V Ostravě-Svinově vznikla ryhlodobíjecí stanice pro elektrobusy.
Fotografie zaslal čtenář děkujeme!

V Ostravě-Svinově vznikla ryhlodobíjecí stanice pro elektrobusy.
Fotografie zaslal čtenář děkujeme!
Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Brzda :
Zajímavé. Jsem zvědav, co se tam bude dobíjet (rozuměj jaká linka).
06.09.2018 13:10Patrik :
Linka č. 64, vozy jsou od Ekovy (celkem 3)
06.09.2018 15:18Jann :
Brzda: Ano, linka 64 do Klimkovic, potažmo Sanatorií Klimkovice. Toto město je známo jako velký bojovník za čisté ovzduší (vizte např. nakonec nerealizovaný projekt na vybudování nízkoemisní zóny v lázeňském městě) a již před časem si vybojovalo pro MHD autobusy na CNG, teď elektrobusy. Btw, je to hodně do kopce, což je ideální terén právě pro trolejbusy/elektrobusy.
06.09.2018 16:09Brzda :
Jann: To, že je to hodně do kopce asi nebude právě ideální terén pro elektrobus, spíš naopak. Vysoká zátěž znamená menší dojezd. V Praze zavedli linku elektrobusu, který má v kopci troleje (funguje jako parciální trolejbus), aby se zbytečně rychle nevybíjely baterie (viz. https://praha.idnes.cz/testovaci-provoz-trolejbusu-v-praze-mezi-palmovkou-a-letnany-pb1-/praha-zpravy.aspx?c=A171015_151207_praha-zpravy_ras ).
06.09.2018 18:29Autobusy na CNG jsou už dlouho jediné, které DPO kupuje, to určitě není zásluha zrovna Klimkovic…..
Crazym :
Jann: Klimkovice jsou spíš známé svým dopravním a eko fašismem :DD
06.09.2018 19:06Jann :
Brzda: Nikdo nepsal o tom, že je to zásluha Klimkovic, informace byla o tom, že si je Klimkovičtí vymínili na své linky (64, potažmo 53). K ideálnosti trolejbusu v kopcích, zřejmě jste mě nepochopil, jde právě o to, že do kopce je spotřeba energie největší a je tedy výhodné jet na elektřinu a nezatěžovat rozpočet a ovzduší pálením nafty. Proto se vozidla na elektřinu používají v českých MHD právě v kopcovatých úsecích – je to tak i v Ostravě, Brně, bylo v Praze. Píšou to i ve Vašem odkazu – lépe tady: https://byznys.lidovky.cz/do-kopce-pojedou-jako-trolejbusy-praha-postavi-trat-pro-specialni-stroje-1ln-/doprava.aspx?c=A161115_164232_ln-doprava_pave
07.09.2018 17:16Beld :
Jann: Technicky je pro každý elektromobil logicky horší kopcovitá krajina . Výrazně se redukuje dojezd , kvůli velké váze vozů . Ten článek na který odkazujete také nic podobného neříká . Čili je v kopcovité krajině naopak lepší například to CNG .
08.09.2018 09:07fixedtomas :
Co vím, tak v Klimkovicích si místní obyvatelé stěžují na hluk z CNG autobusů, kteří když jedou z kopce dolů a brzdí retardérem, tak se klepou výplně oken…
18.09.2018 09:12