Severní spoj až kolem 2020

Severní spoj je téma diskutované od osmdesátých let. Tentokrát se snad již opravdu rozbíhá byrokratická mašinérie takovým směrem, že kolem roku 2020 by komunikace mohla stát.

Nová komunikace se díky protestům Ostravanů zcela vyhne Turkovu, území se zbytky lužního lesa, které je od roku 1993 přírodní památkou. Od dálnice ale povede kolem biokoridorů řeky Opavy a také domů, především v ulicích Martinovská, Průběžná a Provozní.

„Severní spoj, respektive jeho západní část, povede od mimoúrovňové křižovatky na dálnici D1 a bude pokračovat směrem na oblast nádraží Třebovice, kde bude překřížení přes řeku Opavu a trať Českých drah, a dále do Provozní a Martinovské ulice,“ popsal ředitel Dopravoprojektu. Počítá se i s druhou větví, která povede k průmyslovému areálu dílen Dopravního podniku Ostrava a následně se napojí na Provozní ulici.

„Zatím je navrženo, že první etapa bude dvouproudová s tím, že v rámci ní vybudujeme komunikace od dálnice k okružní křižovatce u nádraží Třebovice a napojení do Provozní ulice. Ve druhé etapě by se pak měla první část komunikace od dálnice po okružní křižovatku stát čtyřproudovou a bude dobudována druhá větev na Průběžnou ulici,“ doplnil ředitel Vilč. Řeku Opavu a železniční trať tak Severní spoj překlene ve dvou místech, kde budou stát zhruba tři sta metrů dlouhé mosty. V budoucnu se pak počítá i s dvojitým napojením Severního spoje na obvod Ostrava-Hošťálkovice.

Celková délka Severního spoje bude činit 4,17 km, náklady na její výstavbu jsou odhadovány na téměř 1,4 miliardy korun.

Harmonogram:
2014 – 2015:
– Posouzení vlivu stavby na životní prostředí
– Projekt zhodnocení vlivu výstavby Severního spoje na okolní městské obvody (model dopravy v širších vazbách, z toho plynoucí stanovení případných stavebních úprav souvisejících částech města)

2016 – 2017:
– Projektová dokumentace pro územní řízení včetně získání územního rozhodnutí
– Dokumentace pro stavební povolení včetně vydání příslušných stavebních povolení

2018:
– Projektová dokumentace pro provádění stavby
– Veřejná soutěž na zhotovitele stavby

2019 – 2020:
– Realizace stavby

zdroj: ostrava.cz, idnes.cz, denik.cz

Související články


Komentáře

  1. FlakY` :

    V budoucnu ta silnice bude fajn, ale v Ostravě jsou důležitější stavby než tato.

    Thumb up 2 Thumb down 12
  2. LK :

    FlakY`: Pokud nejste z poruby, tak nedokážete ocenit přínos této cesty.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  3. John :

    Ještě uvidíme… třeba bude mít v roce 2020 Ostrava o dalších 30 000 míň obyvatel než dnes :-D

    Thumb up 6 Thumb down 7
  4. Tomas T. :

    John: I tak to bude velice prinostna stavba, protoze pocet automobilu na osobu neustale vzrusta.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  5. Adam :

    Teď si moc neumím představit, co s tím bude dělat chudák Průběžná, pokud to budou řidiči skutečně používat. Čekal jsem i trochu větší překopání Provozní, ale co už. Stavět hned. Diskuzí bylo dost.
    A k článku, oněmi „protesty Ostravanů“ myslíte to, co se skutečně odehrálo, tedy „protesty několika Ostravanů“, že? :D Ono to jedno slovo docela mění obsah sdělení.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  6. Hynek [msstavby.cz] :

    Adam: je to citace, tzn je treba resit s Idnes viz zdroje na konci clanku.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  7. Adam :

    Hynek [msstavby.cz]: Ah, nevšiml jsem si. Pardon.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  8. MM :

    Adam: Tam jde o to, že když chcete jen na sedmý nebo osmý obvod, tak musíte přes Opavskou. Touto silnicí problémy odpadnou. Ti, kteří budou chtít jet směr Opava, využijí prodlouženou Rudnou. Osobně jsem za Severní spoj rád. Samozřejmě Průběžná to částečně odskáče, ale to se ví už nejméně 20 let, že to tímto směrem povede…

    Thumb up 5 Thumb down 2
  9. Tomas T. :

    MM: Naprosty souhlas. A s tou Prubeznou mate take pravdu. Ale lide jsou vzdy prekvapeni kdyz se stavi neco, co se v tom miste planuje jiz desitky let dopredu. To je to stejne s presunutim krizovatky u Interspatu. V uzemnim planu to uz je roky, ale ti co tam bydli se o to vubec nezajimaji.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Adam :

    Tomas T.: MM: Nemám nejmenší tušení, jak jste přisli na to, že bych to nechápal, nepodporoval, nebo byl překvapený. Chápu účel, podporuju, překvapený nejsem, A PROTO kritizuju nedostatky řešení.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. aggu :

    Doufám, že někoho napadne dodělat těch 50 metrů spojení Třebovic a Hošťálkovic z kruháče na ulici K Vodě. Dřív než v 5. etapě v roce 2041.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  12. Cyril :

    Severní spoj ANO!
    Tramvaje k Duze prosím TAKY! A dřív než v r. 2020.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  13. Adam :

    Cyril: Mimochodem, nový územní plán už počítá s kompletní tramvajovou trasou Slovan – Duha – Globus – Slovan. Ne jen se dvěma pahýly, jako dřív. Sice nevím, jak ji na některých místech do Průběžné nacpou, asi se bude muset i slušně kopnout do země, ale hurá do toho. Politikům by se to mělo líbit, protože na to dostanou dotace a oproti obsluze autobusy to bude provozně levnější.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  14. Tomas T. :

    Adam: Nevíte kde se da do uzemniho planu nyni nahlizet? drive byl normalne ve forme mapy na strankach magistratu. Ale nyni tam jsou jen mapy s cisly popisnymi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Hynek [msstavby.cz] :

    Tomas T.: tzn tohle asi nevyhovuje..? https://uzemniplan.ostrava.cz/

    Thumb up 0 Thumb down 1
  16. Adam :

    Tomas T.: Google -> https://uzemniplan.ostrava.cz/
    Není to (zatím?) ve formě mapové aplikace, ale je tam poměrně rozsáhlý text i kompletní mapy rozřezané po 9 png dlaždicích ve slušné kvalitě. Prohlížet to jako celistvou mapu je osina v zadku, ale ke zjištění podoby plánu to stačí.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Tomas T. :

    Adam: To jsem nasel take, ale je to hruza. Predtim to byla normalni online mapa. Ale rekl bych ze je to zamer, aby se v tom hledalo co nejhur.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  18. Adam :

    Tomas T.: Spíš jsou odpovědné osoby neschopné – nemají ponětí, jak málo práce by to stálo. Nakrmit tím odpovídající webovou službu je maximálně jeden pracovní den jednoho IT specialisty.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Lukáš :

    Osobně bych napojení nedělal na ulici Průběžnou, ale protáhl cestu za areál Hrušky a na Martinovskou se napojil u ulic Na Hrázi a Na Svobodě.
    1) Úsek vede po rovném poli, ne přes složitý terén, ne přes zahrádkářskou kolonii, ne po okny panelových domů U Dílen.
    2) Je tam již hotový tramvajový přejezd, nemusí se dělat nový 100m od tohoto existujícího.
    3) Areály Hrušky a Martinova mohou mít vlastní vjezdy a být tak mimo hlavní dopravu.
    4) A znovu, nová cesta může vést hospodářským/nevyužitým/průmyslovým prostorem a ne přes kousky zeleně před panelovým domem a zahrádky.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  20. aggu :

    Lukáš: Odkloníš dopravu od průmyslového areálu a přivedeš ji před zástavbu RD, kde budou auta z Průběžné kličkovat a stát na dvou křižovatkách?
    Terén je tam všude stejný, niva Opavy. A nahoru na vyšší terasu musí cesta tak jako tak.
    Zahrádkářské kolonii se taky nevyhneš.
    Chápu, že v CZ nikomu nelíbí cesta okolo jeho domu, ale U Dílen je už léta velká křižovatka a docela rušná komunikace, Sev. spoj. bude mít jen 2 pruhy a navíc tam bude vedený v zářezu.
    Současná trasa se mi zdá optimální.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  21. Rýša :

    http://www.novinky.cz/ekonomika/347267-jeste-horsi-nez-se-cekalo-novym-mostum-na-d1-v-ostrave-podle-rsd-hrozi-zriceni.html

    Možná. že je dobře, že severní spoj ještě není hotový a takhle zpackaný. Třeba už by na něm byl též zákaz vjezdu.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  22. aggu :

    Poděkujme brněnskému ŘSD za kvalitní stavební dozor.

    Thumb up 0 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.