Dobíjecí stanice Ostrava-Svinov

V Ostravě-Svinově vznikla ryhlodobíjecí stanice pro elektrobusy.

Fotografie zaslal čtenář děkujeme!

Související články


Komentáře

  1. Brzda :

    Zajímavé. Jsem zvědav, co se tam bude dobíjet (rozuměj jaká linka).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Patrik :

    Linka č. 64, vozy jsou od Ekovy (celkem 3)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  3. Jann :

    Brzda: Ano, linka 64 do Klimkovic, potažmo Sanatorií Klimkovice. Toto město je známo jako velký bojovník za čisté ovzduší (vizte např. nakonec nerealizovaný projekt na vybudování nízkoemisní zóny v lázeňském městě) a již před časem si vybojovalo pro MHD autobusy na CNG, teď elektrobusy. Btw, je to hodně do kopce, což je ideální terén právě pro trolejbusy/elektrobusy.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  4. Brzda :

    Jann: To, že je to hodně do kopce asi nebude právě ideální terén pro elektrobus, spíš naopak. Vysoká zátěž znamená menší dojezd. V Praze zavedli linku elektrobusu, který má v kopci troleje (funguje jako parciální trolejbus), aby se zbytečně rychle nevybíjely baterie (viz. https://praha.idnes.cz/testovaci-provoz-trolejbusu-v-praze-mezi-palmovkou-a-letnany-pb1-/praha-zpravy.aspx?c=A171015_151207_praha-zpravy_ras ).
    Autobusy na CNG jsou už dlouho jediné, které DPO kupuje, to určitě není zásluha zrovna Klimkovic…..

    Thumb up 5 Thumb down 0
  5. Crazym :

    Jann: Klimkovice jsou spíš známé svým dopravním a eko fašismem :DD

    Thumb up 3 Thumb down 10
  6. Jann :

    Brzda: Nikdo nepsal o tom, že je to zásluha Klimkovic, informace byla o tom, že si je Klimkovičtí vymínili na své linky (64, potažmo 53). K ideálnosti trolejbusu v kopcích, zřejmě jste mě nepochopil, jde právě o to, že do kopce je spotřeba energie největší a je tedy výhodné jet na elektřinu a nezatěžovat rozpočet a ovzduší pálením nafty. Proto se vozidla na elektřinu používají v českých MHD právě v kopcovatých úsecích – je to tak i v Ostravě, Brně, bylo v Praze. Píšou to i ve Vašem odkazu – lépe tady: https://byznys.lidovky.cz/do-kopce-pojedou-jako-trolejbusy-praha-postavi-trat-pro-specialni-stroje-1ln-/doprava.aspx?c=A161115_164232_ln-doprava_pave

    Thumb up 1 Thumb down 3
  7. Beld :

    Jann: Technicky je pro každý elektromobil logicky horší kopcovitá krajina . Výrazně se redukuje dojezd , kvůli velké váze vozů . Ten článek na který odkazujete také nic podobného neříká . Čili je v kopcovité krajině naopak lepší například to CNG .

    Thumb up 3 Thumb down 0
  8. fixedtomas :

    Co vím, tak v Klimkovicích si místní obyvatelé stěžují na hluk z CNG autobusů, kteří když jedou z kopce dolů a brzdí retardérem, tak se klepou výplně oken…

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.