Nádražní / Mariánskohorská ulice.
Proměny Ostravy #73
Martin [msstavby.cz] | 2.2.2014 | OSTRAVA | #centrum, #přívoz, #proměny ostravy | 37 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
aleš m. :
Přívoz musel být krásný. Škoda, že v roce 2014 vypadá jak vypadá. Proč asi? Z různých historických foto je vidět, že Ostrava byla docela hezkým a příjemným městem. byla hodně zničena válkou, ale mnohá města – třeba v Německu nebo Polsku byla na tom ještě hůř, ale vstala z mrtvých a snažila se různé proluky nebo zničené domy dostavět a opravit. V Ostravě i to málo, co zbylo, se zbouralo – viz Německý dům a proluky zůstaly. A 70 léta zničila celé bloky domů – třeba i v tom Přívoze, a co nezničily demolice, zničili někteří nájemníci – víme kteří….
02.02.2014 09:05Škoda, Ostrava mohla být v roce 2014 docela hezké město…..
Michal :
Za války Ostrava neutrpěla tolik, jak se neustále omílá, ta největší zvěrstva přišla až pak.
02.02.2014 09:31A Přívoz je dnes v daleko lepším stavu, než byl před rokem 1989.
mm :
bohužel jeho pověst kazí někteří obyvatelé
02.02.2014 12:59Michal :
Pokud myslíte cigoše (se bojíte nazývat věci pravými jmény nebo co?), tak téhle svoloče už tam je také výrazně méně. Jeden z faktorů, proč už Přívoz není takový odporný hnus, co býval.
02.02.2014 18:33acdlcia [msstavby.cz] :
Bohužel je stěhují na Dubinu a v přilehlých čtvrtích se dost zvýšila kriminalita.
02.02.2014 19:47aggu :
Na tomhle webu jsem si (mimochodem) cenil, že se tu neobjevovaly rasistické sračky. Takže prosím admina, aby ten odporný HNUS zabanoval.
03.02.2014 00:40Meechee :
Aggu: Hele, pokud zavirat oci pred realitou, bez debatovat na nejaky z blogu Klary Samkove. Cikani hodne privoz ponicili a nektere drive hezke a kvalitni stavby diky nim uz neexistuji nebo brzy existovat prestanou. Dodnes to tam i pres rozsahle investice neni dobre a bydlet bych tam nechtel. Tohle je proste fakt, at za tim vidis rasismus nebo ne …
03.02.2014 10:52Hynek [msstavby.cz] :
aggu: Uprimne tady banujem jen v ultra vyjimecnych pripadech (tutovka je, pokud ma clovek historii opakovanych vykriku, nejlepe sprostych a nicim konstruktivnim jinak neprispeje).
Michal tady ma skoro 200 postu a nebudu ho lustrovat, kolik z nich je vylozene konstruktivnich, ale preci jen jde videt, ze necim tady prispiva.
Co se tyce vyroku, tak je pro me osobne presne na hrane, kde si nemyslim, ze ma prijit nejake mazani (natoz ban). Uz jen to, ze to neni anonym a ze se pod tohle podepisuje, je pro me znamka nejmin uprimnosti. Ze se prezentuje timhle pristupem je jeho vec, stejne jako ja se tady muzu Romu zastavat. Na „vyrikavani“ si tehle veci tady ta diskuze je, vcetne palcovani.
Co se tyce odporneho hnusu, tak mi neni uplne jasne, o jake obdobi ma jit, ja se tam pohybuju prakticky od detstvi a zadny extra posun kamkoliv nepozoruju (pokud odhlidnu od stavby privadece na dalnici, ktery je teda pecka)
03.02.2014 11:05takyn :
Bohužel většina „rasistů“, jak píšete, se v Ostravě rekrutuje na základě vlastní zkušenosti. V tomto smyslu slova nejde o rasismus, ale holy fakt. Kdyby Vám někdo nabídl byt ve vybydleném domě mezi cikány(rozuměj skutečně nepřizpůsobiví, nepracující), nebo jinde, mohu s jistotou říci, pro kterou volbu byste se rozhodl. A dokonce i velké množství romů, by se takto rozhodlo. Doporučuji párkrát cestu mhd do takto postižených míst a návštěvu několika vchodů, slovo sračky byste použil v jiném kontextu. Když už jsme na stavebním webu. Z vlastní zkušenosti. Vlastnili jsme dům v Košicích. Během dvou let celou ulici zaplnili cikáni a hodnota domu klesla na dvacetinu původní ceny. Podobně trpí některé části nebo ulice Ostravy. Přívoz i Vítkovice plné krásných domů s velkými byty, s historií a atmosférou. Jednou ještě ukážou svou krásu a hodnotu.
03.02.2014 11:11Hynek [msstavby.cz] :
takyn: jasne, problem je imho ale ten, ze tehle navyku se nezbavi tim, ze je budem shromazdovat na vytycenych mistech, coz je porad zjevne pro nektere top „reseni“.
03.02.2014 11:50aggu :
Hynek [msstavby.cz]: V tom případě nechápu co si mám představit pod „…Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky…“ v tiráži. Dnes je úplně jedno, jestli se člověk na webu vyjadřuje pod svým jménem nebo přes nick. Jsou určité meze a jen člověk s rozhledem slepého ve studni se vyjadřuje v pojmech cigoši a svoloč. Asi zapomněl na rčení o dvou stranách mince… Tyhle sračky já „palcovat“ nebudu (už ten pojem je k smíchu).
takyn: celý příspěvek postrádá logiku. Proč bych měl při koupi domu řešit barvu kůže nájemců? Právě tenhle myšlenkový vzorec dělá z člověka rasistu, omlouvejte si to jak chcete. Každý dům má svého majitele, a když je mu jedno co se tam děje, je to jeho problém.
03.02.2014 12:50Hynek [msstavby.cz] :
aggu: ta veticka je tam proste o tom, ze ano, neco mazem. ale toto jsem holt vyhodnotil jako neco, co mazat nebudu. mazani je jednoducha zalezitost, ale podle me az na opravdu vyjimecne pripady neni vhodna. ja to beru jako normalni rozhovory, kdyz se ti nelibi, co nekdo treba v hospode rika, taky nelitas s paskou a nelepis jim usta, ale polemizujes, nebo se alespon usklibnes (na to tu jsou palce).
ale obecne byses mozna divil, kolk „povidek o ciganech“ uz jsme tu smazli.
palcovani je jednoduche meritko toho, jakou ten pisatel dostane zpetnou vazbu. pokud neco napise a dostane 5 negativu, tak asi pochopi (nebo rekneme pociti), ze ten nazor neni asi uplne v poradku. ne kazdemu se chce neco psat.
+ mne jako adminovi neni jedno, jestli nekdo pouziva jeden nick a pise pravidelne, anebo je to kverulant, ktery se podepise pokazde jinak a nasazi za mesic 5x jen vykriky (presne takovy ted utrzil minuly tyden ten ban, pac to zavrsil postem, kde bylo kazde druhe slovo sproste). mne v offlinu zna radove vic lidi pres nick, nez jak se jmenuju. porad to ale neznamena, ze nevi, kdo jsem.
03.02.2014 13:10aggu :
Hynek [msstavby.cz]: Já hovory „o cigánské svoloči“ za „normální“ v hospodě nepovažuju, stejně jako lidi, kteří tak uvažují.
03.02.2014 13:43OK, tvůj dům/web , tvoje pravidla.
Sorry za OT.
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: rozumim. ale v prirovnani s hospodou to je spis na polemiku a do vyhozeni ze dveri to preci jen ma jeste jakousi rezervu (navic Martin je stamgast). snad se to takto da pochopit.
o „normalnost“ se nepru. mi jen prijde nebezpecne vsechno ne podle meho gusta mazat uz v zarodku. prijde mi naopak lepsi to nechat, at si to clovek trebas dal obhaji v te diskuzi. samozrejme nektere vyroky byvaji pres caru a ty nemam problem smazat.
a web je i Martina (druheho), ja se tu jen ted pripletl drive, treba na to bude mit radikalnejsi nazor a zitra tu bude prazdno :D
03.02.2014 14:26takyn :
aggu: V kontextu hodnoty uvedeného domu, je mi opravdu jedno kdo se DO OKOLÍ nastěhoval, když jeho cena rapidně klesla. Jestli to jsou, bez urážky, cikani, vietnamci, kudrnatí, lidé milující modrá trika nebo jakákoliv jiná skupinka. To že, to jsou v mém případě, nebo v mnoha jiných případech, cikáni je bohužel jen jejich špatná vizitka. Nazývejte si to klidně rasizmem, pro mě to je jen pavlovuv reflex vychazející z nejedné zkušenosti.
Hynek [msstavby.cz]: Naprosto souhlasím. Největším problémem je právě kumulace. Dnes ještě povýšená skze ubytovny.
03.02.2014 14:29Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Já nic mazat nebudu. S romy dobré zkušenosti nemám. bohužel i zkušenosti osobní. Problém je, že si to většinové obyvatelstvo nechá líbit…
03.02.2014 16:56aggu :
Hynek [msstavby.cz]: Ani tak nebezpečné, jako zajímavé mi připadá právě to zdání „normálnosti“. Máš asi pravdu, ban je moc, ale ignorování zase vede jen k jednomu – za chvilku vidíš kolem sebe ty „normální slušné lidi“ kamenovat domy v Přívozu, házet cigány do řeky nebo mlátit lgbt v Rusku…
takyn: I kdyby jste v 9/10 případů měl špatnou zkušenost, nic Vám nedává právo posuzovat (cokoliv) podle etnika, ergo házet všechny do stejného pytle, protože existuje celkem slušná šance, že tím někomu ublížíte.
03.02.2014 16:58Kdo by se v CZ namáhal hledat konkrétní viníky, že…
Máte pravdu, není to žádný reflex (tuhle originální výhovorku jsem ještě neslyšel), ale normální rasismus. Ale to si žádný „slušný čech“ na tričko nedá… Nevím proč, vždyť nás to v podstatě definuje jako národ, na čem jiném se shodne 3/4 obyvatelstva.
acdlcia [msstavby.cz] :
Myslím si že tohle vůbec není o rase nebo barvě pleti. Cikán a cigán to je velký rozdíl. Znám velice slušné romy kteří se o své domy starají (i v přívoze), ale znám i „bílé cigány“ – příživníky kterým je radno se vyhnout velkým obloukem. A to je potřeba si uvědomit.
03.02.2014 21:43takyn :
aggu: Když se v 9/10 spálíte dotykem o plamen (narážka skutečně jen na reflex), budete si na něj dávat pozor (tedy vy asi ne). Tím neříkám, že házím všechny do jednoho pytle. Jak jsem napsal dříve, je mi celkem jedno jaká skupinka(i kdyby byla multikulti) to způsobuje. Celá diskuze začala tím, že přívozu kazí někteří pověst. Nechť si každý dosadí sám kteří to jsou. Jak píše acdlcia, je cikán a cikán. Překvapivě pro vás, jsem s několika slušnými vyrůstal, o takových ale snad řeč není. Kdyby byli všichni, nebo jejich převážná část, jako mí bývalí sousedi, celá tato diskuze by se tady neobjevila, Přívoz by vzkvétal už léta.
03.02.2014 22:03aggu :
Při vší úctě k Přívozu (kde trávím půlku svého života), je jeho (současná) pověst to poslední o co tu jde. Celá tahle diskuze by se tu i onde neobjevila, kdyby to sdružení, co si říká elita národa dělalo, co dělat má. Kdyby byl cigán ministrem sociálních věcí a dával bílým polovinu dávek oproti svým, kdyby byl druhý ministrem spravedlnosti a pardonoval cigánům zločiny, asi bych se taky čertil. Jenže, pokud se nemýlím, veslo drží někdo jiný. Otázka tedy zní, kdo vytvořil/nechal vytvořit problém? Chce ho vůbec někdo řešit, nebo mu tenhle status quo vyhovuje? Myslíte si, že rasistická zkratka v myšlení něco vyřeší? Na co se čeká, až příští kámen trefí nějaké děcko v okně? Nebo až bude Okamura příští prezident a Plechanec kancléř? Pak budeme happy?
04.02.2014 00:27aggu :
Abych se vrátil na čáru. Při pohledu na fotku #73 s domem Felixe Neumanna se divím, že si nikdo nevzpomněl na slavný ostravský untergruntový film: http://www.youtube.com/watch?v=WtJIF2KBJR0
04.02.2014 00:42(interiéry included)
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: u te poznamky s ministrem spravedlnosti jsem si vzpomnel na tenhle clanek :) http://goo.gl/Z7iCHC
04.02.2014 01:13a jinak ano, kolem toho se tu preslapuje desitky let, sem tam z toho vyjde nejaka neprijemna analyza z venci, sem tam se to vyhroti v nepokoje, ale jakmile to odezni, tak se to vraci do svych koleji, kdy se do toho nikomu nechce, pac viz vyse, nikdo tady neni na nejake zaclenovani zvedavy, chce mit klid a dobry televizni signal. takze jedine, co se za tech x let stalo, je, ze nekteri zjistili, ze se na tom da docela prijemne parazitovat a to za prime podpory statu. s tim kamenem mas pravdu. jenze misto nejakeho dlouhodobeho reseni duvodu tady maximalne navysi pocet policajtu, jak kdyby to nekomu nekdy pomohlo.
Miv :
martin [msstavby.cz], Hynek [msstavby.cz]: „Aby zlo zvítězilo stačí, aby slušní lidé nedělali nic“ Edmunt Burke
Za mě má aggu palec nahoru, za systematické a argumentačně konstruktivní reakce na „zkušenosti“ slušné většiny.
04.02.2014 12:25Summerboy :
No a tak když už se tu tak hezky bavíme o Přívoze – ta budova Sitte Palace nebo co to mělo být na tom hnusném parkovišti – to je předpokládám nejen odloženo, ale úplně zrušeno, ne?
04.02.2014 15:44Hynek [msstavby.cz] :
Miv: jeste naposled: nemyslim si, ze smazanim zrovna tohohle postu vykonam vetsi dobro, nez kdyz na nej muzete zareagovat.
04.02.2014 16:17anette :
dneska at už je to čech nebo rom…. je to uplně jedno protože tam u vas v česku žijete jako největší spodina…jsem češka a jsem ráda že žiji ve švýcarsku.nedávno jsem byla v česku…. a každy druhy hrabe do popelnic,jezdí s vozíky do sběren a to pozor nejen romove takže si podejte ruce …. a ta nezaměstnanost? fujjjj a ne že zase jako jen romove … ale vy všichni fuj a tady sevytahujete kdo jaky není směšné no nic musím vám tam popřát at se máte hezky… snad vám přibidou popelnice….
Summerboy :
anette: Takhle blbý komentář jsem už dlouho neviděl. Ještě že jste v tom Švýcarsku – mít tu víc takových analfabetů, kteří ani neznají pravopis, natož aby uměli používat interpunkci, to by opravdu dopadlo zle…
05.02.2014 15:42Tomas T. :
Summerboy: Nerikam ze jeji nazor sdilim, ale v dobe kdy vetsina lidi vlivem psani SMS prestava resit hacky a carky a vse pisou na socialni site pouze ve zkratkach, se divim ze se nad tim vubec pozastavujete.
05.02.2014 17:10Miv :
anette: „… češka a jsem ráda že žiji ve švýcarsku …“ no tak ani nám moc nevadí, že nežijete v česku.
05.02.2014 21:10aggu :
krmíte trolla…
05.02.2014 21:25Michal :
Zajímavé, kolik vystěhovalců používá i v nové zemi českou klávesnici.
06.02.2014 10:10Summerboy :
Tomas T.: To sice ano, ale nepoužívání diakritiky a interpunkce mě rozčiluje stejně. Nicméně u této paní je to úplně do očí bijící, protože v té její patlanině aby se prase vyznalo. Bez interpunkce jí to nedává smysl. No, možná ani s ní ne…
06.02.2014 12:47aleš m. :
Tak mne docela udivuje, že jsme se dostali, kde jsme už byli…..tedy myšleno: před tzv. sametovou revolucí, se nesmělo nic říct proti komunistům – okamžitě nálepka – antisocialistický živel, kontrarevolucionář. Dopracovali jsme to až tady, když někdo jen poukáže na cikánský nešvar je okamžitě nálepkován jako rasista. za chvíli ,alespoň si myslím, bude skoro trestná vyslovit slovo Rom.
06.02.2014 21:25Miv :
aleš m.: Tak je rozdíl, když řeknu, že Aleš m. ukradl auto a je to svoloč a když řeknu, že Alešové jsou svoloč, protože někteří kradou auta. Otázka je, kdo se dopouští nálepkování jako první? Nikdo přece netvrdí, že v romské komunitě není zvýšená kriminalita.
07.02.2014 10:23Crazym :
Slovo rasista se přeceňuje… :-) Já jsem se narodil jak s holým zadkem, tak s čistou myslí a rodiče mě neučili dělat rozdíly mezi lidmi jinak barevnými, do školy jsem chodil i s cikánama a měl mezi nimi stejné kamarády jako jiné a když jsme spolu hrávali fotbal bylo nám fuk kdo je jaký. Takže když mě dneska někdo nazve rasistou, tak mu řeknu, že jedině opakovaná špatná skušenost v pozdějším věku mě naučila si dávat na některé skupiny obyvatel pozor více než na ostatní a to i preventivně. A pokud je tohle rasizmus, tak jím jsem a nestydím se za to :-)
07.02.2014 15:29Ono už jen dívat se na to komu všemu jsou schopni tihle pravdoláskaři bojující proti rasizmu dát Nobelovu cenu míru je směšné, viz. Mandela a Obama.
Summerboy :
Crazym: Máte pravdu ve všem až na tu Nobelovku. S Obamou to byla euforie, pravda, vcelku nepodložená. Mandela si ji ale zaslouží, jihoafrický apartheid bych zažít nechtěl.
08.02.2014 01:56Hynek [msstavby.cz] :
+dokument „PROGRAM REGENERACE MĚSTSKÉ PAMÁTKOVÉ ZÓNY PŘÍVOZ – AKTUALIZACE 2013 – 2017“ http://goo.gl/tuEUBc (pdf)
16.06.2014 13:31