OVASTORY #64 Slavíčkova

Několika čtenáři jsme byli upozorněni na nově vzniklou absurdní situaci na ulici Slavíčkova z dílny radnice Moravské Ostravy a Přívozu.

Za podněty od čtenářů velmi děkujeme!

V rámci úprav dopravního značení na ulici Slavíčkova došlo k vybudování nových dopravních míst. Tato místa však vznikla v celém profilu stávajícího chodníku, který je velmi využíván. Samotný chodník byl v nedávné době opraven, respektive byl vyměněn asfaltový povrch. Netušíme, jestli došlo ke špatnému značení parkovacích stání, nebo je to skutečný záměr. Řešení je však velmi absurdní. Narychlo ušité.

Doufáme, že po rekonstrukci dětského hřiště při ZŠ Ostrčilova nebude vyústěn východ na tuto ulici. Děti by vcházely přímo do vozovky. Zmíněné hřiště u ZŠ bude zmenšeno. Aby zde vznikla také parkovací místa. Hřiště je údajně předimenzované. Odpověď od Fajnova nám zaslala čtenářka.

Vyjádření:

Dobrý den
děkujeme za Váš dotaz, posíláme odpověď: V rámci probíhající investiční akce pod názvem ZŠ a MŠO Ostrčilova – rekonstrukce hřiště dochází k výstavbě běžeckého oválu s travnatým hřištěm a dalších sportovních ploch. Běžecký ovál bude využíván k oficiálním žákovským závodům a tudíž musí mít určité velikostní parametry.

Je nutné zmínit, že bohužel pro sportoviště obecně není zeleň vhodná, jelikož je poškozuje a narušuje povrchové vrstvy. Spad listí, lepkavých květů a plodů způsobuje u moderních sportovních povrchů zaslepení pórů a tím se postupně stává povrch do dvou let nepropustným a kluzkým. Tyto nepříznivé vlivy právě zapříčinily, že ovál s travnatým hřištěm, který již byl v minulosti rekonstruován byl vlivem těchto působení v špatném technickém stavu a bylo nutno řešit jeho rekonstrukci.

V neposlední řadě je nutno zohlednit i bezpečnost sportovců, kdy např. u hracích plocha a atletických drah by neměla být pevná překážka blíže než 1,0m. Místo vykácených stromů je v areálu a na dalších pozemcích městského obvodu nařízena náhradní výsadba stromů. Ty již budou vysázeny tak, aby ani v budoucnu nebyly v kolizi s právě budovanými sportovními plochami. K zajištění stínu sportujících bude školou vystavěn u sportoviště krytý altán.

Co se parkoviště týče, stávající venkovní areál školy je předimenzovaný a naopak situace statické dopravy na ul. Slavíčkova je velice špatná. Zastavěnost území prakticky neumožňuje budovat tolik potřebné nové parkovací plochy. Z tohoto důvodu dochází k využití nepotřebné části areálu školy pro vybudování parkoviště, které bude sloužit nejen obyvatelům oblasti, ale i návštěvníkům sportovního areálu školy v době, kdy bude zpřístupněn veřejnosti.

Hezký den. Edita.

Takže jsme se dostali do doby, kdy hřiště jsou předimenzována, chodníky pro chodce jsou zbytečné…

Lidé chodí po cestách, auta stojí na chodníku..

Bohužel při revitalizacích sídlišť a městského prostoru, které jsou vlastně budováním parkovišť a výměnou asfaltových povrchů pěších cest za nový asfalt, či zámkovou dlažbu, nevzniká infrastruktura pro cyklistickou dopravu. Mnozí lidé z dnešní společnosti mají pouze nároky, ale následky svého chování nevnímají. Což je ve městě s hustou sítí veřejnou dopravy a stížnostmi obyvatel na životní prostředí velmi zvláštní…
Již na základních školách se učí, že čím více cest, tím více aut. Čím více parkovacích míst, tím více stojících aut… Rozhodně nejsme proti zákazu aut. Jen by stálo za zvážení minimálně vyvolat diskuzi nad tím, proč u veřejných staveb, hřišť, sportovišť atp. nejsou stojany na kola a proč nevzniká potřebná infrastruktura.

Příklady můžeme vidět v mnoha městech. Třeba i v Salzburgu ve stínu Alp.

Nebo Graz. Vlastně nezáleží na tom, do kterého jiného města v západní Evropě se podíváte… 

Související články


Komentáře

  1. adélka :

    Tomu breku tady moc nerozumím. Odpověď z fajnOvy mi příjde logická a srozumitelná. Možná by stálo za to namísto kritiky něco také navrhnout, abychom viděli jací jsou místní šíbři machři a pokud by se jim něco prima povedlo já budu první, která jim zatleská.

    Jinak co se týče kol, tak zrovna v areálu Ostrčilky z vlastní zkušenosti vím, že s jejich odstavením není problém a cyklostojan mi tam nechybí. A Ostrava s Rekoly jde celkem dobrým směrem.

    Můžeme ukázat i na druhou stranu mince, kde například Amsterdam už to s koly přehnal a hledá řešení co s tím.

    https://ibb.co/ff5Hnz
    https://ibb.co/dOxV7z

    Thumb up 13 Thumb down 9
  2. Marek :

    Jako občanovi města, který bydlí na Zborovské a denně chodí po Slavíčkově, se mi tohle rozhodnutí vůbec nelíbí. Platí pravidlo výše, čím více parkovacích míst, tím více parkujících aut. Za sebe musím říci, že jsem v lokalitě neměl nikdy problém zaparkovat (nemůžu ale mluvit za ostatní). Věřím, že problém s parkováním je třeba řešit, ale rušení chodníků a získání pár nových parkovacích míst pro mě není ideální řešení. Starostky obvodu jsem se na tuto změnu dotazoval, ale nedostal jsem úplně uspokojivou odpověď. Jestli chápu správně záměr vybudovat parkování v areálu předimenzovaného hřiště, nic nebrání tomu vrátit chodník opět lidem. Akorát mám hrůzu z toho použitého asfaltu.

    Thumb up 8 Thumb down 3
  3. Martin [msstavby.cz] :

    adélka: Tento brek je zprostředkování upozornění čtenářů do článku.

    Řešením opravdu není stavba dalších míst. Radnice má rozvíjet i infrastrukturu pro cyklisty, či jiné způsoby dopravy. Jak jsme uvedli na fotkách v článku. Řešením je i cyklistická doprava a potřebná infrastruktura. Což v Ostravě není. Před domy v rámci revitalizací nevznikají stojany na kola (typ U). Nejsou ani zrealizované přechody pro cyklisty na Nádražní, Českobratrské. I když stavebně je vše realizováno. Absolutně chybí pruhy pro cyklisty na rušných křižovatkách.

    Rekola nejsou spasením. Nebo si opravdu někdo půjčí kolo, aby na nim večer dojel domů a ráno s nim odjel do práce?

    Radnice má jít příkladem. Na její straně je také edukativní činnost. Nebylo by vůbec složité zavést např. na ZŠ přednášky o cyklistice, vlivu automobilismu apod., když jsou zřizovatelem.

    Ale pokud bude stále žít v době, kdy starostka jezdí autem z radnice obvodu na magistrát tak se opravdu nikam nehneme.

    Pokud chcete argumentovat tím, že je někde kol až moc. To je pro vás opravdu špatně? Navíc vybudování stání pro kola je levnější, než pro auta…

    A jestli jsou hřiště předimenzována… Na Masarykáči či v Komeňáku je taky dost nevyužitého místa….

    https://www.youtube.com/watch?v=XW3ajLWzHpE

    Thumb up 7 Thumb down 4
  4. aldik :

    Když už tu máme BikeSharing, proč město nepodporuje víc i carsharing? Zatím v Ostravě působí jediná firma a tuším že mají tady jen dvě auta (jedno v centru, jedno na Jihu)- to je cesta jak snížit počet aut a uvolnit přecpané ulice, jen by lidi museli přesednout do MHD (alespon ti z města, chápu že pro mimoostravské by se doba jízdy prodloužila, pro ty to také nenavrhuji ale ostravák je je ve městě všude rychle) a nevozit si pořád zadky.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  5. adélka :

    Martin [msstavby.cz]: Asi se zde zrovna neshodneme, ale to se prostě stává, výměna názorů je kořením života :-)

    Nemyslím, si že v této lokalitě je problém s kvalitou a kvantitou cyklostezek – poblíž cyklopruh na Sokolské, kousek dále Komenského sady. Asi nemůžeme čekat, že město vybuduje cyklostezku u každé ulice a uličky. Poblíž hřišť pokud chybí stojany a kola budiž, ale já si kolo zamknu vždy nejlépe v místě, kde na něho ještě vidím, takže si místo raději vyberu sama, než abych to nechala na nějakém úředníkovi nebo komukoli jiném. Nepředpokládám, že před bytovými domy by byli lidé tak odvážní, nechat kola u stojanů přes noc, někdy není dostatečná záruka ani zamčený sklep.

    Rekola používám jako přibližovadlo po Ostravě, a vůbec nevidím problém s ním dojíždět do práce, záleží na vzdálenosti.

    V Ostravě zatím kol není moc a je zde určitě prostor pro zahuštění města cyklisty i nové cyklo trasy, jen jsem chtěla upozornit na to, že všeho moc škodí a i jinde s tím mohou být problémy, a to konkrétně v Amsterdamu, což je město, které je všem cyklistům a plánovačům udáváno za vzor.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  6. adélka :

    aldik: Doporučuji zeptat se na radnici, před volbami by jste se odpovědi mohl dočkat celkem rychle.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  7. Hynek [msstavby.cz] :

    adélka: nejaky zdroj toho, ze „Amsterdam už to s koly přehnal a hledá řešení co s tím“?

    Thumb up 5 Thumb down 3
  8. Cyril :

    Na ta auta jednou umřeme. V Brně, Praze se auta v centru omezují, u nás se neustále omezují chodci. Místo aby se pracovalo na propojení centra se zbytkem města, bezešvost v pěší a cyklodopravě, dostavbou domů v prolukách a hluchých místch mezi obvody přiblížit lidi centru, budeme rezidentům parkovat cizí auta pod okny…

    Thumb up 4 Thumb down 4
  9. adélka :

    Hynek [msstavby.cz]: Pokud chcete zdroj, tak třeba toto, je už to starší článek ale stále platný:

    https://cestovani.idnes.cz/dokonaly-raj-kol-v-nizozemsku-se-hrouti-nehod-cyklistu-pribyva-pss-/kolem-sveta.aspx?c=A101207_092845_igsvet_tom

    Jinak čerpám spíše z vlastních zkušeností.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  10. Hynek [msstavby.cz] :

    adélka: mno. dobre. nebudu stiplavy. pokud je to takovy problem, snad by se dalo najit i neco novejsiho. umim i anglicky..

    jinak ty fotky v tom prvnim postu nechapu. to je parkoviste kol, jako „co s tim“? mam vyfotit parkoviste aut? :)

    a resi se to takto. to si u aut muzem nechat zdat

    jinak abych nebyl za cykloteroristu, tak kolo nemam, auto mam, ale parkuju na vlastnim. 80% casu chodim pesky. kazdopad do stavu Amsterdam nam chybi desitky let vyvoje infrastruktury a mysleni uplne jinym smerem, tam se nikdy nedostanem.

    Thumb up 10 Thumb down 2
  11. thvari :

    adélka: Uvádíte naprosto zavádějící informace. Amsterdam a celé Holandsko naopak do cykloinfrastruktury dál masivně investuje a zlepšuje ji. Nádraží v Utrechtu, jeden z nejrušnějších uzlů, otevřel několikapatrové podzemní parkoviště jen pro kola, které nahradilo právě takové stání venku, jako jste vyfotila. Tato stání pro stovky kol jsou běžná v každém větším městě u nádraží. Holandsku se cyklodoprava v mnoha směrech naopak dlouhodobě vyplácí. Vaše subjektivní pocity jsou v tomto poměrně irelevantní.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  12. Crazym :

    thvari: Tak nějak, oni vědí, že kdyby i jenom 10% těch co pravidelně používají kolo přesedlo do aut z jakéhokoliv důvodu, nejen proto, že na to mají, tak se jim doprava zhroutí :-) A proto ty důvody nevytvářejí na rozdíl od těch našich zodpovědných, ti vytváří systém „Semerák“ https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/r-evoluce-v-parkovani-v-centru-ostravy-uz-to-zdarma-nepujde-20180905.html :-)

    Thumb up 4 Thumb down 1
  13. adélka :

    Hynek [msstavby.cz]: thvari:
    Aby nedošlo k chybné interpretaci dříve napsaného – diskuze se zvrhla trochu stranou. Vůbec nezpochybňuji, že Amsterdam cyklodopravu nepodporuje, nevylepšuje atd., když vidím Vaše reakce asi to nebyl nejlepší příklad :-) jen upozornění na to, že podle mě není třeba mít cyklostojan před každou bytovkou.

    Já osobně cyklodopravu ve městě maximálně podporuji a jsem ráda za každou službu ve směru zlepšení cyklodopravy v Ostravě, je jedno jestli jde o Rekola nebo nově otevřené stezky.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  14. adélka :

    BTW článek je o reakci magistrátu na asi konkrétní dotazy jedné investiční akce a dle mého názoru neadekvátní reakce na něj, proto jsem si dovolila přispět se svým pohledem :-) ať se to líbí nebo ne

    Thumb up 1 Thumb down 0
  15. S200 :

    Martin [msstavby.cz]:
    „Nebo si opravdu někdo půjčí kolo, aby na nim večer dojel domů a ráno s nim odjel do práce?“
    Já to tak dělám. Dělám něco špatně?

    Thumb up 10 Thumb down 0
  16. Hynek [msstavby.cz] :

    adélka: porad nemam tuseni, proc by pred kazdou bytovkou nemel byt stojan. hlavne, uz ted pred kazdou bytovkou stoji auta kde muzou, ze to je mnohdy i za hranici bezpecnosti.. v tomhle se rozchazime a to fakt nejsem zadny cyklista. ale v poradku, je to nazor :)

    S200: taky uplne nevim, kam martin zamiril, ja bydlet na stare adrese a chodit do byv. prace, delam to same.. z 20min chuze udelam 10min na rekole..

    Thumb up 8 Thumb down 1
  17. Adam Třetí :

    Hynek [msstavby.cz]: Jojo, lidi si neuvědomují jak je tohle nespravedlivé. U lidí co mají auto je normál, že očekávají, že to auto budou mít kam dát, že se jim o to postará obec, stát či kdo jiný. Je to standard. Ale proč nemají možnost lidi, co auto nepoužívají, odložit si své osobní věci na ulici? Kdybych třeba nechtěl mít v bytě postel, když zrovna nespím, tak budu mít taky možnost vynést si jí na ulici nechat jí parkovat před domem? Asi ne, co? To jen k tomu, že je fakt hloupost zpochybňovat, že by před každou bytovkou mohl být stojan. Já si myslím, že když majoritě co má auta zařizuje stát parkování, měl by zařídit parkování v blízkosti bydliště a zaměstnání cyklistům…
    Auto mám, řídím a jezdím a mám v pronájmu garáž, ale tahle společnost, kdy jsou auta víc než lidi, je uhozená…

    Thumb up 10 Thumb down 1
  18. Jann :

    Tak slušelo by se i trochu korektnosti a faktů:
    1) Na ulici je, a to v celé délce, chodník na druhé straně – sám jsem vždy volil tento, protože měl a má lepší povrch. Navíc je na té straně, kde jsou domy a lidé a tudíž je nutný, a využívaný, právě zde.
    2) V lokalitě je pro rezidenty nedostatek parkovacích míst, zaparkovat lze, ale většinou několik set metrů (bloků) od domova – každodenní osobní zkušenost.
    3) Situaci by řešilo např. plánované parkoviště ve vnitrobloku ulice Verdunské (je tam louka, nekácel by se jediný strom) – to se ale nelíbí některým místním, nechtějí mít další auta pod okny.
    4) Žádné podzemní parkoviště v lokalitě budovat nelze – je zastavěná – před 90 lety na to nemysleli.
    5) Přál bych si na té straně u školy místo aut chodník, jak tomu bylo doposud – chápu ale, že jiných možností moc není a než někdo vymyslí ucelenější koncepci, že kompromis je nutný.
    6) Kola nejsou řešení – nikdo neprodá auto jen proto, že pod oknem má stojan (mimochodem, přál bych si jeden od Rekol v lokalitě, ale prakticky jej není kam postavit, chodníky jsou superúzké a do trávy Rekola stojan nedají.
    7) Rekola jezdím taky a rád, auto jsem si nechal, problém s parkingem přetrval. :-)
    8) Je hezké upozornit na problém, ještě hezcí je nabídnout řešení (alternativní k pojďme všichni jezdit na kole).

    Thumb up 3 Thumb down 5
  19. Tereza :

    Jann: Faktů? Nebo spíš několik nesmyslů neomaleného burana, který nevidí nic jiného než sebe? Já v té lokalitě bydlím, přímo na ulici Slavíčkova, takže:
    Ad 1) Není pravda, že na druhé straně, kde se z chodníku stalo parkoviště, nejsou domy. Jsou tam, nejsou pouze u toho parkoviště. Chodím denně chvíli před osmou do práce tudy: https://mapy.cz/s/31UpW – zkuste si tam přecházet 2x cestu, když tam jsou kolony aut vezoucích děcka do školy. A teď si představte, že moje 71 letá maminka, která bydlí v domě vedle a nemůže chodit jinak než s chodítkem, mi tu brečí, co to kdo vymyslel za šílenost zase. Nadávají skoro všichni sousedé a taky chodí na protest proti tomu po silnici. Bydlím tady 30 let, takže vím, že oba chodníky byly zhruba stejně používané vy fakte.
    Ad 2) To vám věřím, no a co? Mně taky nestojí tramvaj přímo před barákem!
    Ad 3) A já se nedivím, že se jim to nelíbí. Kdyby mi měl někdo ve vnitrobloku stavět parkoviště, tak si to líbit taky nenechám!
    Ad 4) V lokalitě by podzemní parkoviště budovat šlo. Když se plánovala rekonstrukce hřiště, stačilo by, kdyby nějaký člověk z radnice použil hlavu a mohlo být ve dvou podlažích pod zemí parkování pro celou oblast.
    Ad 5) Pokud chápete, že moc možností není, asi není něco v pořádku s vaším chápáním.
    S body 6-8 souhlasit můžu, dobře.

    Thumb up 10 Thumb down 4
  20. Crazym :

    Jann: Ad 4) 90 let to nebude, začala se zastavovat až po vítězném únoru, tuším 56-58 a máte pravdu, soudruzi ti na to nemysleli, oni vůbec nemysleli natož na to, že by každý dělník by mohl mít v rodině auto či dokonce dvě :DD
    Rok 1947 http://www.imagehosting.cz/?v=sokolstmt.jpg Tam už baráky na Verdunské stojí ale bavíme li se o blocích mezi Zborovskou a Ostrčilkou, tak tam byla možnost ale soudruzi :-(
    Rok 1975 http://www.imagehosting.cz/?v=sokolsk197.jpg
    A nemohu najít v archivu nějaké foto z výstavby a našel jsem v pc jen tohle z roku 1958 a to bohužel neukazuje celou lokalitu ale tou dobou všude po světě mysleli na auta, podzemní parkování v tak velkých městech jako Ostrava byl standart, tady ne :-) http://www.imagehosting.cz/?v=sokolslql.jpg

    Thumb up 0 Thumb down 4
  21. kdojekdo :

    Jen upozorním místního nejchytřejšího “Šéfa”, že cyklostojany typu U opravdu už nikde v pokrokové Evropě “nefrčí”, protože jsou nepoužitelná pro kola s diskovými brzdami.

    Thumb up 4 Thumb down 5
  22. Francek :

    kdojekdo: A můžeš mi, ty všudebyl, všechno znal odborníku na všechno říct, jestli ty tvoje diskové brzdy (nikdy jsem neslyšel) myslíš brzdy kotoučkové? A můžeš mi vysvětlit, proč jsem letos v červenci při cestě Ostrava – Benátky a zpět parkoval asi 300x kolo právě v těch U stojanech, což mi ani trochu nevadilo, i když mám kotoučáky, a to právě hlavně v Rakousku a Itálii? Nebo to nejsou země pokrokové Evropy, ale spíš rozkrokové? :-DDDDD

    Thumb up 5 Thumb down 3
  23. Martin [msstavby.cz] :

    adélka: Jako k čemu mi jsou Komenského sady pro cyklistickou dopravu? To má člověk jezdit do školy, práce přes Komeňák?

    Zde prostě chybí stojany před domy, veřejnými budovami, sportovišti. Na křižovatkách nejsou vůbec vyznačeny pruhy pro cyklisty. Pak se nedivme, že těch málo, co zde jezdí na kole jezdí mezi chodci po chodnících.

    Jann: Nepíšeme nic o tom, že lidi mají okamžitě prodat auta. Alternativa je pak kromě cyklistika MHD, která je velmi hustá.

    kdojekdo: Proč se tedy po Evropě realizují?

    S200: Rekola se v Ostravě vrací do stanic. Pokud není poblíž domu, je pak hloupost si nechat kolo u domu, nevrátit do stanice a nechat si přes noc nabíhat půjčovné. :)

    Thumb up 5 Thumb down 1
  24. Jann :

    Crazym: Zbytečně se chytáte 90 let, můj dům je na rohu Zborovské a Slavíčkovy a je z roku 1936, tzn. 90 let to bude. Ale to není podstatné, ani za 1. republiky, ani soudruzi na automobilismus nemysleli (proč taky, nebylo to téma), tzn. lokalitu (v širším kontextu, ne jen u školy) celou zastavěli a budovat parkoviště není kde.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  25. Jann :

    Tereza: Bacha, zvažte stěhování, bydlím v protějším domě, co Vy a jsem neomalený buran, to je nebezpečné :-)
    Jinak věčně, chodím do práce stejnou trasu, mám výhodu, že bydlím na té správné straně, tzn. nemusím ulici hned u vchodu přejít, abych pak šel celou ulicí až k Ostrčilce pohodlně po chodníku bez aut. Protože tím neřeším nic jiného, než sebe, přijměte prosím mou omluvu. A také za to, že vlastním vozidlo a občas, vyjma tram, Rekola a peškobusu, v něm jezdím, a že rovněž chápu, že magistrát nemá několik set milionů Kč, aby pod hřištěm ZŠ postavil dvoupatrové podzemní parkoviště (v bývalém dobývacím prostoru dolů Jindřich a jeho struzkových hald).
    Znovu si i dovolím zopakovat, že mým přáním je chodník v ulici Slavíčkově po obou stranách, a pevně věřím, že až magistrát v lokalitě vymyslí (po diskuzi s otevřenými a na sousedy myslícími občany) fungující dopravní a statickou koncepci, že se chodník opět na obou stranách otevře.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  26. Martin [msstavby.cz] :

    Jann: Jedná se o úpravu ze strany obvodu.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  27. Jann :

    Martin [msstavby.cz]: Slovíčkaříte, je přece jedno zda magistrát nebo obvod, podstatné je, aby tu situaci někdo zlepšil – prostě samospráva – lepší?

    Thumb up 2 Thumb down 3
  28. Martin [msstavby.cz] :

    Jann: Mě na tom tak nesejde. Ale Vltavský jako na to háklivý :D

    Thumb up 0 Thumb down 1
  29. Jann :

    Martin [msstavby.cz]: On se tu vyskytuje? :-)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  30. Martin [msstavby.cz] :

    Jann: Jestli přispívá netuším. Ale z osobní zkušenosti vím, že čte.

    A jednou někdo někde pod náš článek, co byl sdílen asi na FB (nedopátrali jsme) napsal,že je jako Saruman. Bohužel hodně lidí na magistrátu si myslí, že máme i zodpovědnost za komentáře pod našimi články. Hned z toho bylo celé ÚHA na nohou. Prý.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  31. thvari :

    Martin [msstavby.cz]: lidi z těchhle nízkých institucí politiky a veřejné správy (myšleno města, obce) nikdy nebyli zvyklí na zpětnou vazbu, protože média krouží v Praze a lokální média většinou moc neumí svou práci, případně nemají takový zásah. je pak logické, že je totálně vyděsí, když web s velkou čteností a širokým dosahem pod svými články koncentruje dost kritické ohlasy. na internetu se s tím nikdo moc nemaže. ale kdyby byli zkušenější a otevření, přečtou si to, nechají opadnout vysoký tlak, který logicky každý cítí, když jej kdokoli kritizuje, vyfiltrují ty vyloženě osobní útoky a zkusí se zamyslet, jestli na těch inteligentnějších a vyargumentovaných příspěvcích přece jen něco nebude.

    Thumb up 12 Thumb down 1
  32. S200 :

    Martin [msstavby.cz]: Síť stanic Rekol je dostatečně hustá, takže opravdu není problém uzamknout na určené místo a ten kousek dojít.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  33. johny :

    Jedním slovem: LENOST. Lidi zapomínají, že mají nohy!
    Chodit umí každý, jízdní kolo má většina a majitelů aut je nejmíň.
    Proto má být vždy upřednostněn chodec, po něm cyklista. A pak je zcela na místě se zeptat, kolik % majitelů parkuje ve vlastní garáži/na svém pozemku a nedělá si tak garáž z veřejného prostoru.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  34. adélka :

    Martin [msstavby.cz]:
    Jak jsem napsala dříve, jezdím po Ostravě na kole a s jeho odstavením kdekoli nemám problém, proto mi příjdou cyklostojany před bytovkama zbytečné. Před veřejnými budovami budiž.

    Pokud Vám tak jde o blaho Ostravy, jak zde prezentujete a kritizujete vedení a úředníky města, zkuste taky začít u sebe a iniciovat změnu. Možná by pouze stačilo poslat dotaz/žádost/petici na město a něco by se mohlo dít jako např. u propojení DOV a ZOO přes vlečku AWT, což byl nápad občana města.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  35. Martin [msstavby.cz] :

    adélka: A proč ne i před bytovými domy? Mě to přijde lepší, než to pořad tahat výtahem do bytu nebo do sklepa.

    A když někdo za mnou přijede na kole, tak je to i pro ně vhodné :)

    Po osobních zkušenostech, jako schůzka s Macurou a Vltavským sjednána za účelem rozhovoru, ze které byl hodinový výplach mozku. Pozvání do komise, která se pak uskutečnila aniž bych jako její člen v ní byl apod. opravdu nemám zájem jednat s městem.

    Fajnova si zakládala na dotazech lidí a vlečka nebyl ani nápad uvedený ve strategickém plánu. Jak pak úsměvné, že někoho napadne nějaký projekt a město na to kývne, i když to je nehorázná hloupost.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  36. adélka :

    Martin [msstavby.cz]:
    No vidíte, tak jako Vám přijde vlečka hloupost, tak mě stojany před bytovými domy :-) a právě pro to se dělají studie proveditelnosti a investiční záměry, aby bylo před skutečným projektováním jasné jestli projektová záměr má smysl.

    U vlečky se tak děje, nevím jestli občané mají zájem o stojany, pokud ano, nevidím v tom problém. Prezentuji jen svůj osobní názor. Já bych si kolo někde venku bez kontroly a pořádného řetězu nenechala :-)

    Vámi popsané zkušenosti s městem jsou bohužel smutné, nicméně doporučuji vytrvat, po volbách to může být jiné.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  37. adélka :

    Martin [msstavby.cz]:
    BTW nevím jestli právě Vaše negativní zkušenosti s jednání s vedením města se nepřeklápějí do Vašich komentářů některých projektových záměrů, které zde prezentujete. Někdy mám ten pocit, že se tomu tak děje.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  38. Martin [msstavby.cz] :

    adélka: Ne ne. Osobní negativní zkušenosti do článků nereflektuji.

    Jen jsem zásadový a ruku na srdce, co vzniká za projekty poslední dobou…

    Thumb up 1 Thumb down 2
  39. Hynek [msstavby.cz] :

    adélka: ja myslim, ze martin dela, co dela (tenhle clanek ma 3000 zobrazeni, rozumime si?), nemusi prece k webu delat jeste petice a demonstrace nebo co ja vim. ostatne ty informace tady slouzi k tomu, aby lidi vedeli a pokud se jich to osobne dotyka, maji na cem stavet (nehlede na to, ze tenhle clanek vzesel od ctenaru)..

    a ted se s martinem nebudu pretahovat jestli se neco preklapi nebo nepreklapi, ale komentare jsou ciste subjektivni, tam je to v poradku. v clancich typu Ovastory je to opet nejaky subjektivni pohled, ale mel by byt odargumentovan, idealne s nahledem pozitivnich prikladu, coz se myslim taky deje. v obecnych clancich by se to uplne vyskytovat nemelo, ale rad bych nepodcenoval ctenare, ze maji svoje kriticke mysleni.. podle komentaru se toho nebojim, ostatne jste toho dukazem ;)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  40. adélka :

    Hynek [msstavby.cz]:
    Upřímně jestli někdo dělá málo nebo moc je myslím si určeno jeho vnitřní motivací a z komentářů a článků umístěné na tomto webu cítím, že je se stavem věci velmi nespokojen, proto jsem upozorňovala na možnosti kontaktovat město nějakým způsobem. To jsem ovšem nevěděla, že ke kontaktu již došlo a o jeho výsledku.

    Ovšem, že komentáře jsou subjektivní, a jestli tenhle článek má tolik zobrazení, asi se dobře čte :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  41. Hynek [msstavby.cz] :

    adélka: tak diky za upozorneni :)) A tim cislem jen naznacuju, ze toto je ten „nejaky zpusob“.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  42. Tjs :

    Zrovna jdu po Slavíčkově. Toto je živá reportáž z terénu. Opravdu, i v sobotu před šestou ranní je chodník, nyní vyhrazený pro parkování, plný aut. Co si počnu? Co já jen budu dělat? Půjdu po silnici? Zřejmě. Nebo… nebo půjdu po druhém chodníku. Yes, situace je zachráněna, nemusím riskovat život chůzi po silnici a ještě v protisměru!

    Thumb up 3 Thumb down 3
  43. Martin [msstavby.cz] :

    Tjs: V 5:43, v sobotu ráno (kdy jsi komentář napsal) se tam určitě budeš vyhýbat spoustě aut a chodců.

    Thumb up 2 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.