Tramvajová trať je položená a zaasfaltovaná. Nyní probíhá instalace obrubníků a dláždění chodníků.
Rekonstrukce ulice Nádražní
acdlcia [msstavby.cz] | 19.9.2016 | OSTRAVA | #centrum, #nádražní | 23 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
marek :
až na tu opětovnou tragédii s nopovkou
http://www.jpeg.cz/obrazek/eEcc
19.09.2016 13:49jiří :
no jo stavba běží po lehoučku ku předu par fotek ze stavby-http://bagrista2.rajce.idnes.cz/nadrazni_rekonstrukce_elektra/
19.09.2016 16:25Q :
marek: co ti vadí kámo? Šak se to řízne lámacím nožíkem až se dodělá dlažba
19.09.2016 16:57Martin [msstavby.cz] :
Q: Tady nejde o to, že přesahuje. Je umístěná po celé délce obráceně. Výstupky se dávají ke zdem, aby mezi nimi mohl proudit vzduch a suterénní zdivo odvětrávat. Tady je to opačně. Mezi navršenou hlínou vzduch proudit nebude…
19.09.2016 20:03jrov :
martin [msstavby.cz]: taky jsem si to musel vyfotit, diletanství nejhrubšího zrna …
19.09.2016 20:43acdlcia [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: Tak snad je to investor donutí vykopat a předělat.
19.09.2016 21:39Michal :
Z uvedených komentářů je patrné, že jak realizační firma, tak diskutující netušíte, k čemu se nopova fólie používá. Odkud se ten proudící vzduch vezme? A pokud je někde vlhký sklep, tak přiložením nopovky, je jedno kterou stranou, se to nevyřeší.
19.09.2016 22:04acdlcia [msstavby.cz] :
Michal: Ale víme – http://www.stavimedum.cz/nopované-fólie/
Výbor z tohoto výboru připravený přímo na národním výboru:
19.09.2016 22:27„Základním principem nopové fólie je oddělení stavby od vlhkého okolního prostředí. Nopy tak zajišťují vytvoření plošného drenážního systému.“
„Nopky nasměrované ke zdivu zajišťují bezpečné oddělení základové zdi a vlhké půdy. Nopky tvoří větrací kanálky – zdivo může dýchat.“
Michal :
acdlcia [msstavby.cz]: základním principem oddělení stavby od vlhkého okolního prostředí je provedení hydroizolace se skladbou odpovídající potřebné třídě vlhkosti s náležitým provedením spojů a konstrukční ochranou. Nopovka není hydroizolační fólií a bez provedení řádného drenážního systému je její použití bezpředmětné. Z praktického hlediska je problematické spojování, kdy těsnost zaručí jen horkovzdušné svaření, a dále ukončení v úrovni terénu. Pokud není fólie vytažena nad terén a ukončena krycí lištou, dojde k zanesení „drenážního“ prostoru.
20.09.2016 09:11Článek uvedený pod odkazem neřeší způsob uchycení fólie a její ukončení, což je pro správnou funkci zásadní a dále uvádí jako možné aplikace izolaci a sanaci, což je nesmysl.
V komentáři je uveden, že noky vytvoří kanálky, to ano, ale prosím o vysvětlení, jak může zdivo dýchat, když má být zaizolováno. To jaksi popírá smysl hydroizolace zdiva.
Infoš :
Sorry klucí, ale Michal má totální pravdu. Jedině hydroizolační souvrství má smysl a nopovka má být hlavně ochranou tohoto souvrství a dále má fungovat v rámci drenážního systému. Nevím úplně jak vám bude zdivo „dýchat“ když nebude zaizolované. I kdyby jsme totiž připustili že mezerou mezi stěnou a nopy se bude odpařovat vlhkost, tak vzhledem k fyzikálním zákonům bude neizolovaná stěna znovu „nasávat“ vodu ze zeminy v základové spáře a všech místech kde je kontakt se zeminou a ve výsledku bude zdivo pořád jen dosti vlhké ;)
20.09.2016 12:50Nimrod :
a ještě natřít zábradlí na červeno a bílo! Ne to se nesmí zapomenout :-)
20.09.2016 13:16marek :
Nedělám si iluze, ohledně izolační funkce nopovky, ale pokud už ji použiji, tak ji použiji správně a ne špatně. To je to oč tu běží. Při tomhle použití tam mohli dát klidně nějaký igelit. Prostě pokud už se rozhodli udělat pseudo izolaci budov nopovkou, tak špuntama k baráku a ne obráceně!
20.09.2016 14:39aggu :
Nechci kazit nadšení nad tou fotkou, ale možná bych si ověřil proč tam ta nopovka vůbec je. Je možné, že zhotovitel je opravdu blb a neví jak ji otočit, a čím doplnit, je možné že není, protože je to úplně jedno vzhledem k funkci, kterou má splňovat. Mimochodem, spodní voda se tam nachází 4-5m hluboko, a je oddělená 2m nepropustného jílu. Možná bude něco málo vody ve spodní části navážky, které je tam tak 1-2m. Když naprší nebo praskne kanál.
20.09.2016 15:38Radim :
Od křižovatky s ulicí 28.října až po křižovatku s ulicí Českobratrskou měla být Nádražní ulice pěší zonou.
20.09.2016 16:42Jíž by nadále projížděly tramvaje.
Jirka :
Hlavne at nezapomenou na ty otresne oranzove okapy!!!
20.09.2016 19:52Crazym :
Radim: Sakra běžte se už konečně vycpat s těmi pěšími zónami, pokud chcete žít ve městě, smiřte se s tím, že auto není žádný luxus ani zhovadilost či nepřítel ale nedílnou součástí současného života a já tu chci žít. Běžte se procházet někam jinam než na hlavní dopravní tepny města a furt nevnucujte ty svoje ideje světa bez aut všem kolem. Snahu o zklidnění dopravy ve vedlejších ulicích a rezidenčních čtvrtích bych i pochopil ale Nádražní ani jedno určitě není. Zajímalo by mě kde žijete :-(
20.09.2016 21:15Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: ja myslim, ze to je jen o zvyku. ze z druhe strany mas do centra jen sokolskou, taky nikomu nijak extra nevadi. proc ze strany koleji musi byt soubezne porazkova, podebradka a jeste nadrazni, nevidim extra duvod.. nadrazni se blbe projizdi dik zastavkam, zastavovat se tam nesmi, odbocit z ceskobratrske taky ne.. ja myslim, ze by se kazdy v klidu obesel.
ale od myslenky pesi zony se stejne zjevne upustilo, takze kdo na to ma nervy, muze klidne i nadale jezdit pres nadrazni, ja na to teda nervy nemam. :)
20.09.2016 23:06Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Tak zvyknout se dá i na smrt :-) Přesně na to ti parchanti spoléhali při vymýšlení rekonstrukce Nádražní, na to, že polovina těch co tam nesmyslně projíždějí nebudou mít nervy a pojedou jinudy. I bych s nimi souhlasil při jejich zdůvodnění toho paskvilu co tam vytvořili, že snahou je zklidnit dopravu, vymístit zbytečně projíždějící a preferovat hromadnou dopravu. Jenže problém je, že vytvořili podivný hybrid a tuším, že mi život v centru nijak neulehčí, jen zkomplikuje. Možná se mýlím a budoucnost ukáže, že ten výtvor dostal většinu nesmyslně projíždějících aut nemířících do centra pryč a já se ke svému majetku budu lépe dostávat a život mi to ulehčí a v tom případě před nimi smeknu a budu se klanět ale jsem od přírody pesimista vybavený zkušenostmi a nevidím to nadějně. Obě ulice ve kterých něco mám ústí na Nádražní a vidím to tak, že mě bude prudit a zastavovat každá socka která zastaví v zastávce toho nesmyslného typu. Ale jak říkáš, je to jen o zvyku a nám zde žijícím nezbude holt nic jiného, než si zvyknout :-(
20.09.2016 23:57Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: hele promin, ale co se zastavek tyce, tak si imho nepomuzes nikdy. bud je tam tenhle system, nebo predchozi, nebo prechod bez semaforu, anebo prechod se semaforem, ve vsech pripadech jako automobilista cekas na „socku“ vzdy, pokud tam nahodou nevybagrujou podchody.
21.09.2016 03:47Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Jasně, nepomůžeš si ale tramvajové (někdy i autobusové) zastávky omezující ostatní účastníky provozu a nutící je se zastavit s nemožností objetí se mi nelíbí, za ideální řešení považuji ostrůvky (nebo zálivy)jako třeba na Karolině a semafory na nich beru jako nutnost při zvýšeném pohybu chodců v takových místech ale třeba semafory u Krajského úřadu beru jako zhovadilost a dělání nesvéprávných ovcí z lidí, kolikrát tam stojím na červené a nikde nikdo :-) Ale díky malé šířce vozovky u těchto ostrůvků vidím nerespektování červené ze strany chodců velmi často :-) Ale já jsem ten zlý v autě :DD
21.09.2016 08:25aggu :
Crazym: Semafory na Karolině jsou k ničemu. Lidi mají víc rozumu než projektant a nerespektují je. Jediné rozumné je tam nechat trvale blikat žlutou. Lidi se přizpůsobí tramvajím a auta se přizpůsobí lidem.
21.09.2016 08:34Xavier :
Crazym: Buď rád, že žiješ v Ostravě, a ne třeba v Praze či v jiném velkém Evropském městě. A to ze dvou důvodů: 1) množství pěších zón by tě nejspíš děsilo; 2) ještě více by tě asi děsilo nerespektování červené u chodců.
21.09.2016 16:49Osobně si myslím, že v porovnání s jinými městy, např. jen těmi českými, máme těch pěších zón poměrně málo. Koukni se na takovou Prahu či Brno. Likvidace (osobní) dopravy v určitých částech města, je prostě prospěšná věc. A to nejsem žádný člověk, který by proti dopravě tohoto druhu nějak silně brojil. Naopak, je to extrém, který mi vadí, stejně tak jako mi vadí druhý extrém, do kterého počítám lidi, kteří nejsou schopni si zajít pěšky např. do 500 metrů vzdáleného Alberta nakoupit chleba a pár rohlíků (nemyslím velký nákup, na to se auto hodí), ale musí kvůli tomu startovat auto. Takových „blbců“ je bohužel strašně hodně. Já osobně např. startuji jen tehdy, jedu-li někam dál, kam je poměrně špatné spojení hromadnou dopravou (třeba do jižních Čech se dostává dost blbě – vlakem cca 8-9 hodin, autem 4-5, dle situace). Že dá ale někdo přednost autu před vlakem např. na trase Ostrava-Praha, tomu prostě neporozumím. Za prvé to stojí více, za druhé to trvá déle (minimálně jedete-li Pendolinem), za třetí je možné čas ve vlaku alespoň nějak upotřebit, zatímco za volantem to musí člověk odřídit sám… a neříkejte mi, že je pro někoho jízda po dálnicích příjemná.
Nádražní by v tom úseku, který zmiňuje Radim, pěší zóna slušela. Ale je to samozřejmě věc osobního názoru.
Květoslav :
Tak máme být klidní .. nopovka je v cajku.
Vážený pane XXXXXXX,
Obdrželi jsme Vaši žádost o vyjádření k položení nopové folie na ulici Nádražní.
Nopová folie, která je v projektu navržená , nemá zajistit ventilaci základových konstrukcí a jejich odvodnění, a tudíž není položena obráceně. Fólie v tomto případě plní funkci drenážní, neboť odvádí srážkové vody od fasády směrem do propustných podkladních vrstev chodníku a do zásypů rýh inženýrských sítí, které jsou rovněž z propustného nesoudržného materiálu (štěrkodrti – drceného přírodního kameniva). Obrácená poloha nopů zde byla zvolena z toho důvodu, aby se prosáknutá dešťová voda nezdržovala v kuželovitých prostorech nopů, což by v zimním období mohlo způsobit komplikace a zvedání konstrukce chodníku. Nopová folie je tedy pokládána v souladu s projektovou dokumentací a dle účelu, který má plnit.
Celá stavba běží podle odsouhlasené projektové dokumentace, denně je kontrolována příslušným technickým dozorem a nesrovnalosti jsou ihned operativně řešeny.
S pozdravem
Ing. Pavlína Hlisníkovská
07.10.2016 12:03specialista přípravy a realizace investic