OVASTORY #57 Zábřeh

Přehlídka barevného exhibicionismu fasád z Ostravy-Zábřehu.

Mapovaná oblast:

Blok těchto domů je nejblíže železniční trati, kde se plánuje železniční zastávka Ostrava-Zábřeh. Lidé, co si zvolili tyto fasády, jsou proti výstavbě zastávky…

Zelený mikročip?

V Zábřehu jsou velmi oblíbené zelené fasády…

Snaha na fasádu vytvořit panorama Beskyd?

Za obchodním střediskem Kotva se nachází čtyři dominantní bytové domy. Bohužel sjednotit dva sousední vchody je problém.  

Ani pokud se sjednocení povede, není výsledek zaručený. 

Související články


Komentáře

  1. Marek :

    Tohle je mor, „motivy“ na solitérních domech a různobarevnost jednotlivých vchodů v bloku. Holt, lidová tvořivost a neschopnost ÚHA a stavebních úřadů.

    jinak je to evergreen „plačtivého“ článku na MMS.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  2. Tom :

    obrázek s, jak píšete, pokusem o „panorama Beskyd“ mi spíš připomíná párky v rohlíku
    https://st.depositphotos.com/1638040/2979/v/950/depositphotos_29791343-stock-illustration-hot-dog-cartoon-raising-hands.jpg

    Thumb up 3 Thumb down 0
  3. Adam (ten hodný) :

    Tom: to není párek v rohlíku ale hotdog …. párek na rohlíků

    jinak úha by za tohle zasloužilo nakopat. Nejhorší je, že se stále zatepluje (některé už jedou druhé kolo)) astále barvy vybírají družstevníci ze sklepa svého domu bez jakéhokoliv konceptu

    Thumb up 1 Thumb down 0
  4. Sviňovský Mošt :

    “ Lidé, co si zvolily tyto fasády jsou proti výstavbě zastávky… “

    Martin se nám uhodil do hlavičky a teď se nám tu snaží zoufale vnutit jeho podporu železniční zastávky ubohým pokusem zaútočit na inteligenci nájemníků panelového domu ponižujícím poukázáním na domnělou podřadnou estetickou kvalitu fasády zmíněného obytného objektu.

    Thumb up 9 Thumb down 16
  5. Hynek [msstavby.cz] :

    Sviňovský Mošt: diky za analyzu :D

    Thumb up 5 Thumb down 0
  6. Martin :

    Hynek [msstavby.cz]:
    Autor poznámky „Blok těchto domů je nejblíže železniční trati, kde se plánuje železniční zastávka Ostrava-Zábřeh. Lidé, co si zvolili tyto fasády, jsou proti výstavbě zastávky…“ zřejmě neviděl projektovou dokumentaci, která je součástí územního řízení. Pokud by projektovou dokumentaci viděl, musel by dospět k názoru, že architektonická „kvalita“ plánované zástavky je mnohem horší než barevnost fasád přilehlých domů.
    Mimochodem dnes stavební úřad přerušil na žádost SŽDC územní řízení do 31.8.2018. K realizaci zastávky je ještě hodně daleko.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  7. Danek :

    Sviňovský Mošt: Nebyl by to Martin,aby prezentoval svuj nazor…a zaroven nekoho neurazil.

    Thumb up 6 Thumb down 6
  8. R. :

    Skarede. Nicmene mi pripada, ze stejne vetsina tech, kteri si zvolili bydlet na ceskem sidlisti neboli satelitu nebol v nocleharne neboli v bilem ghettu opravdu neresi barvu panelaku. To uz bych drive resil predprostor techto domu, nulovou kulturu v okoli, …a to je ten primarni hnus techto mist.

    Thumb up 6 Thumb down 4
  9. Moon :

    Martin: Z jakého důvodu bylo přerušeno územní řízení? Máte zdroj?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Martin :

    Moon: Moon:
    Zdroj je Usnesení Magistrátu města Ostravy ze dne 28.2.2018, kterým se přerušuje řízení do 31.08.2018. Usnesení samozřejmě nenabylo ještě právní moci, ale osobně neočekávám, že by proti usnesení někdo podal odvolání.
    Odůvodnění. Dne 27.02.2018 žadatel o územní rozhodnutí požádal o přerušení do 31.08.2018 a jako důvod uvedl doplnění dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby a aktualizaci již vydaných stanovisek, které v průběhu řízení pozbyly platnosti.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. aggu :

    Máme jen jeden problém. Ve vedení města a na ÚHA jsou v převaze lidé, kteří nemají zájem město měnit k lepšímu. Tahle i jiné lokality jsou typickými příkladem, kde město mohlo regulací zasáhnout a nezasáhlo. Prostě se rozhodli, že je jim to jedno.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  12. Pavel :

    http://www.peknebydleni.cz/aby-panelaky-neztratily-dustojnost/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Pavel :

    Podobné problémy bují v celém Česku http://www.peknebydleni.cz/aby-panelaky-neztratily-dustojnost/

    Thumb up 2 Thumb down 0
  14. Martin [msstavby.cz] :

    Danek: Sviňovský Mošt: Čtete mezi řádky něco, co napsané není. Lidé bez špetky estetického cítění a schopnosti racionálního rozhodnutí, což vypovídá i z návrhu fasád, hystericky začali být proti vlakové zastávce. Přičemž moderní vlakové jednotky jsou velmi tiché a něco jako hluk z brzdění a rušení klidu pípáním dveří či hlášením jsou zcela mimo rozumné důvody být proti zastávce.

    Thumb up 7 Thumb down 3
  15. Dříč :

    OKURKOVÁ SEZÓNA? :D

    Thumb up 1 Thumb down 4
  16. Martin :

    Martin [msstavby.cz]:
    Věcná diskuze by byla lepší než emoční hodnocení lidí, které vůbec neznáte. Samy příspěvky vypovídají o charakteru autora.
    Nicméně k meritu věci, tedy vlakové zastávce.
    Vlastníci sousedících nemovitostí jsou účastníky územního (stavebního) řízení a tento fakt je třeba respektovat a platí to i v případě zastávky Ostrava-Zábřeh. V rámci územního (stavebního) řízení jim zákon přiznává určitá práva a tyto práva v rámci řízení mohou uplatňovat. Uplatnění zákonem přiznaných práv není hysterií.
    Co se týče estetického vzhledu vlakové zastávky, tak ten je stejně tristní (možná ještě horší) než vzhled přilehlých domů. Estetická kvalita zastávky dle projektové dokumentace, která je součástí územního řízení, je mizerná, ačkoliv projektovou dokumentaci zpracovával profesionál (na rozdíl od vzhledu fasád domů, které si navrhovali sami družstevníci – laici).
    Co se týče moderních vlakových souprav, lze se ztotožnit, že hluk moderních souprav je výrazně nižší, než u vlakových souprav ze šedesátých, sedmdesátých let. Nicméně v relaci OV Svinov – Český Těšín jsou stále provozovány soupravy z šedesátých, sedmdesátých let. S provozem těchto starých souprav se stále počítá, neboť ČD nemají adekvátní náhradu. Nákup nových souprav, které připravuje MS kraj z EU fondů, se netýká vlaků provozovaných na této trati. Není zřejmé v jakém časovém horizontu dojde k náhradě starých nevyhovujících souprav.
    Co se týče stavu územního řízení, tak na základě žádosti SŽDC ze dne 27.2.2018, stavební úřad dne 28.2.2018 přerušil územní řízení do 31.8.2018. SŽDC doplňuje a přepracovává projektovou dokumentaci. Domnívám se, že SŽDC požádala o přerušení (již druhé) a přepracování dokumentace na základě podaných námitek v rámci územního řízení.
    Pokud SŽDC, Město Ostrava a MS Kraj nebudou s vlastníky přilehlých nemovitostí vést diskuzi, vysvětlovat, ale z pozice moci stavbu prosazovat, pak se domnívám, že stavba v následujících letech realizována nebude.

    Thumb up 5 Thumb down 2
  17. Martin [msstavby.cz] :

    Martin: Tady nejde o emoční hodnocení. Tohle je prostý fakt :“Blok těchto domů je nejblíže železniční trati, kde se plánuje železniční zastávka Ostrava-Zábřeh. Lidé, co si zvolili tyto fasády, jsou proti výstavbě zastávky…“

    Jako účastníci řízení samozřejmě právo vyjádřit se mají. To jim nikdo nebere. Ale diskutovat se má s faktickými argumenty.

    Co se týče vzhledu zastávky. Nevím. Neviděl jsem a nemám se k čemu vyjádřit. Troufnu si ale říct, že většině obyvatel přilehlého bloku domů je architektonická kvalita ukradená. Samozřejmě pokud bych byl měl k dispozici materiály k zastávce, je to napsání článku a vyvolání diskuze, proč prostor není řešen kvalitněji a proč se zastávky řeší v „antivandal“ stylu, jako naposled v Havířově.

    Zastávka je stavba, kde se fungování stavby plánuje minimálně na desítky let. Že v současní době nejezdí na trati moderní soupravy, neznamená, že tomu bude tak vždy.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  18. Danek :

    Martin [msstavby.cz]: Ono kazdy normalni clovek ktery tam bydli a nebude tam nastupovat a jezdit odtamtud.samozrejme nebude souhlasit ze stavbou..proc by si tak dobrovolne zhorsoval kvalitu zivota v miste bydliste…zadne argumenty tady nehrajou roli.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  19. Martin [msstavby.cz] :

    Danek: Takže všichni lidí, kteří bydlí kolem veřejných staveb, ale nepotřebují je, by automaticky neměli souhlasit s umístění?

    Prosím, jak plánovaná zastávka zhoršuje kvalitu života? Opravdu ale faktické údaje. K tomu bych také upozornil, že se jedná u rušnou lokalitu Zábřehu.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  20. Danek :

    Martin [msstavby.cz]: Ja ti rerozporcuji tvoje argumenty,jen rikam ze proc jako clovek ktery tam bydli ma z podstate veci souhlasit s tim aby tam zastavka byla?…pokud zastavku nevyuzije…ja jen chcu at si at si predstavis sebe jako vlastnika bytu a popremyslis o tom.prosim neplest si a nebo b.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  21. Martin [msstavby.cz] :

    Danek: A proč by s ní souhlasit neměl?
    Již v předchozím komentáři jsme se na něco ptal. Dokážeš odpovědět?

    Thumb up 2 Thumb down 1
  22. Danek :

    Martin [msstavby.cz]: Ty nechapes co tim chci rict?Ty uz resis argumenty a ja s nema treba i souhlasim…ja si divam zpatky a hledam duvod proc bych mel s tou zastavkou vubec souhlasit..Podivej se ja ziju v Porube kousek od tzv.nove polikliniky a Albertu…a muzu ti rict,ze kdo to povoloval jedno i druhe dal bych mu jednu mezi oci…a kdo to kolem projektoval taky by si taky jednu zaslouzil…proste jsou veci ktere z velke casti ovlivni kvalitu bydleni…a tve argumenty by byli ze vzdyt budu mit kde nakupovat a kde k lekari…asi tak.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  23. Martin [msstavby.cz] :

    Danek: Já se jen ptám, jak sníží plánovaná zastávka kvalitu života a proč by obyvatel lokality neměl se stavbou souhlasit. Sám jsi začal s tím, že stavba sníží hodnotu bydlení. Předpokládám tedy, že máš argumenty, proč tomu tak je.

    Kde bydlíš v Porubě mi je s prominutím jedno. A prosím, nepiš zde něco, co bych hypoteticky řekl, napsal já.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  24. Danek :

    Martin [msstavby.cz]: Ty mi nerozumis,tak to asi nema smysl.Nikde jsem nepsal ze snizi kvalitu zivota…to jsem psal az o te Porube.Ja jsem po tom co o te zastavce vim i pro vybudovani,i kdyz ji nikdy nevyuziji…ale jen se snazim taky pochopit druhou stranu..ne jen slepe napsat,ze ti co si vybrali osklivou fasadu jsou hlupaci a jsou vlastne hlupaci nadvakrat protoze nechteji jeste zastavku…tim koncim.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  25. Martin [msstavby.cz] :

    Danek: „samozrejme nebude souhlasit ze stavbou..proc by si tak dobrovolne zhorsoval kvalitu zivota v miste bydliste…zadne argumenty tady nehrajou roli.“

    Nikde nenapsal. Aha. Ok.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  26. Danek :

    Martin [msstavby.cz]: sorry ja se zpetne nedival,ale myslim ze jsi to pochopil,ze to neni o argumentech…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. Pavel :

    Možná by se přístup lidí k vlakovým zastávkám změnil, kdyby dráhy, město a kraj byly progresivnější v budování ostravské „S-Bahn“ a pro Zábřežáky z toho plynula možnost třeba být za pár minut bez přestupu na zastávce Stodolní v centru. Koleje z nádraží Vítkovice na nádraží Střed dávno vedou (přes areál Dolních Vítkovic), jen osobní doprava tudy nejezdí, tak by to nemuselo být tak extra složité. Umím si ve fantazii představit i ostravskou „Circle line“ na trase Hl. nádraží – Stodolní – Střed – Vítkovice – Zábřeh – Svinov – Mar. Hory – Hl. nádraží, případně zkusit kombinovanou vlakotramvaj a připojit i další velká sídliště na Jihu. Dávalo by mi to větší smysl, než předvolební nápad tuším ODS na tramvaj Karviná-Havířov. Ostrava vzhledem ke své velikosti, ekonomické situaci a poddolovanému terénu na podzemní metro asi pomýšlet nemůže, ale rychlou nadzemku spousta měst podobné velikosti v Evropě má. Základem obvykle byla původní železnice. (Už se těším na ty palce dolů, milí hateři!)

    Thumb up 13 Thumb down 0
  28. thvari :

    Pavel: ne, to není na palec dolů, podle mě rychlé spojení via mhd po kolejích celému regionu strašně chybí. prostě budu bydlet ve frýdku a najdu si práci v ově. bum, měl by mě tam dovézt za 20 minut vlak. to samé, opava, bohumín, havířov, karviná.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  29. Davidb :

    Pavel:
    Myslím si, že se to tady už v nějakém jiném vláknu řešilo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. Davidb :

    Pavel:
    Tak se to řešilo tady- http://www.msstavby.cz/szdc-planuje-zeleznicni-zastavku-ostrava-zabreh-19-09-2014/
    Problém je to, že z Vítkovic nejde sjet směr Střed- pouze naopak.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  31. Pavel :

    Davidb:
    Problémy jsou, aby se řešily. Tak velká stavba by to zase nemusela být – viz https://mapy.cz/letecka?x=18.2758453&y=49.8034559&z=19&l=0&source=ward&id=14833

    Thumb up 0 Thumb down 0
  32. tommtomm :

    Využívání vleček bývalé OKD se už několikrát řešilo, problematické je to, že tyto vlečky vedou většinou zcela mrtvým uzemím, nutnost zcela opravit tuto vlečku, zvýšit na ní rychlost které je většinou do 50km/h ( i to si myslím že jsem optimista), zab. zařízezení, elktrifikace atd. To je možná i rychlejší stavět zcela novou trať ( pak je problém uzemní plán a připomínkové řízení ale to by bylo i u té vlečky) Nicméně zrovna propojení od stanice Vítkovice přes seřazovací nádraží ( nebo co to je) u aglomerace a mezi řekou a DOV a zpátky napojení u ostravy střed by si své cestující mohlo najít. a byl by to krásný malý okruh středem ostravy bez změny směru jízdy v Ostravě kunčicích která je totálně mrtvá a slouží jen pro přestup v relaci těšín, FM.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  33. Davidb :

    Pavel:
    To v každém případě.
    Ale město to jako problém nevidí (aspoň myslím).
    A pak kdo to vyřešení zaplatí, že.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  34. Ostravan :

    Již v hodně starém dokumentu „Koncepce rozvoje dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje“ (z roku 2008) se nachází na str. 101 stavba 4/K.7, kde je zmiňována spojka Ostrava-Vítkovice – Ostrava střed. Traťová rychlost byla uvažována na 80 km/h, počet kolejí dvě a odhadované náklady tehdy na 600 mil. Kč.

    Pokud by někdy byla tato trať revitalizována pro městské/regionální eSko, možná by stálo za úvahu vybudovat v Dolní oblasti i železniční zastávku. Minimálně při CoO by přišla vhod.

    https://www.msk.cz/assets/doprava/dop_01_dopravnikoncepce_uplnazprava.pdf

    Thumb up 9 Thumb down 0
  35. Pavel :

    Davidb:
    Samozřejmě to zaplatíme my všichni daňoví poplatníci. Tak jako celou akci „Přestavba železničního uzlu Ostrava“, která za ty miliardy bůhvíjaký progres nepřinese. Chybí zájem dalšího rozvoje městské a příměstské železnice – třeba napojení Orlové a Rychvaldu, napojení Hlučína, potažmo celé Prajzské (nemusí být do Přívozu, mohlo by být i do Svinova). Právě vzhledem k různým vlastníkům tratí (SŽDC, ex-OKD, Vítkovice, …) by se koordinace měl ujmout kraj. Pochichtáváme se Brňákům, že chtějí stěhovat hlavní nádraží a budovat podzemní železnici, ale sami neumíme ani o píď pohnout se stavem, který nám tu přetrval z let budování komunismu. A místo toho si stěžujeme na zácpy na silnicích a nedýchatelný vzduch.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  36. Davidb :

    Pavel:
    Je to velká škoda nevyužívání kolejí, kteými je celé Ostravsko fakt hodně protkané k osobní dopravě.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  37. marconi :

    Proč neopravit nádraží Vítkovice? U nádraží je točna, tak stačí zavést tramvajovou linku, která bude mít návaznost na vlaky a výsledek bude úplně stejný.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.