Geotechnický průzkum pro Místeckou III.

V Ostravě začne podrobné geotechnické zkoumání Místeckou III.

V souvislosti s připravovanou stavbou „I/56 Ostrava – prodloužená Místecká, III. stavba“ bychom rádi avizovali možná omezení užívání silnice I/56 (ulice Cingrova) a přilehlých ploch v úseku od ulice 28. října (silnice III/4793) po ulici Českobratrskou (silnice II/479). Krátkodobé uzavírky či zábory prostranství se mohou objevit od cca 9. 1. do konce února 2023 z důvodu zahájení podrobného geotechnického průzkumu (GTP). Aktuálně pokračují přípravné administrativní činnosti, proto zatím není možné upřesnit časový horizont provádění prací,
na každý pád předpokládáme upřednostnění víkendových termínů s ohledem na menší dopravní zátěž prodloužené Místecké.

Prostředkem podrobného GTP se stanou především jádrové vrty doplněné terénními zkouškami. Pro hodnocení parametrů zemin budou z vrtů odebrány laboratorní vzorky. Výsledky upřesní inženýrskogeologické a hydrogeologické poměry v místě projektované stavby.

Součástí tiskové zprávy vydané 15.prosince je odkaz na již dříve zveřejněné video prezentace projektu

zdroj text: Tisková zpráva

Související články


Komentáře

  1. Vojtěch :

    Velká škoda, že se to nedostane pod zem, takhle bude status quo pro příštích minimálně 50 let a budeme si ťukat na čelo, proč jsme něco takového dovolili. Podobný případ je to u Bohumínské a Rudné, kde se v prvním případě o zahloubení pod zem alespoň někdy mluvilo.

    Thumb up 28 Thumb down 3
  2. D-r :

    Nechápu proč to nedat pod zem a neudělat plnohodnotný tunel. Jé to vlastně celé nanic.

    Thumb up 14 Thumb down 1
  3. paulos :

    D-r: Protože politici jezdí autem a vůbec to místo nepovažují za součást Ostravy. :) Je to pro ně moc složité to řešit.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  4. Tlusty :

    Dobry den. Nerad by pletl jablka a hrusky, neznam detaily, ale v tomto pripade nechapu proc se opravdu nejde variantou tunelu… Pro priklad uvadim prutah obci BIlina v Severnich Chechach na silnici I/13 – https://zdopravy.cz/ctyrpruhovy-tunel-bilina-na-i-13-je-v-procesu-eia-stavet-se-ma-koncem-dekady-114930/ . Dle clanku mistem projizdi denne 20tis aut. Bilina, dle Google, ma 14tis obyvatel. Delka tunelu 1,4km. Proc to jde v Biline a ne centru 3. nejvetsiho mesta CR? Mate nekdo vysvetleni? Predem diky

    Thumb up 19 Thumb down 0
  5. Andrew :

    Neznam technicke detaily, ale myslim si, ze vytvoreni tunelu neni mozne z duvodu ovlivneni statiky okolnich budov. Vzdyt hala Tatran je snad jen 10 metru od krajnice vozovky. Ja jsem ochoten akceptovat toto nadzemni reseni, ale strasne mi vadi to „nouzove“ schodiste a jeden maly vytah (jasne nakonec muzou tam byt treba dva „velkokapacitni“). Proboha proc tam nejsou schody jak do nakupni galerie, aby tam mohli proudit lide. Do oci bijici je srovnani se schodistem do nove vznikajici sportovni fakutly OU. Toto je vysmech!

    Thumb up 23 Thumb down 0
  6. MM :

    Je to další vřed v centru města, bohužel ani pád rudých neměl na uvažování místních žádný vliv. Začalo to nevhodnou a předimenzovanou stavbou mostu přes Místeckou a koleje na Českobratrské, která byla projektována ještě za komunistů, ale realizace se dočkala ve „svobodě“. Celou lokalitu odepisujeme na generace.

    Na jedné straně předimenzováný most Českobratrská, pak nevyhovující Frýdlantské mosty a teď šílená rampa. Vždyť to úplně křičí na všechny strany, že takové řešení do města prostě nepatří. Jsme, ale nepoučitelní. V hlavách lidí, kteří o tom rozhodují děláme vše dobře a proto se městu ekonomicky daří, staví se jeden developerský projekt za druhým a lidé se do města stěhují. Ironie. Opravdu smutné…

    Thumb up 19 Thumb down 2
  7. Tomas :

    Vojtěch: Jasne,že máš pravdu,jen trochu nechápu proč dávat cestu do tunelu,když nad tím jsou mosty…Pokud by tam Frýdlantské mosty nebyly,tak souhlasím…

    Thumb up 2 Thumb down 7
  8. Tomas :

    Tomas: Tom jsem myslel,že částečně zahloubení stačí…

    Thumb up 0 Thumb down 1
  9. tom :

    Za pár let to bude místo s obtížnou údržbou, navíc se tam budou shromažďovat divné existence. Bude to prodloužení ohavného podchodu na náměstí Republiky.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  10. Sepot Bucharu :

    Odkud kam by mel ten tunel vesti, mili tunelari? Jak minite resit mimourovnova krizeni?

    Thumb up 5 Thumb down 3
  11. David :

    Vite kolik bezdomovcu a fetaku tam pak muzou ubytovat?

    Thumb up 3 Thumb down 2
  12. paulos :

    Znovu jsem si pustil tu vizualizaci a je to naprostá tragédie hodna 90.let. Vážně by mě zajímalo zda to má plnou podporou Ostravy a MAPPA? Poslední přání betonového humanisty… :( Aneb Frýdlantské mosty 3.0 subverze 666. Jak zde píšete živě si představuji jak budou vypadat ty nájezdové rampy a betonová zákoutí za 5 let.
    Ještě by mě zajímalo využití té bus zastávky, kvůli které budují odbočku tam a zpět. :O

    Thumb up 10 Thumb down 1
  13. Cyklista :

    Andrew: Statika zde nehraje žádnou roli. Jde pouze o neochotu ŘSD investovat peníze v pro ně problematickém a možná i „nedůležitém“ městě. V Praze s tím u Radlické radiály problém není, Na území Butovic a Jinonic povede hloubenými tunely, i když je zde územní rezerva a komunikace by byla od obytných budov mnohem dál než je v Ostravě Cingrova. Samozřejmě že druhým velkým činitelem je Ostravský magistrát, který má velmi omezené myšlení a není schopen koncepčně a s vizí přemýšlet o žádné dopravní stavbě, natož za ni nějak bojovat.

    Thumb up 13 Thumb down 1
  14. D-r :

    Sepot Bucharu: Celé Frýdlantské mosty patři pod zem. Stačí ti to takhle?

    Thumb up 2 Thumb down 1
  15. davidb :

    D-r:
    A jak byste to zrealizoval?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. Sepot Bucharu :

    D-r: Most pod zem. A to je nosna myslenka. Bravo.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  17. Vojtěch :

    Frýdlantské mosty by ani nemusely být pod zemí, stačilo by jejich zkulturnění a zklidnění na přestupní uzel třetího největšího města země vyspělé Evropy. Zrušit podchody, ubrat pruh na každé straně, přidat přechody pro chodce (semafory tam jsou už teď) a v souvislosti s tím rozšířit chodníky tak, aby se dalo pohodlně projít na autobus, trolejbus, a do prostoru Místecké, ať už zahloubené či nikoliv, upravit semafor směrem na centrum tak, aby auta nestála na tram. kolejích a hned půjde o mnohonásobně hezčí veřejný prostor, který je vedle moderní Karoliny a současného Tieta opravdu pěst na oko. Vizuální opravou celého uzlu se pouze posuneme z roku 1985 na rok 1995. Snad si to z vedení města přečte alespoň pan Witosz, kterého tady občas vidím a tímto případně zdravím.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  18. thvari :

    Vojtěch: Paní Bajgarová se na Twitter po mém dotazu na vzhled Frýdlantských mostů vyjádřila tak, že to půjde na veřejnost v únoru nebo březnu. Snad bude možnost se k tomu relevantně vyjádřit a vezmou to v potaz.

    Z. Bajgarová: Projektujeme dokumentaci pro stavební povolení, nejedná se jen o podchody, ale také o rekonstrukci tram. mostů. Zároveň řešíme i silniční, které jsou SSMSK a také potřebují opravit, otázkou je jak. Chceme doplnit pěší a cyklo. To navazuje na křižovatku výše a úrovňové přechody

    J. Petrus: Kdy by mohly být zveřejněny nějaké detaily, ať se můžeme pustit do kritiky? 😃 Respektive je reálné aspoň nějaké zlidštění prostorů dole/nahoře…?

    Z. Bajgarová: No tak nezveřejňuji to proto, že návrh z územka je řekněme “poplatný době”, architekt v rámci stavebka navrhne úpravy. Raději bych to představila pak, tak cca únor, březen

    https://rb.gy/o69kqh

    Thumb up 4 Thumb down 4
  19. D-r :

    davidb: Zrealizovat se dá všechno. Jenom by to stálo moc peněz.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  20. Tomas :

    thvari: Projel jsem celý Twitter,vůbec jsem nepochopil co tam píšeš,o přechode na tak frekventovaném místě(když je vedle podchod),no za uši jsi dostal pěkně i tam…to není o zlidsteni,ale o zatažení bariér do silničního provozu…

    Thumb up 4 Thumb down 3
  21. davidb :

    Tomas:
    O kolik více frekventované místo to je než před Domem kultury? Nebo Karolinou?

    Thumb up 3 Thumb down 1
  22. Cyklista :

    Vojtěch: Ty podchody bych nutně nerušil, jen „upravil“ a dal bych místo nich zastávky autobusů a trolejbusů =)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  23. Vojtěch :

    thvari: o tomto vlákně vím, i proto mám potřebu to psát i sem.

    Pokud to chápu správně, tak podchody se mají zachovat, udělá se pořádná cyklo přes Frýdlanty (super) a udělají se i přechody na UAN? Nevidím do aktuálního návrhu více než jiný občan, ale proč mít předimenzované podchody a zároveň přechody? Nejsme Praha abychom v podchodech měli výstup z metra, kdyby jo, byly by podchody s přechody ideální, jinak mi to přijde jako blbost. Uvidíme na jaře.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  24. Tomas :

    Vojtěch: Tu vidím,rozdíl mezi v uvozovkách normálně premyslejicim člověkem a okolologickym fanatikem….který přemýšlí o světě bez aut,schopnosti něco vyrobit atd…Jako by nestačilo,co ekologického nám schválila tato vláda oř roku 2027.začínám být toto alergický.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  25. Vojtěch :

    Tomas: chtít moderní město a ne dopravní zapadákov není o̶k̶o̶l̶o̶l̶o̶g̶i̶c̶k̶ý̶ ekologický fanatismus. To by bylo zrušení nebo velmi výrazné omezení aut v centru města. Vzhled a pohodlí při cestování MHD jde ruku v ruce počtu lidí, kteří ji používají.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  26. Tomas :

    Vojtěch: Nevím jestli jsme se pochopili,toho normálně smýšlejícího jsem myslel tebe. Nesouhlasím s thvarim:Tím jsem myslel jako ekonomického fanatika,protože podporuje výstavbu v centru Této,Ostrava Tower,ale zároveň rika něco o tom,že je třeba omezit,zrušit pomalu autom.dopravu a jak se dostanou mimomesti do prace?…

    Thumb up 5 Thumb down 0
  27. Vojtěch :

    Tomas: označil jsi mě a mé vztahovačné já si myslelo, že tak označuješ mě :D Automobilová doprava do města 21. století patří, ale nemá se jí dělat zbytečně velký nově vznikající prostor. Celá lokalita se musí zklidnit, Místecká částečně pod zem, stejně jako Bohumínská a HLAVNĚ RUDNÁ!

    Ostrava Tower podporuju a je mi jasné, že se v dané lokalitě zvýší automobilová doprava, ale Frýdlanty jsou předimenzované a ubrání jednoho pruhu ničemu nevadí, přetlak je na Karolině s jedním pruhem a k jeho odstranění dojde v podobě přidání jednoho pruhu na Místecké. Tím rokem 2027 myslíš emisní povolenky na dopravu a zdražení pohonných hmot? Za mě je to net positive, ČR je dlouhodobě co se týče emisí pod průměrem EU a máme na víc. V téže roce bude cenový rozdíl mezi EV a spalováky menší než dnes a při zdražení o 5kč/l některým dojde, že mít EV je dlouhodobě levnější. Teď ještě ta infrastruktura.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  28. Tomas :

    Vojtěch: Říkám nepochopeno…sorry…No já to vidím celou systém em.povolenek v EU(je to brutálně na sílu),po ekonomické stránce jako katastrofu,pro obyčejné lidi,pro výrobní firmy v EU…kdo do toho trochu vidí,vím o čem mluvím…Co píšeš,že jsme pod průměrem EU,je logické…jsme průmyslová zeme,toto rozhodnutí může ČR značně pohřbít výrobu,prumysl atd..Je to prostě průšvih.Nadseni z elektromobilů to nesdilim,ale jsem pro postupnému zvýšení podílu elektromobilů(jenže díky tomu se zvedne cena el.)..Co se týká dopravy,doufám že podaří do toho sáhnout vyrobeným benzínem..To nám může vytrhnout trn z paty…+podepsané povolenky,zdraží vše+a defakto vyrábět další inflaci..o tom se nebudem bavit..

    Thumb up 4 Thumb down 1
  29. David.Witosz :

    Zdravím.

    Mnohé zde již bylo řečeno, ale já si to dovolím doplnit. Než si však tento můj „doplněk“ k této diskusi přečtete, vězte, že Vám všem přeji příjemnou a klidnou sváteční atmosféru, že tento post není mířen nijak útočně, že se nikomu nevysmívá, ale že se snaží kriticky ukázat na něco, co veřejnou diskusi i tady na MSStavby strašně degraduje. A to je její „plytkost“

    Například Sepot Bucharu: Odkud kam by mel ten tunel vesti, mili tunelari? Jak minite resit mimourovnova krizeni?

    Gratulace mr. Sepot Bucharu. Vy jste jeden z těch co šel „do hloubky“. Tahle otázka je skvělá a já taky čekám, zda na ní někdo z propagátorů odpoví. A proč je ta otázka skvělá? Protože když ji doplním o tyto další otázky …

    – seznámili jste s geomorfologii terénu?
    – znáte výškovou mapu oblasti?
    – znáte průběh nivelety dnešní komunikace
    – víte jak vypadalo území před 50,100,150,200,250 lety?

    Pokud si člověk položí již pouhé tyto 4 otázky, najde si na ně odpověď, pak jeho další vyjádření nejsou řečí marketingu, či politiky, ale řečí exaktní. Řeči znalosti. Jinak je to diskuse „za peníze v Praze dům a s prstenem od Arabely tunel do Austrálie“.

    Vím, člověk nemá čas tyhle věci studovat jen tak, pokud to není jeho práce nebo koníček. A pokud je to pak jeho práce (například nyní prováděný geotechnický průzkum) tak není jeho práce o tom točit pořady atd. A když už někdy o tom něco natočí ČT (díky za ní) atd, tak věřte nebo ne, moc lidí to nezajímá. Proto Vám všem chci poděkovat, že se i přes mnohé neshody zde zajímáte, nejste lhostejní. Druhá věc je, že bez této diskuse „do hloubky“ je diskuse plytká a víceméně k ničemu. Teď pro změnu poděkuji MSStavbám které tuto diskusi zahajují vždy o něco víc a víc odbornou.

    A co tedy s tím?
    Rozhodl jsem se o pokus, že sic to není můj šálek kávy, pokusím se aspoň v jednom případě změnit v propagátora diskuse do hloubky.
    Zde link kdy o tomto záměru poprvé informuji bez návaznosti tady na tento článek.
    https://www.facebook.com/photo/?fbid=6279173492116656&set=a.229744163726316

    O co jde?
    Cituji z mého příspěvku na FB:

    ———–
    Frýdlanstké mosty a John Oliver???
    Mám rád Johna Olivera a jeho pořad „Co týden dal a vzal“.
    Dokázat dát dohromady odbornost, humor, nadsázku a kritičnost dosahující někdy až oprávněného slova „fuck“, to je skutečně kumšt.
    Mám rád Frýdlantské mosty. Není to láska ani tak k samotné stavbě, jako spíše k místu kterým procházely dějiny.

    A tak jsem si řekl, že se pokusím dat dohromady materiál o Frýdlantských mostech kde bude odbornost, humor, nadsázka a kritičnost dosahující někdy až oprávněného slova „fuck“. To vše z důvodu aby příští diskuse o tomto místu nebyly povrchní a bez znalosti věci.

    Hezký den Vám všem.
    ———–

    Když jsem začal sbírat podstatné fakty které mají vliv na dnešní stavbu, došel jsem do doby kdy Napoleon ještě tahal kačera. V místě o kterém nyní hovoříme, se 200 let odehrávaly doslova a do písmene Dějiny.

    PS Toto je animace ŘSD, celá stavba bude mít ale stavební objekty ŘSD a stavební objekty města. Animace neobsahuje stavební objekty města aneb viz informace od náměstkyně Bajgarové. Vyčkejte tedy prosím do února, tohle není ještě finál.

    PS2 Na tomto serveru se přímo můžete podívat na vývoj tohoto úseku aneb nejprve obří zeď, pak obří zeď s tichým asfaltem, pak obří průjezdný „kravín“ … dnes tedy tohle. Kdo to vidí od začátku, nemůže říci, že by město nebojovalo. Kdyby nebojovalo, je tam dnes x metrů vysoká zeď a ŘSD má v úkolech fajfku.

    Ještě jednou hezké a klidné svátky Vám všem.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  30. Karlos :

    David.Witosz :
    PROJEKCE DOPRAVNÍCH STAVEB http://www.shb.cz třeba Vám tato adresa pomůže v badatelské činnosti

    Před jakýmkoli zásahem do země na poddolovaném území je potřeba mít vyjádření – Obvodního báňského úřadu pro území Moravskoslezského kraje a Olomouckého. http://www.cbusbs.cz/cs/obu-2

    Tedy i na základy šopky pro kury v poddolovaném území.

    Důlní díla a poddolování území v České republice, situace lze zvětšit do detailu https://mapy.geology.cz/dulni_dila_poddolovani/#

    Tunely – to je podzemní urbanizmus – řeší problematiky městské infrastruktury
    pan prof. Ing. Jiří Barták, DrSc. (*1939)
    Profesor na Fakultě stavební ČVUT, soudní znalec z oboru stavebnictví, specializace zakládání staveb a podzemní stavby. Autorizovaný inženýr pro obor geotechnika, předseda autorizační zkušební komise pro obor geotechnika, člen výboru Geotechnické společnosti ČSSI, člen předsednictva Českého komitétu ITA/AITES.
    http://mo.ttnz.cz/2007/05/podzemni-urbanismus-reseni-problematiky-mestske-infrastruktury/

    Thumb up 0 Thumb down 5
  31. Crazym :

    Karlos: Toš tys tu chyběl cype :D

    Thumb up 2 Thumb down 6
  32. Karlos :

    Crazym: Nejsem pražák

    Slovník pro policajty mimo Ostravy
    http://www.scribd.com/doc/262868879/Ostravština-snadno-a-rychle-pdf#scribd

    • Slovník ostravštiny aneb ostravsky snadno a rychle
    https://www.youtube.com/watch?v=6n9a17Wexew

    Thumb up 1 Thumb down 5
  33. Martin [msstavby.cz] :

    thvari: Je naivní si myslet, že v něco vezmou v potaz od veřejnosti, když se již dlouhé měsíce pracuje na dok. pro stavební povolení a je z mnoha stran připomínkována.

    Měl by někdy být zapojen názor veřejnosti, mělo to být v době investičního záměru.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  34. Dan :

    K inspiraci i zamysleni.
    https://www.asb-portal.cz/architektura/urbanismus/z-betonove-autostrady-pas-plny-zelene-pariz-kvuli-olympiade-radikalne-zmeni-tvar?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=masarykova_univerzita_planuje_rozsireni_pariz_radikalne_zatoci_s_auty_pavilon_pro_japonske_cajove_ritualy&utm_term=2023-06-08

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.