OVASTORY #56

S cyklickou pravidelností dostává veřejný prostor v centru Ostravy ránu. Novinkou je přemíra užívaní reflexních pásků.
Nově byly takto vyzdobeny květináče u vstupu na pěší třídu na Zámecké ulici. Proti vjezdu vozidel zde slouží výsuvné sloupky, které jsou po 18. hodině sníženy na úroveň vozovky a umožňují vjezd vozidel.  Smyšlení obvodní radnice je asi bohužel takové, že květináče jsou téměř neviditelné a mohl by do nich někdo narazit. Nejen že se jedná o velmi kýčovité řešení, ale v ulici, která je dokonale prosvětlena se jedná i o zbytečné řešení. Pro 100% bezpečnost doporučujeme takto vyzdobit zbylé značky, lavičky, hrany hotelu Imperial a raději i přilehlé stromy. Obdobně byly nedávno znesvěceny i sloupky na nedávno rekonstruované části pěší třídy na ulici 28. října. Při dokončení rekonstrukce ulice v roce 2015 sloupky takto ohavně upraveny nebyly.  

Související články

Komentáře

  • Adam (ten hodný) 20.02.2018  ●  05:21

    Dementnost odpovědných pracovníků nezná hranic. Úředník již asi zcela rezignoval na zdravý rozum obyvatelstva, a tento se snaží nahradit odrazkami.
    Třešničkou na dortu je to, že na těch truhlících jsou ty šikmé pruhy nalepeny částečně obráceně. Ale to by už bylo na pracovníky TS moc velké sousto.

    To se mi líbí 21 To se mi nelíbí 0
  • Vašátko 20.02.2018  ●  07:11

    :-) souhlas, také bych oblepil vše co čouhá ze země. Jako moje 3-letá dcera, když dostane nálepky. A proč nepoužili křiklavě žlutou?

    Podle mě to muselo udělat tříleté dítě. Protože dospělý ví, že směr zkosení udává kterým směrem lze překážku obejít. Ale to by si to dítě muselo koupit druhou pásku s opačnými pruhy. A na tu už asi nezbylo kapesné.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 0
  • Petra 20.02.2018  ●  08:17

    Ne ze bych se chtela zastavat tech pasek, to rozhodne ne, ale ridici jsou taky pekna telata…. auto ve sloupku nebo kvetinaci v centru vidam tak jednou/dvakrat tydne.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 7
  • Tomin 20.02.2018  ●  08:17

    Tak nevím, jestli je to k pláči nebo k smíchu…

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 0
  • Crazym 20.02.2018  ●  09:46

    No nevím, zdá se mi, že opět děláte z komára velblouda a to ještě nevíte, že když na Zámecké u Imperialu ty polepené květináče přivezli osadili je těmi polepy k sobě a za pár dnů se museli vrátit aby je otočili směrem do ulice :-)
    Já osobně si myslím, že ty malé tenké šedivé sloupky na šedivém pozadí jsou zlo, pominu li jejich zbytečnost, tak měli být aspoň v jiné barvě než okolí, ta šedá působí jak maskování nejen z hlediska řidičů kdy ze spousty úhlů nejsou z vozidel vidět(ti tam ale teoreticky nemají co dělat až na pár výjimek) ale z hlediska hlavně starších lidi a lidí s chabým zrakem. Vím to, nejen, že přes 20 let spolupracuji s lidmi ze SONSu ale moje matka je po operaci obou očí. Takže ty reflexní polepy jsou už jen zachraňování stavu, který stvořil od prkna nějaký takový estét či architekt odtržený od praxe a reálného života :-)
    Petra: Vím, že jsou někteří řidiči a hlavně řidičky kopyta ale mohu vám zodpovědně říct, že i mě s najetými 1,5 mega km se podařilo jeden trefit, schoval se mrška přesně tak, že nebyl vidět ani v jednom zrcátku a to se za kopyto nepovažuji. Jak jste na tom Vy? :-)

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 5
  • Crazym 20.02.2018  ●  09:53

    A když už probíráme ty truhlíky, pamatujete na tu stádoidní akci Ostravští Truhlíci? Kdepak je jí konec? :DD

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 2
  • Xavier 20.02.2018  ●  10:19

    Crazym: Co jsem slyšel od lidí z Cooltouru, tak to byl krátkodobý projekt s tím, že si někteří občané „adoptovali“ truhlík – někteří se prý stále starají, ale samozřejmě už jich moc není. Mají i mapu: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1sAbmYNzt5e4csJgbEb5NFo0pnQQ&ll=49.835604655385126%2C18.29240530729294&z=16
    – no, a hlavně, že se penízky sypou, ne? :-D
    Jinak u těch šedých sloupů to chápu, jak píše Crazym, asi to fakt od projektantů moudré nebylo – tenký šedý sloupek na šedém pozadí :-D Truhlíky bych ovšem nechal bez těch nálepek. Petra má sice pravdu v tom, že jsou řidiči mnohdy telata, já jsem však stoupencem permanentního testování inteligence občanů ;-) :-D

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 0
  • MM 20.02.2018  ●  10:45

    Podle mého je to kravina, totální nesmysl. Hlavně ty pásky nejsou z odrazivého materiálu, takže večer vám to vůbec nepomůže. Je to na Nádražní ulici u sloupků se značkami a vypadá to děsně. Opět Ostravský unikát. Jinak sloupky v historickém centru bych já osobně namaloval na černo. Je to standard v Praze a vypadá to dobře, je to jasná bariéra pro pěší i auta. Ohledně chůze a jízdy večer, no tak snad předpokládám a vím kudy chodím a jezdím. Určitě se najde nějaký trouba, ale kvůli němu nebudu lepit upozornění na každý sloupek. Opravdu za chvíli budou stříkat na chodník stopy, kudy mám chodit…

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 1
  • PetrM 20.02.2018  ●  11:59

    Polepy jsou jedna věc, ale rozmístění květináčů u Imperialu mi připadá hodně chaotické, květináče samotné jsou ošklivé a působí to tam jako pěst na oko. To jsou přesně ty detaily, které z Ostravy v mých očích dělají nejhnusnější a nejhloupější české velkoměsto.

    To se mi líbí 14 To se mi nelíbí 3
  • Rado 20.02.2018  ●  12:00

    Opět další krok, který vypovídá o provinčnosti Ostravy. To už se fakt člověk stydí za toto město, Kocourkov hadra.

    To se mi líbí 15 To se mi nelíbí 2
  • Xavier 20.02.2018  ●  14:32

    Hynek [msstavby.cz]: Hynku, jasně, já to beru. Několik lidí kolem Cooltouru také znám a občas s nimi i zajdu na to pivo :-) Já vlastně ani nejsem ten typ člověka, který by vyřkl třeba takový zobecňující blábol, že všechny neziskovky jsou prostě fuj, protože si vážím mnoha aktivit občanské společnosti, i když i vím, že jsou takové neziskovky, které spíše společnosti škodí, čímž škodí rovněž neziskovkám obecně. Jen mám mnohdy pocit, že ty různé projekty, které Cooltour dělá, nejenže míří tak nějak vedle, ale jsou také neefektivní a mnohdy i kontraproduktivní. Typickým příkladem je ten projekt zmíněný Crazymem. Cooltour si udělal projekt, v němž se lidé mohou zaangažovat ve zkrášlování města tím, že si „adoptují“ truhlík, o který se pak mají starat. To ovšem vedlo k tomu, že se z některých truhlíků stal totální kýč (viz např. fota na FB toho projektu) hyzdící své okolí více než původní, radnicí nepříliš udržovaný truhlík. To je to, čím tenhle projekt např. míří vedle. Neefektivní je v tom, co se stalo pár let po zahájení – projekt byl samozřejmě financován městem, to však v závislosti na tom nejspíš i snížilo další financování týkající se těch truhlíků, což dá rozum – vždyť už vysolili prachy na to, aby se o to staral někdo jiný. Jenže ti lidé, kteří si truhlíky „adoptovali“, se na to, jak už to tak na světě bývá, velmi brzy vykašlali. A Cooltour už od toho dal zřejmě také ruce pryč. A poslední položka – kontraproduktivnost: ty truhlíky, které si lidé na základě projektu „adoptovali“, jsou velmi staré a nevzhledné asi tak stejně jako zde všemi zavrhované červeno-bílé zábradlí. Nebylo by lepší investovat ty peníze spíše do výměny či nahrazení něčím jiným, než do udržování?
    Jinak jo, Cooltour mám rád hlavně z té kulturní stránky. Zajdu si tam občas na kafe/pivo, byl jsem i na několika koncertech a dokonce i 2x na promítání filmu. Dotace do kultury plně schvaluji (stejně jako sportu, vzdělání atp.), nejsem praštěný ODSák! ;-)

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 1
  • aggu 20.02.2018  ●  14:44

    Rado: Na základě 5 cm reflexní pásky vyjádřit názor o provinčnosti města, to je mistrovský level na poli extrapolace.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 6
  • Tomas T. 20.02.2018  ●  16:01

    Ty sloupky na pěší zóně jsou opravdu zlo. Z auta při couvání vidět nejsou, a nesejme je ani couvací senzor. Kolega takhle naboural a senzorem přímo do toho sloupku. Když to chtějí už nějak ohraničovat, mají tam dát klasické zábradlí. Třeba jako je na českobratrské.

    Mimochodem na to zábradlí tady bylo nadáváno. Že prý je tam kvůli chodcům padajícím do vozovky. No pravý důvod proč tam je jsou služby jako PPL, které jsou schopny zastavit úplně kdekoli a zablokovat cestu. Jedině tak, že tam dodávka nevědě se dá zaručit aby tam nestála.

    A truhlíky tam jsou ne z důvodu estetiky, ale aby tam rovněž nikdo nejezdil. Bohužel projektant udělal vyjíždějící sloupky, ale to že je mohu objet přes chodník, to už mu nedošlo. Proto to město řeší tímto způsobem.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 7
  • Martin [msstavby.cz] 20.02.2018  ●  17:30

    Takže sloupky, polepy, zábradlí, truhlíky jsou, protože řidiči neumí řídit? Nepoznají chodník od cesty?

    To hraniční z nesvéprávností.

    Ruku na srdce. Kdo viděl něco podobného v centru jiného, stejně velkého města…? I Příbor má sloupky černé.

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 2
  • Xavier 20.02.2018  ●  18:36

    Martin [msstavby.cz]: Já třeba viděl v Paříži bílé sloupky u silnice a na nich nějaký reflexní polep ;-)

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0
  • Xavier 20.02.2018  ●  18:43

    Martin [msstavby.cz]: Ale je pravda, že Paříž je v tomhle specifická, tolik zábradlí a jiných bariér jsem neviděl nikde. Tam to ostatně není o tom, že by řidiči nepoznali chodníky od cesty, ale spíš o tom, že je až moc dobře poznají a některým se to může hodit, že jo ;-(

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 3
  • Martin [msstavby.cz] 20.02.2018  ●  18:53

    Xavier: Já byl třeba v Paříži dvakrát. V centru, ale i širším okolí. Ale na to co popisuješ jsem nenarazil. Raději jsem projel fotky pro kontrolu a na fotkách mám pouze sloupky nebo zábradlí v černé barvě. Vše sladěné.

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 1
  • Xavier 20.02.2018  ●  20:51

    Martin [msstavby.cz]: Já tam byl jednou a ta má návštěva je poměrně starší záležitost (tak 7 let). A bylo to v centru. Jen jsem chtěl upozornit na to, že se to může stát opravdu i jinde. Takže jen narážka na otázku: „Kdo viděl něco podobného v centru jiného, stejně velkého města…?“ Já to viděl! A dokonce ve městě větším! Čímž to neospravedlňuji. Mimochodem, třeba v Moskvě jsem viděl mnohonásobně větší zvěrstva, a to je opravdu velkoměsto! ;-) A díky za fotky, Paříž je šíleně krásná!

    Hynek [msstavby.cz]: Myslím, že to běželo dva roky. Pak od toho dal Cooltour ruce pryč. Máš pravdu… ale tohle si ti strůjci projektu měli promyslet lépe, mno :) Truhlíky tohoto vzhledu se kritizují v podstatě už od doby svého vzniku. O to smutnější je, že je nikdo ničím lepším estetičtějším nenahradil, obzvlášť, když by to v rámci rozpočtu města byla poměrně směšná položka, že jo…

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • Martin [msstavby.cz] 20.02.2018  ●  22:22

    Xavier: Ano stát se to může. Je to ohromné město. I s aglomerací má obyvatel jak celá naše země.

    Ale například červenobílé zábradlí kolem Vítězného oblouku by tam určitě nedali. To uvádím pro příklad, jak se tady my stavíme k centru města. :)

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 1
  • Rýša 21.02.2018  ●  11:22

    Ty polepené sloupky ještě tak nebijí do očí, jako ty nevzhledné a teď uz i polepené truhlíky v centru před luxusním hotelem. Strašné Ostravo!!!

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 0
  • Eli 21.02.2018  ●  11:31

    Polepené, nevzhledné, neestetické, bohužel – ostravské.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 0
  • Petra 21.02.2018  ●  12:20

    Crazym: Ja jeste nikdy zadny sloupek nevzala, ale mam zas jine ridicske zaseky, uzke ostravske vjezdy do dvora by mohly vypravet;)

    Jako nejvetsi problem chapu nekoncepcnost celeho reseni. Mame sloupky. Nestaci sloupky, pridame kvetinace. Lidi nam bouraji do kvetinacu, pridame nalepky. Nalepky nejsou videt v noci, pridame reflexni pasky. Nestaci nalepky a reflexni pasky, natreme na cervenobilou (nerikejte, ze se toho taky nebojite!). A pak je kazda ulice vyjadrenim schizofrenniho umelce, ktery se nejak nemuze rozhodnout, jake typy a barvy zabran ho bavi. Na obrazcich z Fr a odjinud je krasne videt, ze kdyz uz, tak vsechno stejne, ve stejnem designu a rozestupech.

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 0
  • kdojekdo 21.02.2018  ●  19:02

    Pozastavujete se nad krásnými sloupky v Paříži a pomíjíte přitom jejich hrbaté, špinavé a děravé cesty, hloupé příkazy, zákazy….kdo ale nejezdí po Francii, neví…..ostravský běžný občan si sloupků ani nevšimne, leda když ho očurávává pes….

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 5
  • Andrej 21.02.2018  ●  20:46

    Pro Xaviera – Ahoj, píšu z Cooltouru. Celkem se mě to dotklo – číst si o tom, že penízky se sypou. Cooltour dostal na projekt truhlíků myslím 15000 a ty jsme utratili na výrobu cedulí a materiálů pro lidi, co si to adoptovali. Od obvodu jsme si museli pronajmout 100 truhlíků a po celou dobu projektu jsme byli finančně za ně zodpovědni v případě poškození – třeba by do nich někdo najel autem. Takže penízky se nesypou a to cos napsal je (doplň si). Bilance projektu byla hrubě v mínusu.

    A ten projekt nebyl o zkrášlování města, ale především o tom naučit lidi, že jejich životní prostor nekončí dveřma bytu, ale je nutné si všímat a starat se taky o věci kolem nás ve veřejném prostoru. V projektu se zjistilo, že se z těch truhlíků celkem hodně krade (rostliny), že je lidé používají jako odpadkové koše apod. Takže za mě ok, po dvou letech jsme skončili a předali obvodu. Mohli pokračovat, pokud by chtěli. Kromě toho jsme psali nějaké návody některým krajským městům – myslím jedním z nich byly Pardubice, kde se jim ten projekt líbíl a chtěli jej organizovat.

    Původně taky jsme chtěli, aby si lidé do těch truhlíků nasadili své věci a o ně se starali, ale na to radnice nechtěla přistoupit. A celá myšlenka vznikla právě nějak řešit nevzhlednost těchto truhlíků. Takže tak. Mrzí mě, že to prostě končí konstatováním, jak škaredou věc jsme Ostravě přinesli a jak jsme se na tom napakovali. Tak je to vždy těžší to dělat, než diskutovat pod články, že?

    Hezký den.

    Andrej.

    To se mi líbí 18 To se mi nelíbí 2
  • Xavier 22.02.2018  ●  17:05

    Andrej: Sorry, k tomu financování to byl spíš odhad, inu, spletl jsem se, takže se omlouvám. Zbývající dva odstavce ovšem jen potvrzují to, co jsem napsal.
    K poslední větě – v dnešní době je nejlepší „to“ dělat a zároveň i diskutovat pod články, aby se nešířily dezinformace a případně se zadusily hned v raném stádiu ;-)

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 2
  • acdlcia [msstavby.cz] 28.02.2018  ●  18:42

    Hynek [msstavby.cz]: Dneska dostane řidičák každá smažka.
    Když má někdo nas-áno vhlavě a nebo v rukách tak to žádná nálepka nezachrání.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 0
  • aggu 28.02.2018  ●  19:56

    acdlcia [msstavby.cz]: tohle zjevně není cz ;)

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0
  • acdlcia [msstavby.cz] 28.02.2018  ●  22:36

    aggu: To je jedno. Tohle může udělat jedině ten co nemá mít řidičák.

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0
  • Crazym 11.03.2018  ●  17:50

    Malá ukázka toho jak se u nás hospodaří. Budeme uzavírat sázky na co jsou určeny zrovna dělané patky v chodníku při vstupu do pěší zóny u Imperialu? :-) http://www.imagehosting.cz/?v=p3116271.jpg
    Vítěz získá deset bludišťáků :DD

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 1

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web používá Akismet ke snížení množství spamu. Zjistěte, jak jsou zpracovávány údaje z komentářů.