Dávní představitelé města stavěli celé nové ulice,čtvrtě… Současní by rádi turistický vláček… Komentář k online rozhovoru současné starostky Petry Bernfeldové, který proběhl na denik.cz.
Sice se jedná o rozhovor s paní starostkou, ale ta je pouze vrcholem složitého ledovce úřadu Moravské Ostravy a Přívozu (MOaP). Rozhovor, který proběhl je třešničkou na dortu „vstřícného“ chování úředníků, zašlapování stavebních projektů, umisťování veřejných parkovišť místo zeleně do vnitrobloků pod okna obyvatel, nečinnosti, zastaralému myšlení atp.
Pojďme si rozvést jednotlivé dotazy a jejich odpovědi, které se nějak týkají stavebního tématu. Prvně náš komentář a poté screen dotazu a odpovědi v diskuzi.
Častým problémem je financování projektů z fondů a nemožnost úprav jejich možných vad.
Příklad „inkognito“ projektů, které mění tvář města na desítky let za desítky milionů. Ani my v redakci jsme zatím nic k rekonstrukci tzv. Frýdlantských mostů nevypátrali. Krom jedné studie, které se objevila na Deníků. Prý někdy, někým nějaká studie vznikla… Bude architektonická soutěž? Proč se o tak důležitém projektu nemluví i v širším okolí a hlavně s veřejností…?
Na webu jsme již několikrát na projekty staveb, které byly zrušeny zásluhou města, upozornili.
Pro připomenutí „zašlapané“ stavby:
- Campanile & Premiere Classe hotel Ostrava
- Bytový dům Nádražní
- Polyfunkční dům Gorkého
- Polyfunkční dům po objektu Květinové síně
Výčet staveb, které jsme nějak zpracovali. Kostlivců je více. Nechápeme, proč je úřednickou modlou automobil. Zamítnutí stavby hotelu z důvodu nezajištění dostatku míst je otřesné. Pokud úředníci zapomněli, místo ( křižovatka ulic 28.října / Poděbradova ) je velmi dobře dostupné MHD. Ne každý zaměstnanec a možný klient hotelu by přijel vlastním autem. Například hotel Mercure, na Českobratrské, má pouze pár parkovacích stání ve dovře. A prosperuje a funguje! Ostatně to mnoho hotelů… Problém s parkováním zapříčinil i stopku polyfunkčnímu domu po Květinové síni. Možný zánik pár parkovacích stání zapříčinil nevzniknutí projektů bytového domu na Nádražní a polyfunkčního domu na Gorkého ulici. Abychom upřesnili ( krom Gorkého ) není vina na současném vedení. Ale na předešlém. Ovšem lidé na stavebním úřadě a vyjadřovacích orgánech vesměs pořád stejní. Se stejným myšlením…
Z takového vyjádření by se dalo i chápat, že město preferuje parkoviště pro lidi, co ráno přijedou a odpoledne odjedou. Cesta oživení?
Ano. V západní Evropě vzniká mnoho zajímavých projektů sociálního bydlení. Architektonicky velmi zdařilé. Získávají ceny. I města a obvody v ČR staví sociální stavby ( startovací byty, domovy pro seniory atp. ). Jak to tak vypadá, MOaP by nejraději kdyby někdy, někdo, něco postavil. Centrální obvod se tváří jako chudý příbuzný. Například obvod Ostrava-Jih staví domy s nájemní bydlením. Proč nemůže centrální obvod? Je zde přece i možnost využití oblíbených dotací EU…. Aha, není to priorita.
Nyní naše velmi oblíbená ulice Nádražní. O její destrukci ( ne rekonstrukci ) jsme informovali již mnohokrát. Učebnicový příklad, kdy levá ruka ( magistrát ) neví, co dělá ruka pravá ( MOaP ). Magistrát investuje přes 100mil. na území Moravské Ostravy. MOaP prohlašuje, že k investici nemohl nic říct a nemůže ji nijak ovlivnit. Stavba procházela úřední řízením v předešlém volebním období. A řešil ji stavební úřad MOaP. Ano. Část úřadu MOaP, která údajně ke stavbě nemohla nic říct, stavbu projednávala. Pokud by se nehledaly výmluvy, ale řešení, mohl MOaP řešit námitky k rekonstrukci právě přes svůj stavební úřad. A nebo jednoduše si všichni mohli sednout k jednomu stolu a udělat hezkou městskou třídu… A tak budeme mít na desítky let znehodnocenou, zdegradovanou hlavní tepnu města. Ale jak někde paní starostka uvedla: „Nebojte se, bude to pěkné.“. Slovo pěkné by se asi mělo nově definovat…
Desítky let jezdily přes Masarykovo náměstí tramvaje a automobilová doprava. Jednou primátor p. Macura prohlásil, že se MHD nemůže na Masarykovo náměstí vrátit z důvodu neúnosnosti podloží. Jak to dřívější vozy tedy dokázaly…? Dřívější vedení také dokázaly stavět celé ulice,čtvrtě. Současné by rádo turistický vláček…
Jak shrnout celý článek…. V článku je obsaženo mnoho témat, může mást a čtenář se v něm lehce ztratí. Ale za těch pár let, co se pohybujeme ve stavebnictví v Ostravě a okolí jsme se již pár věcem přiučili a pozorným sledováním i vytvořili určitý náhled na věc. A hlavně mnoho „vtipného“ materiálu získali. Proto jsme si tento komentář k tématům města nemohli odpustit. Někdo na tyto přešlapy upozornit musí a navíc, už se nám shromažďují hromady mailů se stížnostmi na město, pomocí při šikaně od úřadů, jeho nečinnost atp. Hlavní dle nás je, aby MOaP a magistrát začal mezi sebou spolupracovat a chovat se při záležitostech města na úrovni a principech 21. století!
sanju :
Během čtení toho on-line rozhovoru mi padaka čelist. Vzpomínám si, jak se před svými volebními úspěchy hnutí Ostravak proti podobným nesmyslům vymezovalo ve svém časopise, dneska dělají sviňárny stejné, ne-li větší. Napadá nekoho způsob, jak tuhle snůšku žvástů a polopravd ještě více mefializovat? S takovým vedením totiž v centru opravdu budeme mít jen zateplené domy a parkoviště.
Michal Sabo :
Odpovědi starostky jsou vyhýbavé a bez obsahu. Svědčí o neodbornosti daného člověka, neschopnosti nést odpovědnost za své slova a jednání. Je to typický, průměrný volený zástupce občanů – za to může někdo jiný, tak proč bych to řešil?
Michal :
My nic, to oni.
A že tu teď sedíme my? No a?
Alex :
K tomu, zač může současné nebo minulé vedení radnice MOaP a jak spolupracuje či spolupracovalo na přípravě investičních akcí na svém území:
Petra Bernfeldová byla v minulém volebním období místostarostkou MOaP pro oblast hospodaření s nemovitým majetkem, hospodaření s byty a nebytovými prostory a územní řízení a stavební řád.
04.09.2015 09:25Sanju :
Martine, nemáte třeba ambici sepsat nějaký otevřený dopis a ten přetisknout v médiích? S ohledem na Vaše znalosti jednotlivých projektů by se dalo myslím dobře vyvrátit téměř vše, co se nám starostka snaží nabulíkovat.
thvari :
Sanju: Tohle podporuju. Toto chce dostat někam do novin!
04.09.2015 09:57jrov :
Dříve byla služba veřejnosti posláním a dělali ji primárně bohatí (ne jen penězi ale i duchem) a vážení lidé, kteří měli vizi a chuť rozvíjet okolí ve kterém žijí. Dnes je to jen zdroj peněz a možnost si „líznout“ při nějakém dotačním projektu. Většinová společnost čučí na TV a je jim nějaká proluka (možná ani netuší co to vlastně je) jedno a ta bohužel má obrovskou sílu při volbách …
Někdy si říkám jestli by absence dotací celý systém alespoň trochu nenarovnala – protože peníze přijdou z jiného místa, než se investují a podstatou je vyhovět formulářům – ne lidem a místu kde se investují … Kdyby si obvod musel na ty věci sám našetřit , taky by možná v součtu i lépe hospodařil a více spolupracoval se soukromým sektorem na bázi PPP projektů … a i ty proluky by mizely …
PS: dopis je fajn nápad, změna musí přijít ze zdola ;-)
04.09.2015 10:51Danek :
Nehledě, že paní starostka v mém dotaze tykající se Amsterdam Office,hotelu a Karolíny nějak zapomněla odpovědět na Amsterdam Office.Takže jsem se odpověď nedostal.U Karolíny mi spadla brada, že je projekt pozastaven.Já měl za to, že na jaře 2016 začne opět stavět a v současné době se pracuje na budoucích nájemcích.U hotelu v kometáři nechápu, že měli požadavek na více parkovacích míst, ale neví se dál s projektem….je na tom třeba pracovat, pomoct investorovi atd.
04.09.2015 11:01thvari :
Danek: Ta pozastavená Karolina je nebetyčná hloupost. Navzdory protestům proti vzhledu toho obchodního centra a různým nářkům nad vylidňováním centra města se mi ten projekt velmi líbí. Veřejný prostor je tam příjemný, spousta místa, kam si sednout, lavičky, je to udržované, hezké, jsou tam houpačky, lidi tam chodí a je tam živo – rychle to přijali za své. Navíc Trojhalí, které je otevřeno všem a už se tam konají akce typu letní kino.
Jenomže to není dokončeno. Je tam ta obrovská oplocená plocha, kde by měly vyrůst další obytné domy, aby tam to Trojhalí nestálo tak samotné samotinké na konci obrovské prázdné plochy mezi ním a zbytkem Karoliny. Je tam to dočasné parkoviště, kde by také mohlo něco vyrůst. Je tam spousta místa na další rozvoj toho místa mi přijde jenom logický. Přestat na tomto místě stavět je podle mého obrovská chyba. Proč by to mělo zůstat jaksi polovičaté a nedokončené?
04.09.2015 12:25Danek :
thvari: To máš těžko, třeba před chvilí jsem četl tento článek.http://auto.idnes.cz/svetla-vyvoj-varroc-0l0-/automoto.aspx?c=A150903_160320_automoto_fdv
04.09.2015 12:47a teď se ptám v Ostravě máme dostatečné kapacity pozemku, kde bychom mohli vytvořit vývojové,výzkumné centrum s podporou EU, kde by se soustředili vývojáři třeba z automobilového průmyslu…třeba tato fa.chce zaměstnat 100lidí+dalších 100v př.roce.do vývoje světel.Chystá se tady Hyundai Mobis.Jistě by uvítalo centrum, kde by mohli provádět zkoušky nebo výzkum atd.Ted´jde o to, toto vyvojové centrum vybudovat a následně třeba pronajímat,nebo jednat o vybudovaní centra přímo z touto firmou(jak píši spolupracují s VŠB) …volné místo je třeba za Futurem….chtělo by to větší tah na branku.
Ross :
thvari: S tím souhlasím. Stavba Karolíny by měla určitě pokračovat. Navíc se přes Karolínu plánuje dokonce tramvajová dráha.
04.09.2015 13:08Danek :
Ross: Co se tyká Karolíny…tak snad byli nějak nastaveny smlouvy,kterých je třeba se řídit….jinak ať jdou od valu.Jenom prodej obchodnáku na Karolíně jim vynesl poměrně slušný balík….tak ať mi neříkají, že na stavbu nejsou peníze…jakmile se začne stavět…jde o to se domluvit s primátorem Macurou o lobovaní na veletrzích,při setkání s velvyslanci atd.Další věc průmyslové Zony….defakto v Ostravě v současné době není žádná,kde by mohl přijít investor.(když pominu trochu místa v Hrabové)Komu by se chtělo dojíždět do zaměstnaní třeba do Mošnova,mi třeba né.
04.09.2015 13:20Michal :
Taky mi to není jasné. Nestavíš, neplníš podmínky smlouvy, padej!
04.09.2015 14:03To stejné skelet u Sýkoráku. Opět prodlouženo stavební povolení, opět se tam na nic nesáhlo. Nestavíš? Zmiz!
Nimrod :
Když čtu „Karolína“, bolí mě oči. Je to KAROLINA! Ale to je pouze formalita. Horší je naivita a neodbornost paní starostky, ale vlastně celého vedení, třeba Mouka, to je taky tragéd. Zbytek nejde vidět, ani slyšet. Tady vidíte jak skupina pomatenců kolem Semeráka a Málka dokáže zničit známku Ostravak, a to tím, že ji spojí se svým hnutím. Velmi rád svá slova odvolám, když se něco zlepší
04.09.2015 15:25Nimrod :
Ross: Tramvajová trať přes Karolinu byla v plánech od začátku, ale tohle je hudba daleké budoucnosti…
04.09.2015 15:27johny :
Je absurdní jakým způsobem je přistupováno k rozvoji města – vedle naprosté neschopnosti úředníků začínám považovat za zbytečný úřad městského architekta, který v jiných městech dohlíží na racionalitu stavebních úprav (např. nedovolí zmíněné zateplovací hrůzy nebo v paneláku tři různé velikosti oken – ano, i na tohle jsem v Ostravě narazil!), ale u nás naprosto bezmocně přihlíží, jak je ve městě ničena stará kvalitní architektura a stavěna nová nekvalitní architektura. A o starostce ani nemluvím… Rozhodně si myslím, že takovéto skandální věci by se měly pořádně veřejně rozebrat, jinak se to další volební období bude zase opakovat!!!
04.09.2015 15:47Martin [msstavby.cz] :
Sanju: Díky. Ale přeci jen, já se nemohu ve 20 letech vydat na cestu odvahy proti většině úřadům v Ostravě :).
A tak nějak počítám s tím, že když jsme v nedávné době publikovali články o hotelu Palace, Skeletu, kinu Luna, centra pro seniory ve Svinově a pak se objevily tyto témata v jiných médiích, že se stane třeba tak i teď.
Já spíše jen čekám, kdy mi před domem budou stát auta s ztmavenými skly :)
04.09.2015 18:20Alex :
Aniž bych jakkoli hájil starostku Bernfeldovou (žádná vizionářka to není, to je zřejmé), chci ozřejmit některé méně známé souvislosti:
Veřejná správa na úseku samosprávy v České republice je neobyčejně komplikovaná. Ačkoli se kdysi její stávající podoba zaváděla s argumentem, aby byla pouze dvoustupňová, praxe je taková, že existují nejmenší správní jednotky, kterými jsou obce, pak následují obce s rozšířenou pravomocí obecního úřadu, pověřené obce, kraje s krajskými orgány, ministerstva a vláda. Dále, jen tak mimochodem, existují jiné orgány veřejné správy, jako je policie nebo finanční a celní správa, jejichž pravomoci se mnohdy územně nekryjí s orgány samosprávy, takže nemají v příslušném stupni odpovídajícího samosprávního partnera. Dále jsou orgány samosprávy (obecní, městské úřady) promíchány s orgány státní správy, které jim nijak nepodléhají. Tj. např. žádný ze stavebních úřadů na příslušných obecních úřadech nepodléhá nikomu ze starostů, náměstků nebo tajemníků, nýbrž koná pouze dle zákonů a vyhlášek a dohled nad ním vykonává až příslušný orgán krajského úřadu. Takže např. odbor Útvar hlavního architekta ostravského magistrátu je orgánem samosprávním a hl. architekt je zcela podřízen vedení radnice. Avšak hl. architekt má ve svém odboru odd. stavebně správní, které vykonává státní správu a hl. architektovi ani nikomu jinému na radnici v této činnosti nepodléhá.
Rozhodnout, jaké má pravomoci a zodpovědnosti, je v této kompetenční změti velmi složité jak pro úředníky, tak pro pro politické reprezentanty města, stejně jako pro občany. Vcelku není divu, že za těchto okolností nejen že chybí odvaha k rozhodnutím na hraně těchto kompetencí, ale i energie k nějakým vizím a idejím.
Což ovšem na druhé straně umožňuje zručným šíbrům prosazovat své plány na úkor veřejného zájmu. Nehledě k tomu, že veřejný zájem není žádný pevně definovaný institut, ale v mnoha případech je to stav věcí, který musí být vždy znovu a znovu nalézán. V konečném důsledku je veřejný zájem projevován ve volbách volením osobností, které veřejnou vůli reprezentují. Čehož jsme v Ostravě svědky.
04.09.2015 22:37Martin [msstavby.cz] :
Alex: Jasně. Ale pokud by chtěli vybudovat fajn Nádražní, tak si prostě můžou sednout k jednomu stolu lidi z vedení MOaP, stav. úřadu MOaP atp. a domluvit se na možném postupu. Přeci jen sídlí v jedné budově a umí snad mluvit. Stavební úřad jako účastník stavební řízení mohl podat námitky. Tak jako dokázal zastavit stavbu OC Ostravica. Prostě se musí chtít, to je vše.
Ale napsal jsi tak jak to chodí, udělám max. co zákon káže a aby výplata chodila, pro víc mi zaplaťte, nebo nařiď tě zákonem.
Selský rozum opět nahrazen zdegenerovaným úřednickým myšlením.
06.09.2015 11:02Mr.Blue :
Když se chce, tak to všude ve světě jde.
06.09.2015 11:27http://www.archdaily.com/773139/before-and-after-30-photos-that-prove-the-power-of-designing-with-pedestrians-in-mind?utm_campaign=trueAnthem:+Trending+Content&utm_content=55eaa4fb04d3017a2f000001&utm_medium=trueAnthem&utm_source=facebook
jrov :
Mr.Blue: neuvěřitelné, jak si někdo pohrál s veřejným prostorem … nebudu dělat soudy ohledně nádražní ještě to nestojí, ale očekávám podprůměrný výsledek – viz. mobiliář např. na Elektře, zábradlí apod… a komentáře pí. Bernfeldové, že MOaP nemohl nic dělat jsou trapné, přinejmenším mohli vyvolat diskuzi s magistrátem, to snad v demokratické společnosti ještě lze…
06.09.2015 12:30skelet :
Trošku jsem si zarýpal na facebookové stránce Ostraváka, která plive na všechny okolo a přitom se dotázal na průsery MOAP.
Dotazy:
1) proč jde výstava bytů v Ostravě Jih, a v MOAP ne
2) Amsterdam office
3) zamítnutá výstavba bytového domu na Nádražní z důvodu nedostatku park.míst (viz.zdejší článek)
4) zamítnutá výstavba polyfunkčního domu na Gorkého ulici z důvodu zeleně (viz zdejší článek)
Odpovědi:
Vaše dorazy jsme předali našim lidem na radnici Moravské Ostravy a Přívozu, zde jsou odpovědi.
1. Dle Vás „údajná“výstavba bytů na Jihu, je kompetenci tohoto obvodu. Náš obvod aktuálně řeší několik projektů zpětné transformace nebytů na byty a ve fázi studie je zástavba proluky v majetku města a vybudování bytového domu v atraktivní, v minulosti neprodané lokalitě .
2. Amsterdam office. V rámci územního rozhodnutí se rada MOaP vyjadřovala k umístění stavby. V této věci proběhla ze strany iniciace obvodu řada jednání i na úrovni hlavního architekta města a bohužel nedošlo k dohodě . Obvod po zkušenostech s obdobnými investicemi Orchard na Fifejdách a Tieto na Šalamouně požadoval s ohledem na rezidenty dostatečné vybudování parkovacích míst pro uživatele komplexu. To nebylo bohužel ze strany investora respektováno, proto rada nevydala souhlas. Je vždy připravena k diskuzi a rozumnému řešení, ale zájem občanů je prioritou. Současná kličkovaná investora je špatným řešením.
3. Proluk na Nádražní je velké množství a žádná neřešila komplexní zástavbu.
4. Proluku na Gorkého také nespecifikujete konkrétně.
Vzkaz z MOaP, radnice je připravena diskutovat. Dveře jsou otevřené .
Takže Amsterdam Office nebude, zapomeňme.. a na Nádražní ulici se zřejmě čeká na jednoho investora, který všechny proluky zfoukne jedním vrzem.
09.09.2015 06:49aggu :
Zájem občanů. LOL.
09.09.2015 07:23Hnutí přátel parkovacích míst.
Kdyby byl Semerák a Bernefeldová ve vedení Paříže, museli by ho půl ubourat.
Danek :
Dnes vyšel článek o centru.http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/oziveni-centra-ostravy-20150909.html
09.09.2015 11:50Martin [msstavby.cz] :
Danek: Ten článek je fail. Za rok jsme zde uvedli přes 50 nových obchodů. A deník v nadpise použije „odvážlivci“….
skelet: Tak celou Nádražní zfoukne leda tak Buffet? Jih staví „údajně“? Postavil v loni bytový dům na Kotlářové. Trapas prostě.
09.09.2015 13:25skelet :
Bylo by zajímavé, kdyby jim zaslal konkrétní dotazy někdo fundovanější, než-li já. Když jsou ty dveře otevřené a jsou přístupni k diskuzi ;)
09.09.2015 13:36Danek :
martin [msstavby.cz]: Martine, netuklo tě v tomto případě, že jsem to tady dal záměrně v reakci na to že tady někteří přispívatelé píši, že v centru je nejvíce lidí co pamatují a ty tady dáváš příspěvky o 50 nových podnicích…a v deníku čtu o odvažlivcích.Před pár dny jsem četl v msdeníku, že v centru Ostravy chcipl pes a nikdo tam nechodí…tak kde je pravda???http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/pro-ovoce-a-zeleninu-v-ostrave-brzy-uz-jen-do-supermarketu-20150905.html
09.09.2015 13:58Martin [msstavby.cz] :
Danek: Mne to spíše rozpálilo „do běla“ :)
09.09.2015 14:09Ten článek na deniku je projevem amatérismu. Avšak je zajímavé, že se už nepíše o exodu obchodů, ale že se i některé objevují.
Danek :
martin [msstavby.cz]: Zřejmě proto, že navazující články o zbídačeném centru prodávají noviny více než článek o postupném vracení obchodu a návštěvníku do centra atd.Ono přece nechceš po novináři aby sledoval, kde přibyla nějaká nová prodejna…chce napsat rychle článek,přidat il.foto a práce je hotova.Za sebe nebylo by na škodu jim do deníku poslat odkaz na třeba těch 50nových obchodu….aby vytvořili PR článek(klidně jako 4-8str. příloha) s oživením centra..fotkami,mapkou,rozhovory s majiteli obchodů,zastupiteli+kde se co plánuje, o opravě 28.října…hned bych si šel ty noviny koupit a i bych připlatil.
09.09.2015 14:30aggu :
Lhát není zakázané. Víc kontroverze – víc kliků – víc kliků – víc reklamy – víc reklamy – víc peněz – víc peněz – spoko šéf.
09.09.2015 14:54BTW měli by brát příklad z brněnských novinářů. Brno má naprosto úžasnou image. Všichni jsou vědci. Věžák je mrakodrap. Vůbec není směšný. Kávu vynalezli v Brně. Tak se to dělá ;)
skelet :
spíš vidím tu kampaň před nadcházejícími volbami.. za dobu, kdy jsme zde vládli se oživilo centrum, jezdí tu vláček, k tomu kočáry apod.
09.09.2015 14:57Michal :
Jaké kočáry, jaký vláček, jakých 50 nových obchodů?
09.09.2015 15:38Tady někdo bere kortexifan ve velkém.
skelet :
Turistický vláček ukazující krásy centra plánuje MOaP + kočáry k tomu
09.09.2015 15:44Baraba :
Mr.Blue: No obrázky to jsou hezké, ale co chudáci rezidenti a občané města.. Na ty zřejmě nikdo nemyslel. Vždyť tam nezbyla skoro žádná parkovací místa…… Jen zahrádky prachsprostých kavárniček…
Ale na některých snímcích je dobře vidět, jak pro zklidnění a zpříjemnění prostoru stačí v první fázi trocha barvy a truhlíků a není třeba vynakládat stamiliony na přestavbu celých ulic. Proč u nás jdou vybudovat pouze „mobilní“ kruhové objezdy (např. Holasova x Výstavní) nebo vražedné betonové mantinely (celá Těšínská http://mapy.cz/zakladni?x=18.3372345&y=49.8098595&z=20&l=2&pano=1&base=ophoto&pid=10221505&yaw=2.119&fov=1.257&pitch=-0.025&q=ostrava%20bartovice)
09.09.2015 16:44Alex :
Nedávno jsem četl o knize, kterou sepsal a vydal muž jménem Heinz Buschkowsky (Neukölln ist überall – několikatýdenní bestseller č. 1 na žebříčku Spieglu v oboru literatury faktu). Kniha pojednává o jeho téměř patnáctileté zkušenosti se starostováním v berlínské přistěhovalecké čtvrti Neukölln.
Bez ohledu na téma: marně přemýšlím, který ze starostů nebo primátorů v tomto státě by byl schopen sestavit dvě souvislá, smysluplná, čtivá souvětí. A kterého by navíc napadlo o svém starostování vydat knihu. Nehledě k tomu, že takový obskurní, pochmurný, zcela specificky český literární žánr by musel být teprve vynalezen.
10.09.2015 10:45koudy :
Jsem jediný komu přijde celé to kecání o těch parkovacích místech absurdní?
16.09.2015 23:06Mápe právo na život
Právo mluvit
A pak je tam právo pi*ovat že není kde parkovat?! Je to blbost! Město má být pro lidi a ne pro auta!
Tomas T. :
koudy: Jenze auta patri lidem a jsou neodmyslitelnym prvkem dnesni doby. Navic pokud by se jednalo o olomouc nebo brno, kde je nejake historicke centrum, tak bych to pochopil. Ale tady…..
17.09.2015 09:14Jediny dusledek to bude mit ten, ze lide budou z centra bud odchazet, a nebo tam budou bohati, kteri si to parkovaci stani rovnou koupi. Coz je myslim uplne nejhorsi stav, jaky muze byt.
aggu :
Tomas T.: Ostrava samozřejmě má historické centrum. O tom snad netřeba diskutovat.
17.09.2015 09:29Řešení všichni znají – jedno až dvě podzemní parkoviště na okraji centra, zejména pro přespolní. Ale nikdo z politiků nic nedělá. Teda dělá. Protože problém neřeší, vytváří další problém a odrazují jednoho investora za druhým kvůli parkovacím místům. Zároveň brečí do novin, že problém je neřešitelný. A si znova začátku.
Ano bude to něco stát a budou kvůli tomu muset vyvinout snahu. Další problém.
acdlcia [msstavby.cz] :
Výsledky ankety na téma Doprava v Ostravě.
Pro město, které provozuje městskou hromadnou dopravu, je důležité, že tuto formu dopravy podporuje asi polovina (49 %) občanů. Nesmí ale zapomínat ani na řešení dopravních systémů ve městě s ohledem na individuální automobilovou dopravu, kterou preferuje druhá polovina (51 %) dotazovaných. Jde zejména o investice do nových komunikací, jako jsou obchvaty a objízdné trasy, jejichž výstavbu si přeje drtivá většina (86 %) občanů. Významná většina (64 %) respondentů podporuje výstavbu světelných křižovatek a inteligentní řízení dopravy.
Téměř jednomyslně (91 %) lidé odmítají regulaci parkování na sídlištích pomocí zpoplatnění, a to ani v centru města (77 %). Situaci by se mělo podle nich řešit výstavbou parkovacích domů (72 %) a podzemních garáží (85 %) na sídlištích či parkovišť na okraji města s napojením na MHD (70 %). Nevelká většina (54 %) lidí podporuje výstavbu nových cyklotras, více by se lidem líbily bezbariérové pěší trasy (78 %). Vysokou podporu má osvětlení přechodů (87 %) a zastávek MHD (85 %), stejně jako budování zázemí pro dopravní výchovu dětí (78 %).
A vzdát se používání vlastního vozidla ve prospěch každodenního používání MHD? Tak tuto myšlenku podpořilo 42 %, odmítlo 58 % dotázaných.
Převzato z ostrava.cz
17.09.2015 19:22aggu :
Propadák MOAP #1247.
08.11.2016 16:52Starostka P. B. se po dlouhé době k něčemu vyjádřila. Nyní už víme, že se bojí i větru, takže Ostrava bude mít na vánoce na Masarykově náměstí ohavnou, umělohmotnou, krásně symetrickou napodobeninu a ne strom. Ušetřila si kasu a námahu a nervy. Je to přece jen centrum a „stejně to nikdo ani nepozná“ Předpokládám, že i ten oslík bude letos z umělé hmoty, protože by ještě někoho mohl pokousat. Je to velká odpovědnost…
Proč člověk s takovým přístupem dělá starostu?
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/vanocni-strom-na-masarykove-namesti-uz-stoji-20161108.html
Crazym :
aggu: Hihi, a místo loňských maskotů http://1url.cz/Ft2sW by tam letos mohli být Pokemoni :DD
08.11.2016 18:21