Cyklistické propojení Poruby s Vřesinou

Město Ostrava dokončilo realizaci 450m dlouhé stezky za 14,2 mil. Kč.

Zcela nová cyklostezka propojila Porubu s Vřesinou a nabídne cyklistům bezpečnou možnost pohybu i v této části města. Trasa je zhruba 450 metrů dlouhá, komunikace doplnila chybějící propojení komunikací v souběhu se silnicí I/11, pokračování pěší komunikace od napojení mimoúrovňové křižovatky na silnici III/4692 a následně řeší společné stezky pro cyklisty a chodce, umožňující přístup obyvatel Poruby k volnočasovému středisku Skalka Family Parku a střelnici Poruba.

Dokončené cyklopropojení tvoří dva stavební celky. První část je komunikace, navazující na již existující pěší komunikaci podél sil. III/4962 (v rámci stavby „I/11 Ostrava prodloužená Rudná-hranice okresu Opava“) a současně na související stavbu pěší komunikace v přidruženém prostoru sil. III/4692, přičemž pokračuje podél nové místní komunikace v souběhu se silnicí I/11 až po nejbližší křižovatku s účelovou komunikací ke Skalka Family Parku. Od tohoto místa přechází ve společnou stezku pro cyklisty a chodce a vede v souběhu se stávající účelovou komunikací k areálu parku. Druhou část tvoří společná stezka pro cyklisty a chodce propojující souběžné polní cesty se sil. I/11 v prostoru křížení toku Vřesinka, které je řešeno novým mostním objektem.

Náklady na stavbu přesáhly 14,2 milionů korun, stavba byla spolufinancována Moravskoslezským krajem částkou ve výši přesahující 5,8 milionů korun. Zhotovitelem stavby byla společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby, autorem projektové dokumentace byl Dopravoprojekt Ostrava.

Situace zprovozněných staveb

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. jlname :

    Existuje prosíím někde reálná mapa toho 1/2 kilometru?
    Dokáže někdo postnout obrázek z Mapy.cz se zakreslením odkud a kam to vede? Děkuji moc

    Thumb up 3 Thumb down 3
  2. TomOva :

    450 m za 14,5 mil. Kč, fakt bomba, jen tak dál…

    Thumb up 13 Thumb down 2
  3. Mx :

    TomOva: Když bychom z nákladů 14,5 mil odečetli nějaké milióny na projekt, režie, speciální body trasy ap a samotná stezka by stála 12 000 000 tak je to asi 26 600 Kč na m2 stezky. Tomu říkám kšeft pro stavební firmu. Podle volně dostupných zdrojů stojí m2 asfaltování do 1000 Kč. Např. https://www.daibau.cz/ceny/asfalt. Nevěřím, že ostatní náklady pod asfaltem stojí tolik.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  4. Mx :

    Asfaltová cesta šířky 3 m na klič vč. materiálu od profi firmy: 3-7tis za metr délky. Zde cyklostezka zhruba 26tis. za každý metr délky.

    https://www.daibau.cz/ceny/projekt_dopravni_a_podzemni_stavby

    Thumb up 1 Thumb down 3
  5. Mx :

    Jo já zapomněl na pár značek a lampy, tipl bych každá tak za 50 000 :-) :-)

    Thumb up 0 Thumb down 3
  6. O. :

    Super pocin, ze udelali lavku pres ten potucek co vyteka z Vresinskeho rybnika a da se slusne dojet z/do Poruby k sokolovne, na smycku, k Sesteraku. Po te co ten zmetek, ktery dlouho prudil kolem dostavby Rudne, zazdil tu novou lavku pro pesi a cyklisty (nechapu jak je to mozne, jak to ze na toho zmetka zadne urady nemaji paky?).
    Co mi prijde jako mrhani verejnymi prostredky je paralelni stavba asfaltove cyklostezky hned vedle obsluzne komunikace, ktera je jinak minimalne vyuzivana.
    Ale celkove to vidim spis pozitivne a myslim si, ze by cyklostezky v Ostrave a okoli mely pribyvat rychleji, zatim je to porad bida.

    Thumb up 2 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.