Ušetřené peníze pro dopravní stavby

V rámci realizace a přípravy projektů zařazených do integrovaných plánů rozvoje města (IPRM) Ostravy se v uplynulých měsících podařilo ušetřit cca 165 mil. Kč. Některé projekty byly vysoutěženy za méně než 50 procent původních nákladů. Uspořené prostředky umožňují rozšířit portfolio projektů v rámci ostravského IPRM  ucházejících se o cca 1,5 miliardy korun vyčleněných pro spolufinancování z fondů EU.

Prodloužená ulice Ruská 

Nejpozději v září letošního roku bude zahájena stavba dopravního napojení tzv. Prodloužené ul. Ruské, která napojí Dolní oblast Vítkovice na stávající městský dopravní systém. Nová komunikace naváže na stávající ul. Ruskou v oblasti jejího křížení s ul. Místeckou (podjezd). Bude téměř 600 metrů dlouhá, 18 metrů široká a povede od stávající Ruské k Science Technology centrum Ostrava.

Součástí návrhu jsou dva jízdní pruhy s podélnými parkovacími stáními pro provozní obsluhu Plynojemu, VI. ústředny (stání taxislužby, stání pro výstup z autobusů, osobních vozů aj.) a rezerva pro obousměrný tramvajový pruh. Navazující kolmá část bude mít délku 506 m a šířku 22,6 m. Její součástí jsou čtyři jízdní pruhy a rezerva pro obousměrný tramvajový pruh. Výjezd na ul. Místeckou bude mít cca 150 m a dva jízdní pruhy. Záměrem je vytvoření kruhové křižovatky, do které povedou nově řešená páteřní komunikace Dolní oblasti a také ulice Vítkovická, Železárenská, Místecká a navazující komunikace ústící do nového územního celku Karolina.

Součástí realizace nové páteřní komunikace budou přeložky inženýrských sítí, nové inženýrské sítě vč. dešťové kanalizace, veřejné osvětlení, dopravní značení, demoliční práce nutné pro výstavbu komunikace, přeložky a rekonstrukce inženýrských sítí, terénní a sadové úpravy. Předpokládané náklady před uzavřením výběrového řízení jsou 294 mil. Kč.

Propojení ulic Pavlovova – Plzeňská 

Stavba za v projektové dokumentaci odhadnutých 150 milionů korun bude zahájena nejpozději v říjnu 2012. Zajistí přímé propojení ulic Výškovické a Plzeňské v obvodu Ostrava-Jih. Součástí návrhu je mimoúrovňové převedení průchodu pro pěší a cyklisty přes ul. Plzeňskou, se zajištěním bezbariérového přístupu na tramvajové zastávky MHD. Silniční propojení bude úrovňové s pravým odbočením z ul. Plzeňské a s pravým odbočením z ul. Pavlovovy. Komunikace Pavlovova bude mít živičný povrch a po stranách ji budou lemovat zvýšené betonové obruby. Na stavbu navazuje kolejové propojení ulic Pavlovovy a Plzeňské a výstavba cyklostezky.

 Zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Tomas T. :

    Jak to ma byt s colours of ostrava? ta ulice vede lastne pres ten areal , kte letos bude festival. To znamena ze pristi rocniky uz tady v tom prostoru nebudou?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. rasta :

    By mně zajímaly nějaké podrobnosti k tomu kruháči na Místecké. Není k tomu něco víc?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Nimrod :

    Festival bude, ulice tomu neuškodí. Letošní ročník je v pohodě, příští rok se pouze přeruší práce. Většina programu je stejně v prostoru za ulicí směrem k řece a vlečce. Takže i příští ročníky zde budou.
    Kruháč je ještě vývoj na dlouhé roky – hlavní je, že už se to podařilo dostat do územního plánu, teď vyřešit to nejdůležitější. Kdo to zaplatí. Rozhodně bude úspěch když to bude do roku 2020!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. rasta :

    tak to mě nějak neuspokojilo, když plánují aby tahle cesta ulevile provozu ve Vítkovicích. Bez kruháče je to přece jen slepá cesta, jen pro vjezd do areálu.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Tomas T. :

    Tak myslim ze nemuzete celou vec postavit tak ze bez kruhace je to k nicemu. to je jak kdyz se rikalo ze dalnice do bohumina je k nicemu protoze konci v polich. Proste to ze se s dalsi etapou nenavazuje okamzite a ze to trva par roku je uplne vedlejsi ne? kdyz se postavi treba za 5 let… tak je to porad v pohode….. kdyz si vemu ze cela stavba ma slouzit pristich min 50 let.
    Navic kdyby se nejdrive postavil kruhac, tak by se to dalo postavit tak, ze naco kruhac kdyz neni postavena cesta???

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. X236K :

    Na co bude to tramvajove propojeni na Pavlovovu?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Balde :

    X236K: co třeba pro tramvajové propojení Dubiny se Zábřehem ??? samo dala by se linka vest kolem čezky ale to je hodně zajíždka to radši člověk vezme bus a takhle si aspon pribudou spoje předpokladam

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. X236K :

    Balde: Copak uz nejezdi 41 a 48?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Bahno :

    X236K: Rozhodně to není oficiální, ale kdesi jsem kdysi četl o myšlence vytvořit polookružní tramvajové linky ve stylu Centrum-Vítkovice-Zábřeh-Hrabůvka-Centrum.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Balde :

    proti tramvaji na vic v nocnich hodinach rozhodne nejsem

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Balde :

    X236K: a navic lidi co bydli nahore na dubine to maj k poline docela kus plus tam taky cekat na spoj a ty spoje taky nejsou moc caste v nektere hodiny

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Martin [msstavby.cz] :

    X236K: Problém je v tom, že tyhle linky jsou věčně přetížené.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Martin [msstavby.cz] :

    X236K: Z deníku:“na tento projekt by mělo navázat i kolejové propojení obou zmíněných ulic, díky kterému by mohla mezi Výškovicemi, Zábřehem, Hrabůvkou a Dubinou jezdit jedna tramvajová linka.“

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. X236K :

    Nejsem si jisty, jestli lidi vymeni tramvaj za autobus. Pripada mi, ze tahle linka by byla vicemene jen pro lidi, kteri miri z oblasti okolo Interspaaru na Pavlovovu. Pro vsechny ostatni je asi rychlejsi autobus. Jak dlouho pojede tramvaj a bus od Hlubiny ke Kotve?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. PetrP :

    Tak třeba na Dubinu je určitě lepší, jestli tam bude tram, přímý spoj ze Zábřehu na Dubinu není… Jsem pro.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Balde :

    plus tramka je o dost ekologičtější a co si budem říkat každá tram plus a bus minus je pro Ostravu velké plus a navic se muze ulevit doprave prece jen busy to zasekavaji o dost vic takze davam prednost tramvaji, colkově by to chtělo rozšířit tu tramvajovou sít

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. X236K :

    O ekologii se da dlouze polemizovat, ale to sem nepatri. Chtel bych ale vazne vedet, jestli nekdo udelal analyzu potrebnosti te linky. Zatim mi nepripada, ze by byla potrebna.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Radek K :

    X236K : Dnes tam z Hrabůvky jezdí 3 autobusové linky, v některé časy i dost našlapané. Zaprvé ekologičtější by to bylo určitě (už jen při tom počtu spojů). Čujkovova ulice někdy ani nejde přejít, protože je to tam bus za busem. Úplně by tam stačila 1 linka na obsluhu kolem nám. SNP zbytek lidí by jel tramvají. Zadruhé časově by to vyšlo nastejno (než se bus dostane přes 2 křižovatky u hotelu Bělský les…). Navíc se o tom mluví už hodně dlouho a konečně je možnost stavbu realizovat. Podle mě určitě +.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. acdlcia :

    Pokud by šlo jenom o ekologii tak by se daly použít nové elektrobusy, ale na celou věc je potřeba nahlížet i z jiné strany. Celá Čujkovova je každý den ucpaná (autobusy se zaseknou v zácpě, kterou částečně samy vytvářejí) a požadavkům dnešního provozu naprosto nedostačuje, proto převedení části kapacity veřejné dopravy ze silnice na koleje rozhodně pomůže. A z další strany – vybudování takového dopravního spojení ve velkém městě je vždy přínosem. Nikdy nevíte jak se vám tato trať bude hodit až se budou spravovat koleje a tramvaje bude možno poslat jinou trasou. Trať kolem ulice místecké taky někteří kritizovali a označovali za zbytečnou (taky jsme se bez ní obešli když nestála) a dneska je to jedna z hlavních tepen tramvajové dopravy. Jenom více takových projektů.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Balde :

    vím že na to nejsou peníze, ale libilo se mi kdyby se postavili rychlotratě ve spojeni jih-vyškovice-poruba-centrum-vitkovice jih, takovy velky okruh ktery by mel 5 zastavek a jizda do centra by trvala odkudkoliv do 10 min

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Radek K :

    acdlcia: naprosto souhlasím
    Taky by mě zajímalo, kdo ještě dneska schvaluje to zrušní tramvají do Hlučína. Kdyby na to byly peníze, tak by to byla hned druhá stavba za tzv. „vlakotramvají“ do Orlové. Samozřemě další rozšíření v Ostravě by mělo určitě také velký význam (např. plánovaná trať do 8. porubského obvodu).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Tomas T. :

    Radek K: O trati na 8 obvod jsem vubec nevedel….. ted jsem si o tom neco zjistoval, ale vsechno to jsou starsi informace. Nemate nekdo neco cerstvejsiho? Co jsem nasel, tak vlatne jediny kdo tu stavcu chce stavet je pry dopravni podnik. 8 obvod i pustkovec ji pry nechteji, a mesto rika ze na to nema penize. Tak jen jestli se neco zmenilo…..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Balde :

    chtělo by to trosku rozžířit, ta tramvaj do 8 obvodu by byla super vec, myslim že rozvoj městké hromadné, hl teda tramvaji a trolejbusu byl mel mit prednost, a nevite jak to bude s temi prestupnimi terminaly – melo by to byt kvuli tomu aby dalkove busy nejezdily do mesta ? a budou tam i odstavna parkoviste ?? pro ridice ??

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek na denik.cz „Prodloužená Ruská protne Dolní Vítkovice“: http://goo.gl/FP5fm

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.