Nové parkoviště Nové radnice

Probíhající terénní úpravy v rámci projektu Dopravní obslužnost jižní části Nové radnice.

Související články


Komentáře

  1. Jirka :

    Parkoviště! A já jsem přemýšlel nad tím proč tam ten sjezd dělají..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Nimrod :

    Tak to bylo jasné už od začátku! Jen ten termín dokončení opět nebude dodržen!!! Někdo by už na to měl upozornit!

    Thumb up 0 Thumb down 1
  3. aldik :

    To jim už nestačí to podzemní pod radnicí? :-) Zbytečně moc úředníků :-D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. pet :

    V parkovišti neparkují jenom úředníci, ale i zaměstnanci firem z okolí viz. VOKD.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Martin [msstavby.cz] :

    aldik: Těžko mezi počtem parkovacích míst a počtem úředníků hledám úměru…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Nimrod :

    aldik: Nebuď ignorant – úředníků parkuje minimum, ale když jedeš něco na Magistrát vyřizovat, nemáš kde zaparkovat….

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Sanju :

    Nimrod: A nemá právě tohle motivovat k přestupu na MHD? Proč tedy na jedu stranu chce město budovat terminály a odstavná parkoviště, a zároveň staví parkoviště v samém centru, které se s auty vyrovnává jen tak-tak?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Martin [msstavby.cz] :

    Sanju: Pravděpodobně, aby se dalo pohodlně zaparkovat i u radnice. Málo kdo „s přespolních“ co potřebují vyřídit něco na magistrátu mají měsíčníky na MHD. Navíc autobusy co jezdí kolem magistrátu jsou jen málo kdy nízkopodlažní.

    A opravdu je těch pár odstavných parkovišť, co by mělo vyrůst odpovídající velikosti a významu Ostravy ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Sanju :

    martin [msstavby.cz]: V tom s Vámi nemohu souhlasit, Martine. Myslím si, že počet nízkopodlažních autobusů a trolejbusů, které zastavují na zastávkách Most pionýrů a Nová radnice, je dostatečný (letmým pohledem do zastávkových jízdních řádů jsem zjistil, že je to ve špičce až 6 nízkopodlažních spojení za hodinu!). Pokud někdo nemá měsíčník – od toho jsou přeci krátkodobé jízdenky. Pochybuji, že parkoviště bude bez poplatku, takže řidič stejně utratí srovnatelnou sumu, kterou by zaplatil za lístek. Vadí Vám, jaký je Ostrčilova ulice urbanistický paskvil, ale schvalujete vybudování sjezdu z čtyřproudové komunikace do zóny za Novou radnicí, v těsné blízkosti prostoru, který má být rekonstruován na promenádu? Zatím to vypadá, že sjezd odřízne rampu, kterou bylo možné se zpoza Nové radnice dostat na chodník mostu a následně na zastávku MHD. Plánovaná parkoviště možná neodpovídají významu Ostravy, ale pokud má v horizontu 10-15 let nastat nějaká změna, řešení dopravní situace nesmí být polovičatá. S takovým přístupem totiž můžeme vyasfaltovat každou proluku v centru, protože přeci není kde parkovat.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    Sanju: Jenže málo kdo bydlí v docházkové vzdálenosti k těmto linkám. Tudíž, napřed se musí dopravit do Ostravy a dále přestupovat na další spoje k magistrátu. Kdo má štěstí a bydlí ve městě bude jen přestupovat. Vím kolikrát musím přestupovat denně já, bo do Ostravy dojíždím.

    Ve vybudování parkoviště za magistrátem nevidím až tak velký kámen úrazu. Oříšek pro řidiče bude jen vyjet a zařadit se před semafory… A navíc, kolik takové parkoviště bude mít míst….

    Nechápu spojitost s Ostrčilovou ulicí…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. acdlcia [msstavby.cz] :

    Nemyslím si že to parkoviště bude pro veřejnost.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Sanju :

    martin [msstavby.cz]: Nerozumím Vašim argumentům, Martine. Málo lidí bydlí v docházkové vzdálenosti 15 linek hromadné dopravy, z nichž některé zajíždějí do Koblova, do Michálkovic nebo do Petřvaldu? Co je tak problematického na přestupování? To stále ještě mluvíte o lidech se sníženou pohyblivostí, pro které můžou být přestupy problematické? V systému hromadné dopravy se přeci musí přestupovat všude po světě a nemyslím si, že by zrovna DPO (a ve Vašem případě asi i Veolia Transport) z přestupů činil něco naprosto nemožného.

    Protiřečíte si v tom, že na jedné straně poukazujete na nedostatečnou kapacitu odstavných parkovišť, na druhou stranu přiznáváte, že parkoviště u radnice bude malé. Jak tedy malé parkoviště pomůže ke zlepšení situace?

    Spojitost s Ostrčilovou není žádná, jen jste v souvislosti se zprůjezdněním této ulice napsal: „Tedkom je Ostrčilova z urbanistického hlediska katastrofa.“ Mě přijde z urbanistického hlediska katastrofální sjezd z čtyřproudové komunikace, který vede do klidové zóny, odřízne vily postavené podél radniční budovy a zlikviduje rampu pro chodce. A upřímně nechápu, jak je možné, že to nevidíte.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Martin [msstavby.cz] :

    Sanju: Přestupovat se musí, to je jasné. Ale ne všem jsou několikateré přestupy příjmené.

    Ano, nejsou dostatečné. Nevím co si představujete pod klidovou zónou. Já třeba oblast Ulice sadové. či vilovou zástavbu v Zábřehu apod. Ale za klidovou zónu rozhodně nepovažuji 3 vily z jedné strany obklopeny Českobratrskou a ze dvou obklopenou několika patrovou zástavbou a magistrátem. Za kterými byl navíc neudržovaný pozemek.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Sanju :

    martin [msstavby.cz]: Myslím, že zde je něco, co se musí změnit v myšlení lidí. Lidé musí přijmout myšlenku, že cestovat MHD a přestupovat, je vhodná alternativa k „nastoupit do auta, trápit se stáním na uzavírkách, hledat zdlouhavě místo k zaparkování, vystoupit z auta“. K téhle změně myšlení musí město lidi motivovat a já si nemyslím, že stavět parkoviště v samém centru je prospěšné. Nevím nakolik je zkušenost z jiných měst přenosná, Ostrava je rozlohou obrovská a má své odříznuté části. Navštívil jsem v letošním roce Basilej a podíl ve kterém tam lidé užívali hromadné dopravy a kol byl pro mě neskutečný. Centrum nebylo auty zatíženo vůbec a jakým způsobem to utvářelo kladný dojem z města nedokážu v krátkosti ani popsat. Zdůrazňuji – auta nebyla z centra Basileje vykázána, ale jednoduše je lidé používat k dopravě nechtěli. Parkoviště za ostravskou radnicí je ukázkou opačného procesu – usnadněme lidem co nejvíce užívání aut v centru a nemotivujme je používat MHD.

    Co se týče klidové zóny, jde mi o samotné nábřeží a prostor za radnicí, sjezd bude v samé blízkosti promenády, cyklostezky, visutých galerií.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.