Estetizace části okolí budovy MÚ Pustkovec

Jakousi estetizací prochází část okolí úřadu městské části Ostrava-Pustkovec. Dle vizualizace zde vznikají zpevněné betonové plochy, opěrná zeď.

Fotografie zaslal čtenář. Děkujeme!

Související články


Komentáře

  1. JSjr. :

    Vesnice ve městě. :)

    V jeho katastru je například VTP, na jehož vzniku mimochodem nemá Pustkovec žádný podíl. Blokovat jeho další rozšiřování ovšem může. O tramvaji mluvit nemusím.

    Měl bych utopické přání, sloučit malé obvody s většími, výhod je mnoho. Důvodů pro jejich udržování jako samostatné obvody naopak s ubýhajícím časem ubývá.

    Musí si to všam sám odhlasovat, což se nestane.

    Thumb up 22 Thumb down 4
  2. Adam :

    Pustkovec je třeba zrušit, a území začlenit do MO Poruba.

    Thumb up 26 Thumb down 5
  3. Eman :

    Adam: tebe je třeba zrušit

    Thumb up 3 Thumb down 12
  4. Meechee :

    Městský obvod o velikosti jedné ulice … nechápu, že tenhle městský obvod vůbec vznikl nebo že ještě nebyl zrušen a začleněn do Poruby … Pustkovec využívá veškerou infrastrukturu Poruby, za nic jí neplatí, akorát neustále něco blokuje – výstavbu tramvaje na sedmý a osmý obvod, výstavbu bytových domů na Sokolovské … furt jsou s nimi jenom problémy … souhlasím s JSjr, že se dávno měl novelizovat Statut města Ostravy a zredukovat počet městských částí tak na šest – osm a z těch vesnic typu Pustkovec, Kr. Pole, Plesná, Hrabová udělat třeba místní části, aby místopisně nezanikly … a byl by klid – takhle má Ostrava při necelých 300 tisících obyvatel 23 městských obvodů a postavit tady třeba cestu nebo koleje je díky tomu skoro nemožné …

    Thumb up 14 Thumb down 1
  5. Adam :

    Eman: Tím komentářem se pohybuješ na hranici zákona. Važ slova.

    Thumb up 3 Thumb down 9
  6. PH :

    Adam: PVSTKOVEC delenda est

    Thumb up 1 Thumb down 1
  7. Johnny :

    Meechee: Můžeme se bavit o smysluplnosti takového počtu městských obvodů, ale obávám se, že žádný z argumentů, který padl výše, by pro tuto diskusi nebyl relevantní. Já sám jsem příznivcem tramvajové tratě i další výstavby v lokalitě, ale jenom proto, že má MO Pustkovec jiný názor, ho přece ještě nemůžu chtít zrušit. Konečně to, že někdo něčemu brání přece ještě není automaticky důkaz nesmyslnosti jeho existence – město Ostrava taky brání výstavbě další spalovny a snaží se bránit stavbě kanálu D-O-L – kdybychom připustili výše uvedenou argumentaci, měla by vláda rozhodnout, že zruší Ostravu a zařadí ji pod nějaký vyšší územně-správní celek, aby byla ta výstavba jednodušší? V tomto ohledu jsem přesvědčen, že je klíčové dosáhnout dohody na základě společenského diskurzu, dialogu a osvěty. Tlačit něco na sílu je nakonec vždycky řešení, které zanechá v části společnosti hořkou pachuť a staví lidi proti sobě.

    Co se týče té diskuse o smysluplnosti městských obvodů, tam bych např. vnímal jako relevantnější argumenty týkající se rovnoměrné reprezentativnosti jednotlivých MO – e.g. že Nová Ves, Lhotka, Petřkovice, Proskovice, Pustkovec apod. jsou na úrovni místních částí Slezské (která je de facto bunch sdružených vesnic), anebo stavebních obvodů Poruby (plus mínus rozlohou, počtem obyvatel mnohdy ani takové zalidněnosti nedosáhnou).

    Thumb up 8 Thumb down 1
  8. Meechee :

    Johnny: Však já nepsal, že bych je zrušil bo si furt stěžují a něco blokují, ale proto, že je zbytečné mít tolik obvodů. Možná to tak úplně nevyznělo. Konkrétně u Pustkovce mě ale štve, že tento obvod nemá žádnou vlastní infrastrukturu ani služby, všechno má zadarmo od Poruby (doprava, čištění ulic, policie, údržba zeleně …) a za to se odvděčují tím, že do rozvojových plánů v Porubě házejí vidle. Navíc konkrétně u Pustkovce je zbytečnost tohoto obvodu do očí bijící, neboť naprosto nesmyslně přetíná Porubu na dvě části a má dohromady něco málo přes 1200 obyvatel, což je málo i na vesnici. Koneckonců, pokud jde o prosazení svých zájmů, tak v rámci petice a různých dalších občanských aktivit, je možné blokovat cokoli i bez toho, aby se o tom rozhodovalo na úrovni zastupitelstva obvodu – zmíněná tramvajová trať je toho důkazem. A na druhé straně, ta tramvajová trať v Porubě je investiční akcí města, takže pokud se na MMO rozhodne o její výstavbě, Pustkovečtí si mohou tak maximálně lehnout před bagr a to, že jsou samostatný obvod, který s výstavbou nesouhlasí, jim bude na dvě věci … Dlouhodobě tvrdím, že Ostrava má mít jen několik městských obvodů – Moravská, Slezská, Poruba, Jih, Vítkovice, Mariánky, Svinov+Polanka+Proskovice, ať není Jih tak velký a obvody jako je Pustkovec, Plesná, Kr. Pole, Lhotka, Petřkovice, Michálkovice … atd. by se tak nějak logicky a geograficky připojily k těm větším a zůstaly by zachovány alespoň jako místní části … tohle je mimochodem téma, které se v Ostravě řeší čtvrt století, ale dosud nebyla vůle ten nesmysl z roku 1990, kdy všechny ty obvody vznikly, zredukovat …

    Thumb up 8 Thumb down 1
  9. aggu :

    Meechee:
    4:
    Ostrava 1 – centrum (Hulváky až Sýkorák, Mariánky až Vítkovice), s radnicí v Nové radnici
    Ostrava 2 – vesnický východ se středem na Zámostí (se stávající radnicí Slezské), od Petřkovic pro Kunčice
    Ostrava 3 – jih + periferní venkov, od Výškovic pro Hrabovou, se novou radnicí v křižovatce Plzeňská x Horní
    Ostrava 4 – Poruba + periferní venkov, od Lhotky po Polanku, s novou radnicí na konci „Leninky“.

    A okamžitě poté nové uliční cedule na každý barák – se jménem ulice, číslem obvodu a jménem čtvrti (i Pustkovec ;). Font už máme a jiná barva než modrobílá se nepřipouští.
    A k tomu jako bonus očíslovat každý sloup VO.

    Anebo jen 1. Ale na to tu nikdo nemá ko-dvahu…. Co by všichni ti funkcionáři dělali…

    Thumb up 7 Thumb down 5
  10. Patrik :

    Nechápu proč by Lhotka (a hádám že i Hošťálkovice) měly patřit do Porubské části, když tam ani nevede přímá cesta.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. aggu :

    Patrik: Chápat to není třeba, nedovedu si představit, že by nějakého ostravského politika zajímaly tak podružné věci jako efektivnější správa města.
    Btw ze Lhotky je to do Poruby jednak mnohem blíže než do centra a jednak se dá předpokládat, že III. etapa Sev. spoje a obchvat Hošťálkovic nastanou dříve, než se ŘSD vzpamatuje a postaví u ČOV v Přívoze most přes Odru jako součást I/56.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  12. Název :

    aggu: Sjezd ze severního spoje na Hošťálkovice nebude realizován, pouze v území zůstane rezerva na jeho budoucí možné zbudování. Hošťálkovice jej tam nechtějí, protože by to zvýšilo množství aut, projíždějící obcí.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. aggu :

    Název: Právě proto jsem psal až o 3. etapě Sev. spoje, protože sjezd nebude dokud nebude obchvat Hošťálkovic. Ten se plánuje také. Ale logicky musí bát zprovozněn dříve. Nikdo, ani hošťálkovičtí si nedovedou představit, jak si porubáci přes hošťálkovické uličky zkracují cestu na Hlučín.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Název :

    aggu: Samotný severní spoj nebude zprovozněn dříve než za 10 let. A obchvat Hošťálkovic …. to bych tipoval v horizontu 20 let a více. Místní o něj moc nestojí, a pozice té cesty bude hodně problematická, i když se s ní už počítá v územním plánu. Stačí se podívat jak moc teď lidé bojují proti výstavbě nových domů místo ovocného sadu. A to jsou domy, ze kterých je relativně klid a ne cesta, ze které je už z podstaty hluk.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.