Porota vybrala vítěze otevřené anonymní architektonicko-urbanistické soutěže na revitalizaci veřejného prostoru Umělecké ulice.
Jako nejlepší z 23 odevzdaných návrhů byla vyhodnocena práce studentů architektury Vysokého učení Technického v Brně Ondřeje Bělici a Matěje Jindráka. Porotci ocenili nejen prostorové uspořádání Umělecké ulice, ale také reálnost a ekonomickou přiměřenost návrhu.
kolem soutěžících bylo navrhnout architektonicko-urbanistické řešení prostoru Umělecké ulice, která tvoří předprostor Domu umění, je významným veřejným prostorem a současně slouží jako nástupiště pro tramvajovou zastávku Elektra.
Porota hodnotila vhodnost konceptu, jeho prostorové i funkční uspořádání, reálnost, realizovatelnost a ekonomickou přiměřenost návrhu. A také propojení nově navrženého území s okolním městem tak, aby se veřejný prostor Umělecké ulice stal integrální součástí centra Ostravy. Z 23 dodaných návrhů porota vybrala jako vítězný návrh dvou studentů architektury z Brna, kterými jsou Ondřej Bělica a Matěj Jindrák.
Své rozhodnutí porota pod vedením architekta Ladislava Kuby komentovala takto: „Výtvarná kompozice cihelného dlážděného kříže působí jasným a přesvědčivým dojmem. Vnější prostor je prostřednictvím zvoleného materiálu přičleněn k Domu umění a rozšiřuje pole jeho působnosti jak esteticky, tak i funkčně. Návrh jednoznačně definuje hlavní priority uspořádání okolního prostoru, pomíjí ale detaily, které je nutno upřesnit při následující komunikaci s investorem a při projekční práci.“
zdroj: ostrava.cz
Patrik :
OT ale zůstaneme v centru:
http://www.patriotmagazin.cz/tak-bude-vypadat-umelecka-ulice-v-centru-ostravy-vyhral-navrh-studentu/
Přiznám se, že jsem čekal trochu víc. Největší zklamání přístřešky na Elektře (jestli se to tak dá nazvat). Nicméně aspoň to celkem zapadá do veřejného prostoru v okolí.
05.04.2017 17:06Moon :
Patrik: Ty přístřešky… No ty kráso… Tohle je jako ten novej mobiliář, který sliboval Macura??? A k tomu přidat starou známou nažluto natřenou ceduli zastávky ve stylu 90. let a máme hotovo, že ano? Nemám slov.
05.04.2017 17:13Xavier :
Při dešti a větru jako jediný zůstane suchý ten sloup uprostřed. Pokud ho teda někdo nepomočí, což se asi stane při prvním nočním vystavení cestujícím :-D :-D
05.04.2017 17:43aggu :
U mně dobrý. Chodník v barvě budovy GVUO, celý prostor vyčištěný, ok.
05.04.2017 18:18Ty detaily, zmiňované Kubou jsou doufám mířené na tram zastávku. Kluci asi malovali od stolu a neví, kolik lidí tam ve špičce stojí. Řekl bych že víc než 4. A ani by nemusela být tak minimalistická, co třeba litinová konstrukce z Vítkovic, secesní motiv (Judita v GVUO)…
thvari :
tentokrát nesouhlasím s kritikou, mi se to líbí, i ten nápad s dvěma přístřešky je neotřelý. že tam prší – ano, jak jsem psal někomu někde v jiném vlákně, přístřešek není dům, je na krátké schování se, a orpoti tomu původnímu je to hezčí.
Co mne zaráží ale velice je absence té super sochy – brýlí. Ale asi se do nové ulice nehodí? A tu sochu-stěnu, o které tu byl nedávno článek, že se o ní nikdo nestará, tu také odstraní? To by neměli, naopak, ať ji společně s tou ulicí vyspraví!
Ty jízdní řády jsou blbé, ale to je celkem problém celého města, že má MHD unylé modré přístřešky a ještě škaredší žluté devadesátkové sloupy. Na to, že se mi líbí náš vozový park a je skoro nejnovější v republice, že máme jeden z nejlepších elektronických jízdenkových systémů ve světě, tak ty zastávky jsou proti tomu slabota.
05.04.2017 18:25Hynek [msstavby.cz] :
Patrik: presunuto sem.
a ad navrh… ja nevim. socha pryc (ne, jako vazne. hlavne, ze se diskutuje o rozmisteni nejakych sedicich bronzovych soch pro selfie…), kasna pryc, pristresky tezko rict, jak moc se blizi zameru, byla rec o pristresku s usb porty a infopanelem..
05.04.2017 23:16vazne bych si pral, aby to splnovalo jak pozadavky esteticke, tak funkcni. nejsme v praveku (i kdyz tou funkci porad spise myslim to, ze clovek nezmokne, ne, ze tam musi zrovna pripojit telefon).
Balde :
návrh super, ale město se ho nemusí 100% držet, takže z toho čekám kočkopsa opět
06.04.2017 08:07SpinJ :
Snad vymění i ten označník zastávky, ten tam přímo bije do očí …
06.04.2017 08:15Jp :
Balde: Doufam, ze tohle uz snad nehrozi, ale neprekvapilo by me to. Snad to dopadne ok, me se to libi. Sileny je ten kontrast mezi „novou“ Nadrazni a Umeleckou, tam kde je ten oznacnik :/
06.04.2017 08:31rasta :
za mně dobrý. Jen jsem zvědav na zase použité materiály. Snad tam nakonec nedají červenou slepeckou zámkovku.
06.04.2017 08:41Jiřík :
Super opravují i náměstí před radnicí, ještě opravit náměstí Edvarda Beneše, Ostravici a plac kolem Komerčky a nebudeme se za to centrum vůbec stydět. Ovšem pokud se dodrží vizualizace samozřejmě.
06.04.2017 08:53thvari :
Ty reakce lidí jsou buď k smíchu, nebo k pláči. Za mne super. https://www.facebook.com/akceostrava/posts/1819222675008724
06.04.2017 09:14meechee_n :
Čumím. Jednoduché, vkusné, otevřené, bez bariér ve formě bíločerveného zábradlí … hmm, pokud to vyjde, bude centrum o něco hezčí, obávám se však, že Sauronovo oko (čti kancelář hlavního architekta CV) vše vidí a vzhledem ke zmíněnému to v Ostravě nemá šanci … počítám, že alespoň pět metrů zábradlí tam někam protlačí …
06.04.2017 09:33Tomas T. :
No a jak krasne se da zapomenout na pristresek u zastavky. Ten super co tam byl se dal pryc, kdyz se tam ma dat ten unifikovany tak jsou lidi radi ze nez ten tak radeji nic. No a nakonec navrh nepocita s nicim…. Jako jo… je to pekne, a kdyz budu jezdit radeji autem nez tramvaji tak se mi na to bude krasne divat. To ze to vubec neni funkcni…. to uz je jedno. Hlavne at to vypada krasne.
06.04.2017 12:41marian :
Tomas T.: uklidni se. přehlídl jsi ty dvě téčka u zastávky – to jsou přece přístřešky. můžeš zase klidně jet lokalkou.
06.04.2017 13:17Rob :
Já vnímám jako prioritu co nejvíce otevřený prostor před domem a toto návrh splňuje. Dlažba z obdobného materiálu jako stavba přímo láká vejít dovnitř jako po červeném koberci. Navíc po budoucí přístavbě by byla škoda, aby se instituce takového významu, resp. vchod do ní schovával za brejlemi (lze přemístit na jiné místo okolo domu), neestetickou fontánkou, čekárnu na MHD, stromy (o které se je třeba starat a víme jak to zatím v Ově chodí) aj.
06.04.2017 15:06Tomin :
Mě se to líbí, je to jednoduché, elegantní a vkusné. Jediné co se mi moc nelíbí je odstranění plastiky Úsvit. Dle mého názoru by tam klidně mohla zůstat. Přecejenom už tam stojí nějakých 12 let a dílo je to povedené. Celý ten minimalisticky, ale podotýkám elegantě řešený prostor by oživila svou neotřelostí.
06.04.2017 17:26Danek :
Před chvíli jsem zhlédl rozhovor s panem primátorem ohledně přípravovaných projektu, které se mají do roku 2023 vystavět…a za sebe mohu říct, že se na to fakt těším.Ze zmíněných staveb např.Černá kostka, koncertní hala,vystavba fakutly umění na Černé louce,jatka,Pustkovecké údolí, revitalizece veřejných prostor a parku a mnoho dalších za odhadem cca.28 miliard korun.Co vy na to???http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/2053446-sedm-let-a-28-miliard-korun-ostrava-rekla-kolik-ma-stat-a-jak-dlouha-bude-jeji
06.04.2017 19:20MM :
Danek: O dopravních stavbách ani slovo, přesto jsou pro město a kraj životně důležité. Tento týden se opět potvrdil jak moc chybí Severní spoj. Stačí jakákoli výluka na Opavské, 17. listopadu nebo Rudné a je to kalamita. Nepochopím, že se v tomto směru nic neděje. Ptal jsem se v diskuzi i pana primátora, ale bez odpovědi. Opravdu tomu nerozumím…
06.04.2017 21:40Rýša :
Danek: Krásné řeči, Danku, ale nezapomeň, že je pár měsíců před volbami…,no,opravdu jsem zvědav, co z toho bude za 6!!!let v Ově stát.
06.04.2017 22:41Crazym :
Danek: Závidím ti Tvůj optimizmus a mám jen jednu otázku: Kolik chceš k tomu koblih? :DD
07.04.2017 00:05marian :
MM: myslím, že severní spoj má stavět ŘSD a ne město
07.04.2017 06:56Jp :
Me by zajimaly dve veci, jak konkretne chce mesto resit tu kultivaci verejneho prostoru (a taky to, jestli za zanedbane a spinave kouty – byt casto nakladne opravene – bude konecne nekdo osobne zodpovedny) a potom jak mesto chce resit mista jako Zarubek, Aglomeraci, haldy – chapu ze vetsinou jde o soukrome pozemky, ale ted je tam ve vetsine pripadu neprostupna spinava dzungle, takze udelat s nimi neco bude tak jako tak potreba.
07.04.2017 13:34Danek :
Crazym: Tvá poznámka o koblihách nebyla vhodná.Jestli si nevšiml, že některé projekty se již rozběhli tvůj problém. Mimojiné komentář , který tady píše je pod článkem rekonst. před Domem umění…což je jeden z projektu o kterém se hovoří.Naproti je druhý před radnicí….na tom už se dělá…. u jatek by to taky nemělo dlouho trvat(+město chce koupit nevyužité rozpadlé budovy vedle jatek..kde by v minulosti OKEY elektro atd a zbořit jej.)Prostě místo aby jste byli rádi, že po čase začiná město směřovat dopředu…zase remcaní.
07.04.2017 13:35Crazym :
Danek: Neber to osobně, mě jen zaujalo jak málo stačí lidem na to aby „se na to fakt těšili“, jakoby vůbec neměli paměť a ty koblihy mi přišly jako vhodná analogie :-) Není to remcání, prostě ti jen ten optimizmus závidím a není to nic proti Tobě, je to tím, že jsem od přírody a ze zkušeností pesimista, úrodu počítám až ve stodole a pokud nějaká bude a bude dobrá projevím se pochvalným mručením :-) Dopředu, zpátky ni krok !!! :DD
07.04.2017 15:18Danek :
Crazym: No vidíš a o mě říkají, že jsem až ukrutný pesimista a já jim říkám, že realista…tak si vyber….Já myslím, že Macuru a spol.tady nikdo nepochvalí (neni to v povaze Čechů a už vůbec nás Ostravanů)….i když si myslím, že se tady za jeho úřadovaní spoustu věci povedlo…co už jsem tady psal(lze si to snadno najít na netu)..a trochu mám i výtky k ziskavaní nových investoru ,jak výrobních tak ve službách(což měl jako prioritu)..trochu jsme momentálně v extazi kvuli růstu ekonomiky….ta však nebude trvat věčně.
07.04.2017 17:26Hrdy Ostravak :
Tothle Cyril Vltavsky doufam nedovoli, takhle zprznit Ostravu, Ostrava musi zustat bolsevicka. bolsevicka architektura musi zvitezit. A vtom ja podporuji Cyrila Vltavske. Stop postmodernim a kreativnim architektonickym navrhum. Cyrile, prosim zastav to.
07.04.2017 17:50LK :
Hrdy Ostravak: ve vašem případě jde již o obsedantně kompulzivní poruchu Cyrilem :-D
07.04.2017 18:16Eli :
Danek: Ja se nechci někoho zastávat (crazym), ale proč pan primátor s tím přišel až teď, proč se o to nesnažil hned po nástupu, sedí tam přeci už nějaký pátek. To fakt poněkud zavání mazání kolem úst koblizky ap.
08.04.2017 14:22Martin [msstavby.cz] :
Eli: Blížící se volby. Komická byla i poslední zpráva na ostrava.cz, že město připravuje zónu v Hrušově s fotkou Macury. Ta se připravuje snad více jak 10 let…
08.04.2017 14:51Danek :
Eli: Ted jsem Vás už vůbec nepochopil Martin,Eli,Crazym…já tady tady pozoruji od začátku co je funkci, že tady přišel člověk s nějakou vizí kam by se mělo město ubírat.To dle mého tady takový primátor zatím nebyl,…taky tady došlo k zapojení občanů města do chodů města…třeba projektem fajnová.cz(mimojiné se do něj zapojilo vice jak 20tis.lidí.)Začal se řešit veřejný prostor,nebo, že se nedělají arch.soutěže(to jste nejvíc řvali..třeba prostor před katedrálou..ten se bude taky předělávat…to jistě víte.Podařilo se Palace,skelet,rekonstrukce 28.října,oživit centrum,vykoupit jatka…které se poměrně brzy začnou opravovat.Další projekty přijdou..o nich jsem již psal….taky pochopte, že vytvořit nebo vystavět v ČR nelze za rok,co takhle nápad,schvalení zastupitelstvem,studie provedenosti,projekt,financovaní(veřejná zakázka)archit. soutěž,stavební povolení,provedení samotné stavby….Budte lidičky trochu soudní a hlavně se vykašlete na řeči typu kobližky.Nikoho tady veřejně nepodporuji.
08.04.2017 16:46Crazym :
Danek: Nic si z toho nedělej a smiř se s tím, že nelze pochopit všechny a všechno :-) A jak už jsem řekl, závidím ti ten optimizmus protože jsem byl stejný, mladý, plný elánu a vydrželo mi to ještě pár roků po převratu :-)Tím nechci říct, že to co říkáš je špatně ale na žádného „spasitele“ se vázat nebudu a jak už jsem řekl, úrodu budu počítat až ve stodole. A pak když se mu podaří aspoň něco dobrého pro můj život dokončit než ho politické šachy přemístí někam jinam, tak smeknu a řeknu: Byl dobrý primátor. Do té doby je pro mě jen další člověk ze stovek jiných o kterém nevím co ho zlákalo do „veřejné služby“ když byl celkem úspěšný i bez ní.
08.04.2017 17:24Jo a koblížky mám rád, jenže za své a bez závazků :DD
A to co se „podařilo“ už radši nebudu komentovat, byl bych zase ten špatný…
Danek :
Crazym: Nevím kolik ti je, ale take již nejsem uplně mládý. Ják jsem již jednou psal, mám čuch na lidi…. a jsem přesvědčen(ne přesvědčen,jsem si jist), že takový Macura s Vondrákem, město a kraj dostanou o hodně výšše než Kajnar s Novákem…
08.04.2017 18:20Crazym :
Danek: Tak doufejme, že tě čuch nezradí a Macurovi se zadaří ale po Novákovi https://www.youtube.com/watch?v=aeRYjjHF7qY je laťka hodně nízko, takže to „výše“ má dost ulehčeno :DD
08.04.2017 18:47Jo a je mi čtyřicetdevět, už na furt, bo koncovku -sát jsem odmítl akceptovat :-)
Rýša :
Crazym: To s tou koncovkou -sát se mi líbí. Tak mi je taky čtyřicetdevět už na furt :-)!!! Díky za omlazující recept.
08.04.2017 19:07Jinak máte pravdu, že po Novákovi to má Vondrák velmi velmi ulehčené. Laťka je opravdu hodně nízko. A asi to – pokud volby zase nevyhraje Zeman, bude mít i budoucí prezident ulehčeno, neb ta latka současného prezidenta snad ani níž už dát nelze. Ale nechme se ještě překvapit, co nám současný prezident do voleb ještě natropí.
Danek :
Rýša: Zeman vyhraje a královsky,ale ne protože je latka nizko ,ale protože v ČR nenajde soupeře.Ale nechme toho politikaření, doufejme v lepší budoucnost.
08.04.2017 21:29Rýša :
Danek: Ahoj Danku, já si myslím, že silného soupeře už našel. Kdyby Jiřího Drahoše považoval za slabého soupeře, nezaútočil by na něho na Twittru Zemanův mluvčí ještě ten den, co Drahoš oznámil kandidaturu.
09.04.2017 07:25Ale máš pravdu, nechme politiky a doufejme, že se stavby v Ostravě konečně dají do pohybu a že město bude zase o něco hezčí. I když na druhou stranu, i stavby podléhají politikaření. A to mnohdy velkému a ostrému….
thvari :
Danek: Já si myslím, že v druhém kole nemá MZ šanci. I ti, co ho volili minule proti tehdejšímu ministru zahraničí velmi nepopulární Nečasovy vlády jakožto menší zlo, ho už volit nebudou. Navíc je nemocný a pomalu neujde 100 metrů a možná ho nakonec kvůli tomu hodí přes palubu i někteří příznivci z jeho tvrdého jádra. Uvidíme.
09.04.2017 09:47Danek :
thvari: Ted si mě opravdu rezesmál, to nemužeš myslet vážně o tom druhém kole…v minulých volbách byl aspoň Karel nějaký soupeř(známý politik,navíc kniže) i když ho volili vesměs mladí,pražáci a pravicově smyšlejicí. Od Jiřího Drahoše jsem zaznamenal jen asi 3 agresivní twity ve směru proti Miloši Zemanovi.S tím se vyhrát volby opravdu nedá….Vůbec bych se nedivil, kdyby ho porazil i Václav Sládek…který se v minulosti tešil výrazné popularitě.
09.04.2017 19:37Martin [msstavby.cz] :
Danek: Danku prosím tě. Nedávno jsi tu psal, že by bylo lepší kdyby vládla jedna strana, protože v demokracii si lidé musí domluvit. Vlastně jsi tu vychvaloval totalitu. Nás ( redakci ) jsi označoval za sluníčkáře. Za sebe ti velmi děkuji. Chválil a vítal čínské investice, které ve finále žádné nejsou.
Drahoš má jen 3 agresivní tweety? Volby se vyhrávají urážkami? Tohle dělá jen stále své morální dno hledající Zeman. Doufám, že ti při googlování tvého jména taky nenaskakují divní obsahy, které se i stahují…
Takže nech si prosím své politické komentáře, co jsem patří jen okrajově někam do hospody k pivu, kde asi nejsou mladí, pražáci a pravicově smýšlející…
09.04.2017 20:46Danek :
martin [msstavby.cz]: Mám komentovat mladého člověka, studentíka…Raději budu ve zkratce komentovat, protože nemužu jinak obsah tvé zpovědi…to co si o mě napsal…zaměnil si sakra dost věcí…Pamatuji si jak jsem se jednou bavil s jedním starším člověkem(to mi tenkrát bylo to co tobě dnes) a ten mi řekl.Chtěl bych ,aby jednou vyhrála nějaká strana je jedno jestli z pravice nebo levice.A ta si po volbách plnila svůj volební program a nemusela se omezovat a tvořit nějaké koalice.(potažmo se vždycky vytvoří paskvil)Byla by zodpovědná za své činy a ostatní by jí pouze kontrolovali, předkladali zákony atd….Prostě většinový volební systém(s tím se ztotožnuji)….nezaměnovat s nějakou totalitou(čekám omluvu, že jsem něco vychvaloval), která tady byla za komunismu(kdy ty jsi ještě nebyl na světě):sluničkářem jsem označil tebe, ne redakci, kdy jsi až chorobně zastával mensiny , která tady má jen práva, ale né povinosti v souvislosti, že je jim poskytnuto bydlení(nasledně placeno s našich daní), které zlikvidovali a opět tyto domy museli být opraveny nebo zbořeny s naších daní…To ale to bylo v pořádku.Že si chorobný sluničkář si dokázal, že na fb těchto stránek, si defakto až neuvěřitelným způsobem v kometářích komentoval člověka, který měl jiný názor na menšinu než ty…ty jsi defakto nepochopil, že tento web je tvůj a nemužeš si dovolit arogantní komentáře k lidem , kteří to tady komentují.To je jako bych poslal zakazníka..víš kde.Poslední věc.Miloš Zeman má uspěch hlavně proto, že po čase přišel člověk, které komentuje dění tak jak je(paradox je že ve většině má pravdu..spíš téměř ve 100%) a nezobaluje a říká věci narovinu…
10.04.2017 11:17Hynek [msstavby.cz] :
Danek: ja myslim, ze predstava, ze autor webu ma jakasi mensi prava se vyjadrit arogantne, nez kdokoliv jiny, je proste mylna. proc by to tak melo byt? martin je dost stary na to, aby si byl za sve vyroky zodpovedny, tak snad muze rikat co chce (se vsemi nasledky). tady nejsme ve vztahu obchodnik-zakaznik (navic nevim, proc by ten mel snad zachazet nekam za hranice nejake osobni integrity).
a jinak jeste si dovolim poznamku k tomu zemanovi, protoze to neni jen o rikani veci na rovinu, s tim by prece nemel nikdo problem, ale nejmene duo zeman – ovcacek maji proste kus sve osobnosti, ktera je ciste to, cemu se dneska rika troll. proste je to za hranici a nema problem to strelit snad za ucelem pobaveni. bohuzel vysledkem byva kolosalni trapas, coz se zda, ze ho v druhem planu take bavi. nevim, jestli to je neco, co by mel mit vrchni predstavitel statu..
10.04.2017 11:43Martin [msstavby.cz] :
Danek: Celý tvůj příspěvek má tak silné základy, jako tvrzení, že Zeman mluví 100% pravdu… http://demagog.cz/politici/168/milos-zeman
10.04.2017 16:38Edgar Schwarz :
Velké umění navrhnout dva pruhy betonových kostek. Pokud tohle navrhli studenti, jakožto reprezentanti nových vlivů a svěžesti, tak by se měli jít ubodat!
11.04.2017 23:49dolil :
Souhlas. Z toho návrhu si mám sednout na zadek a má mi spadnout čelist? Hrozná slabota, bez invence. Jestli pak není lepší pro brzké absolventy změnit obor, popř. si najít práci.
12.04.2017 08:40Davidb :
dolil: Edgar Schwarz:
12.04.2017 09:29A co by jste si tam představovali? Je to čisté a jednoduché.
dolil :
Vidím, že mnoha lidem se tento návrh dokonce líbí. A ne, neargumentujte tím, že cokoliv bude lepší než současný stav. Nádražní je fiasko, teď tohle.. máme být fakticky na co být hrdí. Těžká, dusivá prumernost.
12.04.2017 10:16Jp :
dolil: Ty v tom fakt nevidis rozdil, v tech dvou ulicich ?
12.04.2017 13:25Tomas T. :
marian: RSD stavelo jednu cast severniho spoje, ktera propojuje marianskohorskou s dalnici. Druha cast severniho spoje je financovana mestem, a to reklo ze na to nema finance.
12.04.2017 17:01Tomas T. :
marian: Spolu jsme ve skarpe nelezeli, takze mi prosim netykejte. A ta dve tecka bych opravdu nenazval pristreskem. To uz i ten hnus na Karoline ochrani vice. A proc? protoze dest vetsinou nepada kolmo dolu ale zesikma. Ten genialni pristresek co tam byl drive byl proste nejlepsi….
12.04.2017 17:05Winter :
„Návrh jednoznačně definuje hlavní priority uspořádání okolního prostoru, pomíjí ale detaily, které je nutno upřesnit při následující komunikaci s investorem a při projekční práci.“
Jestli někdo po přečtení téhle věty řeší věci jako lavičky a zastávky, tak by si výše uvedenou větu měl napsat 100x krasopisem a před usnutím si cvičně interpretovat texty ze slabikáře pro první stupeň. Potřebuje to. Edgarovi doporučím si vedle sebe položit betonovou kostku a cihlu, když už nezvládá číst – pozér.
P.S.: Utřít někoho tady mají právo jenom admini webu (a lidi se stejným názorem). Je to jejich web, takže ok. Na místním maloměšťáctví to sice neubírá, ale s akceptováním tohoto faktu se můžete soustředit na důležitější věci jako jsou baráky nebo architektura.
12.04.2017 17:44Jan :
Prosím všechny kritiky tohoto návrhu, ať zde vloží odkaz na fotku podobné ulice, která se jim líbí. Rad bych znal váš vkus :-)
13.04.2017 11:35