Revitalizace tramvajové smyčky Hlučínská

V Ostravě-Přívoze byla zahájen rekonstrukce tramvajové smyčky a výstavba odstavného parkoviště.

Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!

Související články


Komentáře

  1. Winter :

    To už se tam jako nebudou past slepice a kachny?

    Thumb up 16 Thumb down 0
  2. Tom :

    Přibudou modré zóny v Moravské Ostravě a Privoze? Nebo budou mít stejně všichni parkovat jako dosud?

    Thumb up 1 Thumb down 5
  3. Pavel :

    Jaký smysl má ten cancour do země nikoho na Hlučínskou? Dopravní obslužnost by tu dostatečně zajistily autobusy, které tu stejně musí projíždět.
    Existuje vůbec nějaká koncepce rozvoje hromadné dopravy v Ostravské aglomeraci nebo je to jen změť aktuálních nápadů?

    Thumb up 11 Thumb down 22
  4. Martin :

    A kam chcete ty tramvaje poslat Pavle? Smyčka na Hlavním nádraží to nepobere, vozovna Křivá taky ne a smyčka u hradu taky zatím jaksi nestojí.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  5. Crazym :

    No ale jedou, koncentrace pracujících a strojů tam dnes byla až podezřelá na Ostravu :-)
    https://screenshot.cz/PXQ65/
    https://screenshot.cz/0YZ7Y/

    Thumb up 7 Thumb down 0
  6. Pavel :

    Linka č.11 jezdí jako jeden vůz a to většinou obsazený jen sedícími. Interval 15 minut (teď v létě) není nic lákavého.
    Místo investic do duplicitních linek by bylo vhodnější realizovat funkční cyklostezky, obzvlášť pokud jsou hustě obydlené oblasti Ostravy víceméně plackou.
    Tramvajové dopravě se věnovat na linkách, kde je jsou rychlostně konkurenceschopné a vybudovat funkční přestupní uzly. Dobrým příkladem je Brno. Kdysi mělo 22 linek a před 20 roky je zredukovali na 13 s funkčními přestupy.

    Thumb up 11 Thumb down 16
  7. Rdm :

    Pavel: bez urážky, ale nic jako „funkční přestup“ neexistuje. Ve chvíli, kdy musíte přestupovat, tak se snižuje komfort, ale především prodlužuje čas dopravy a tím se taková doprava stává neatraktivní…

    Thumb up 13 Thumb down 4
  8. Ostravák 777 :

    Pavle, 11 na HLučínskou nejezdí od března 2020, nejdříve si zjistěte pořádné informace. Od března tam jezdí 8 Stadlery, atd. V době výluky všechny 8 jezdí na Hlavák.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  9. Adam :

    Pavel:
    1. Brno, jakožto koncentrické město, má úplně jinak tvarovanou tramvajovou síť, než polycentrická Ostrava. Rozdíl v organizaci linek v tak rozdílných grafech musí pochopit i někdo s matematickou gramotností na úrovni základní školy.
    2. Tramvajová a cyklistická doprava nemají stejnou prioritu. Zjevné to je například, když prší, a oni slavní městští pseudocyklisté samozřejmě hned rádi nastupují do MHD. Tramvajová síť musí fungovat, cyklistika je volitelná.
    3. Z Moravské Ostravy směrem na Hlučínsko jezdí slušně zaplněné autobusy 34, 52, 56, 66, 67, 68. Teď zajíždějí až na Muglinovskou a Křižíkovu, a všechny projíždějí právě kolem smyčky Hlučinská. Hádejte jaký je ideální stav, máte 3 pokusy.
    4. Cyklostezky, a to především ve formě cyklochodníků a cyklopruhů, které se dnes vehementně prosazují, jsou z velké části kontraproduktivní a škodlivé cyklistice i prostoru. Cyklista má své zákonem dané a bezpečné místo na silnici. Cyklostezky patří jen tam, kudy má cyklista důvod jet, ale nevede tam běžná silnice.

    Thumb up 17 Thumb down 7
  10. tuztrutru :

    Adam: No, cyklistika má sice své zákonem dané místo na silnici, ale bezpečné místo to často nebývá. Často je to tak, že skutečně bezpečné místo je pouze plnohodnotná vyhrazená cyklostezka, která je stavebně oddělená od motorových vozidel. Tam, kde je velmi malý provoz, tak lze i jednoduše namalovat pruh, ale na rušnějších cestách to nestačí. Např. cyklostezka z vodárny v Nové Vsi po Opavské do Poruby neexistuje. Existují pouze objízdné trasy přes Dubí a pod dálnicí nebo kolem řeky a přes hošťálkovickou lávku. Na víkendový relax v pohodě, ale ne na denní používání kola jako praktický dopravní prostředek. Výsledek = pokud se budu potřebovat dostat z vodárny do Poruby a pokud na Opavské nebude stavebně oddělená cyklostezka (což zřejmě nebude), tak pojedu autem a tečka.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  11. dzejn :

    Odstavné parkoviště? Už vidím, jak lidi z Prajzské poté, co se konečně prokoušou zácpou ze směru od Hlučína, ochotně odstaví auto na parkoviště u Hlučínské a přestoupí do tramvaje. :)

    Thumb up 8 Thumb down 0
  12. dzejn :

    Winter: Na krávy jste zapomněl. :D

    Thumb up 1 Thumb down 0
  13. Jan Lenart :

    dzejn: Parkingu na Hranečníku se taky všichni divili a už bývá beznadějně plný. Dopadne to tak stejně.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  14. aggu :

    Jan Lenart: Co jim zbývá, než respektovat tento tupý nápad…

    Thumb up 2 Thumb down 2
  15. Fanda :

    dzejn :Vy jste na to přišel.Kdyz se prokoušou zácpou od Hlučína,tak proč by měli dělat to samé v Ostravě a ještě hledat,kde zaparkuji.Dobry názor.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  16. a8n :

    Adam: 3)Ten stávající? ;)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. Pavel :

    Funkční přestup neexistuje možná v MSK… ale garantovaný jinde ano. Doporučuji navštívit Švýcarsko nebo alespoň využít IDS JMK. K tomu jsou nutné krátké přestupní vazby na terminálech VHD. Ne peklo typu hl.n., Svinov, vodárna, nám. Republiky.
    Co se týče cyklistiky, tak v Dánsku nebo Německu prší víc a lidi jezdí. Kromě toho celodenní déšť je vzácnost.
    Netuším, proč cyklista jede při dešti tramvají. Někteří cyklisté mění naopak kolo za auto.
    Obecně platí, že je lepší častější spojení s přestupem než méně časté bez přestupu.
    Polycentrické město nevylučuje kvalitní přestupní vazby.
    Strašně se tu všichni chlubí, jak je Ostrava cool a světová, ale tady se rozšiřují tak základní věci jako smysluplnost cyklostezek.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  18. Pavel :

    Rozporují místo rozšiřují

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Rdm :

    Pavel: „Funkční“ a „garantovaný“ jsou dost odlišná slova. Je jasné, že není možné mít přímé spojení všude, ale pokud je dostatečná poptávka po takovém spojení, tak je nesmysl vytvářet na něm přestup.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  20. Adam :

    Pavel:
    Red herring argument, straw man argument a red herring argument v jednom, další red herring argument, neověřitelné tvrzení, další straw man argument a nakonec opět straw man a red herring v jednom.
    Úžasná kompilace.

    Thumb up 1 Thumb down 7
  21. Crazym :

    Dnešní stav, už se to rýsuje včetně rozumných přístřešků.
    https://screenshot.cz/UFDF0/
    https://screenshot.cz/N15IM/
    https://screenshot.cz/EZP3D/

    Thumb up 4 Thumb down 0
  22. Rýša :

    Dokončení 9/2020. Je 11/2020 a stále nedokončeno!

    Thumb up 4 Thumb down 6
  23. Rýša :

    Pro mínusáka je už asi stavba dokončena , hihihi.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  24. Martin [msstavby.cz] :

    Rýša: Tak protože listopad (11. měsíc) trvá ještě 22 dnů?

    Thumb up 3 Thumb down 10
  25. MareK :

    Martin [msstavby.cz]: Martine, je jedno kolik má listopad dnů, na ceduli je dokončení v 9 měsíci, teď už je 11tý, takže min. měsíc zpoždění. Jasně, je tu covid,ale na ten nemá zásadní vliv na venkovní stavební práce. A pokud je povolen posun termínu, mělo by to být opraveno (stačí jen přelepit) na informační ceduli…

    Thumb up 14 Thumb down 3
  26. Martin [msstavby.cz] :

    Martin [msstavby.cz]: Jaj já to špatně četl, jakože je na ceduli uvedeno 11/2020 :D :D

    Ale Covid má vliv na stavební práce značný. Od výpadku dodávek materiálu, po seknutí pracovníků za hranicemi.

    Thumb up 2 Thumb down 4
  27. Rýša :

    Tak to fakt nechápu, že 7 mínusáku má za to, že stavba byla k poslednímu záři ukončena. Asi nejeli kolem….

    Thumb up 4 Thumb down 3

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.