Rekonstrukce drážního objektu

Podél železniční trati mezi ostravským hlavním nádražím a zastávkou Ostrava-Stodolní byl rekonstruován historický drážní objekt.

Fotografie zaslal Václav Jež. Děkujeme!

Původní stav:

Související články


Komentáře

  1. thvari :

    wow!

    Thumb up 7 Thumb down 0
  2. S200 :

    Jde původně o depo Báňské dráhy z Ostravy do Doubravy. Objekt stále slouží původnímu účelu, dnes patří Slezskomoravské dráze.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  3. Martin [msstavby.cz] :

    S200: Díky za doplnění informací!

    Thumb up 4 Thumb down 0
  4. Jiřík :

    Třeba tam vznikně nějáká šoutošská restaurace :D

    Thumb up 4 Thumb down 1
  5. David.Witosz :

    V budoucnu má jít kolem objektu, dle mého názoru, jedna z nejdůležitějších silnic pro dopravu v centru aneb prodloužená Porážková.

    Díky této silnici-spojce nebudou muset řídiči od Mariánskohorské zajíždět na křižovatku u Boženy Němcové a dál po Nádražní. Lehce odbočí za podjezdem doprava a kolem trati budou mít spojku až ke Karolíně. Díky tomu tato část bude mít přímé napojení (dnes je schovaná ve slepé uličce), to znamená že do budoucna majitel může myslete i na jiné účely (zde již zmíněné). Vůbec bych se nedivil.

    Pro centrum zas bude tato spojka představovat snížení zatížení ulice Nádražní tranzitní automobilovou dopravou a lze uvažovat o jejím dalším zklidnění v nejlukrativnějším úseku (od Českobratrské k Ostravici).

    Celý prostor má to tedy do budoucna velký potenciál.

    Thumb up 14 Thumb down 1
  6. Jenda :

    David.Witosz: S potenciálem souhlasím a na propojení se těším, ale už se o tady o tom psalo v říjnu 2016, chtělo by to trochu popohnat. Myslím, že by se na takové „menší projekty“ nemuselo čekat tak dlouho. :-(

    Thumb up 8 Thumb down 0
  7. S200 :

    David.Witosz: Znamená to, že silnice odřízne depo kolejově od uhelného nádraží? Z toho asi majitel depa velkou radost nemá.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  8. David.Witosz :

    Jenda: Zdravím. Bohužel vše je připraveno, jen nějakých cca 100m2 plus se bude muset vyvlastňovat :/ Jinak by se již dávno stavělo.

    Co se týče odříznutí nikoli, prodloužená Porážková naopak toto místo napojí na tah. Vymístění točný se řešilo a řeší. Zde na výkresu je přemístěna na druhou stranu Porážkové.

    Z mne dostupných informací majitel depa o tomto trasování ví a jak jsem psal, jediné co brání samotné realizaci je vyvlastnění v jiném místě projektu.

    https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2017/01/ScreenShot136-730×356.jpg

    Thumb up 12 Thumb down 0
  9. Martin [msstavby.cz] :

    David.Witosz: Jak to vypadá s těmi protihlukovými stěnami?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Karel :

    David.Witosz: Další zklidnění dopravy? Takže omezení automobilového provozu? Ach jo…

    Thumb up 4 Thumb down 8
  11. davidb :

    Karel:
    Na Nádražní se to hodí.
    Porážková bude ideální objízdná trasa.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  12. S200 :

    davidb: Na zklidnění Nádražní v centru to bude mít minimální vliv, odlehčí to možná Poděbradově a Nádražní pouze v úseku Mariánskohorská – Valchařská.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. davidb :

    S200:
    Možná, ale i tam je to potřeba.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  14. thvari :

    S200: proto se tam ta doprava musí cíleně usměrnit. samozřejmě, že když postavíte další cestu navíc, tak vám bude stejně aut jezdit po těch původních plus přibudou další na té nové, jev známý jako dopravní indukce – https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce

    Thumb up 1 Thumb down 1
  15. S200 :

    thvari: Ta nová cesta je fajn, jen jsem chtěl říct, že nebude mít žádný vliv na intenzitu dopravy na Nádražní v centru.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  16. Pavel :

    No na nadrazni v centru uz ted skoro auta nejsou.. Ale nadrazni ceskobratrska – sad boz nem to potrebuje jako sul

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. David.Witosz :

    S200: Zdravím. Jak jsem psal, omezit „tranzit“.
    To znamená, v moment kdy bude dostavěna ulice Porážková, pak by se úsek Českobratrská-Ostravice uzavřel pro tranzit.

    Polopatě. Když pojedete po Nádražní a přijedete na křižovatku s Českobratrskou, pak jako řidič IAD který chce touto ulicí jen projet (tranzit) aneb nemá v tomto úseku cíl cesty, tak nebudete mít možnost jet rovně. Tím se sníží provoz v tomto úseku a ten se tím také zklidní. Z druhé strany půjde do tohoto úseku vjet z Poděbradové, Sokolské, což pochopitelně bude výhodné pouze pro ty kteří v daném úseku mají cíl cesty.

    Takto obecně (pochopitelně je to dopravní problematika s širší paletou problému k řešení) jsem zde zmínil „zklidnění“ Nádražní, které neomezí ty co mají v úseku cíl cesty a sníží dopravu v úseku o vozy který touto oblastí dnes pouze projíždí. O tomto plánu se bavím postupně s lidmi kteří v této ulici žijí, podnikají. A rovnou povím, že tato vize se rozhodně nesetkává s nějakým větším odporem, naopak v tomto modelu mnozí vidí pozitivní potenciál (obchodníci, obyvatelé).

    Hezký den.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  18. Pavel :

    David.Witosz: V tom useku uz ted temer nikdo tranzitne nejezdi

    Thumb up 1 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.