Nová věž ŘLP a IVC letiště Mošnov

Na letišti Leoše Janáčka Ostrava-Mošnov byly dokončeny stavby věže Řízení letového provozu a Integrované výjezdové centrum.

Novostavba, která vyrostla za téměř 260 milionů korun, nahradila dosavadní a již nevyhovující zázemí letištních hasičů.

Netradičním prvkem objektu je unikátní výcvikový polygon se cvičným kokpitem letadla, který slouží hasičským jednotkám k výcvikům v zátěžových podmínkách.

mosnov

mosnov

mosnov

mosnov

mosnov

zdroj: denik.cz / FB Moravskoslezský kraj

Související články


Komentáře

  1. thrpst :

    Jak to tak vypadá, tak jsme mistři v utrácení evropských peněz za hasičárny.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  2. Nimrod :

    Hasičárny by mě ani tak nevadily, spíš to nevyužívané letiště. Má všechno od vybavení, přes technické parametry, po dopravní napojení. Jen to jediné chybí – cestující!

    Thumb up 10 Thumb down 0
  3. Marfik :

    Otevřeli si letiště ale začali jim tam chodit lidi

    Thumb up 1 Thumb down 1
  4. thvari :

    vzhledově nemastné neslané. a ta červená :-/

    Thumb up 2 Thumb down 2
  5. Tano :

    thvari: Červená ladí s autama.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. aggu :

    Nimrod: Počet pax na Mošnově v posledních letech roste díky pravidelným linkám. Jestli letiště nebo daňový poplatník finančně krvácí, bych nechal stranou. Za chyby se platí.
    Když se bude dařit i dále, za 2-3 roky se LKMT dostane tam, kde byl ve světlých zítřcích, před krizí v roce 2008. I bez koupáků. To v kombinaci s novým vedením kraje (modleme se) a třeba i letiště (modleme se) nebude vůbec špatné.
    http://www.airport-ostrava.cz/UserFiles/Image/Statistiky/PAX10.jpg
    http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ostravskemu-letisti-stoupl-pocet-cestujicich-o-ctyri-procenta/1311561

    Ještě opravit runway, zlepšit služby v hale, dočasně (na několik let) zavést parking zdarma oproti letence,…

    Thumb up 6 Thumb down 0
  7. aggu :

    thvari: K čemu by ta mastná a slaná architektura byla, uprostřed pole / průmyslové zóny? Navíc u garáže? Škoda peněz.
    Letiště v Česku mají být hlavně funkční. Až tu bude někde lítat 50 miliónů ročně ať si někoho slavného pozvou. Zaha Hadid to už ale nebude :-/
    Takové letiště může stát půl miliardy USD. Nebo i 5.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. Michal :

    Počet pax na Mošnově roste především kvůli katastrofálně nízkému základu v minulých letech. To se pak těma procentama krásně háže a plebs rochní blahem.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  9. balde :

    aggu: dle statistik to vypadá opravdu pozitivně, hlavně ty pravidelné lety, nepravidelné jsou ovlivněné tím že kvůli bezpečnosti ve světě lidi už nelítají tolik do Egypta, Turecka a podobně. Takže snad další dvě linky hodně pomůžou.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Rado :

    aggu: Zdá se mi, že teď jsou Vaše příspěvky ve vztahu k letišti velmi naivní. Co se dalo pokazit (slušně napsáno), to se pokazilo a nějaké statistické hrátky jsou zajímavé leda pro lidi, kteří se o letiště moc nezajímají. Jiné je to u těch, kteří o něm něco vědí a ti propadají zmaru. V Katowicích nejdříve řešili provozní stránku, potom to ostatní a kde jsou teď, na Mošnově byl provoz až na posledním místě. Z hlediska poměru cena/výkon je Mošnov černá díra, kdy se žádná z investic neodrazila ve zvýšení provozu, atraktivitě letiště apod. Navíc ohlášená linak do Dubaje mi přijde jako volební tah, ale za čtyři roky zprovoznit dvě linky, k tomu jednu hybridní, to není moc dobrý výkon. Být na mě, letiště prodám Číňanům, protože horší než pod krajem to být nemůže. Ono to tak dopadá, když letiště řídí politici, ne odborníci. Jinak za mě nová věž ŘLP jedno velké mínus, něco tak ošklivého jsem dlouho neviděl, taková architektura 80. let

    Thumb up 1 Thumb down 3
  11. aggu :

    Rado:
    1) Všechno lze napravit. I Katowice jsou toho důkazem, po revoluci rozhodně nebyly favoritem v téhle části Evropy a kde jsou teď. Stačí chtít a dívat se trochu dál. A samozřejmě – za chyby Lukši, Tošenovského, socanů a managementu tvrdě zaplatit. Platí staré: „To get something important, people have to pay a price. That’s the rule the world operates by.“
    2) Popírat statistiky není dobrý nápad ;) Zvýšení provozu po krizi od roku 2008 s lokálním minimem v 2013 je evidentní a pax by se už pohyboval někde okolo půl milionu, nebýt problémů ve světě a strachu lidí z holek v burce.
    3) Proč hned vidět v lince do Dubaje předvolební tah? To si jako myslíte, že když nám podá Novák růžičku a kuponek na 1% slevu na letenku do Dubaje, že jako zapomeneme nebo co? :-) Do Dubaje létá kde co. Cena OK. Katowice tam nelítají. Frekvence zatím nízká, ale i tak dobrý tah.
    4) Nová věž má být velké okno, které je panoramatické a vysoko. Splněno. Co tam víc řešit? A pro koho? Pro letištní zajíce?
    4) Každý ví, že management a politici po roce 2000 na letišti totálně selhali a poškodili tím rozvoj kraje. Zpátky do bodu 1 ;)

    Thumb up 4 Thumb down 1
  12. Tomáš :

    S tou statistikou je to trochu jinak, nárůst PAX na pravidelných linkách v posledních 2 letech je především způsoben převedením nemalé části charterových letů TVS do režimu pravidelných letů, díky čemuž byl pro tyto lety uplatněn incentivní program letiště, tedy výrazná sleva na letištních poplatcích pro tyto „nové“ pravidelné linky. Taková malá domů Travel Servisu. Pokles PAX na charterových letech jde pak především na vrub této finty, zdaleka ne situací v rizikových destinacích…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. aggu :

    Tomáš: Kterých linek se to týká, vzhledem k celku? Paříž, Kypr? Bavíme se o souhrnných celoročních číslech, těžko si něco představit pod „nemalá část“ a „zdaleka ne“.
    Slevy na poplatcích, v určité fázi vývoje letiště, jsou snad pozitivní, ne naopak ;) Pokud ta „kouzla“ letiště nepřivedou na buben… Vliv „rizikových destinací“ je vidět i na okolních letištích.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Michal :

    Z Katovic se do Dubaje samozřejmě lítá. A daleko levněji.

    Thumb up 0 Thumb down 5
  15. aggu :

    Michal: Čím?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  16. PetrP :

    Michal: Hmm, to jsou plky… Leda, že máte na letišti v Katowicích své vlastní letadlo… Jinak z Katowic se do Dubaje dostanete minimálně s jedním přestupem a cenou přes 20 tis….

    Thumb up 2 Thumb down 1
  17. Tomáš :

    PetrP:
    Od října Wizzair, ceny začínají 1700kč ow

    Thumb up 2 Thumb down 2
  18. D-r :

    Tomu se řika konkurence.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Danek :

    Tomáš: Nezastíhám že není cena není důležitá, ale opravdu pro mě třeba důležité ať se toho chytnou CK a nabízejí pobyty s odletem z Ostravy. Třeba s tchánem jsem probíral , že se díval na zájezdy do Dubaje a že většinou je pobyt nejlevnější pobyt s odletem je s Draždan.Ted mě řekněte komu stojí cca.ušetření 2-3 tisíc na osobu,když do Draždan musí jet projede cca.3000tisíce,parkovaní na letišti strava v Německu,čas atd.?Věřím že téměř nikomu.Třeba pro mě je prioritní dojet na Mošnov a letět i kdyby to mělo stát více peněz a ať se o mě CK postará(v nějaké rozumné cenové relaci) …prostě letím na dovolenou::nechci je do Prahy,Draždan,Vídně ani Katowic….samozřejmě chápu že někdo letí po vlastní ose letenka co nejlevněji taktéž pobyt….snažím se však říct, že ceny není vždy nejduležitější.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  20. aggu :

    Tomáš: KTW linku ohlásili včera nebo předevčírem, jinak se tam létalo třeba přes Varšavu. Budou lítat pondělí a pátek. A ceny na webu wizzairu jsou „trochu“ jiné. Do konce roku se pohybují v basicu za 350 – 950 zlotých (one way ticket), normálně okolo 500 zlotých, takže stejně jako Mošnov (který bude lítat úterý a pátek).

    Thumb up 3 Thumb down 1
  21. johny :

    Asi tak nějak, s cenami je to jak píše aggu. Kdyby WA chtěl, tak už to spustili před rokem a mohli TVS vytřít zrak. Někteří si tady sice kálí do hnízda, ale oznámit to týden poté, spustit to narychlo tak, že přijdu s novinkou o měsíc později a ještě mi to vyjde v takový super čas (cca 2 hodiny později, takže návrat do ktw je někdy v 1 am), tak tomu říkám díra do světa :-) S pozdravem Vaše taky-aerolinka WA.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  22. Rado :

    Danek: A možná Váš přístup udržuje Mošnov takovým jakým je a vedení se plácá po ramenou. Ano, pro dovolenkáře je Mošnov asi optimální, ale oproti Praze, pokud jste někdy letěl na dovolenou i z Prahy, zjistíte, že máte z Ostravy horší odletové a příletové dny a ztratíte den dovolené. Ano, možná nemá smysl se kvůli 3 tis. Kč trmácet do Německa, ale je to také otázkou, co od dovolené očekáváte. Pro mě není problém, když jedu na dovolenou, využít letiště ve Vídni, Praze, Mnichově, vše je otázkou ceny, hledání a destinace. Co se mi na lince do Dubaje a obecně nelíbí, co se vydává i za pravidelnou linku v rámci charteru je to, že v drtivé většině je provozovatelem linky Travel Service, který nemá moc dobrou pověst, navíc počítat s tím, že letíte na čas, je celkem přitažené za vlasy. Navíc si myslím, že uvedená cena je jenom pouze pro několik míst v letadle a poté poleze nahoru, a to ať se na mě nikdo nezlobí, ale cenový rozdíl oproti Emirates není moc velký. A ten rozdíl bude s přibližujícím se odletem menší a menší, takže já mám jasno, s kým a odkud do Dubaje. Pro mě seriózní budoucnost Mošnova znamená létat s tradičními, zavedenými společnostmi, ne s Travel Service, který skočí po čemkoliv.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  23. johny :

    Rado: Jen jedna technická: ty tradiční, zavedené společnosti jsou které? Co Ryanair?
    Mně totiž ta poslední věta trochu evokuje přesně ten dříve na Mošnově uplatňovaný přístup, kvůli kterému je teď tam, kde je…

    Thumb up 6 Thumb down 0
  24. PetrP :

    Rado: Přesně, kdysi tady taky tvrdili, že budeme brát na Mošnov jen světové letecké společnosti a přitom všichni v okolí se zvedli na nízkonákladovkách (Krakow, Katowice, i Praha by bez nich byla na tom špatně, ve Vídni je určitě taky velmi vysoké procento letů nízkonákl. spol.) No jestli Vám se vyplatí trmácet 700 km do Mnichova, aby jste ušetřil den dovolené (kvůli Vámi uvedeným špatných odletovým časům), který tímto cestováním téměř ztratíte, tak to určitě dává smysl ;)

    Thumb up 4 Thumb down 0
  25. aggu :

    FB Sdružení Létejme z Ostravy hlásí novou linku z Mošnova: Ostrava – Milano (Bergamo)
    Od října s Ryanair, ceny od 549 CZK.
    :-)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  26. aggu :

    Milano 2x týdně, B737-800
    + od podzimu Stansted zase 4x týdně (ale to už je starší zpráva). Podle Ryanairu je vytíženost linky do Londýna 90%.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  27. Danek :

    aggu: nemůžu si rypnout….bliží se krajské volby a najednou to jde?!!!Amsterdam,Helsinki,Dubai,Milano,…po dlouhém čase pozitivní zpráva.Jinak jak to tak vypadá prodej, pronájem letiště činanům je zřejmě pasé,že?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. rasta :

    Nováku, to už Tě nezachrání ….. po žních k Turkovi:))

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.