Budoucnost dálkových vlakových spojů

Jak bude vypadat vedení dálkových vlakových spojů po vybudování vysokorychlostních tratí? To nyní prověřuje Správa železnic.

Na webových stránkách Správy železnic je možné nalézt dokument „PRACOVNÍ KONCEPT LINKOVÉHO VEDENÍ VLAKŮ DÁLKOVÉ DOPRAVY – PROVĚŘOVÁNO STUDIEMI PROVEDITELNOSTI K HORIZONTU 2050“ (k nahlédnutí ZDE).
I když se jedná o pracovní koncepci, některé trasy vypadají velice zajímavě. Například přímé spojení Frýdku-Místku s Prahou. Vedení dálkové dopravy přes nádraží Ostrava-Vítkovice nebo přímé spojení Opavy a Znojma. Mapa znázorňuje trasy dálkové dopravy, nejsou zde tak zaneseny regionální spoje a „S“ linky.

Celková mapa ČR

Dálkové linky vedoucí skrze Moravskoslezský kraj:

Ex1 Praha – Bohumín (dále směr Polsko, Slovensko)
Ex4 Břeclav (z Rakousko, Slovensko) – Bohumín (dále směr Polsko)
Ex11 Havířov – Kladno / Letiště Václava Havla
Spr2 Frýdek-Místek – Praha
R18 Ostrava – Praha
R22 Návsí – Krnov
R27 Ostrava – Olomouc (přes Opavu)
R28 Opava – Znojmo
Rex84 Ostrava – Vsetín

zdroj: spravazeleznic.cz

Související články


Komentáře

  1. Ic540 :

    Škoda že až teď spojení Havířov Kladno.
    Potažmo letiště. Využívali jsme 20 let noční spoje hlavně Excelsior. Od 90tek do 2010. Teď už však jen Katovice výjimečně Vídeň. Jojo. Tak snad další naše rodinná Česko Americká rodinná generace…😀👍

    Thumb up 15 Thumb down 4
  2. Miroslav Stejskal :

    Nesmysl je vedení VRT z Prahy do Ostravy přes Brno. Jakoby nestačila negativní zkušenost s dálnicí D 1. Češi jsou nepoučitelní.

    Thumb up 8 Thumb down 26
  3. davidb :

    Miroslav Stejskal:
    Proč?

    Thumb up 10 Thumb down 5
  4. Stanislav Mlčoch :

    Napadlo mne tak něco praktického co se týká systému vlakové dopravy spojit nádraží Letiště Leoše Janáčka Mošnov úplně novou tratí celkem krátkou z Frýdkem Místkem,(Frýdek Místek -Staříč-Brušperk-Petřvald-Letiště Leoše Janáčka Mošnov)bylo by to hlavně praktické pro lidi i pro sistém.Když. podobné tratě prosadili za císaře Františka Josefa mohlo by to být takové pokračování tradice.

    Thumb up 14 Thumb down 6
  5. Mark :

    Stanislav Mlčoch: Nějak si nedovedu představit, kudy by ta trať měla vést. První problém by bylo vůbec odpojení u Frýdku, kde je všude zástavba. A kolem Staříče a Brušperka by taková trať musela vést hlavně tunely, což by finančně nikdy neprošlo.

    Thumb up 11 Thumb down 3
  6. Jarda :

    Žádná VTR tady nebude, ledaže by to zadali zahraničním firmám.

    Thumb up 6 Thumb down 20
  7. Jiří :

    V plánu je obnovení spojení Opavy s Vídni, no konečně, do roku 1945 to jezdilo tuším 3 x týdně, teď snad taky .

    Thumb up 2 Thumb down 2
  8. Jiří :

    V plánu je obnovení spojení Opavy kromě Prahy, taky s Vídni, no konečně, do roku 1945 to jezdilo tuším 3 x týdně, teď snad taky .

    Thumb up 1 Thumb down 1
  9. Martin [msstavby.cz] :

    Jiří: Obnoveni? Zdroj informace?

    Tak nejen Viden. Ona Opava mela pred valkou i prime spojeni s Berlinem rychlíkem D193/194 přes Krnov, Glucholazy a Kladsko. :D
    https://www.parostroj.net/

    Thumb up 2 Thumb down 1
  10. aggu :

    Jiří: Spoj už máte dávno obnoven. Sedněte na vlak a jeďte do Svinova. Kolik lidí z Opavy potřebuje v pondělí, středu a pátek do Vídně? Dva nebo tři?

    Thumb up 9 Thumb down 2
  11. Jan Chodura :

    Ta linka Frýdek-Místek – Praha vede přes Brno ? :-)

    Thumb up 5 Thumb down 0
  12. davidb :

    Jan Chodura:
    Z Ostravy do Prahy pojedou všechny rychlovlaky přes Brno.
    VRT má vést Německo-Praha-Brno-Ostrava

    Thumb up 4 Thumb down 1
  13. Kamil :

    Takže přímé spojení Opavy východ s Prahou končí?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.