Veřejný prostor v majetku Magistrátu města Ostravy je stále demolován nelegálně parkujícími auty.
Klasický obrázek známý všem návštěvníkům centra je nelegální parkování na pěší zóně.
Dlažba je již neskutečně zdemolována. Arogance často pochází od majitelů luxusnějších aut.
Řidiči si zvykli parkovat i na chodnících, které budou sloužit budoucí výstavbě. Které sice nejsou v současné době využívány chodci, ale stavebně nejsou navrženy na provoz aut. Než zde vznikne nová výstavba, budou chodníky zničené.
V lokalitě již mizí i nedávno vysázené stromy
rom :
Nechutné! Hlavně, že město vyhazuje prachy za PR, jezdí po veletrzích – a pak to tady ti expati, manageři, turisté vidí. Všichni si přehazují horký brambor!!!
Takže začněme hned – trvalé nastavení pokud na maximální výši, systematické vybírání pokut za použití techniky, odtahy, boty, žádné placení na místě, žádné domluvy – proč? Nevíš, že tady nemůžeš parkovat – jak můžeš jezdit!
Nejhorší je na to, že je plno placených míst, dole v Karolině na pár hodin zdarma.
Tak co – Plaček, Dohnal, Witosz, Veselka!!!
Tomas :
Ještě k tomu dodám,co je to za kvalitní dlažbu co se láme,ustipuje..Tu jde i to,že i když tam to auto vjede nebo zaparkuje…(kvalita dlažby musí být na takové úrovni,že to bezproblemu zvládne..Kdo byl zodpovědný za za polození této dlažby,nějaký Atest vypovídající o kvalitě,veřejná zakázka oddalovala náležitost o čínské dlažbě atd…???To samé na Masarykaci…Cílem mého příspěvku je poukázat na kvalitu materiálu ne na špatné parkování(to samozřejmě odsuzují)
05.05.2023 12:24David.Witosz :
rom: Zdravím a opět :)
Majetek je magistrátu, tedy města.
Obvodu pozemky nejsou svěřené, obvod má tedy povinnost na nich dělat jen základní údržbu, tedy úklid atd.
Městská policie je, opět, v gesci magistrátu, nikoli obvodu.
Jakékoli investiční akce, včetně zábran čí výsuvných kůlu, může dělat na těchto pozemcích JEN magistrát, nikoli obvod.
A tedy, pokud majitel (MMO) který má zároveň v gesci Městskou policii není schopen uhlídat svůj majetek před poškozováním (ilegální parkování a poškozování dlažby) pak za současný stav NEODPOVÍDÁ obvod MOaP, který má v povinnostech JEN základní údržbu, ale majitel který si poškozování svého majetku nechá líbit.
Prosím pochopte, že takto je město nastaveno a pokud někdo z magistrátu říká, že toto je vina obvodu, tak Vás tahá za fusekli a věší Vám bulíky za nos.
Tenhle server již o tom psal několikrát a pořád se tenhle blud (za vše může obvod) opakuje. Takže žádný Witosz nebo Veselka, ale lidé co mají v gesci majetek na magistrátu, tam směřujte svoje nářky. Naše spory s paní Bajgarovou na toto téma jsou již myslím legendární a já odmítám narrativ magistrátu, že za vše může obvod.
A teď jedno čerstvé info. Sešel jsem se s novým náměstkem na magistrátu a otevřel toto téma. Minulé vedení bylo v tomto tématu zabejčené a stále opakovalo mantru „posíláme Vám peníze navíc“. Ty peníze navíc jsou cca 1,6 milionu Kč na rok což na plochu kolem Karoliny je fakt max na základní údržbu (metaře, nějaký stroj a finito).
Zde odkaz na msstavby kde se to již v minulosti řešilo.
https://www.msstavby.cz/komu-patri-verejny-prostor-na-karoline-16-08-2022/
Takže pane „rom“, zkuste si to opět přečíst a pak si vyvolávejte klidně Beetlejuice, ale ne mne. Protože já jsem se k tomu již x krát vyjádřil. Svoji práci dělám a snažím se ji dělat svědomitě. Odmítám však dělat prací kterou mají v povinnostech jiní (a mají na ní taky finanční prostředky) a ještě se vymlouvají a hážou odpovědnost na ty, kteří si svůj podíl na celku svědomitě plní.
Hezký den pátek a víkend Vám všem a … nedejte na kecy lidí bez argumentů ;)
Mark :
Tomas: To je blbost. Dlažba na chodnících by měla vydržet maximálně vyjímečné zastavení vozidel IZS, ne pravidelné každodenní průjezdy několika vozidel.
05.05.2023 13:08rom :
David Witosz:
očekával jsem tuto odpověď a je velmi důležité, že jste potvrdil, že toto není vaše věc a je to věcí magistrátu – takže vás vynechávám. Zcela vynechávám, že jste i v radě města, ale asi je to jiná parta. )
Otázkou je, zda na to mají všichni stejný názor.
Prosím o konkrétní kompetentní jméno, na kterého je možné poslat stížnost a případě ho vést k hmotné a jiné odpovědnosti!!!
děkuji
x.mk :
rom: Co tady? https://www.ostrava.cz/cs/urad/magistrat/odbory-magistratu/odbor-hospodarske-spravy/oddeleni-udrzby
06.05.2023 08:21Martin [msstavby.cz] :
rom: O majetku ve vlastnictví magistrátu může rozhodovat jen magistrát a příslušný odbor. Výměnu dlažby, realizace řešení zabraňující vjezdu aut apod. jde pak tedy za odborem investičním. Tam je potřeba investice. Ne pouze údržba spočívající v zametání chodníků…
06.05.2023 10:54Bývalá náměstkyně se však vytrvale reakcím na tento stav vyhýbá.
https://twitter.com/ZBajgarova/status/1653265519753953280
Vítek :
Martin: a přitom je to úplně jednoduché Statut města Ostrava má jen 58 stran a obvodů je jen 23!!!
06.05.2023 11:50aldik :
Hlavně že Městská policie pokutuje špatné parkování na sídlištích nejen v noci (ať už na udání, nebo tam přijedou sami), ale tady jim to „nevadí“. Normálně natvrdo pokutovat, nasazovat botičky a nebo rovnou vjezd zatarasit sloupky (vjezd povolit jen IZS, zásobování).
Tom :
Městská policie tohle přehlíží,stejně tak auta na Masarykově náměstí, přitom tam jezdí přímo pod jejími okny.
Tjov :
Mám pocit, že tahle část prostoru je v režimu vjezdu pro zásobování- takže musí plnit normy pro pojezd nákladních vozidel zde s omezením do 6t . Například vůz popelářů, který jezdí ulicí mezi Karolinou a bytovým blokem. Tento úsek není exponovaný nešvarem s parkováním a dlažba tam taky není nic extra. Takže dát rovnítko mezi neukázněné řidiče a poničenou dlažbu je dost zavádějící až bulvární .
Primární problém je nekvalitní založení povrchu, který dle projevu neodpovídá normě a k tomu nejspíše i volba nevhodného formátu dlažby pro zatížení do 6t pro účely zásobování. Protože přímo na fotce je rozlámaný povrch komunikace určený pro provoz nákladních vozidel do 6t .
Sekundární problém nemá s dlažbou a její likvidací přímou souvislost, a je to neschopnost MMO vymáhat v rozmezí 10:00 až 18:00 nulový výskyt neoprávněných vozidel formou zábrany viz. omezení v prostoru Masarykova náměstí. Mimo toto období je pak na MPO, aby plnila svou povinnost.
Tjov :
Oprava ne založení povrchu, ale podloží
06.05.2023 21:33Knedla88 :
Nezlob tě se na mě, ale to je kravina. Ta dlažba by to měla vydržet. Už jen proto, že je tam zásobování vjezd po určitou dobu povolen. ( Jinak by to ani nešlo, neb do podzemek tu dodávku prostě nedostanu a rampy tam nejsou.)
06.05.2023 22:44TML :
Tom: aldik: Pracuju v NKP a to, že by tam policie nejezdila není úplně pravda, minimálně 4x za den tam jsou a botičky dávají. Je to pro ně ostatně slušný vývar, myslím, že jsou za to dokonce moc rádi. To ovšem neřeší tragický prostor a tu možnost tam parkovat. Při vjezdu na pěší zónu od čs.legií směrem Masarykáč jsou vysouvací patníky, nevím, proč by něco podobného nešlo nainstalovat i ke Karolině.
07.05.2023 10:26PetrK :
Tjov: podle mě nejde o neschopnost, ale o neochotu. To co psal výše Martin o Bajgarové, která se k tomuto odmítá vyjádřit je myslím pěkné vodítko.
07.05.2023 16:14Tjov :
PetrK: jasný ta rovina MMO vs parkování je klasika , nicméně pojetí tohoto příspěvku se nese v bulvární rovině, že osobní auta zničila dlažbu která je kolaudována jako komunikace s provozem nákladních vozidel s omezením 6t . Pochybuji že v normě se přihlíží na nějaké časové omezení vjezdu – prostě 6 tun vyžaduje nějaký standart a ten očividně nebyl dodržen .
07.05.2023 18:29Tomas :
PetrK: Pošle mě jsou dvě roviny pohledu,dlažba je ve špatném stavu z důvodu špatné kvality(kde ve veřejné zakázce se z určitých důvodu nepoužila Atestována a kvalitní dlažba(je tam prostě čínský šunt,podotknu ,že dlažba v obou případech byla na radnici CSSD),která by bez problémů vydržela i přejezd osobních vozidel(stejný problém i na Masarykaci(kde prakticky auta nejezdí),kdy jej obvod několikrát obvodem opravován.Jelikoz sledují práci OV..politiku,pan David W.(to měl na FB)…tak to vím.Nekteri s Vás hází vinu,na auta a máte pravdu,že díku průjezdu a parkování aut,za dlažba praska a láme se..Jen ona by praskala i tak protože je to šunt,bohužel obávám se,že do budoucna bude třeba jak tady i na Masarykaci predlazdit(levné to nebude)..je to úplně stejný případ jako s místní dálnici,kdy někomu zůstalo za nechtama…a vozily se do podkladu stavby snad všechno,včetně odpadku…musí se to postavit znova(zatím se to lepí reklamace má),i stát před tím dal hlavu do písku(poněvadž by to stálo min.4miliardy)…takže řešit tady Bajgarovou je passe….
07.05.2023 22:18..
Tom :
Tjov: Nevím,co je tak nepochopitelné na tom,že tam nemají jezdit auta. Nerozumím tomu,proč pořád hledat omlouvat porušování předpisů.
08.05.2023 09:54Tjov :
Tom: zkuste si to ještě jednou v klidu přečíst, tohle je web o stavbách a ne bulvár – za
1) auta tam nemají co dělat , ale MMO a MPO na to kaˇslou dlouhodobě
2) zároveň poškození povrchu nemá co dělat s tím, že tam auta stojí. Je to prostě nekvalitně provedená stavba a MMO na to kašle dlouhodobě
08.05.2023 12:25Adam :
Tjov: To by nesměli být v Karolině parku,potažmo na ulici Jantarové obchody,bohuzel zasobovaní musi jezdit do této casti. I poštací s dodavkama musi do teto casti,osobne si nedokazu predstavit,kdyz postak ponese 30kg balik….. A co se tyce MP,tak je tam dnes a denne,ale sotva odjedou tak auta tam stojí znova…. To by musel byt nepretrzity dozor. Co se tyce Masarykacu,tak by tam mel byt vjezd povolen aspon do 11hod.,Jelikoz prepravni společnosti napr jako we-do,ppl,dpd nekterem odbobi neni spochná dorucit objem zasilek,ktere jde na Masarykač…. Jak se zminuje vise,bohuzel je dlazba nekvalitně polozena a kvalita dlazby je kapitola sama za sebe.
08.05.2023 14:44Tjov :
Adam:
08.05.2023 20:54Parkující auta tam nemají co dělat, zásobování samozřejmě vjet může od toho je ta komunikace v režimu pro zásobování vjezd povolen – jestli je čas, který zvolili úředníci dostačující či ne, je už na další diskuzi…
Michael :
Toto je krásný příklad toho, že parkovací domy jsou v principu k ničemu. Problém totiž není “kde zaparkovat” ale “kde zaparkovat zadarmo”, což logicky nikdy nebude případ PD. Nemluvě o tom, že někteří jsou líní do PD i zajet. Proto je jediná cesta regulace IAD, obzvláště v místech, které je nadstandardně obslouženo MHD.
14.05.2023 09:43