Rekonstrukce Lůžkového bloku FNO

Česká televize připravila reportáž o dokončené rekonstrukci Lůžkového bloku Fakultní nemocnice Ostrava.

Celkem 483 milionů korun stála rekonstrukce Pavilonu L, neboli Lůžkového bloku, která byla ve FN Ostrava dokončena v polovině června. Jedna z nejvyšších budov nemocničního areálu má díky tomu novou vzduchotechniku, zateplenou fasádu i střechu a kompletně vyměněná okna. Z převážné části byla stavba financována z evropských a českých dotací, zbytek zaplatila nemocnice z vlastních zdrojů.

Lůžkový blok měří 46 metrů od terénu, má 12 nadzemních a 2 podzemní podlaží. Postavený byl v říjnu 1994. Po 30 letech už ale objekt neodpovídal požadavkům na ekonomicky úsporný provoz. Hlavním cílem stavebních prací, které začaly na podzim 2022 a skončily letos v červnu, tak bylo snížit energetickou náročnost budovy.

Rekonstrukce exteriéru Pavilonu L začala na konci října 2022 a na starosti ji mělo sdružení firem OHLA ŽS a. s. a BDSTAV MORAVA s.r.o. Tato část oprav vyšla na 224 milionů korun a zahrnovala zateplení střechy, „obálky“ celé budovy a také výměnu více než 500 oken. Největším zásahem do podoby objektu bylo odstranění 340 balkonů. Každý z nich vážil okolo 4 tun. „Na severní straně se u některých balkonů váha pohybovala dokonce okolo 8,5 tuny. Odřezávaly se speciálními diamantovými kotouči o průměru 1,2 metru. Byla to nejsložitější část rekonstrukce exteriéru,“ přiznává zástupce stavbyvedoucího firem OHLA ŽS a BDSTAV MORAVA Igor Sloboda.

pramen citace: fno.cz

Související články

Komentáře

  • JohnnyKrabák 27.06.2024  ●  22:17

    Kdy už tam konečně postaví parkovací dům?

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 9
  • 22LHS5 28.06.2024  ●  12:27

    Jsem jediný komu ta cenovka půl miliardy korun přijde šílená?

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 13
  • Warpy 29.06.2024  ●  15:52

    22LHS5:
    Mě ani tak ne. Je to obrovský barák. Zateplovala se střecha, celá dvanácti patrová fasáda a vyměňovalo se přes 500 oken. Demolovaly se stovky 4 tunových balkonů. V celém čtrnácti (12 nadzemních + 2 podzemní) patrovém baráku se dělala nová vzduchotechnika.

    Mě to přijde poměrně adekvátní. Ale nejsem stavař ani soudní znalec.

    To se mi líbí 14 To se mi nelíbí 0
  • Mx 01.07.2024  ●  02:29

    22LHS5: Když si na každé okno započítáte o 10 000 větší zisk, než je obvyklé, každý metr zateplení stojí dvakrát víc, a lešení si půjčíte dvakrát dražší, tak nevím proč se divíte půl miliardě. Nepotřebuju být stavař, aby bylo jasné, že mafie se z tunelování firem po vytunelování republiky přesunula do veřejných zakázek. Na dílech malého rozsahu je to naprosto zjevné a jenom hlupák nevidí ty předražené ceny, Kolik stojí pár metrů chodníku, dětské hřiště s trochu dřeva a šroubů a podobně. Proč by to mělo být u obrovských zakázek jinak?

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 13
  • Mx 01.07.2024  ●  02:34

    Vložit několik stovek dlážděných kostek do toho kritizovaného chodníku napříč Masarykáčem a předtím odkopat trošilinku hlíny stálo jako oprava díla dalších 250 000 Kč. Kdo nechce vidět, ať zavírá oči. Štěrk a dlažební kostky jsem spočítal maximálně na Pár desítek tisíc Kč ve stavebninách. Opravovaná plocha v součtu 10 až 20 m2.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 7
  • O. 01.07.2024  ●  08:42

    Mx: jenže ta celková cena zakázky se neskládá pouze z ceny materiálu. Jídlo v restauraci taky očekáváš za cenu surovin v sámošce?

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 1
  • Michal Sabo 01.07.2024  ●  13:14

    Mx: máte-li k dispozici rozpočet stavby, sem s ním. Podívám se na něj a řeknu Vám, jestli jen tak blábolíte nebo máte pravdu. Odhaduju to první.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 1
  • Mx 02.07.2024  ●  22:02

    Sabo: Já netvrdím, že mám pravdu, vyjadřuju svůj názor. A kde Vy vlastně berete tu jistotu?

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 3
  • Mx 02.07.2024  ●  22:03

    O: Tím říkáš, že ta trocha štěrku a dlažební kostky 20 m2 stojí 250 000?

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 4
  • Mx 02.07.2024  ●  22:07

    O: Nebo lépe řečeno, krom materiálu za max 50 tis s rezervou, třeba řekněme 200 000 dopravu, za práci ti připadá adekvátní u tohoto díla ? Chtěl bych znát ale konkrétní názor na tuto zakázku, zda to považuješ za odpovídající. Není to žádné stavební dílo, vykopat drážky, zasypat štěrkem a položit dlaždice. Ani projekt nepotřebuješ. Cca 20m2. 1m2 za 20 tis. Díky za odpověď.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 3
  • O. 03.07.2024  ●  13:18

    Mx: Sorry, fakt netusim, jaka je „adekvatni“ cena za tuto zakazku. Nejsem rozpoctar. Ale ver tomu, ze material neni ta nejdrazsi polozka. Nejvic bude za praci ruznych lidi, a tim nemyslim tech delniku, co to nakonec udelaji rukama. Nekdo to musi „vypapirovat“. Mozna az vyrostes, tak to pochopis. Treba ze je fakt blbost, ze „Ani projekt nepotřebuješ“. To si fakt myslis, ze nejaky urednik vezme par delnasu a rekne jim „Nejak to udelejte, tady mate nejaky sterk a dlazdice a zitra vecer at je to hotove.“?

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 3
  • Mx 04.07.2024  ●  12:24

    O: neurážej, fakt to bez toho nejde? Trochu ubohé a ukazuje to, kdo ještě nevyrostl

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 1
  • Mx 04.07.2024  ●  12:39

    O: tak si zkus představit, že by sis pozval firmu na svůj rodinný dům, aby těch 20m2 na tvé zahradě zrealizovala. Možná by ses na těch čtvrt milionu díval jinak :-) i když by firma dělala to samé, co pro město vč. zřejmě projektu

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 2
  • David Böhm 04.07.2024  ●  12:45

    Na tuto akci proběhlo standardní výběrové řízení, které najdete na netu.
    Takže cena je nejnižší z nabízených.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 1
  • Dr. Kohn 04.07.2024  ●  15:41

    David Böhm: Bohužel Mx potřebuje ventilovat někde svůj hněv, a logika zde prostě nefunguje.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 3
  • Mx 04.07.2024  ●  20:37

    Dr. Kohn: Aha máme tady dalšího ubožáka, který v anonymitě internetu uráží, zřejmě má nějaké komplexy. Když nesneseš odlišný názor, tak sem nelez urážet. Já urážím jenom na oplátku, ale mnoho chudáků tady jako ty, když nemá argumenty nebo s něčím nesouhlasí. Nemusíš se mnou souhlasit, ale neurážej ty ubožáku.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0
  • Mx 04.07.2024  ●  20:39

    David Böhm: No to máte pravdu s výběrovým řízením, ale dodavatele energií, potravináři, obchodníci apod. si teď na nás taky mastí kapsy s obrovskou marži, přestože si lze třeba koupit to aktuálně nejlevnější, co se nabízí, pořád drahé. Takže výběrové řízení neznamená, že se v tomto sektoru firmy nepakuji. Pokud někdo tento nad názor nesnese, je to jeho problém, je to názor, ne hlásání pravdy.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0
  • Tom 04.07.2024  ●  21:34

    Mx: Mx: tkuste si nechat nacenit vydláždění 100 m² za použití zámkové dlažby, odstranění zeminy+ další práce.. u firem v Ostravě. Já jsem to udělal a nestačil se divit. Pak je ještě fajn,když má vůbec firma o práci zájem

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • Mx 05.07.2024  ●  08:21

    Tom: Díky za takhle věcnou diskusi. V Ostravě si firmy berou za pokládku žulové dlažby od 500-1000 Kč za m2 KOMPLET (viz internet). Tady to vychází snad na 10 000 Kč na m2 po odečtení 50 tis na projekt, materiál, dovoz ap. Položilo se 20m2 kostek do drážek, nedělal se celý ten chodník, Přesně znám stav díla před a po. Proto mi to přijde neadekvátní. Panu O to přijde logické, asi tam je tajná vrstva ze zlata nebo tajné ingredience nebo tajná náročná administrativa a vícepráce, když to není u domu ale na náměstí veřejná zakázka.

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 1
  • Mx 05.07.2024  ●  08:26

    Respektive složité “papírování” za statisíce je fakt nesmysl, jak tady pan píše, že je to drahé tímto.

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • Tom 06.07.2024  ●  21:42

    Mx: Tak držím palce, ať najdete takové levné firmy.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 2
  • O. 07.07.2024  ●  10:51

    Mx: Pan O. nikde nepsal nic o tom jestli je nacenění nějaké konkrétní zakázky logické, právě naopak, pan O. psal, že to nemůže zhodnotit, že není žádný rozpočtář. A to je právě ten tvůj problém, pane Mx., že máš vždycky ve všem jasno, ale představuješ si to jako Hurvínek válku a když tě na to někdo upozorní, tak se hned urážíš. A tím bohužel končí věcná diskuze a mění se to tu v hromadu tvých uplakaných komentářů. Zkus se nad tím prosím zamyslet a nesypat tady hned další ubrečené komenty. Nic ve zlem, doufám, že se zase neurazíš. Jestli ano, klidně tady na mne zase plivni něco jedovatého, ale ta dlažba tím asi nezlevní. Přeji pěknou neděli 🙂

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 3
  • Mx 08.07.2024  ●  08:51

    O: Silně se pleteš a vše překrucuješ. Já tady vždy reagují negativně pouze na urážení a napadání osoby doskutujícího typu že nepřemýšlí logicky apod. Mé komentáře jsou založené na argumentech a faktech. Bohužel to tady spoustu lidí nesnese a schyluje se k urážení. Nemohu proto absolutně souhlasit s tvým výkladem o uplakaných komentářích a podobně. Jsou to všechno jasná logická fakta. Nikde netvrdím že mám pravdu A tvůj výklad že mám ve všem jasno, je tvůj osobní pohled, to by se dalo říct o každém.. V tom komentáři teď například čtu zase jenom nějaké obecné fráze ale nic konkrétního. A opět vlastně napadáš osobnost diskutujícího A svým způsobem tim obhajuješ další urážení místo věcné diskuse. Co kdyby ses raději ti osobně soustředil čistě na faktickou diskuzi o celé věci a ne neustále hodnocení protistrany? Už chápeš tvůj problém? A úplně nejlepší je se neustále uhánět ostatními. Buď tady za sebe.

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 4
  • Mx 08.07.2024  ●  08:52

    Sorry píšu z diktafonu a neopravil jsem chybky :-(

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 1

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web používá Akismet ke snížení množství spamu. Zjistěte, jak jsou zpracovávány údaje z komentářů.