Nová Krmelínská

Aktuální informace o dlouho připravované stavbě ulice Nová Krmelínská přinesl aktuální informace Starobělský zpravodaj.

„Po majetkoprávním vypořádání pozemků, vydání právoplatných stavebních povolení a přidělení financí předpokládáme zahájení stavby v roce 2024 až 2025,“ uvedla mluvčí Moravskoslezského kraje Nikola Birklenová s tím, že stavba by měla trvat jeden až dva roky. Součástí projektu budou i zastávky MHD, cyklostezka a chodníky. Silnice má dle vyjádření kraje začít u Korandovy ulice a vést přes pole k Plzeňské, kde vznikne kruhový objezd. Pokračovat bude
1,16 kilometru dlouhý úsek vedoucí kolem Alberta a integrovaného výjezdního centra až na Krmelínskou, kde je v plánu druhý kruhový objezd. Nová Krmelínská se následně napojí na další plánovanou silnici – Mostní II. Vést má od Krmelínské na Podnikatelskou, která prochází průmyslovou zónou a napojuje se na Místeckou. „Vznikne tak jižní obchvat Hrabové a Dubiny, který výrazně odlehčí dopravní zatížení v zastavěném území,“ zdůvodnila stavbu mluvčí
kraje.

„Stavba povede po soukromých pozemcích a s jejich majiteli se musí investor dohodnout na odkupu. V jaké fázi tato jednání jsou, nevíme, nejsme jejich účastníkem,“ uvedl starosta.
„Projekt je stále živý. Město vede jednání o výkupech jednotlivých pozemků a požádali jsme o stavební povolení,“ potvrdil Marek Melichárek ze Správy silnic Moravskoslezského kraje, který má na starost projektovou dokumentaci. To potvrdila i mluvčí Moravskoslezského kraje. „Majetkoprávní vypořádání pozemků dotčených stavbou probíhá a je zajišťováno Statutárním městem Ostrava, odborem majetkovým,“ doplnila Birklenová. Na otázky, v jaké fázi jsou aktuálně výkupy pozemků a jestli má město všechny potřebné pro stavbu nové silnice, magistrát neodpověděl.

zdroj: starabela.ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Marian Kechlibar :

    Můj kamarád bydlící na Františka Formana je z tohoto projektu velmi nenadšen, místo polí a výhledu na Lysou bude mít na jih od domu protihlukovou stěnu.

    Soucítím s ním, ale na druhou stranu ta doprava potřebuje někam odvést. Momentálně navádějí navigace projíždějící řidiče na ulici Kaminského a Václava Jiříkovského, kde je daleko větší provoz, než by místní obsluha vyžadovala. A prý se tam kvůli nevhodné šířce komunikace nedá udělat ani přechod pro chodce.

    Jinak – pohledem na ten plánek bych soudil, že prostor mezi tramvajovou smyčkou a plánovaným kruháčem na Plzeňské vypadá jako ideální Park and Ride. Víte někdo, jestli tam něco takového plánují?

    Thumb up 11 Thumb down 1
  2. aldik :

    Marian Kechlibar: mezi tramvajovou smyčkou a novým kruháčem chce investor stavět obchodní centrum :-D (Billa další obchody), v referendu občané naštěstí řekli NE, snad to řekne i město a soukromí majitelé. Tedy pokud myslíme stejné místo.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  3. Crazym :

    Pokus 2 :-)
    Tohle zásadně mění situaci v tom trojúhelníku mezi Plzeňskou a Junáckou kde si v rámci pseudodemokracie ovčané odhlasovali, že nechtějí zástavbu. Tohle spadne pod veřejný zájem, špička toho trojúhelníku už bude znehodnocená a ti zbylí vlastníci co jim to nevyvlastní ještě velmi rádi prodají developerům. A bude vyřešeno :-) Na Junácké na nezastavěné straně už se staví rodinné domy k vysílači a pak nastane boj o tenhle zbytek lukrativních pozemků https://mapy.cz/s/nosadunura

    Thumb up 3 Thumb down 4
  4. Nixx :

    Nejprve bych se zeptal, kdo a jakou politikou vyhnal všechny lidi do aut. Ostrava jde úplně špatným směrem, místo budování příměstské efektivní MHD. Například i přes vlečky OKD, či jiné možnosti. Zasíráme další pozemky betonem. Proč asi kdysi byl navrhnut projekt vlakotramvaje směr Krmelín? Dodnes poslaný k ledu. …. Kdo se odsud odstěhuje, vyhraje. Masakr…

    Thumb up 7 Thumb down 8
  5. Radek :

    Nixx: Ostrava je město koncipované na mnohem více obyvatel než ve skutečnosti má. Tzn. je rozlohou mnohem větší, než by odpovídalo počtu obyvatel. Plus jsou přímo ve městě obrovské průmyslové areály. Důvody jsou historické. To koncept MHD docela prodražuje. Dále vylidňování a stárnutí obyvatel tomu nepomáhá, spíše naopak. Bohužel nevidím snahu kraje a města toto řešit. Stále máme v okolí centra města obrovské znečišťovatele, opuštěné průmyslové areály s kterými se prakticky nic nedělá. A noví zaměstnavatelé prakticky jen montovny, které nabízejí nízko placené práce a zaměstnávají mnoho cizinců. A úbytek obyvatel pokračuje, docela rychlým tempem. Např. Ostrava v loni ztratila skoro 3000 obyvatel, více než 1% z celkového počtu. Karviná dokonce více než 2%!. https://www.czso.cz/csu/xt/demograficky-vyvoj-ve-mestech-moravskoslezskeho-kraje-v-roce-2020

    Thumb up 9 Thumb down 4
  6. adamous :

    Radek: Se vsim souhlas, navic ten rozdil jde dobre videt, kdyz se podivam na planove rozsirovani tram. trati v jinych velkych mestech v CR. Brno, Praha jich planuji nekolik. Ostrava = 0, dokonce na tu trat ke Globusu jsem uz prestal verit. Je to tady jedna velka montovna, pardon, myslel jsem marnost.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  7. Klára :

    Radek: Ale když se podíváte do statistik ČSÚ na Brno, tak tam byl ten vývoj hodně podobný (pokles počtu obyvatel) a zlomilo se to až v roce 2015, kdy počet obyvatel začal stoupat. Navíc se vychází z trvalého bydliště, což není moc spolehlivé. Znám spoustu lidí, co bydlí spoustu let v Ostravě (často ve vlastním bytě), ale trvalé mají jinde, přičemž situaci zpravidla začínají řešit až se spádovostí MŠ/ZŠ pro potomky.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  8. Josef :

    Klára: Já znám zase hodně lidí, co mají trvalé bydliště v Ostravě, ale dávno tady již nebydlí.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  9. Radek :

    Klára: Promiňte ale Brno na tom nebylo stejně. Brno od revoluce prakticky trží stejný počet obyvatel. Ostrava jich ztratila přes 40 tisíc. O to nepočítám, že do Ostravy přibyly nová území a tím se navýšil počet obyvatel.
    Viz. wiki Obyvatelstvo:
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Brno
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Ostrava
    No a Karviná to je ještě horší příběh.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/karvina-bourani-domu-residomo_1904100620_tec

    Thumb up 4 Thumb down 1
  10. Radek :

    Josef: No právě. Např. já znám tři lidi, kteří již 20 let žijí ve Velké Británii. Trvalý pobyt mají stále u nás, u rodičů nebo na úřadě. Důvod je jednoduchý, platí si zde minimální odvody (Osoba bez zdanitelných příjmů) aby měli zadarmo zdravotnictví.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. balde :

    Radek: naopak okolní obce v okolí Ostravy zaznamenali nárůst, jelikož spousta lidí do Ostravy jen dojíždí

    Thumb up 5 Thumb down 1
  12. thvari :

    balde: no a to je i jedno z klíčových řešení odlivu lidí – stavět v limitech města co nejvíc nového bydlení. protože část lidí jde za město jedině kvůli tomu, že přímo ve městě není adekvátní nabídka bydlení, do nějž chce většina lidí jít. což víme i proto, že jakmile se něco objeví, zapráší se po tom relativně rychle, i když je to drahé.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  13. Radek :

    balde: Ano, ale je to pravda jen částečně. I tak ztratil Moravskoslezský kraj za posledních 20let cca 70-80 tisíc obyvatel. A co je ještě horší, ztratil 120 tisíc lidí v pracovním věku! Což je hlavní příčina poklesu nezaměstnanosti. No a když se člověk podívá na věkovou strukturu MSK vidí, že tento trend bude pokračovat. Je paradoxem dnešní doby, že některé ročníky ve věku 70+ jsou mocnější, než ročníky nově narozené. Zatím to drží Husákovy děti ale za 10let se demografický dluh ukáže v plné nahotě :(.

    https://www.czso.cz/staticke/animgraf/cz080/index.html?lang=cz

    Thumb up 3 Thumb down 1
  14. Cyklista :

    adamous: Radek: Dovolím si nesouhlasit s „montovnou“. Ano, máme tady dost firem, které fungují jako logistické terminály, nebo jen skládají díly pro jiné, ale i ty je potřeba, protože bohužel ne každý může být raketový inženýr, navíc zde máme tisíce lidí, kteří pracovali v těžkém průmyslu, dolech, hutích a ti bohužel většinou více než manuální práci ani nehledají. Na druhou stranu tady máme několik velkých a hodně středních a malých SW firem i firem se sofistikovaným vývojem. Bohužel tyto firmy nejsou tak moc vidět…

    Velmi důležité jsou technologické a SW firmy: Tieto, CGI, Stora enso, ABB, Vendavo, Porsche Engineering, Vitesco Technologies, Dell …. ale společnosti typu Hyundai, Škoda transportation a jejich dodavatele potřebujeme také. Ty zaměstnají nejvíce osob z utlumovaných oblastí průmyslu.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  15. výhledový návrh rok 2030 ??? :

    Proč je nová Krmelínská takhle pokroucená???dala by se natáhnout přímo z ulice Podnikatelské spolu s tramvajovou tratí a napojit do terminálu Dubina na ulici Pdnikatelské by kruháči mohla vzniknout tramvajová smyčka … Vznikl by nádherný přestupní terminál Hrabová PZ ono jezdit autobusem linky 48 do průmyslové zóny je opravdu někdy o nervy…

    Thumb up 4 Thumb down 1
  16. výhledový návrh rok 2030 ??? mapa trati do Hrabové :

    příloha výhled nové tramvajové trati do PZ Hrabová, silnice a trat by mohla jít po polích volným terénem defacto v přímém směru , prolukou mezi zástavbou rodinných domů na ulici Krmelínská ,kde by byla zastávka pak by se stočila oboustranným obloukem do PZ hrabová a v ulici Podnikatelská by v kruhovém objezdu mohla vzniknout tramvajová smyčka…na nové trase trati v tělese Nové Krmelínské ulice, by výhledově mohla vzniknout také tramvajová zastávka Františka Formana Krmelínská ,Podnikatelská a dočasná konečná HrabováPZ…https://mapy.cz/s/hetumocopa

    Thumb up 1 Thumb down 1
  17. davidb :

    výhledový návrh rok 2030 ??? mapa trati do Hrabové:
    A k čemu by to bylo?
    Pokud nebude tramvaj podél Místecké od zóny k Dřevoprodeji, tak to nemá cenu.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  18. Crazym :

    davidb: Že na to ťululum co dosud nepochopilo význam kolonky Jméno * vůbec reaguješ :-)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  19. ondřej :

    davidb: davidb: Dost dobře si nedokážu představit kudy by trat podél Místecké měla procházet a jak by zde bylo řešeno křížení s ulicí Dr.Martínka jedině snad v tělese ulice Aviatiků pokud nechceš zlikvidovat ochrannou zeleň podél Místecké, to by asi lidi nezkousli…
    Jenom je škoda že se Ostrava ubírá špatným směrem a stále více se preferuje individuální doprava, jak to že v jiných městech se budují nové tratě a tady v Ostravě to nejde??? viz DOV… jedinou stavbou pro tramvaje je v současnosti pouze kolejová spojka na Mírovém náměstí.. stačí se podívat do blízkeho
    Olomouce nebo do Brna či Plzně. kde s rozvojem tramvajové sítě roste i přirozeně město ..Ondřej

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. davidb :

    ondřej:
    Jasně technicky jsem to neřešil.
    Ale myslím si, že by se to tam vešlo a když tak pod zem – tak se staví ve zmíněném Brně.
    Ano nestaví – třeba v Porubě to zabrzdili občané. A já si myslím, že to je špatně, že si město trať mělo prosadit.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Ondřej :

    davidb: Ano máš pravdu,ty finance bych přesměroval právě sem do zóny,výhledově by se trat dala prodloužit až do Vratimova k nádraží a po vlečce OKD až do Paskova Krmelína a Brušperku v současné době vlečka od kontejnerového terminálu v Paskově směrem dál chátrá)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  22. ondřej :

    davidb: finance vyčleněné na stavbu tratí v Porubě by se měly přesměrovat sem do zóny a Nové Krmelínské s tramvajovou tratí!!!… Vyhledově by se pak trat mohla dostat až k nádraží Vratimov a dále po vlečkách OKD až do Paskova Oprechtic Krmelína Brušperku…
    Vlečky od kontejnerového terminálu směrem dál stejně chátrají a jsou nevyužité…to je směr kterým by se město Ostrava mělo ubírat, navíc vzadu na dole by mohla vzniknout úplně nová vozovna tramvají když už se tedy nakupují nové vozy od Škody Transport mělo by se investovat i do infrastruktury….
    Je zde názorně vidět jak město Ostrava přemýšlí…vyjadřuji zde svůj názor,snad si to někdo z vedení města přečte a začne nad tímto uvažovat ….

    Thumb up 3 Thumb down 1
  23. davidb :

    ondřej:
    Nevím kudyma byste to ze zóny do Vratimova vedl?
    Ale ano město by mělo protlačit tramvaj v Porubě – tam to rozhodně dává smysl a zároveň prověřit možnost trati do hrabovské zóny.

    Už jsem někde dotaz na tramvaj do Vratimova zaslechl. Ale bylo to přes Liberty. A to, podle mě, není vhodné. Protože to bude časově nevýhodné oproti autobusům.
    Ale kdyby jela tramvaj po Frýdecké – až k OZU je to čtyřpruh, který by se mohl snížit na dvojpruh, tak by to smyls dávalo.
    Ale to je pouze můj velmi, ale velmi amatérský pohled.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.