V Ludgeřovicích vznikne okružní křižovatka

Správa silnic Moravskoslezského kraje vypsala veřejnou zakázku na provedení stavby „Okružní křižovatka silnice III/46611 se silnicí III/4697“.

Předmětem veřejné zakázky je provedení stavebních prací na silnici III/46611 (ulice Hlučínská) a silnici III/4697 (ulice Markvartovická), spočívajících ve vybudování okružní křižovatky se čtyřmi větvemi, která umožní plynulé dopravní propojení obou silnic (větve A, B, C) a dopravní obsluhy (větev D) směřující k nově navrženému parkovišti, které je umístěno v území s plánovanou výstavbou infrastruktury (občanské vybavenosti). Zakázka je zadávána na základě smlouvy o společném zadávání Správou silnic Moravskoslezského kraje, příspěvkovou organizací a Obcí Ludgeřovice. Financování v poměru 81(SSMSK):19(Obec Ludgeřovice)

Stavba je členěna na následující stavební objekty:

SO C101 Komunikace (úprava křižovatky) – hrazeno z rozpočtu SSMSK:
Stavební objekt řeší přestavbu křižovatky, nacházející se v cca km 2,982-2,993 provozního staničení silnice III/46611 a v km 0,000 silnice III/4697. Součástí je také úprava povrchu stávajících zastávkových zálivů na silnici III/46611. V rámci tohoto stavebního objektu dojde k propojení větve A (směr jízdy Ludgeřovice-Hlučín), B (směr jízdy Ludgeřovice-Markvartovice), C (směr jízdy Ludgeřovice-Petřkovice).

SO C102 Komunikace (připojení na MK pro Centrum služeb Ludgeřovice) – hrazeno z rozpočtu obce Ludgeřovice:
Stavební objekt řeší vybudování větve D (směr jízdy Ludgeřovice-Centrum služeb), kterou bude zajištěna dopravní obslužnost plánované výstavby areálu Centra služeb (napojení vjezdu a výjezdu z parkovišť a obslužných komunikací areálu).

SO C103 Chodníky – hrazeno z rozpočtu obce Ludgeřovice:
Stavební objekt řeší výstavbu nového úseku chodníku o šířce min. 3,0 m umístěného podél navrhované okružní křižovatky ve směru chůze od ul. Markvartovické k navrhovanému objektu občanské vybavenosti v areálu Centra služeb. Součástí tohoto stavebního objektu je také přestavba chodníku a nástupiště v místě stávající autobusové zastávky „Ludgeřovice Kostel“ ve směru jízdy Ludgeřovice-Petřkovice.

zdroj: vhodne-uverejneni.cz

Související články


Komentáře

  1. Ic540 :

    Snad tato stavba která je velmi potřebná neohrozí v budoucnu vlakotramvaj či co to bude v úseku Ostrava Hlučín a zpět. Věřím že se ten projekt uskuteční…

    Thumb up 5 Thumb down 1
  2. jvndys :

    Ic540: napadlo mě to samé:D ale doufám, že se na rezervy myslelo

    Thumb up 4 Thumb down 1
  3. David :

    To jako vážně? Oba věříte v nějaký projekt vlakotramvaje na Hlučín? Upřímně jsem o navrácení tramvaje směr Hlučín opravdu ještě neslyšel. No, nevím kde a kdy jste o tom naposledy četli, ale sněte dále. Snů totiž není nikdy dost…
    Povíme si za 50 let, jak jsou na tom nějaké údajné tramvaje v okolí Ostravy obecně. Tipuji, a uzavírá sázky na to, že situace bude úplně stejná, jako dnes…

    Thumb up 3 Thumb down 7
  4. jvndys :

    David: samozřejmě, že to je v dnešní době scifi, ale to se před X lety říkalo i o tramvaji Ova – Orl – Ka a ejhle, pracuje se na tom velmi intenzivně (jasně, nic není 100 % pořád)…jinak k tomu kde se ta naděje/informace bere – v územních plánech Ostravy, Hlučína a Ludgeřovic je tramvaj zanesena

    Thumb up 3 Thumb down 0
  5. David :

    jvndys: Jakože já upřímně ani moc nevěřím té trati Ova-Orl-Kar, ale… Když už, tak tam alespoň vím, že k převedení do reality napovídá alepsoň využití vlečky, a kolejí, které už po trati jsou. Zkrátka to má alespoň nějaký minimální základ. To jednak, a za druhé se asi shodneme, že tramvaj dává v dané lokalitě teoreticky i smysl. V rámci napojení Orlové i Karviné… Ovšem vést tramvaj do Hlučína? Já vám nevím. Teď jsem četl článek, že před cca 2-3 lety řekl i starosta Ludger, že je to v dnešní době nereálné. Ono se to ani nedá žádným způsobem obhájit, a ve výsledku se jedná o naprostou zbytečnost. Z Ostravy na Hlučínsko ti jezdí autobusy, a do pár let by se měla mezi Hlučínem a Ostravou stavět nová rychlostní silnice, jež má být obchvatem pro obce, které jsou po cestě. Řekl bych, že jde o defakto jen o další ránu vůči „budoucím“ tramvajím…

    Thumb up 2 Thumb down 3
  6. jvndys :

    David: naopak, přeložka I/56 otevírá prostor pro tramvaj, která by měla vést právě dnešní trasou I/56….ale ano shodneme se na tom, že to je v dnešní době scifi a kdyby to mělo vzniknout, tak to není otázka budoucích 10 let, ale troufnu si říct, že v budoucnu se již nebude klást takový důraz na auta jako je tomu teď, ale naopak na rozvoj udržitelné příměstské dopravy

    Thumb up 5 Thumb down 0
  7. jvndys :

    David: a co se týče trati Ova – Orl – Ka, tak tam je velký upřímný chtíč ze strany orlové k vybudování, snad největší ze všech stran…a zájem dokonce je v určité míře i ze strany havířova, který by se teoreticky také chtěl napojit

    Thumb up 2 Thumb down 0
  8. balde :

    hodně do všeho může vstoupiz zdražování individuální dopravy a přechod na elektromobilitu. Buď vznikne poptávka po t=to dopravě, protože lidi nebudou mít na to jezdit vlastními auty, nebo dojde k masivnímu nástupu autopilotů v autech a tím pádem veřejná dopraa půjde do kytek, protože bude mnohem jednoduší a levnější si objednat „UBER nebo BOLT“, který bude bez řidiče a bude tedy o dost levnější

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. aldik :

    balde: při stáří vozového parku u nás a množství již vyrobených aut na trhu bych se nějakého velkého snižování počtu aut nebál :-D Lidi začnou akorát o svá auta více pečovat, aby jim déle vydrželi.

    Thumb up 3 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.