Komentáře

  • aldik 07.12.2014  ●  10:43

    A pak že jenom dneska se staví hnusné krabice a bourá se historie… Koukám, že kdysi to bylo úplné stejné, původní objekty se mi teda líbí daleko víc, ovšem až na tu tradičně zanedbanou údržbu.

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 1
  • Martin [msstavby.cz] 07.12.2014  ●  11:32

    Tahle krabice je ještě podle mne cajk. Tohla komunisti „podělali“ více http://www.planes.cz/cs/photo/1097507/ostatni-no-reg-not-specified-mimo-letiste/

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 5
  • aldik 07.12.2014  ●  11:40

    Paneláky? Ale jak jinak rychle a levně ubytovat tisíce lidí? :-O

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 3
  • Martin [msstavby.cz] 07.12.2014  ●  11:45

    aldik: Zvláštní že po válce vyrostla část Poruby, zdobná sorela. Čistě panelová sídliště jsou dítětem doby pozdější. Konec války a zahájení výstavby sídlišť Hrabůvka, Dubina, Pustkovec, Muglinov, Nové Výškovice atp. dělí celkem velká řádka let.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 2
  • Marek 07.12.2014  ●  11:50

    sorela se stavěla za jiných podmínek a navíc v porovnání s paneláky byla docela drahá kvůli své zdobnosti a antických prvků. Kdyby tohle neměla, tak by asi byla levnější než paneláky i v hromadném měřítku. Ovšem problém byl zase v rychlosti výstavby. Stavění z jednotlivých cihel (později i bloků cihel) je prostě pomalejší než z celostěnových panelů a jak známo, v komunismu byl nedostatek lidí, proto i když paneláky pak mohly být v konečném důsledku o něco dražší než zděné domy, tak byly rychleji stavěny (ač na úkor unifikace/architektonické šedi).

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • Balde 07.12.2014  ●  12:21

    martin [msstavby.cz]: Dubina měla smůlu, že se musela vměstnat na menší prostor, než byla projektována, stejný počet bytů měl být na dvakrát větší ploše, mělo být zastavěno pole až pomalu k Nové Bělé a lesíku po kterém nese název DUBINA.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • Martin 07.12.2014  ●  13:54

    aldík: Otázka přeci nemusí znít: „Paneláky? ANO-NE?“ Na příkladu Poruby (nejen sorely)jde vidět, že promyšlený urbanismus dovede vytvořit i sídliště s velmi přijatelným standartem životního prostředí. Dubina je naopak vzorem normalizační degenerace v urbanismu. Je symbolické, že k této degeneraci docházelo spolu s úpadkem politickým po invazi „spřátelených armád“. Souvstažnost politické a architektonické (resp. urbanistické) konjuktury vs degenerace samozřejmě s revolucí roku 1989 neskončila.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 1
  • thvari 07.12.2014  ●  14:37

    aldik: no dneska jsme na tom rozhodně líp, vždyť komunistu bourali celá města (Ústí nad Labem), aby tam mohli postavit ty svoje skvosty. bóže, proč jsme si zrovna my tímto museli projít…si vemte, že tak hnusná stavba jako NC Karolina aspoň nebyla postavena na úkor bourání historických budov (i když na úkor zajímavého prostranství)

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 0
  • Rýša 07.12.2014  ●  14:42

    Škoda těch domů. I kdyby tam byla ještě stále ta proluka, tak ten blok domů (určitě už po rekonstrukcích) by působil daleko líp, než-li to, co tam postavili.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 1
  • robert 07.12.2014  ●  20:28

    Panelová sídliště se stavěla v celé Evropě. Tak dlouhou a masovou výstavbu jako v Československu neměla ale nikde.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • Rýša 07.12.2014  ●  20:54

    robert: Ano, to máte pravdu. Ale v zemích na západ od našich hranic sídliště vyrůstala spíše na okraji měst. V centru měst si vážili starých domů a rekonstruovali je k bydlení nebo alespoň pro služby. V Ostravě se staré domy nechaly osudu času nebo zde nastěhovali tzv. nepřizpůsobivé, kteří dílo“ dokonali a pak domy čekala už jen bouračka a zástavba, nad kterou někdy jen kroutíme hlavou….jako tady na fotce nebo celý blok starých domů naproti Jindřicha atd. atd.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0
  • Jan 07.12.2014  ●  22:37

    Hynek [msstavby.cz]: Ano, ale nejde o tu budovu, ale o to kde ji postavili a místo čeho. Ve Výškovicích nebo Hrabůvce by se vyjímala určitě skvěle.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • Johanes 08.12.2014  ●  09:44

    Ten barak mi na tom miste prisel uz od mala jako paskvil, ktery tam vubec nezapada. A po letech kdyz tam jdu, tak je to porad stejne, cas to nijak nezahladil a nezvykl jsem si. Kdyz jde clovek po 28.rijna od Smetanova namesti, vidi ty pekne budovy kolem a pak zahne doprava, tak to proste prasti do oci.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • thrpst 08.12.2014  ●  10:17

    A dnes, když chce někdo zbourat barabiznu a postavit něco nového, tak je považován pomalu za šílence.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 3
  • acdlcia [msstavby.cz] 08.12.2014  ●  20:25

    Je pravda že dneska ta budova už tak pěkně nevypadá ale pořád to není nic co by nemohlo projít rekonstrukcí.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 2
  • acdlcia [msstavby.cz] 08.12.2014  ●  20:29

    Každá doba má svoje. I ty budovy z prvního snímku nahradily nějaké ještě starší. A kdo má právo říct která doba je ta správná. To by klidně mohla vzniknout skupina co bude požadovat zbourání staré radnice a výstavbu autentické stodoly s kadibudkou co tam stála předtím.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 4
  • Dali 09.12.2014  ●  09:56

    Ta budova je naprosto špatně – tam kde měla být světlá a hezká ulice, je naprosto zbytečný tmavý průchod, kde se cítíte jako kdybyste procházeli nějakým sklepem. Kdyby onen architekt místo osobně navštívil, viděl by, že ulice je úzká a stíněná všemi domy … on ji ale ještě více ztmavil a opticky naprosto rozhodil. Souhlas s Johanes – v tom místě se nikdy člověk nemůže cítit dobře.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 2
  • thvari 09.12.2014  ●  18:50

    Dali: na mě to působí přesně jak to popisuješ, mám pocit, že ten dům tu ulici doslova dusí.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • Martin 15.12.2014  ●  02:26

    thrpst: Další extremista… Opravdu si myslíte, že tady někdo chrání „každou barabiznu“ a zabraňuje realizaci kvalitních novostaveb? Možná, že v celé Ostravě se najde tak do desítky podobných extrémistů. Většina ostatních by ráda zachovala to, co je z minulosti kvalitní, a zároveň viděla, jak vzniká něco kvalitního navazujícího na minulost. Revolučně se k architektuře stavěli komunisti. Až na pár světlých výjimek (např. Poruba, DKMO) to dopadlo zle a jejich chyby budeme napravovat dlouho… pokud je někdy napravíme

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • thrpst 15.12.2014  ●  10:18

    Martin: Bohužel s vámi nemohu souhlasit.

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 2
  • Martin 15.12.2014  ●  14:31

    thrpst: Možná by to chtělo uvést nějaký argument popř. alespoň popsat, kde jste takové názory slyšel. Já Vám mohu jako důkaz uvést zájem veřejnosti (odborné i laické) o konverze průmyslových staveb (Trojhalí, Gong atd).

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web používá Akismet ke snížení množství spamu. Zjistěte, jak jsou zpracovávány údaje z komentářů.