Rekonstrukce tramvajové trati do Poruby

Práce postupují rychle, podklad je hotový a začala pokládka kolejí.

Související články


Komentáře

  1. balde :

    Doporučuji super rozhovor od MAPPy s Hudečkem, kde se věnují i rychlosti tramvají v Ově https://www.mappaostrava.cz/podcast-mappa?fbclid=IwAR20Qe1VbDKAvV-iYewiOWTEgxK1K04feNPRhDbmv-ClV5psIDCLHb23jLY

    Thumb up 12 Thumb down 1
  2. thvari :

    balde: moc jsem nepochopil, jak docílit toho spojení za 10 minut. bez zastavení tramvaje jezdit asi nebudou, protože je to moc vytížené, to jde možná kolem Místecké, kde jezdí jen 1 a 10 v delších odstupech. nadzemka město zhyzdí a bude to strašně nákladné a vlastně neefektivní řešení.

    když jsem bydlel a vyrůstal v Porubě, vlastně jsem nikdy nechápal jednu věc. proč přímé a nejrychlejší spojení centra, což pro mě byla 49, končí někde na sadech boženy němcové a proč nejezdí celý den, ale jen ve špičce. dneska víme, že budou všechny vozidla jezdit na plyn nebo elektřínu. kdyby mi ty autobusy zahnuly doprava a dojely k mostu miloše sýkory, neměli bychom potřebu stavět žádné rychlodráhy. to samé může být s 56, která klidně může dojet někam k Elektře. nechť vyberou polovinu spojů, kterým seříznou nepotřebné zastávky (stejně jako u té 10 z Dubiny), stočí je do toho centra a máme okamžitě k dispozici přímé, rychlé spojení centra a Poruby.

    Thumb up 20 Thumb down 4
  3. Cestování v Ostravě :

    Souhlasím s tím že už dávno mohla být Poruba spojená autobusem s centrem Ostravy. Proč 56 končí a začíná v přívoze, kde se polovina lidí bojí vystoupit z autobusu a musí čekat buď na trolejbus nebo autobus o poruby. To je můj názor

    Thumb up 11 Thumb down 7
  4. adamous :

    Skoda, ze se nepostavila za komaru ta podzemni tramvaj, podle me si to Ostrava a vlastne cely region, vzhledem k tomu kolik toho ekonomicky pro CSR vyprodukoval urcite tenkrat zaslouzil: https://www.cs-dopravak.cz/2017-4-16-prvn-sek-podzemn-tramvaje-v-ostrav/

    Thumb up 8 Thumb down 0
  5. Xxichtyl :

    Ad.:cestování v Ostravě:
    Bo Hlučínská radnice tenkrát nechtěla platit klobové autobusy. Proto se 56 ukončila v Přivoze. Z Poruby na SBN zůstala l.č.54 v kloubu.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  6. Mx :

    Tak snad tam i trávníky na hlavní dopravní tepně po takovéto mega rekonstrukci za ty prachy budou vypadat… to bude určitě anglický trávník :-) jako obvykle po rekonstrukci

    Thumb up 5 Thumb down 0
  7. aggu :

    thvari: Pokud nebude mít onen „autobus“ vyhrazený a mimoúrovňový pruh z Poruby do centra, tak to nedává žádný smysl. Ani na elektřinu, ani na vodík, ani na bůhvíco.
    Nejde o to na co bude jezdit. Rychlost (a čistota) je klíčová věc. V „multiple nuclei“ modelu města, jako je Ostrava, dvojnásob.
    Dnes je to Centrum-jih, Jih-Poruba, Poruba-Centrum, od dveří ke dveřím 45-60 minut. To je absolutně špatně. Musí to být polovina a půlka z té půlky musí trvat ta cesta tramvaji. Pak začnou lidí městem proudit a hlavně – dostanete lidi do centra a vyřešíte problém, který ve všech možných anketách vychází jako jeden z top ve městě. Protože už ani ten smog není co býval ;)
    Není třeba žádné mokré sny o metru jako někde. Zaměřit se na kritické úseky. Mezi Vřesinskou a Stodolní tramvaj projede aspoň 20 semaforů. Nutíme lidi přestupovat na přiblblých terminálech.
    Hudeček má (v tomto) pravdu.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  8. O. :

    thvari: Ja kdyz jsem vyrustal v Porube, tak linka 49 od Svinova pokracovala kolem domu vodohospodaru, dnesni Futurum, do Husova sadu a na Bazaly. Zadny nesmysl nekam do Privozu, ale primo do centra. Jezdila cely den, ve spicce v intervalu 3 minuty, mimo spicku 5-10 minut. Jezdila i o vikendech v intervalu 10 minut. Byla to nejvytizenejsi linka v Ostrave, a pak prisli nejaci mamlasi, ze je treba udelat nejakou optimalizaci…

    Thumb up 10 Thumb down 0
  9. O. :

    thvari: Prvni optimalizace byla, ze odklonili 49 nekam do Privozu (takze k nicemu) a udelali 61 do Marianek, to se jeste se skripenim dalo jakz takz pouzivat. Dalsi optimalizace byla, ze zrusili 61 a misto ni zavedli 36 do Vitkovic. Takze misto primeho spojeni do centra jsme meli prime spojeni do Privozu a Vitkovic. No a to jsem si koupil prvni auto a do mhd uz jsem se nevratil, ani kdyz jsem pak bydlel u tramvaje.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  10. thvari :

    aggu: šlo by to i bez pruhu, lepší samozřejmě s vyhrazeným pruhem

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. Miv :

    Nevíte někdo proč se ty tramvajové koleje pokládají po pražcích a třeba vlakové po celých předpřipravených kusech? Díky za odpověď.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  12. JSjr. :

    O.:
    Na spoj do centra je tramvaj. Autobus je jen podpůrný dopravní prostředek do míst, kam tramvaj nemůže. Nemá smysl aby autobus jel ve stejném směru, jako koleje.

    Mě by se líbilo nové tramvajové napojení severem města, odbočka z plánované trati co povede na VII. a VIII. porubský obvod. A to směrem na východ po průběžné dále přes Hošťálkovice, Lhotku, kolem Outletu a napojilo by se to na Hlučínské u Černého Potoka. Tato 7km trasa co by mohla jet 80 km/h a zokruhovala by tím celou Ostravu.
    Vzhledem k nezastavěnosti území by mohlo jít o rychlospoj do centra s pár zastávkama a době jízdy do 15 minut.
    Jen má vize, bohužel investice jako kráva.

    Thumb up 12 Thumb down 1
  13. rom :

    Stát chce investovat stovky mld. Kč do různých infrastrukturních staveb (třeba Brno 30 mld. na nové nádraží), někdo musí mít koule si to vyřvat, zdroje jsou, ale ne pro každého )

    Thumb up 9 Thumb down 0
  14. aggu :

    JSjr.: Okružní linku propojující město už dávno máme. Železniční. Stačí si vytáhnout hlavu z XXX, zadat rekonstrukci ostravského železničního uzlu tak, aby utáhl i koleje pro schnellbahn. Napojit Porubu. Postavit zastávku v Zábřehu. Propojit Hrabůvku se nádražím Kunčice. Propojit Hlučín s Děhylovem a postavit kolej doleva na Mariánky.
    Spojit s MHD do jednoho celku.
    Koupit nějaké pěkné vagónky ;)
    Svinov-Vítkovice(Jih): 7 minut.
    Svinov-Stodolní(centrum): 9 minut.
    Kunčice(Jih)-Stodolní(centrum): 8 minut
    Havířov-Stodolní: 16 minut. To samé bude po elektrifikaci F-M. Bohumín-Stodolní 9 minut.
    A to nemluvím o rekonstrukci koridorů báňských vleček. Tak napojíte ze Středu i Slezskou, Michálkovice, Petřvald, Orlovou.
    Tohle by byl chytrý region.

    thvari: Nešlo. Pomalé.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  15. bída spojů z Poruby :

    JSjr.:
    Tramvaj je pomalá, 54 z alšáku je v přívoze za 20 minut, za dalších 5 mohla být na miloše sýkory, přes most pionýrů pak zpátky. Takhel je tam přestup na 101, 106, což to zbytečně prodlužuje a komplikuje. To samé v bledě modrém je autobus 49, který je taky pro velkou část poruby rychlostěn výhodný,a to i v případě, že město protlačí tramvaj na bedřicha nikodéma. Málo link využívá rudnou, přitom 45 je poměrně dost využívaná, a kdyby nějaká podobná linka jezdila od nemocnice někam na dubinu, tak může mít třetinovou cestovní dobu oroti tramvaji.
    Ze Poruby Vozovny na Kotvu se časově vypaltí jet 45 k avionu, projít skrz a chytit tam 2 nebo 7 (která z vozovny odjela o >10 minut dřív.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  16. Fanda :

    rom :Jste můj člověk, správně jste to napsal.Je třeba si ty peníze vyřvat.Jen trochu opravím Brno chce na přesun nádraží 40 miliard.Pritom my jsme důležitější dopravní uzel, akorát naši konšelé musí mít koule.Tak doufám že už trénují hlasivky.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  17. JSjr. :

    bída spojů z Poruby:
    Autobusy jsou sice rychlejší, ale mnohem více náchylnější na aktuální dopravu, ve špičce tak rychle určitě nejedou, minimálně na vodárně se zaseknou.
    Kvůli tomu, že chybí tramvajové spojení jej také často nahrazují a jezdí přes celé město místo lokálních koleček, jak je běžné na západě..
    Ta rychlost je určitě výhodná, ovšem s neustále narůstající autodopravou si nemyslím, že dlouhodobě udržitelná.

    V Ostravě máme takové dopravní kočkopsy, místo rychlé tramvaje co by měla stát jen na nejdůležitějších zastávkách přičemž pobere nejvíc lidí, to máme trochu naopak. Autobusy, co mají stát na každé druhé ulici, protože se všude dostanou a obsluhují už jen lokální místa s pár lidma, nám jezdí přes celé město.
    Díky za tip na ty Výškovice.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  18. 797 :

    Ostravě chybí rychlo linky, to, že je jede nějaký spoj na směny, jako OK, ale 78 2 spoje za den … mnohdy se přes Ostravu, když se trefíte do dobrého času, dostanete příměstskou dopravou, kde jedete jako člověk (např. 286, 901, atd.) Chybí tady skutečně páteřní linky, aby jezdily ve slušném intervalu a měli zaručené přestupy na napojovací linky po celý týden. A naopak napojovací linky by mohli mít prodloužené trasy, klidně, ať cesta z konečné na konečnou trvá 80 minut, když vím, že po cestě mohu krásně přestoupit na páteřní linku a dostanu se kam, potřebuji. Terminál Hulváky – paskvil, kolik let stojí a do dneška není udělaná rozumná zastávka TRAM, je tam velký provoz, hlavně, že se opravuje zastávka Svatopluka Čecha v Přívoze. Doporučuji se jet podívat. 49 na Bazaly přes centrum byla super, do Přívozu – rázem mnohdy tam máte obavy stát ve dne, natož večer (54). Chytráci přišli s tím, že nemůže být souběh TRAM vs. BUS. Porubě chybí přímé spojení na Hulváky, alespoň přestup a tram pro lidi, co nebydlí po trase TRAM. Noční 43 v rámci Poruby, kdo vymyslel její dosavadní trasu? Když už tak, měli udělat např. Otakara Jeremiáše – Opavská – Duha – Vozovna – Alšák – Jižní Svahy – Svinov – Hulváky. U těch tram taky. Současná NTD jako OK, ale co tak z toho udělat normální linku, třeba i tu 5 protáhnout do Martinova, a rázem vznikne napojení i z jiné části Poruby s FNsP. 45 protáhnout do Martinova místo 58. Taková 75 super, jezdí i v noci. Chybí tady linky např. aby se lidi rozumně dostali z Rychvaldu, Michálkovic, Hlučína do Hrabové PZ či Liberty, aby xy nemuseli přesedat, vstávat o 3 dříve, aby dojeli do práce.

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.