Před historickým objektem na Zámecké ulici v centru Ostravy bylo umístěno lešení. Zde se jedná o rekonstrukci střechy či fasády ukážou následují stavební práce.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!



Před historickým objektem na Zámecké ulici v centru Ostravy bylo umístěno lešení. Zde se jedná o rekonstrukci střechy či fasády ukážou následují stavební práce.
Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Crazym :
Ovšem co mě dostalo, je ta zakrývací plachta lešení v podobě fotografie objektu 1:1, vypadá to dobře akorát to asi stálo prachy a radši pátrat nebudu 😁
03.05.2025 18:41https://screenshot.cz/XM/XM416/img_20250502_145145.jpg
https://screenshot.cz/8R/8R6ZJ/img_20250502_145215.jpg
Jan Prokeš :
Crazym: Včera jsem na to koukal, vypadá to moc dobře. Jo, a naproti v proluce po květinové síni byly opravené rozbité lavičky 👍 https://screenshot.cz/T303F/
04.05.2025 13:48Mx :
Jan Prokeš: jízlivě dodám: a v roce 2050 dojde po 100 letech dokonce i zástavbě těch proluk a nebudeme jediné město v Evropě s takovými ohyzdnými prolukami na hlavním městském náměstí.
Vítek :
Mx: s dostavbou proluk je to nějaké zvláštní, přestalo se o nich mluvit. Podobné je to z parkovacím domem vedle katedrály, kde se najednou hledí na ekonomiku a jeví se to drahé. Nechci ale být pesimista a věřím, že kolem roku 2050 to bude.
04.05.2025 15:00Mx :
Vítek: Několik let jsme teďkom slýchali naprostý nesmysl o parkovacích místech, kvůli kterých není povolena další zástavba, které dva nebo 3 domy navíc rozhodně nemohu ovlivnit. V nejbližším okolí jsou stovky domů. Ale proč se to nepodařilo za celých 30 let ani po revoluci, to je fakt mystérium. Ostravaci už si zvykli, ale pro přespolní to musí být šok to náměstí navštívit. Jestli tam nebudou nějaké žáby na prameni. A kauza parkovací dům – fraška bez smíchu.
04.05.2025 21:04Ondřej :
Mx: ta parkovací místa bohužel nebyla nesmysl, ale teď má Ostrava svoje stavební předpisy, které výrazně snížily nároky na parkovací místa u domů v centru, tak se to snad začne hýbat.
05.05.2025 08:09Mx :
Ondřej: Nesmysl z hlediska dodržování aktuálních norem to sice nebyl, ale nesmysl byl vůbec takové normy mít a díky pár nových domů v centru, kde jsou jich stovky a stovky, blokovat výstavbu těchto proluk kvůli parkování a předpisů na ně. Nevím, jak dlouho tyto předpisy platily, zda už např. od 1990, ale nedostavení ani 35 let po revoluci je nejvíce zarážející fakt. A přitom se vesele projektovalo a povolovalo amadeus real místo německého domu, a další proluky okolo náměstí v relativním dosahu a mnohé se i od revoluce postavilo.
05.05.2025 17:49Vítek :
Mx: nějak se to, ale řešit bude muset. Auta nezmizí a lídé z centra je také chtějí někde parkovat. Problém přenesou na místní politiky a bude se to muset řešit z veřejných prostředků. Ostrava se postupně zbavila volných ploch okolo centra, takže to bude drahé.
05.05.2025 18:08Tom :
Vítek: Tonse dá vyřešit v parkovacím domě černá louka a snad se postaví i nový parkovací dům. Není nikdo řečeno, že každý má právo na parkovací místo. Je to bolest mnoha měs.
05.05.2025 21:53Vítek :
Tom:ano právo na parkovací místo neexistuje. Přesto je otázka parkování politicky problém. V centru Ostravy její řešení před volbami v roce 2018 slíbili Piráti s panem D.Witoszem a tak se dostali na radnici. Nevyřešili nic.
06.05.2025 07:46David.Witosz :
Vítek: Zdravím. I Vy jeden. Fakt nic? A Ty tři parkovací domy, cojeden co už je postaven, další se začal a dalši je v povolovacim procesu, to je nic? A ta technika kterou teď testuje MP v ulicích ve spolupráci s magistrátem a z toho vyvozujíci se nový způsob řešeni parkovací politiky v centru, to je taky nic?
Jesi Vy nejste z rychlých vajec jako pan Lenart, který po mně chtěl at v době covidu řeším parkovaní a ne věci spojené s covidem.
Každé skutečné řešení trvá. Obzvláště, když to leta nikdo neřešil.
Takže díky za možnost ukázat, jak se mýlite. A jak Vám uniklo x věcí, které jsou v běhu.
Hezký den Vám u čtenářům.
06.05.2025 15:43Vítek :
David.Witozs : to mi opravdu uniklo, že na parkovacích domech máte podíl!!! Omlouvám se. Spojoval jsem Vás jen s aplikací, která měla pomocí čipu v parkovacích místech na ně navádět řidiče. Jsem rád, že Piráti jsou pro drahé parkovací domy. Málo se to mezi lidmi ví!
06.05.2025 16:26David.Witosz :
Vítek: Byl jsem součástí poroty u obou architektonických soutěží. Dům u krajského úřadu nebyl mým favoritem, ale aspoň jsem prosadil do závěrečného hodnocení otázku „statiky“. Osobně jsem nadšeny z domu za katedrálou. Chalupa architekti jsou pro mne opravdoví profíci a den dům má myšlenku a je mým favoritem. Byl jsem dále součástí změny zákona, která dnes dává možnost všem městům v ČR si napsat vlastní nařízení k parkovaní na míru. Bez této změny by všechny dnešní přípravy byly fikcí. Byl jsou součástí procesu nového nařízení města Ostrava, kdy se konečně umožnilo parkovací karty vydávat celoročně, kdy si konečně o ně mohly požádat i osoby jako manažeři z korejského Hyundai (co do té doby nebylo možné, bo to právě blokoval zákon). A dnešní testy auta, které má do budoucna mít dohled nad dodržováním správného parkování ve městě … to dnes procesuje odbor IT, který dnes máme za Piráty na magistrátu v gesci. Takže ano, děje se toho od našeho nástupu mnohé.
Aplikace měla být čistě pro MOaP, v moment, kdy zbytek města moc parkování neřešil. To co však dělá dnes, je systém který bude jednotný pro celé město a bude jej spravovat OK a.s. Což je rozhodně lepší než kdyby každý obvod měl řešení čistě své.
Takže díky za uznání, že jste napsal nepravdu, protože jste evidentně neměl informace. Příště zkuste nejprve něco vědět a až pak soudit. Mluvit totiž o lidech nepravdy, při vědomí vlastní neznalosti faktů, není pěkná věc.
Takže díky a hezký den Vám i čtenářům.
PS Ty parkovací domy mají vytvořit kapacity pro návštěvníky a uvolnit dnes zapráskaný veřejný prostor v centru všude parkujícími auty. A ten prostor má rozhodně větší cenu, než parkovací domy, které umožní městu fungovat v parametrech 21. století.
06.05.2025 16:45Crazym :
Jj, ten parkovací dům co v něm jedno místo vyjde na 1,75 mega a počítám, že než se postaví, tak to budou 2 mega, bude opravdu přínosem 🤣 jen furt nevím pro koho…
06.05.2025 16:46David.Witosz :
Crazym: Ten parkovací dům má obchodní parter a je do budocna schopný přestavby na byty nebo kanceláře. Takže psát od boku, že jedno parkovací místo stojí tolik je … oblbování.
Ale co bych od Vás čekal pane Crazym, že?
06.05.2025 16:57Crazym :
David.Witosz: Hele to není z mojí hlavy, to má na svědomí nějaký Břetislav Riger, já nic, já muzikant 🤪 https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/ostrava-stavby-top30-serial-16-dil-parkovaci-dum-u-katedraly-20250307.html
06.05.2025 17:59Ale co bych od Vás čekal…
Vítek :
David Witosz: obchodní parter má i parkovací dům u nemocnice, bohužel je poloprázdný
06.05.2025 18:04David.Witosz :
Crazym: Vy citujete politiky bez vlastního ktitického názoru? I Vy jeden ;) Dobře vědět do budoucna, že Vám politické oblbovaní nevadí :)
Pane Vítek, tohle je dům v centru 3. největšího města v zemi. O jeho parter tedy nemusíte mít péči. Ten se obsadí ve vteřině. A je logické, že město nevyhodí stovky milionu za jednorázovou parkovací konstrukci.
Přesně to co po nás občané chtějí. Že nebudeme vyhazovat peníze za jednorázové řešení. Že myslíme hospodárně do budoucna.
Konečně někdo začne jednat jako na západě a … zase špatně :)
Ach. Už mě tohle uvažování u Vás ani nepřekvapuje.
06.05.2025 18:13Mx :
Vitek: já chápu, že parkovat se taky musí, ale život je otázka priorit a to náměstí je strašná ostuda, to nemůžeme podmiňovat parkováním. Alespoň květinová síň a to napřesroh, aby se zacelilo, za mne velká priorita. Nestačí si zvyknout na tu díru.
06.05.2025 18:47Mx :
D. Witosz: A nemyslím to špatně ani ironicky, nic proti Vám nemám, proč ale podle Vás ten parkovací dům u katedrály teda prý nebude a jde asi skoro do kytek (?) a Ostrava tak nebude mít parkování vyřešeno ani v roce 2028 apod.? Neměl už stát a anebo se stavět? Téměř nikdy na mé dotazy tady neodpovídáte (už asi 3x), přitom prosím tentokrát o výjimku a názor k dotazu.
06.05.2025 18:58David.Witosz :
Mx: Nemám záměr komentovat mediální realitu, ale tento projekt nikdo nerozporoval ve smyslu, že se stavět nebude.
Spíše jde o problém financí. Ostrava má minimálně na 5 let doslova nabité investiční požadavky. Tedy krok za krokem musí realizovat to co si naplánovala. Teď jsou na řadě obří investice alla koncertní sál atd. Slibem nezarmoutíš, ale řádný hospodář slibovat 3 roky dopředu nebude. Spíše sdělí, že požadavků je moc a při znalosti turbulencí posledních let, nebude slibovat konkrétní data. To není srabáctví, to je realita.
Tenhle parkovací dům vyřeši poptávku pro divadlo a katedrálu, která dnes vypadá jako punk parkování v okolí a zároveň odstraní ten parkovací humus, který dnes je v katedrály okolí.
Tento krásný veřejný prostor mezi divadlem a katedrálou opět dostat do parametrů, ktere si zaslouží. Je to jedno z nejhezčích míst v Ostravě. Překrásné domy, katedrála a v okolí … parkoviště.
Takže ne. Z záměru se nerezignovalo. Jen je tohle město doslova plné požadavků na investiční rozpočet, opodstatněných, a proto je otázka kdy se tato investice zrealizuje.
Snad jsem takto pochopitelný a odpověděl na otázku. Pokud ne, rád doplním.
Hezký večer.
06.05.2025 21:28Crazym :
David.Witosz: I Vy jeden 🙂 Tak doufám, že se mě teď nebudete snažit politicky oblbovat 🤭
06.05.2025 22:12Ale jinak Vám celkem závidím ten optimizmus a víru. V to, že tenhle parkovací dům vyřeší poptávku pro divadlo a katedrálu doufám i já ale tak trochu se bojím a tuším, že pro rezidenty nebude mít žádný přínos a upřímně, návštěvníci obou dvou zařízení pro mě celkem zbytečných mě zase tak nezajímají, sorry. Ale co, nějak bylo, nějak bude. Přežili jsme už spousty jiných kotrmelců a bůh ví co bude po dalších volbách 🙂
Za mě bude ideál když to ještě pár roků bude rozpočtově nevycházet a pak asi nastane doba kdy nebudu denně potřebovat auto u baráku a bude mi tohle všechno fuk 🙂
Mx :
David Witosz: děkuji za odpověď. Článek na denik.cz a pan Rieger z magistrátu hovoří o prodražení 300 mil jako jeden z důvodů, proč se zatím nestaví. Vy také naznačujete, že jde tedy o finance. Jako občan to vnímám ale tak, že těch 300 mil v rozpočtu Ostravy by nemělo znamenat přece až takovou spoustu a spoustu let zdržení, jako se to děje. I když to faktor zdržení je. Navíc ty mediální formulace nahrávají i možnosti úplného zrušení, protože se řekne a spekuluje, že je to prostě moc drahé a to hrozí zrušením. Mě to pak spíš připadá, že se příliš optimisticky plánuje a prezentuje veřejnosti a střílí se tady rozpočty a dělají soutěže s polovičním rozpočtem než potom věci stojí a prezentuje se to za hotovou věc. A nestojí to na pevných nohou. Takový postup nevnímám moc dobře. A opravdu se obávám o osud celé této stavby, která má pomoct třeba i dostavbě pěší zóny a náměstí a vzhledu centra města. I tím, že investoři v centru tam půjdou ještě raději. Dostavbu rohu náměstí považuju ale za klíčovou bez ohledu na tento parkovací dům, to je fakt ostuda.
07.05.2025 10:54Mx :
David Witosz: Vnímám to jako i časté změny priorit. Dále, navíc v médiích spekulovalo v jiném článku, který nedohledám, o dalším důvodu nestavění, o tom, že je to vlastně úplně hloupě navržené místo na parkovací dům, které bude v Ostravě blokovat v určitých místech dopravu. Pokud ano, jak to, že se na to přijde po 5 letech? Jinak, osobně si myslím, že v maličkém centru Ostravy může být, pokud, klidně parkovací dům (nebo jiná forma parkování) i v okrajovější části centra, nemusí být u náměstí. Taky by se mohlo využít prázdné plochy za novými lauby a vytvořit tam parkovací místa, protože do nějaké větší výstavby černé louky reálně daleko. A tím třeba trochu zatím přilákat investory např. na dostavbu rohu náměstí. A pořád tvrdím, že v malém centru Ostravy by neměl být problém si 10 min. dojít k autu, na sídlištích to máte podobné.
07.05.2025 11:04Crazym :
Korzo mizí před očima https://screenshot.cz/R6/R6Z0U/img_20250507_122018.jpg
07.05.2025 12:46Ale je k smíchu vidět na plotě ten termín nabytí právní moci https://screenshot.cz/JZ/JZSRN/img_20250507_075733.jpg
Crazym :
Trvá jim to jak hladovému srαní ale už se to pomalu vylupuje. Tak to vidím tak, že aspoň brzy budou mít na delší dobu čokli kde srαt 🤪 https://screenshot.cz/V9/V9TU9/img_20250512_153925.jpg
12.05.2025 15:48Hans :
Crazym: Petice občanů proti zastavění zeleně na místě bývalé waflárny za 3..2..1.. :D
12.05.2025 16:43Crazym :
Hans: Tak tak, v rámci guerilla gardeningu organizovaném Okrašlovacím spolkem Za krásnou Ostravu tam vysázíme něco rychle rostoucího, příští rok už to bude házet stín a petice nás nemine 🤣 Takže sraz u Fiducie v pátek po osmnácté hodině ať může Ilona v klidu zavřít kšeft 🤣
12.05.2025 18:41