Jak bude vypadat vedení dálkových vlakových spojů po vybudování vysokorychlostních tratí? To nyní prověřuje Správa železnic.
Na webových stránkách Správy železnic je možné nalézt dokument „PRACOVNÍ KONCEPT LINKOVÉHO VEDENÍ VLAKŮ DÁLKOVÉ DOPRAVY – PROVĚŘOVÁNO STUDIEMI PROVEDITELNOSTI K HORIZONTU 2050“ (k nahlédnutí ZDE).
I když se jedná o pracovní koncepci, některé trasy vypadají velice zajímavě. Například přímé spojení Frýdku-Místku s Prahou. Vedení dálkové dopravy přes nádraží Ostrava-Vítkovice nebo přímé spojení Opavy a Znojma. Mapa znázorňuje trasy dálkové dopravy, nejsou zde tak zaneseny regionální spoje a „S“ linky.
Celková mapa ČR


Dálkové linky vedoucí skrze Moravskoslezský kraj:
Ex1 Praha – Bohumín (dále směr Polsko, Slovensko)
Ex4 Břeclav (z Rakousko, Slovensko) – Bohumín (dále směr Polsko)
Ex11 Havířov – Kladno / Letiště Václava Havla
Spr2 Frýdek-Místek – Praha
R18 Ostrava – Praha
R22 Návsí – Krnov
R27 Ostrava – Olomouc (přes Opavu)
R28 Opava – Znojmo
Rex84 Ostrava – Vsetín

zdroj: spravazeleznic.cz

Ic540 :
Škoda že až teď spojení Havířov Kladno.
25.05.2023 19:51Potažmo letiště. Využívali jsme 20 let noční spoje hlavně Excelsior. Od 90tek do 2010. Teď už však jen Katovice výjimečně Vídeň. Jojo. Tak snad další naše rodinná Česko Americká rodinná generace…😀👍
Miroslav Stejskal :
Nesmysl je vedení VRT z Prahy do Ostravy přes Brno. Jakoby nestačila negativní zkušenost s dálnicí D 1. Češi jsou nepoučitelní.
davidb :
Miroslav Stejskal:
25.05.2023 22:40Proč?
Stanislav Mlčoch :
Napadlo mne tak něco praktického co se týká systému vlakové dopravy spojit nádraží Letiště Leoše Janáčka Mošnov úplně novou tratí celkem krátkou z Frýdkem Místkem,(Frýdek Místek -Staříč-Brušperk-Petřvald-Letiště Leoše Janáčka Mošnov)bylo by to hlavně praktické pro lidi i pro sistém.Když. podobné tratě prosadili za císaře Františka Josefa mohlo by to být takové pokračování tradice.
25.05.2023 23:53Mark :
Stanislav Mlčoch: Nějak si nedovedu představit, kudy by ta trať měla vést. První problém by bylo vůbec odpojení u Frýdku, kde je všude zástavba. A kolem Staříče a Brušperka by taková trať musela vést hlavně tunely, což by finančně nikdy neprošlo.
26.05.2023 13:55Jarda :
Žádná VTR tady nebude, ledaže by to zadali zahraničním firmám.
27.05.2023 21:07