Obchodní centrum Forum na Karolině v centru Ostravy bylo otevřeno v roce 2012. Společně s obchodním centrem se otevřela i lávka pro pěší, která spojuje Ústřední autobusové nádraží a Karolinu.
Lávka, která rovněž překlenuje železniční trať, v době svého vzniku vyvolávala kontroverze. Ta prvotní byla ta, že lávka ústí do vnitřních prostor obchodního centra v rukou soukromníka. Stavba měla původně ústit ve veřejném prostoru Karoliny. Části města, které jsou rozděleny Místeckou ulicí a železnicí měly být pro chodce (respektive i cyklisty) spojeny a volně přístupné 24 hodin každý den. Zároveň se řešil i změněný design stavby.
Investor v době otevření obchodního centra vyřešil závazek Šalamounsky. V době uzavření vnitřních prostor obchodního centra lze využít schodiště a výtah v místě zaústění lávky do objektu. Ani to již nově neplatí. Průchod je v nočních hodinách uzavřen.
Chodci tak mohou využít pouze pěší přístup po Frýdlantských mostech, tak jako v době před otevřením obchodního centra Forum. Nicméně je to přístup zcela nevyhovující. Přístup do oblasti Karoliny aspoň od vlakového nádraží Ostrava-střed snad v budoucnu vyřeší plánovaných podchod. To však neřeší lokalitu v širším kontextu a absolutně neřeší aktuální stav.
Průchod se nachází v západní části centra
Karel :
Pohybovat se pěšky po ostravě v tomto čase (1-5) je těžký nerozum. Chybou je existence ÚAN v této lokalitě. Je třeba jej přesunout k nádraží Svinov, které je schopné nabídnout mnohem lepší dopravní návaznost jak vlaky, tak MHD, tak mnohem lepší přesuny pro chodce.
Pavel :
Na to ideální řešení neexistuje. V noci do dlouhého podchodu v Ostravě vstoupiti, na budku dostati.
Vlada :
No tak mel kdysik nekdo super napad, ze veskere chodce presmerujem do obchodu. Asi jako ze pecivo je v supermarketu vzadu co nejdal od pokladen.
Vidno, ze penize jsou vic nez verejny zajem :(
Petr Bezruč :
101,921 milionu Kč.
Výsledek hospodaření po zdanění za rok 2023 Forum Nová Karolina.
Majitel Česká Spořitelna, tedy Erste group a to znamená, že penízky jdou do Vídně a tam se můžete zajet podívat jak se za naše peníze dělá hezké město.
Už chápeme proč je Vídeň hezká a bohatá?
Protože ji my sami dotujeme, zatímco u nás firma vlastněná vídeňskou bankou zavírá schody a posílá lidi na most.
Jirka :
Za mne nic neobvyklého. Pokud někdo z Vás zavítá do Brna, tak průchod obchodním centrem Vaňkovka (do které taky ústí lávka přes cestu) je uzavřen. Tudíž pokud jdete z hlavního nádraží na ÚAN, taky musíte kolem zmiňobaného nákupního centra.
Tím samozřejmě neobhajuji stav v Ostravě a je pravdou, že je špatně už id samého počátku – zvlášť, když se jedná o celou část města, nikoli jen obchodní centrum.
Toto bohužel nevyřeší ani zamýšlený mrakodrap, ale jak již bylo zmíneno pouze napojení podchodem u nádraží střed, které je ovšem v nedohlednu…
Vojtěch Kubáček :
Ja nejak nevim, ale na tom papiru se pise neco jineho, nez pisete vy.
04.09.2024 10:44Martin [msstavby.cz] :
Vojtěch Kubáček: Jo? On se veřejně prostupný veřejný prostor definuje tím, že se někde zvoní a čeká na ostrahu, až odemkne? Aha…
Stav, který tam je nyní, má na míle daleko k volně průchozímu veřejnému prostoru spojující obě strany Místecké.
Martin [msstavby.cz] :
Jirka: Ani předtím nebyl průchod přímo skrze obchodní centrum, ale aspoň po tom schodišti s výtahem před hlavním vstupem.
04.09.2024 10:59Insider :
Petr Bezruč: Nejdůležitější slova v tom vašem bolševickém blábolu jsou „po zdanění“, tedy poté, co byly v ČR zaplaceny všechny daně, poplatky a odvody, takže zůstal čistý zisk, který je majetkem investora a je jenom na něm, jak s ním naloží. Ostatně, zisk je důvod, proč se kdokoliv pouští do jakéhokoliv podnikání: Ani pekař nepeče chleba, aby nasytil hladové, ale aby jim se ziskem ten chleba prodal…
04.09.2024 11:20Z historie dobře víme, jak jsou bolševici posedlí hladem sápat se po cizím majetku.
A mimochodem, vy si opravdu myslíte, že soukromá akciová společnost Erste Group financuje rozvoj Vídně? Aha…
xxx :
Petr Bezruč: Idiotské hovadiny.
04.09.2024 12:17donPaPa :
Fraška a krásně napsáno od pana Bezruče
04.09.2024 13:26Martin Moravec :
Vlada: Celá lokalita Karoliny jde za primátorem Zedníkem a jeho náměstkem a následným primátorem Kajnarem. Místo moderní nové čtvrti, která by město posunula, řešili pouze obchodní dům, zlatý důl. Tím pádem bylo každému jedno jak bude vypadat napojení na veřejný prostor. Jejich vidění města bylo úplně jiné s potřebami občanů. Teď už s tím nic neuděláme, můžeme se jen poučit.
Petr Bezruč: Česká spořitelna obchodní centrum nestavěla, koupila ho v roce 2018 za 5,4 miliardy korun. Pokud jim obchodní centrum jak píšete, nese pouhých 100 milionu za rok, tak to moc dobrá investice nebyla. Pokud máte příjmy v ČR, tak je daníte v ČR.
Petr Bezruč :
Insider: Pro bolševika každý bolševik.
Martin Moravec: Erste group ma ČS jako slípku co nese zlatá dividenda. Jednu dobu byla celá skupina ztrátová, matka si nevydělala ani na platy, celé to sanovali dividendy z ČS, tedy z ČR.
A jestli při 100 miliónech nemají na údržbu schodiště? Jejich investice je jejich problém. Jen ale ať lidé vidí, že jsou v České Spořitelně takoví ubožáci, že nemají ani na údržbu schodů. Možná zruší u těch žebráků účet, možná přestanou nakupovat v Nové Karolíně. A možná založte sbírku na nebohé managery ČS a Erste, možná se pak najde i na schodiště nebo úklid v nějaké Ostravě.
Se Zedníkem a Kajnarem máte pravdu, tohle je potřeba neustále připomínat. Kudy chodil tudy krad, sociální demokrat.
04.09.2024 14:02Michal Vašut :
Karel: UAN přesunout na Svinov? Co to je za blbost? Jakože vystěhovat další duležitý dopravní uzel mimo město? Vy jste upad ne?
aldik :
Kdyby to tu nebyla samá fetka a nepřizpůsobivý občan, tak si dovedu představit že by v noci mohl fungovat průchod i přímo Karolinou. Ne úplně celým centrem, ale nejkratší cestou od vlaku k těm bytovým domům a opačně (ostatní prostory by byli oddělené roletami). A třeba v té části přístupné 24/7 by mohl být otevřený i nějaký mini market 24/7 (klidně v samoobslužném režimu jako COOP24/7 na BankID, at tam zbytečně nesedí prodavačka), fastfood..
rom :
Možná mi to někdo znalý vysvětlí. Proč není možné přecházet trať ze Středu na Karolinu. Mohou tam být závory, je to běžné – např. Bubeneč atd. Nebo je tam moc velký provoz? Pokud se někdo chce nechat zajet, tak ho zajede i tramvaj v centru.
Odstranila by se tak zásadní bariéra, nemuselo by se čekat na podchod. Lidé neradi chodí podchody. ) A bylo by to rychlé.
04.09.2024 16:24Crazym :
rom: Ale plány a vizualizace mají pěkné ne? https://screenshot.cz/GZXIC/
04.09.2024 17:18rom :
crazym:
10 let? )
proč nemůže být povrchový přechod? (
04.09.2024 20:00Adam :
Zmiňované schodiště jsem byl nucen jednou využít ve 4 ráno a víckrát už bych tam nešel. Na schodech seděli 4 fetky a jeden si právě dával do žíly. Nevěděl jsem jestli mám jít zpátky nebo pokračovat. Jinak je to tam velmi nešikovné a projít mosty taky semtam o hubu.
06.09.2024 20:15