I/58 Frenštát – Vlčovice

28. dubna 2020 byl schválen záměr přeložky silnice I/58 ve Vlčovicích.

Trasa obchvatu délky 4770 m začíná v km 1,533 severně od Frenštátu pod Radhoštěm odpojením od stávající trasy silnice I/58 (v úrovni konce zástavby obce Lichnov). Odsud trasa pokračuje v nové stopě souběžně po pravé straně od stávající I/58 do km 4,4, kde nynější I/58 křižuje. Za tímto křížením přeložka dále pokračuje již po levé straně, a to až do konce úseku v km 6,355. Ten opět tvoří napojení na současnou I/58 směrem na Příbor (v blízkosti průmyslového areálu v Kopřivnici).

Stavba zlepší šířkové parametry, které jsou na stávající I/58 nedostatečné. Nově bude silnice vedena jako směrově nerozdělená dvoupruhová komunikace kategorie S 9,5/80. Na trase budoucího obchvatu se nachází křížení se silnicí II/468, které je řešeno úrovňově. To samé platí i pro křížení s účelovou komunikací v km 5,740 vedoucí do průmyslového parku Kopřivnice. Na křižovatce je na hlavní trase navržen samostatný odbočovací pruh vlevo a vpravo.

Křížení se silnicí III/4684 v km cca 3,000 je provedeno přes mostní objekt délky 30 m. Zhruba v km 3,500 překonává trasa po mostu rovněž
nadregionální biokoridor. Nejdelším mostním objektem na trase je 451 m dlouhá estakáda Vlčovice, která zajistí přemostění řeky Lubiny
a Babincova potoka. Mostem je řešeno taktéž překonání plánované cyklostezky z Lomné do Lubiny v km cca 2,6. Vedle stezky tento 50 m
dlouhý most zajistí také další přemostění řeky Lubiny. Napojení Vlčovic na jejich jižním okraji je pomocí úrovňové stykové křižovatky v km 2,100. Na severní straně Vlčovic je napojení přes zmíněnou
úrovňovou křižovatku v km 5,740.

zdroj: rsd.cz

Související články


Komentáře

  1. Brzda :

    Ke schválení záměru projektu došlo 28. 4. 2020. Probíhá výběr zhotovitele dokumentace EIA. Zahájení výstavby 2026, uvedení do provozu 2028, pokud dopadne EIA a všechna následná povolení….

    Thumb up 3 Thumb down 0
  2. koudy :

    Takový poklad může dát ke kostelu v roce 2020 jenom pačlověek.

    Thumb up 7 Thumb down 7
  3. davidb :

    koudy:
    No jo, ale kde tu silnici chcete vést?

    Thumb up 6 Thumb down 0
  4. Jann :

    davidb: Tunelem, tím kopcem, který je vidět na obrázku za ní. Ale to nemá nikdo u dvoupruhové silnice první třídy odvahu navrhnout, moc peněz.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  5. jrz :

    Jann: Přesně tak. Má někdo představu o kolik je tunel dražší než most?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  6. Jann :

    jrz: Tunel by přišel určitě dráž (zvlášť pokud by měl kvůli délce nějakou paralelní únikovou troubu). Na silničních stavbách jsou nejdražší tunely, mimoúrovňové křižovatky a právě estakády. Jsou to v podstatě stovky tun oceli a „trocha“ betonu. Navíc při stavbě vzniká množství odpadu (dřevo apod. z bednění) a most je náročný na běžnou (namrzá, sůl) i konstrukční údržbu.
    Pokud silnice obec přepůlí vejpůl, stal by tunel za zvážení, ale myslím, že tady už se nic nezmění, EIA estakádu potvrdí.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  7. Elis :

    Tak hlavně, abychom se toho už konečně dočkaly. Obchvat je prý slibovaný už čtyřicet let. I dopravcům se uleví, když nebudou muset tama projíždět.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  8. Adam :

    koudy: Proč má kostel mít jakékoliv výsadní postavení? Jsme v sekulární zemi. Stejné podmínky pro všechny. Pokud nechtějí cestu klikatou a mezi zástavbou, prostě budou cetu muset mít bokem a blízko jiných staveb.

    Thumb up 7 Thumb down 7
  9. Ričí :

    Skoro jsem se bál, že období budování průtahů přes zástavbu už máme za sebou!

    Thumb up 6 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.