Cyklolávka DOV

Fotografie výstavby společné lávky pro cyklisty a chodce spojující Vítkovice se slezských břehem Ostravice.

Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!

Související články


Komentáře

  1. paul :

    Tyvoe a počítali projektanti s elektrifikací trati ne? 🙈 Nevím jaká trakce se teď na Ostravsku používá pro státní dráhy. Zřejmě střídavá. Proto bych zde byl lehce nervózní i z jevu nazvyajíc se el. mag. indukce. 🤐 O čůrání na troleje nemluvě. 😄🙈

    Thumb up 1 Thumb down 12
  2. Nuny :

    paul: Tu vlečku asi elektrifikovat nikdo nebude ne

    ?

    Thumb up 17 Thumb down 1
  3. Hrdý Ostravak :

    Jedním slovem : strašné!!! Ale na Ostravu dobré. A stačí to.

    Thumb up 4 Thumb down 15
  4. davidb :

    paul:
    Mrkněte se na mapu, kde je nová lávka a kudy vede trať 323.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  5. Crazym :

    Nuny: Co není může být, sice koleje do Hrabové už jsou dávno rozebrané ale stále je to jednou kolejí propojeno s nádražím Vítkovice a s průmyslovým areálem na Hulvákách kde jede mimo jiné i Škoda Vagónka, tak proč nemyslet trochu dopředu…

    Thumb up 2 Thumb down 2
  6. Martin [msstavby.cz] :

    Zrovna tímhle místem se dala propojit nádraží Vítkovice a Střed. Sice by se musely realizovat výhybky v tomhle místě https://mapy.cz/s/makomupece, ale to je drobnost. Potenciál tratí a vleček v aglomeraci je tak stále nevyužívaný.

    Thumb up 24 Thumb down 1
  7. davidb :

    To propojení jsme už tady řešili.
    Dokážu si představit využití, až bude postavena zastávka Zábřeh. V okolí Vítkovického nádraží bydlí málo lidí a pro většinu je výhodnější tramvaj.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  8. Martin [msstavby.cz] :

    davidb: Dívejme se na to z většího nadhledu, než jen v rámci Ostravy. Takhle by se dala přímo propojit Opava a okolí (Jesenicko) s centrem Ostravy.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  9. S200 :

    Martin [msstavby.cz]: Opava už s centrem Ostravy propojena přímými vlaky je, celkem často toho využívám.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  10. Alan :

    S200 :
    Ranním vlakem do Ostravy jezdím dlouhá léta
    V zimě, v létě, v každým počasí.
    Postávám na druhém nástupišti,
    Než si to ten courák přihasí.
    Jen rozespalý průvodčí
    A pár chlápků se sny na očích,
    Na aktovce začnou karty hrát.
    Za oknem kraj ujíždí
    Tím svým tempem hlemýždím
    Kolem polí a pasoucích se stád.
    Koukám, jak celá země vstává
    A připadám si, jak ztracený syn,
    Já ten obraz dál v srdci přechovávám,
    Nežli noc na celý kraj položí svůj stín.
    To jsem já tvůj znovu nalezený syn.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  11. davidb :

    Martin [msstavby.cz]:
    Myslíte, že by to přes Vítkovice bylo rychlejší než přes hlavák? To pochybuju. Nebo by to vyšlo nastejno.
    Teď (jen čas jízdy):
    Třebovice-Střed přes hl.: 3+12=15 min. ubude zastávka Mar. hory
    Třeb-Vítkovice: 3+7=10 min přibyde zastávka Zábřeh a čas mezi Vítkovicemi a Středem

    Thumb up 5 Thumb down 0
  12. Martin [msstavby.cz] :

    davidb: Centrum Ostravy je s opavskem přímo spojeno jen rychlíky, které neobsluhují všechny zastávky na trati mezi Třebovicemi a Opavou. Navíc při těchto linkách funguje Svinov jako úvrať , kdy se mění směr jízdy vlaku a strojvedoucí se musí přemisťovat.
    Což je zdržení.

    Pak zde jsou linky S, které nově na Svinově končí / začínají.

    Hlavní koridor přes Ostravu je vytížený a odlehčení přes Zábřeh by pomohlo. Vznikl by nějaký prostor na trati navíc, který by mohl sloužit zkapacitnění a zpravidelnění S linek.
    Otázkou také je, kolik lidí míří do oblasti hlavního nádraží v Přívoze a pro kolik lidí by bylo výhodnější výstup na Středu nebo Stodolní. Ten čas pak vychází stejně/podobně.

    Přímým spojením Svinova a Středu by vznikl pouze jeden přestup směr Beskydy.

    Thumb up 14 Thumb down 2
  13. davidb :

    Martin [msstavby.cz]:
    To všechno vím a celkem i chápu.
    Argument o vytíženosti trati je pro mě asi nejdůležitější.
    Otázka je. Může se vůbec po vlečce přes DOV jezdit? Myslím osobní vlaky.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  14. Martin [msstavby.cz] :

    davidb: Samozřejmě by ten úsek musel být celkově modernizován do potřebných parametrů. Ale prostor máme, to je dobrý začátek.

    Thumb up 9 Thumb down 2
  15. Crazym :

    Hlavně kdyby se ta vlečka trochu zmodernizovala, tak by ta velká průmyslová zóna co se tam buduje mohla být napojena na hromadnou dopravu a nemuseli by tam všichni jezdit autama což by vám jako bojovníkům proti těm zlým plechovkám mělo vyhovovat ne? :D
    A mohli byste tam zřídit nějakou tu cool oblíbenou pěší a cyklo zónu, samozřejmě bez těch zlých přídavných pohonů… :-)

    Thumb up 10 Thumb down 2
  16. Graylag :

    Pánové, uvědomujete si, že se tu hádáte protože někdo má strach z indukce a čůrání na (hypotetické) troleje? Jako by tohle byl první ocelový most přes železnici jaký kdo kdy postavil? Ta trať s lávkou prakticky nijak nesouvisí. Pokud tu vlečku někdo bude chtít přestavět na běžnou trať, tak to udělá ať už tam nějaká lávka bude nebo nebude.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  17. David.Witosz :

    Zdravím.
    Jedna rada, před každou diskusí kouknout do územního plánu města. Tam se totiž můžete dočíst, cituji:

    číslo plochy: DZ 6/ÚS
    Název stavby: Spojka přes Dolní oblast
    Úsek: Ostrava střed – Ostrava Vítkovice
    Typ stavby: rekonstrukce
    Číslo trati: 321, 323
    Typ trati: celostátní
    Stavbou dotčené území: Vítkovice, Moravská Ostrava
    Součástí stavby: zastávka Dolní oblast

    Takže není potřeba objevovat kolo. O tomhle spojení se ví leta a Ostrava ho má dokonce i v územním plánu.

    Jedna historka aneb jak jsme si kdysi hráli.
    Je to už dost let zpět, vytvořili jsme s kolegy model ostravského „metra“ aneb okruh Svinov – Hlavní – Stodolní – Střed – DOV – Vítkovice – Zábřeh – Svinov, ve srandě jsme ho nazvali „O-bahn“ aneb ostravská okružní linka s depem v rámci DOV. Když jsme si to ale počítali, ekonomiku, tak nám vyšlo, že to chce aby měla Ostrava aspoň 350-400 tisíc obyvatel a x dalších věcí k tomu (dopojení infrastruktury, zástavba území atd.), jinak by to byla jen drahá sranda.

    Hezký den Vám všem.

    Thumb up 20 Thumb down 3
  18. Karlos :

    Škoda, že je Čína komunistická – mohla by to zvládnout ?

    Čína a její obrovské ( nebezpečí ) stavby, trochu větší technologická vyspělost ?
    vynález pro Benátky, aby nebyly zaplavené, všimněte si rychlosti vlaků, obří teleskop,
    solární pole neskutečné velikosti vše na vodě, moderní zdymadla pro obří lodě, dopravní stavby,
    stavby lodí, investice ve světě. Das kann man nur in China sehen! Horizontaler Wolkenkratzer
    https://www.youtube.com/watch?v=1zeumUUXfnE

    Thumb up 2 Thumb down 9
  19. Karlos :

    Graylag :
    Někdy po obědě by to mohli Čínané zvládnout nebo přes víkend,ale naše vláda je mlčím.

    Moře překlene velemost. Čína otevírá nejdelší most světa přes moře, měří 55 kilometrů. Mezi pevninskou Čínou a někdejšími koloniemi Britů a Portugalců Hongkongem a Macaem se otevírá nejdelší most světa přes moře. Je skoro 3,5krát delší než Öresundský most pojící Dánsko se Švédskem.
    http://jdem.cz/fg5sf6

    Thumb up 1 Thumb down 11
  20. Graylag :

    Karlos:
    A pointa je co? Že v zemi, kde se lidské práva považují za nezávazné doporučení a ekonomika velkých staveb se neřeší se dá rychle postavit stavba sloužící desítkám milionů lidí? Jenže my nejsme v Číně. Tady se při plánování a realizaci staveb musí brát v potaz, aby nebyly poškozeny ničí zájmy (a nikdo nepřišel k úhoně), nelze jen tak stavět bez ohledu na ekonomiku takové stavby a Ostrava má sotva tři stovky tisíc obyvatel. Tím neříkám, že to tu je ideální, že je byrokracie okolo jakékoliv výstavby absurdní ví snad i děti ve školce. Ale Čínu bych si za vzor opravdu nebral.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  21. Martin [msstavby.cz] :

    David.Witosz: No vida. Teď jen čekat na schopné politiky, co to realizují. A zároveň doufat, že si toho nevšimne MAPPA a investiční odbor magistrátu a nezačnou tvrditi, stejně jako o tramvajové trati, že to je bariéra pro rozvoj města.

    Thumb up 16 Thumb down 1
  22. Michal Vašut :

    Martin [msstavby.cz]: A zároveň doufat, že si toho nevšimne MAPPA

    Dobře ty 😁👍

    Thumb up 5 Thumb down 1
  23. Tomas :

    Martin [msstavby.cz]: No projekty jdou vymyslet,bohužel vše začíná se schopnými politiky z Prahy,protože s tím souvisí i bohactvi měst a obcí.Zatim to vypadá,že peněz pro investice bude ze současnou vládou min a min…protože,nic horšího než je tam teď jsem si nikdy ani nedokázal představit myslím petikolku(i když jsem věděl,že to nebude dobře)..stihli ještě překvapit…v negativním slova smyslu..

    Thumb up 4 Thumb down 14
  24. Dan :

    Tomas: Ty pomatena petikolko.
    Vystavbu tratovych objektu a draznich budov resi Sprava zeleznic.

    Rozpocet rok 2020, 43,4 miliard https://www.spravazeleznic.cz/pro-media/tiskovy-servis-tiskove-zpravy-prohlaseni/-/asset_publisher/XdUnb3j5ZVR8/content/rozpocet-spravy-zeleznic-se-navysil-o-vice-nez-ctyri-miliardy-korun?inheritRedirect=false
    Rozpocet pro rok 2022, 53 miliard https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/sprava-zeleznic-bude-mit-letos-rozpocet-53-miliard-kc-odlozi-nektere-stavby/2155634
    Rozpocet rok 2023, 61,9 miliard https://www.elogistika.info/rozpocet-spravy-zeleznic-pristi-rok-stoupne-na-619-miliardy-korun/

    Thumb up 10 Thumb down 2
  25. Tomas :

    Dan: Jde vidět,že vůbec nevíš co píšeš,projekty a financování jsou ještě za bývalou vládou.Ti navyšovali peníze na projekty,obcím,krajům atd.Ja se bavím o tom,že svými neodbornými zásahy podkopávají ekonomiku,tím pádem dojde časem k omezeni investic(o růstu dluhu se raději nebavím)..protože,vyšel článek o tom,že jsme snad jediná země z EU co navyšuje dluh vůči HDP(logicky po Kovidu měla ekonomika růst a tím se snižovat i st.dluh.+je spousta peněz na modernizacnim fondu+díky inflaci ma daleko vyšší výběr dani)…Jestli trochu rozumíš ekonomice,tak musíš uznat,že tato vláda..vytvořila za víc jak rok obráceně perpeto mobile…

    Thumb up 4 Thumb down 11
  26. Dr. Kohn :

    Tomas: Ano, finance jdou za bývalou vládou. Takže ty rozvrácené finance rozhodně neházejte na tuto vládu.

    Thumb up 9 Thumb down 6
  27. Tomas :

    Dr. Kohn: Takže bývalá vláda,měla zavřít ekonomiku a na sanování ekonomiky nedat nic?(mohlo to dojít i tam o tom se záměrně nemluví,k žalobám na stát,což odškodnění by bylo daleko vyšší než dluh jaký se udelal)..Chtel jste 100tis.mrtvych,15% nezaměstnanost,rozvrácený stát?Vzhledem k tomu když se podívám na okolní státy vůči HDP ještě dávali málo…Ano souhlasím,udělalo to rozvrácené finance,ale po Kovidu,se měla ekonomika rozjet a splácet dluhy…Kdežto vidím,že ve všech aspektech ekonomiky,vlivem zásahu nebo nezasahu statu,jde ekonomika dolu,dluh se prohlubuje,dokonce rozpočet,je v daleko horším stavu,než když se musela sanovat ekonomika vlivem Kovidu…o to výrazně i přes inflaci( tato vláda má výrazné vyšší příjmy)..Ono není náhoda,že má už podporu občanů jen kolem 20%…ekonomové sílí…

    Thumb up 6 Thumb down 10
  28. Martin [msstavby.cz] :

    Michal Vašut: Přitom, jak se MAPPA v některých situacích chová, si nejsem zcela jistý, že jedná nezávisle na zřizovateli.

    Viz například upravované posudky na prodej proluky na ulici Vojanova.
    Tvrzení že tramvajová trať v DOV nelze realizovat z mnoha důvodů, byť ty důvody byly liché a “zázrakem” trať v území nakonec lze vést.

    V častých případech mám i dojem, že magistrát používá MAPPU jako nástroj pro legitimaci svých záměrů.
    Například prezentace přestavby objektu na Ostrčilově ulici, který nesplňuje legislativu.
    Prezentace kampusu na Černé louce během výstavby, který je z architektonického a urbanistického hlediska velmi slabý.
    Prezentace předprostoru hlavního nádraží, kdy byla prezentována podoba, kterou město s nikým neprojednalo. Ale jelikož to bylo v prostorách MAPPA, tak to již má přece váhu… :)
    A kdo ví, jak ten hlavák nakonec bude vypadat….

    Thumb up 10 Thumb down 2
  29. Crazym :

    Martin [msstavby.cz]: Z podstaty ani nemůže jednat nezávisle. Celou dobu tvrdím, že je to trafika a zbytečný mezičlánek hodící se jen k podpoře a zdůvodnění akcí „zřizovatele“:-)

    Thumb up 5 Thumb down 3
  30. Hans :

    Crazym: Ono nejde tak úplně o to, aby jednala nezávisle. Dejme tomu pražský IPR taky nějak zvlášť neznevažuje městské projekty, ale jde o to, že tam sedí odborníci, kteří se snaží opravdu dělat věci plánovitě, vymýšlet kvalitní regulace a moderní řešení urbanismu. Nejde o to vytvářet nezávislou instituci, ale profesionální tým, který bude schopný dávat nějaké doporučení/rady/podklady/regulace.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  31. Pavel :

    Bavíme se tuhle o ostravské radnici, tuhle o správě železnic, ale ten impuls k dostavbě spojky přes Dolní oblast Vítkovic by měl přijít spíše od instituce, která objednává a financuje regionální dopravu, tzn. od MSK. A tak nějak to působí dojmem, že krajským zastupitelům tohle téma na srdci neleží. Jeden hypotetický důvod pro dobudování zmíněné spojky je i v oblasti, řekněme, bezpečnostní: vážná nehoda v úseku mezi Svinovem a hlavákem může vést ke kolapsu železniční dopravy ve významné části republiky, takže objízdná trasa za přiměřené náklady by byla užitečná. https://bit.ly/403swEe

    Thumb up 5 Thumb down 1
  32. Karlos :

    Pavel :
    Centralizace byla přece špatná, trh všechno vyřešil , tak a ještě lépe se to poslouchá s odstupem doby.
    Privatizace společného majetku se povedla, což je dobře. Dnes s odstupem doby před nástupem do funkce pana prezidenta Ing.Miloše Zemana
    pan Ing. Václav Klaus: 10 let prezidentem ČR živý rozhovor s redaktorem Jakubem Železným ( VŠE SE JENOM UČILI, nedělejme z toho kriminalizaci)
    čas 48:11 též zajímavé sdělení , zamáčknu slzu dojetí, jak ten čas běží vážení

    https://www.ceskatelevize.cz/porady/10101491767-studio-ct24/213411034000032/

    Thumb up 0 Thumb down 10
  33. Pavel z Ostravy :

    Martin [msstavby.cz]: Dobře Ty… Martin. Na to, že jsem tu od Vás (MSStavby) četl málem svaté ódy na ANO-nisty na Slezské apod. Se navážet do MAPPY znamená kopat hrob tomu to serveru! Já myslel, že jako magazín Patriot je to o O…pardón, ANO-nistech! MAPPA = Vysloužil = Kotek = Poruba = ZUZANKA…jak ke štěstí holka přišla! A ještě, aby ANO odvolalo Macuru a dosadilo na primátora číslo 2 :-) To bychom se teprve divili :-)
    V častých případech mám i dojem, že magistrát používá MAPPU jako nástroj pro legitimaci svých záměrů – záměrů magistrátů nebo zainteresovaných lidí?!?

    Thumb up 0 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.