5Viewer/?viewer=zur

    Holt naši dědové vymysleli že v Ostravě nebudeme mít obchvaty, ale průtahy. Než kosit vcelku žádanou a idylickou krajinu jižně od Ostravy mi zatím přijde jednodušší se smířit s Rudnou (I/11), která má už dnes napojení na vše (D56, D1, I/58) a jen korigovat chyby.
    Když budu chtít jet z Havířova nebo severní části těšínského okresu do Olomouce, proč se točit kolem Mošnova a Příbora. Najedu na Rudnou a D1. Nebo najedu na D48 už u Frýdku. Jediný problém na Rudné je úsek Zábřeh-Vítkovice, který se musí zbavit semaforů, přechodů pro chodce (šílenost), zkapacitnit a urychlit. Okolí Rudné je neobyvatelné.
    A jsou to jen necelé 4 km. Má to cenu ;)

    Thumb up 9 Thumb down 1
  31. davidb :

    Martin [msstavby.cz]: acdlcia [msstavby.cz]:
    Díky. Super.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  32. davidb :

    Martin [msstavby.cz]:
    O jížní tangentě vím, ale nevěřím, že se někdy postaví.
    Navíc podle mě neřeší transit po Rudné mezi Jeremenkem a Závodní.
    Je to spíš ulehčení pro Místeckou a Rudnou kolem Liberty.
    A třeba vůbec neřeší příjezd na dálnici. Tam Rudná stahuje hodně aut. (Můj nepodložený názor. :-))

    Thumb up 3 Thumb down 0
  33. Martin [msstavby.cz] :

    aggu: Jop, tam bohužel chybí napojení Stará Bělá směr dálnice.

    „Jediný problém na Rudné je úsek Zábřeh-Vítkovice, který se musí zbavit semaforů, přechodů pro chodce (šílenost), zkapacitnit a urychlit. Okolí Rudné je neobyvatelné.“ To jsou sedmdesátky. Podívej se na Insbruckering v Mnichově, respektive druhý městský okruh.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  34. DRJPJR :

    A co prodloužení Moravské přes řeku (podle ÚP) do Kunčic. Má to podle vás nějaký smysl ? I vzhledem k Světlíkovu plánu na výstavbu na Haldě ?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  35. aggu :

    DRJPJR: Moravská je dnes ulička mezi rodinnými domky. Smysl to kdysi dávalo, Mošnov-Plzeňská-Moravská-Místecká, ale soudruzi to zanedbali a dnes je okolí Moravské zastavěno. Místo Moravské stačí popojet u ÚMOb kousek na Rudnou.
    Na Moravské by se měla vyřešit křižovatka se Závodní a případně se trochu odtáhnout od RD směrem k hřbitovu. Stačí 2 pruhy. Nic víc tam není potřeba.
    Naopak skvělé by bylo prodloužení Dr. Martínka do Kunčic, proříznout haldu, přebrodit kaluž, most přes Ostravici, kolem OZO na Frýdeckou. To by byl počin století ;)

    Thumb up 11 Thumb down 2
  36. Jann :

    Další krabice a odvodněná betonová plocha v centru města. Nevidím žádné Smart řešení, širší zapojení železnice, napojení na hromadnou dopravu, stavby podporující high-tech obsah, ekologizace atp.
    Rozumím, že každý si na svém pozemku může stavět co chce, pokud to územní plán dovolí. Nic proti. Ale Ostrava má na víc! Jenže pokud tohle řešení vlastně valné části obyvatel přijde v pořádku, tak není poptávka a žádný rozkvět jen tak nenastane.

    Thumb up 6 Thumb down 8
  37. aggu :

    Jann: 5./9.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  38. A tak tu žijem :

    V podstatě obrovský skladový areál pomůže nahuštění TIR dopravy na již dnes kapacitně vyčerpané Rudné a Místecké (nedodělek kolem bývalého zimáku).Pro ty rádoby odborníky a zaprděném průmyslu, vždy tady bude nadpoloviční procento lidí, které prostě nedosáhne na HI Tech pracovní místo svým intelektem, můžou být šikovní, tak kde je zaměstnáme?Další montovny pro automobilový průmysl?Tudy cesta asi taky nevede, když bruselské politbyro cíleně bojuje proti tomuto výrobnímu segmentu.A co tam vlastně budeme skladovat při dnešní likvidaci průmyslu?Tisíce hektarů okolo Mošnova šedých krabic, další šedé krabice v Hrušově…..A nikde ani náznak napojení železnice, takže výsledek statisíce kamionu v regionu navíc, skomírající železnice a utopické plány na ekologizaci dopravy……Ode zdi ke zdi…..jo a zelenou ekologickou ocel dovezem z Číny přes půl světa….

    Thumb up 6 Thumb down 10
  39. Archerr :

    A tak tu žijem: hodně zon nabizi zeleznicni napojeni , je to o poptavce…. Tady v tomhle p3 parku take je moznost zavlečkovani.

    Thumb up 5 Thumb down 2
  40. adamous :

    Regenerace brownfieldu Nova Zbrojovka: Pred par dny tam tusim otevreli prvni budovu, holt nekde se delaji nove montazni haly a nekde prostory k podnikani s pridanou hodnotou: http://www.novazbrojovka.cz/ https://www.facebook.com/NovaZbrojovka/

    Thumb up 3 Thumb down 3
  41. cervik :

    https://www.e15.cz//byznys/prumysl-a-energetika/skupina-p3-udelala-obchod-s-prumyslnikem-svetlikem-postavi-v-ostrave-byznysovou-ctvrt-1374325

    Thumb up 5 Thumb down 0
  42. Yann :

    V Ostravě vyroste nová čtvrť s obchody, kancelářemi a lehkou výrobou
    https://www.patriotmagazin.cz/v-ostrave-vyroste-nova-ctvrt-s-obchody-kancelaremi-a-lehkou-vyrobou

    Thumb up 7 Thumb down 0
  43. Martin [msstavby.cz] :

    K projektu se vyjádřila i MAPPA. Konečně. A napsala to, na co upozorňujeme již dlouho. Střech pro ozelenění, fotovoltaiku, propustné plochy apod. je už dnes nutnost. Napsat, že se tam objeví zelené fasády je spíše výsměch.

    „V minulém týdnu se objevil v médiích tento článek o nové průmyslově-obchodní čtvrti v prostoru bývalé Aglomerace ve Vítkovicích. ⤵️ Rádi bychom uvedli na pravou míru informaci, kterou článek uváděl.❗ Ani ostravský městský architekt Ondřej Vysloužil, ani MAPPA nebyli do návrhu nijak zapojeni.
    Připomínáme, že se jedná o důležitou lokalitu na ose Centrum – Dolní oblast Vítkovice – halda Hrabůvka, jejíž nedávná kompletní sanace byla hrazena z veřejných zdrojů. V daném kontextu a na základě mediálně dostupných podkladů, si k záměru dovolíme poznamenat, že má-li se jednat o příkladný přístup v urbanismu, architektuře, ale i v průmyslovém developmentu, jak je v článcích proklamováno, neměla by převládat monofunkční zástavba standardními jednopodlažními halami a urbanistické řešení areálu by mělo být koncipováno tak, aby vybízelo i k pěšímu pohybu nebo cyklistické dopravě. Dále je v souvislosti s udržitelností zmiňováno použití například zelených fasád. Vzhledem k celkovému množství navržených nepropustných ploch se však v tomto případě nejedná o nejvhodnější opatření pro zabránění vzniku tepelného ostrova, jehož vznik zde reálně hrozí. Na celkovém záměru oceňujeme, že se jedná o transformaci industriální plochy namísto nového záboru krajiny a zemědělské půdy.
    MAPPA je hlavní koncepční pracoviště Ostravy v oblasti architektury, urbanismu a tvorby města a je otevřená a nápomocná všem aktérům v městském rozvoji. 🤝 Architekta jsme kontaktovali a nabídli mu možnost společné diskuze. Věříme, že v kontextu úvah o moderním městě a všeobecnému trendu udržitelnosti v urbanismu a architektuře, se podaří výše uvedená doporučení zohlednit. 👍“

    Thumb up 9 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.