Cyklostezka ul. Podhájí, Ostrava-Jih

V Ostravě-Hrabůvce je plánovaná cyklostezka, která propojí stávající trasu s přechodem přes ulici Plzeňská u lesoparku Bělský les. Obvod Ostrava-Jih vypsal veřejnou zakázku.

Předmětem veřejné zakázky je zpracování projektové dokumentace na vydání územního a stavebního povolení a realizaci akce „Přerozdělení uličního prostoru ul. Podhájí v Ostravě-Jih“. Záměr představuje úpravu stávajícího uličního prostoru na uspořádání se samostatnou cyklistickou stezkou a chodníkem. Těleso komunikace bude posunuto severně na úkor stávajícího zeleného pásu. Cyklistická stezka s chodníkem je navržena v celém řešeném úseku podél jižní hrany vozovky s tím, že cyklostezka přiléhá vozovce a chodník je situován za ní. Křižovatka ulic Podhájí, Cholevova a U Lesa bude provedena jako vyvýšená místo dvou příčných prahů na jejich ramenech. Navrhované parametry dle studie: šířka komunikace 6 m, šířka chodníku min. 2 m, šířka cyklostezky 2,5 m. V rámci stavby bude upraveno stávající světelné signalizační zařízení, vybudována nová nástupní hrana a plocha zastávky MHD „Bělský les“ na ul. Plzeňská ve směru jízdy od Staré Bělé včetně přístupového chodníku, úprava prostoru před restaurací Dakota, křižovatky Podhájí x Vaňkova, Podhájí x U Letiště a Podhájí x U Lesa budou přesunuty severněji. Součástí zadávací dokumentace je studie zpracovaná v roce 2015 společností Ostravské komunikace, a.s.

zdroj: zakazky.ovajih.cz

Související články


Komentáře

  1. thvari :

    Na ulici tohoto charakteru, tedy klidná silnice mezi rodinnými domy vedoucí dál k panelákům vzadu, by měla být třicítka a smíšený provoz, cyklostezka je tam tedy v takovém případě špatně zvolené řešení. Vyvýšená křižovatka je naopak správná úprava.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  2. Rdm :

    „šířka komunikace 6 m, šířka chodníku min. 2 m, šířka cyklostezky 2,5 m“

    Takže stromy pryč…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  3. David :

    takový dotaz – tou cyklostezkou se dostanu z Bělského lesa kam přesně když bude končit na Cholevova x Františka Lýska a další úsek cyklostezky k náměstí Jih začíná až od Jiřího Herolda…. vznikne tam mezera cca 200m pokud se nepletu

    Thumb up 3 Thumb down 0
  4. Malina :

    David: ta mezera je větší než 200 metrů, ale můžeš být v klidu, v tomto úseku už je výstavba cyklostezky „v plném proudu“.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  5. Martin :

    Řekněme si na rovinu, že celý úsek cyklostezky vedoucí od kruhového objezdu od ulice Horní a Cholevova je prostě nesmysl. Pro všechny by bylo jednodušší (i plynulejší), aby se cyklisté v tomto úseku pohybovali po silnici. Nehledě na takové nesmysly, že chodník u Cholevove má šířku 2 metry ale auta stojící na přilehlém parkovišti do něj zasahují cca 0,5m, minout se s druhým chodcem bez vkročení do cyklostezky je prakticky nemožné. To, že cyklostezka následně končí (ano, teď se provádějí stavební úpravy) a následně se objevuje u hangáru na druhé straně chodníku je už jen k pousmání. Nechápu proč nebylo provedeno sčítání dopravy v daném úseku a přidáno jako podklad k zadávací dokumentaci. Stromy v ulici samozřejmě padnou do posledního. Ještě bych vypíchnul rozhledové poměry při výjezdu z ulice Vaňkova na ulici Podhájí, až se z pravé strany vyřítí cyklista, to bude radost.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  6. Jeřdno :

    Stavebně oddělená cyklostezka do největší rekreační oblasti v místě je určitě dobře. To není jen pro dospělé, kteří se už v provozu nějak rozumně orientují, ale nudou to využívat i rodiče s dětmi a děti (co jim je třeba 12), co pojedou samy.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  7. Martin :

    Jeřdno: Jen pro porovnání, pokud by cyklostezka hned u kruhového objezdu najížděla na Cholevovu, pojede cyklista po cestě směrem k Dakotě po hlavní cestě a vždy s dostatečným rozhledem. Řešení, kterého se dosáhne v budoucnu je aktuální: Cyklista jede od kruhového objezdu rovně a vjíždí na přechod přes ulici Herolda – na tomto místě z prava přijíždí ze strany kde je v těsné blízkosti parkovací místo a kříží pozemní komunikaci. Znovu musí přejet pozemní komunikaci u hangáru (tam je třeba si počkat jak to bude vypadat po rekonstrukci). Poté se musí vyřešit souběh dvou cyklostezek s chodníky u křižovatky U lesa a dále pokračuje cyklostezka křížením s ulicí Vaňkovou, kde pokud se správně koukám do pdf zadávací dokumentace nevznikne přechod. Jako neříkám, že separátní cyklostezka není dobré řešení ale toto řešení se mi nezdá idální. Samotná křižovatka u Dakoty by snesla dle mého názoru podobné řešení jako napojení ulice Chalabaly o kousek dál na Plzeňské.

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.