Aktuální rekonstrukce nádraží

V uplynulém měsíci začaly stavební práce ve stanici Dětřichov nad Bystřicí. Jejich výsledkem bude optimalizace stávající předimenzované výpravní budovy, která je v nevyhovujícím stavu, a následná novostavba menšího, plně dostačujícího objektu.

V místě bývalé budovy bude nově postavena zděná část včetně přilehlého zastřešeného nástupiště. Dále se zde zřídí parkoviště, stojany pro kola a další plocha se zatravní. V novostavbě se následně umístí technologie pro provoz dráhy, dopravní kanceláře, čekárny a veřejné toalety.

Realizace je rozdělena do čtyř etap, pro cestující se během jejího průběhu zajistí provizorní čekárna, prodej jízdních dokladů pak bude stejně jako dosud probíhat ve vlaku. Stavba by měla skončit v červnu příštího roku, jejím zhotovitelem jsou Hroší stavby Morava. Předpokládané náklady dosahují 25 milionů korun.

Původní nádraží Dětřichov nad Bystřicí:

zdroj: mapy.cz

Nejedná se ale o jedinou nádražní budovu v Moravskoslezském kraji, na které se aktuálně pracuje. Kromě velké rekonstrukce v Havířově, která je zhruba ve své polovině, začaly v uplynulých dnech také opravné práce v Krnově-Cvilíně a Loukách nad Olší. V prvním případě jde o celkovou opravu nádražní budovy. Upraví se fasáda, která získá historizující ráz, vymění se okna a dveře, opraví se toalety, čekárna a prostory pro případné komerční využití. Stavební akce bude rovněž zahrnovat úpravu venkovních prostor včetně přístupu na nástupiště. Práce potrvají 12 měsíců, předpokládané náklady činí 18,9 milionu korun.

Nádraží Krnov-Cvilín, současný stav:

zdroj: mapy.cz

Pohledy ukazující projet rekonstrukce objektu:

zdroj: stabruntalsko.cz

V Loukách nad Olší dojde k optimalizaci staticky narušené části objektu a následné opravě včetně zateplení budovy. Úpravou projde čekárna a veřejná WC, v okolí budovy se vytvoří parkoviště a stání pro kola. Realizace skončí za 12 měsíců, předběžné náklady jsou zatím vyčísleny na 18 milionů korun.

Ve druhé polovině roku pak také odstartuje celková oprava nádražní budovy v Kunčicích pod Ondřejníkem a na hlavním nádraží v Ostravě, kde se vymění osvětlení veřejně přístupných prostor za úspornou LED technologii.

zdroj: szdc.cz

Související články


Komentáře

  1. honza.t :

    Smutná realita
    Reportéři ČT – Bourání starých venkovských nádraží
    https://www.youtube.com/watch?v=udK8SFddfJI

    Původní nádražní budovu z roku 1902 nahradila v roce 2016 betonová čekárna
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Mikul%C3%A1%C5%A1ovice_horn%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD

    Zkáza stovek českých nádraží: Místo záchrany se je Správa železnic chystá zbourat
    Kdysi výstavní budovy chátrají, některé jsou už v havarijním stavu. Správa železnic však místo rekonstrukcí plánuje demolice, a to i cenných historických budov z 19. století.
    https://cnn.iprima.cz/zkaza-stovek-ceskych-nadrazi-misto-zachrany-se-je-sprava-zeleznic-chysta-zbourat-6960

    Thumb up 2 Thumb down 0
  2. Svizzera :

    honza.t: Zajímavé odkazy, jsem zvědav, kdy půjde k zemi budova v Děhylově, betonový anti-vandal prefabrikát již stojí připraven opodál.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  3. balde :

    kdysi znamenal vlak civilizaci a tomu odpovídaly i nádraží, v dnešní době potřebuješ nádraží na malém městě jen k tomu abys počkal na vlak v suchu, jizdenku koupíš online nebo ve vlaku, ale i ty příštřešky můžou být pěkné

    Thumb up 4 Thumb down 0
  4. thrpst :

    Bourání se nyní říká optimalizace. Správa železnic = velká hanba.

    Thumb up 3 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.