Ulice Nádražní v centru Ostravy před křižovatkou s ulici Českobratrskou.
2017
zdroj: FB NEZAPOMENUTÁ OSTRAVA

Ulice Nádražní v centru Ostravy před křižovatkou s ulici Českobratrskou.
2017
zdroj: FB NEZAPOMENUTÁ OSTRAVA
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Rado :
Hm, takže zase nic, žádná změna k lepšímu a ještě o dům méně. Pomaličku mi seriál o proměnách Ostravy spíše připomíná jakousi sociální sondu. Ale z mnoha těch srovnání mi Ostrava nepřijde zrovna jako ekonomicky silné město.
skelet :
Rado: tož v Ostravě to po válce expandovalo na periférie města, a na centrum se dlabalo.
Rýša :
…a zase přibyla proluka. Kdysi se říkávalo: Na věčné časy a nikdy jinak, v Ostravě tohle platí pro proluky v centru a blízkém okolí.
14.10.2018 11:35Rado :
skelet: Jenomže po r. 1989 toto už neplatí a jaksi není důvod, aby Nádražní byla zbědovaná i dnes. Jednou je co centrum města a basta fidli. Nechci nic namítat, ale zkuste o tomhle pohledu říct, že je na jedné z nejznámnějších ulic v Ostravě a ve 3. největším městě v republice k tomu. Moc logiky to nedává.
14.10.2018 13:47thvari :
Ostrava má jediný lék. Stavět, stavět, stavět. Moderně, odvážně, konstantně.
rasta :
Absolutní nekomunikace obvodu s majiteli pozemků a vlastníky objektů. Žádné plánování, místo toho házení klacků pod nohy jakémukoliv rozvoji urbanismu. A hlavně kvalitní architektury hodné centra města. Místo toho struska na centrálním náměstí a v hlavách kluziště, pískoviště, vánoční stánky. No dělají toho málo. Co by jste chtěli holoto!!:)
skelet :
Rado: no.. to máš zdlouhavost stavebních řízení, neochotu městských úředníků (po nástupu Ostraváku ještě větší), impotenci hlanvího architekta, do určité míry neatraktivnost centra samotného a špatný mediální obraz Ostravy jako celku. Je to celkem ďábelský mix.
Adam Cerv :
thvari: Ostrava má jediný lék. Dávat peníze do lidí,především do rozvoje vzdělání, výzkumu. Samozřejmě nějaké další investice by to taky chtělo, k čemu by pak ty ušetřené peníze byly.
15.10.2018 16:24Rado :
Ty léky jsou dva, jak správně píše thvari a Adam Cerv, akorát ani jeden z nich nefunguje. Ba pro budoucnost Ostravy je rozhodující to, aby odtud vzdělaní lidé neodcházeli, protože jinak ta laťka bude klesat víc a víc. Jenže Ostrava vždycky byla o tom potu, krvi a slzách, a i když zde uběhlo skoro 30 let, aby se zde něco výrazně změnilo, tak se toho změnilo jen velmi málo. Akademie věd zde má pouze jedno zastoupení, VŠ tak trošku tápají, žádný významný úřad zde není atd. Na straně druhé si uvědomuji, že sebevědomá a odvážná architektura je tím, co může z Ostravy udělat město k žití. Ale stávající konstelace hvězd, teď i na magistrátu, tomu zase nepřeje. Dokud bude vypadat centrum jak očičkový sýr, teda samá proluka, anebo když se podaří záhadným způsobem proluku zastavět, tak je to postavené jako za dob komunismu, nic se nezmění. Ono je třeba se plácat po ramenou za opravdu kvalitní stavby a architekturu, ne za opravený chodník ze zámkové dlažby nebo cyklostezku…
16.10.2018 10:07Adam Cerv :
Rado: Možná kdyby tady to kvalitní vzdělání skutečně bylo, a na něho navázané i kvalitní pracovní příležitosti, tak by třeba ti lidi nemuseli odcházet a všechno ostatní by se řešilo daleko lépe. Jenomže dneska kdo alespoň trochu může, tak jde studovat do jiného města nebo státu a většinou už tam zůstane. Nevím jak moc třeba mladé studenty trápí životní prostředí dokud nemají rodiny, podle mě je více zajímá image města a kvalita vysokých škol. Chápu, že zastavovat proluky je důležitá věc, město má však trochu větší problémy. To jsou ale většinou věcí, které nelze tak rychle napravit a nejdou tak rychle vidět. Osobně si myslím, že Ostrava pořád v mnoha ohledech (třeba službách atd) nezaostává za ostatními městy, začínám už ale cítit, že se to láme. Kdo ví, možná brzy budeme 4té největší město- Plzeň a celý region poměrně výrazně roste, stejným tempem Ova ztrácí.
16.10.2018 13:14Michal :
Přírůstek obyvatelstva Plzně je průměrně 340 ročně.
16.10.2018 13:20To k tomu „poměrně výrazně roste.“
Adam Cerv :
Michal: Plzeňský kraj je snad po Praze nejrychleji rostoucím a rozvíjejicím se. Plzeň narostla od sčítání lidu v roce 2001 do roku 2011 o zhruba 8000 obyvatel. Neříkal jsem, že se tak nutně stane, ale Ostrava se pravděpodobně dostane někde k 250 000 tisícům obyvatel,.
16.10.2018 14:20Danek :
Jinak bych podotknul když se jedná o přirustku nebo odlivu obyvatel..s odlivem se prakticky % v daleko vyšší miře potykají téměř všechny města a je způsobena stavbou domu za hranicí města.U Plzně je přirustek vyvolán nizkou nezaměstnaností a poměrně nizkými nakladý na zivobytí, zaměstnáváním pracovníků z ciziny…mimojiné zkuste si někdy přečíst příspěvky od lidí bydlicích v Plzni….jde si přečíst? třeba at už ta verbež táhne pryč(myslím lidi z Rumunska, Bulharska,Ukrajiny, Mongolska, Polska atd.)Takže přibyvajicí čísla neznamenají automaticky progres.
16.10.2018 15:18aggu :
Adam Cerv: Pohyby ve stovkách za rok plus (Plzeňský kraj) nebo minus (Ostrava) jsou nicotné, marginální. +/- stovky za rok to platí v Číně nebo Indii pro jednu ulici… Takovým tempem by Plzeň předběhla Ostravu za cca 150-200 let…
16.10.2018 15:46Za předpokladu konstantní budoucnosti.
Ergo takže nikdy.
Je obrovský úspěch, že pokles obyvatel v Ostravě za posledních 30 let je TAK MALÝ. Historická zkušenost říká, že Ostrava měla být už dávno město velikosti a významu – Plzně ;) A za pár desítek let bychom zase patřili pod Místek… To se podařilo zvrátit, akorát nikdo neví čí je to zásluha (podle mě ostragen ;)
Navíc je to jen jedno číslo, výslednice výrazu, který má mnoho členů (úmrtnost, porodnost, stěhování..), stačí se podívat na czso.cz. Mnohem zajímavější jsou trendy. V Ostravě třeba trvale roste klesá úbytek obyvatel vystěhováním. Pokud se trend zachová, za rok za dva se to vyrovná a počet obyvatel přistěhovalých začne převyšovat počet odstěhovaných.
Ale co z toho, když jako národ vymíráme… Tohle přebije vše. Jediná šance jak můžeme přežít je migrace do Česka/Ostravy. Příznivci rasově čistého Česka – smiřte se s tím.
Mimochodem právě kvůli imigraci je Praha tam kde je. Na rozdíl od ostatních regionů, které (zatím) nejsou pro imigraci atraktivní.
Stačí se podívat na Pobaltí nebo do Rumunska. Tam už začíná katastrofa. Pokud vám odejde čtvrtina mladé populace do pryč, co chcete dělat? Vymřete.
Adam Cerv :
Danek: Za poslední rok ztratila Ova 1500 obyvatel (žádné jiné krajské město takovou ztrátu nezaznamenalo – ukažte mi aktuálni statistiky) https://www.ostrava.cz/cs/urad/hledam-informace/aktualni-informace/pocet-obyvatel-ve-spravnim-obvodu-statutarniho-mesta-ostravy , za posledních 30 let ztratila 40tisíc., není důvod aby se trend obrátil k lepšímu. Plzeňský kraj zaznamenal meziročně přírůstek 1500. Cizinci přibývají i v MS kraji. Jinak asi jako všude v Česku, i v Plzni tvoří největší podíl Slováci, Ukrajinci a Vietnamci, (Poláků je v celém Plzeňském kraji 900, navíc nevím proč by mi kdokoliv měl vadit). Ano je tam hodně pracovních příležitostí, zvlášť díky dobré dostupnosti do Bavorska.
16.10.2018 15:50Danek :
Adam Cerv: Já se přece nahadám.Jde o to, že a to je spočitano cca.2/3obyvatel si postaví dům za hranicí Ostravy.Upřímě neznám nikoho z OV(z okolí mých znamých) co by se odstěhoval do jiného města.Ale třeba znám spoustu lidí z okruhu mých znamých z okresu Opava kteří šli třeba do Prahy.Tady si myslím, že Ov by jako město mělo zaměřit aby lidé třeba z Opavska,Jesenicka, Bruntálska,Karvinska atd. přišli pracovat a žít do OV. Mimojiné onehda si kolega z Opavy stěžoval na nízkou mzdu u fa.z Opavy a já mu řikám…pokud chceš vyšší jdi do OV.dostaveš obratem min.5-7hrubého navíc.
16.10.2018 16:03Adam Cerv :
Danek: Opava přišla mezi lety 2011-2017 o 1000 obyvatel – to jsou data, jinak se bavíme o dojmech. Vy možná nemáte žádného známého, který by se z města přestěhoval. Já mám dnes 10 dobrých přátel, kteří se přestěhovali z Ovy do Prahy, možná by se dalo říct, že tam mám více kamarádů než tady, no co v Praze je to samá náplava, nějak mě to netrápí. Chci se jen bavit k věci a ne o dojmech. Ano, určitá suburbanizace probíhá skoro všude, tady ale mizí lidi i z kraje.
16.10.2018 16:29archerr :
aggu: ´´Jediná šance jak můžeme přežít je migrace do Česka/Ostravy. Příznivci rasově čistého Česka – smiřte se s tím.´´ … aha a co třeba podpořit porodnost a zaměstnavani matek s dětmi flexibilními uvazky? naše děti jsou fuj že porád ze všech stran někdo krákorá o migraci?
16.10.2018 17:06archerr :
Danek: pravdu díž , mzdy v Opavě jsou skutečně malé, bud se musíš pořádně ohánět nebo mít ruce ze zlata , nebo být v nějaké firmě udavač …. do toho drahé byty….nedivim se že lidé odtamtud migrují za vyšším výdělkem
16.10.2018 17:39Adam Cerv :
archerr: Pořád se stěhují 2x méně než v Ově.
16.10.2018 17:59Patrik :
A kousek vedle nám dnes slavný MOaP ukázal „umělecké dílo“… Je mi zle z MOaPu a z hnutí Ostravak. Stále nechápu…
16.10.2018 20:27https://www.novinky.cz/kultura/486321-ostrava-ma-sochu-very-spinarove-ne-vsem-se-libi.html
Adam :
Aha, odborníci. Díváte se pouze na populační saldo, a z něj vyvozujete, jak nečekaně, chybný závěr, že problém je v odchodu lidí z města/kraje. Když se podíváte na separovaná čísla odchodů a příchodů, úplně jasné uvidíte, že z Ostravy a MS kraje odchází jen velmi nevýrazně více lidí, než z jiných krajů a měst. V čem je naprosto zásadní rozdíl je v množství lidí, kteří PŘICHÁZEJÍ. Do Ostravy potažmo MS kraje nepřichází prakticky nikdo, a za to nemůže skutečná kvalita života, proluky, brownfieldy, architektura, ani žádná z dalších povrchním věcí, které se neustále zmiňují. Může za to mediální obraz, který je udržován lidmi, kteří tu nikdy v životě nebyli. realita nikoho očividně nezajímá.
16.10.2018 20:58Adam Cerv :
Adam: Konečně, děkuji.
16.10.2018 21:05Tento mediální obraz ještě navíc podtrhují excesy typu socha Špinarové o které se tu zmínil Patrik. Zase budeme chvíli slavní.
aggu :
Adam Cerv: Problém není ani v té soše, každému se občas něco nepovede. Ale v buranské praxi centrálního obvodu. Ikarem to začalo, lokokoněm pokračovalo a Špinarkou nyní graduje. Jejich totální neschopnost kultivovat veřejný prostor v centru je každému a dlouhodobě známá a projevuje se takřka ve všem na co šáhnou i v tom, na co šáhnout chtějí (všechny ty úžasné atrakce co má Semerak v plánu).
Adam:
16.10.2018 21:50Když už se teda na to podíváme z toho „odborného“ hlediska, tak bychom se mohli třeba podívat na tu „nulu“, nebo jak tvrdíš „prakticky nikdo do Ostravy nepřichází“. Takže loni se do Ostravy přistěhovalo přesně 4803 lidí.
Tolik k té „nule“. Saldo je zatím záporné, přesně -663 (platí pro celý okres).
Rado :
Když jsme u toho mediálního obrazu, můžeme za to poděkovat zejména ostravské redakci ČT a našim politikům, kdy reportáže např. z Přednádraží, Mariánek atd. Ostravě opravdu nepomáhají a politici se zase dlouhá léta bili v hruď, že to, co dělá Ostravu unikátní a svou, je chlastací Stodolní. Prostě primitivismus nejvyššího stupně. A potom ta úroveň architektury a veřejného prostoru, která je velmi nízká. Prostě nestaví se zde hezky, jen levně a účelně. Nic víc.
17.10.2018 07:44Patrik :
Zajímavý rozhovor :)
17.10.2018 11:15https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/exprimator-prahy-hudecek-ostrava-muze-byt-mestem-novych-zacatku-20181031.html?cast=1#kapitola
Ve spoustě věcech má pravdu, bohużel některým místním polotikům je rozvoj cizí nebo žijou v domění jak jw tady vše super.
Patrik :
Politikům*, Jak je tady*
17.10.2018 11:17Omlouvám se, píšu z mobilu.
Danek :
Patrik: Tak jsem to pročetl a ze 2/3taky souhlasím.Podle mě určitě Ostrava potřebuje přerod ve smyslu něco jako finančí centrum a centrum služeb+IT sektor, že zde třeba mame rozvojové uzemí Karoliny, kde by se měla pomocí nabidnout investorům jako rozvojová plocha pro kancelařské bloky a vyškové stavby(podle mě se v Ostravě mohl rozšiřit kancelařský prostor bezproblemů o 200-300tis.mětru kanc. plochy..Moc by se mi libilo kdyby nějaké vyškače byli na Karolině a směřovalo to smerem k jatkám..mame i prostor po Bauhausu(tam jsem někde četl se i o nějaké vyškové stavbě uvažuje+máme Cingruv sad po stadionu Kotase)
17.10.2018 12:03Jinak pěkná blbost je o divaní do těch voziků.Není specialita Ostravy, ale je to na pokyn pokladního dozoru ve všech městech(možná v Praze ne)..tam totiž snad ani češi nepracují.Mimojiné pokladní na to testujou při kontrolních nákupech…zda zkontrolují vozík.(zaměrně se tam nechává zboží, zda na to pokladní příjde.
Adam Cerv :
Danek: Ten přerod asi nebude tak jednoduchý. Prostě není snadné udělat z horníků a dělníků IT inženýry nebo bankéře.
17.10.2018 12:22Danek :
Adam Cerv: Za 1)hornictví v Ov bylo ukončeno v 1994.2)dělníci dnes prakticky na trhu nejsou.Naopak si myslím, že Ostrava by měla mít daleko větší podíl služeb na svém DPH.Pokud jsem přivedeš společnosti do office..které poskytují služby(v minulosti zde přišli z velkých třeba Tieto,OKI,GE bank)…postupně se začne měnit struktura obyvatel z dělníku a horníku na vyvojaře,technology atd….na to musí reagovat školství potažmo město přivést nové obyvatele(to hlavně chceme).Je třeba aby město využilo své pozice a připravilo realizaci těchto ekonomických projektů…stavba vyškového domu představena před nedávnem na Karolinu(přestavena na veletrhu v Mnichově)..muže být první vlaštovka.(zatím se neví jak to dopadlo.Nikde není řečeno že těch vyškových staveb nemuže být třeba 5.
17.10.2018 13:27Michal :
stavba vyškového domu představena před nedávnem …. v roce 2006!
17.10.2018 13:51Adam Cerv :
Danek: Samozřejmě vím, že v Ostravě skončilo hornictví v roce 1994. Ti havíři tu ale pořád jsou, I jejich potomci. Pořád tady pracuje nějakých 30% lidí v průmyslu, myslím, že je naivní si myslet, že tady z toho jen tak vznikne nějaké IT centrum nebo něco podobného. Určitě zde už hodně lidí v tomto odvětví pracuje a trendy jsou zřejmě pozitivní, 200 letou tradici těžké manuální práce a potu ovšem jen tak nesmažeš. Jak už jsem psal, ne bez výrazné podpory školství.
17.10.2018 14:12Danek :
Michal: Michale partně myslíme oba nějakou jinou stavbu…to tě nenapadlo.https://ostrava.idnes.cz/ostrava-macura-vezak-vezovy-dum-dal-/ostrava-zpravy.aspx?c=A180920_428168_ostrava-zpravy_jog
17.10.2018 14:19Danek :
Adam Cerv: Pokud, jak řikáš tady tady pracuje cca.30% lidí v prumyslu je to prumysl jakykoliv:ne jen kovozpracujicí.. třeba i zpracovatelství,potravinařství atd….nicméně nevidím důvod proč by přerod města nemohL pokračovat…proč bychom tu nemohli třeba dostat vyvojové centrum Avastu nebo centrum služeb Avastu(máme velice dobrou uroven VŠB)když se jedná o českou fa.s českámi vlastníky…upřímě myslíte, že s nimi někdy někdo jednal..?)…Mimojiné když na tom uvažuji vidím tady trochu podobnost s am.městem Chicago…toto město taky vniklo na prumyslu a postupně se přesměrovalo v centrum služeb…mimojiné sídlo obrovských společností jako McDonald,Gilette..třeba před nedávnem se tam přestěhovala i společnost Boeing ze Sl.+Samozřejmě vyznamým centrem mrakodrapu…potažmo služeb(uvedl jsem jako příklad)Jinak nechci historii v žadném případě mazat(já osobně jsem na ní hrdý)..nicméně je na řadě pokračovat v přerodu masta s vyšším podilem služeb.U tvého šklolství..moc se mi třeba libilo , že s oživením letecké opravny v Mošnově, začla Vitkov.střední škola nabízet obor letecky mechanik.
17.10.2018 14:39Michal :
Stavby se mění, jak se neustále vyhlašuje další a další řízení, pozemek zůstává roky stále tentýž.
17.10.2018 17:20Rdm :
Danek: žádná stavba představena nebyla, jde čistě o předvolební sen některých radních
18.10.2018 09:13Danek :
Tak nevim jake zmeny budou koalice na meste je dohodnuta,stejne jako v centr.obvode minulosti Ano,ODs,Oatravak..tak nevim zda se pohnem s temi zamitnutymi stavbami.
24.10.2018 17:35thvari :
Danek: jedine co me napada je, ze ANO ma ted skoro stejne zastupitelu v centralnim obvodu jako Ostravak a muze tyhle veci, snad i na popud primatora Macury, mnohem vice ovlivnovat v tom, ze tem stavbam zacnou davat zelenou
24.10.2018 17:45Danek :
No potom co Semerak se divil,ze je vzali do koalice jako posledni a prohlasil ze pokud v tom bude politikareni tak vystoupi.Coz jsou tvrda slova od predsedy strany,ktera mohla byt na magistratu v opozici.
24.10.2018 20:09Danek :
Tak se nam to na magistratu pekne vymenilo a Semerak je z cesty.I kdyz s Piraty..to je myslim vetsi zlo nez Semerak.ted co v obvodech?
25.10.2018 17:30Martin [msstavby.cz] :
Danek: Souvislost s tímto článkem?
25.10.2018 17:55Danek :
Martin [msstavby.cz]: Nekde jsem to dal..pod off..to nema smysl.Mimomojine ty jsi byl nev.kritik Ostravaka…prvne v souvisosti ze zam.stavbami posleze ze vsim.
25.10.2018 18:29Martin [msstavby.cz] :
Danek: Někde jsem to dal. Aha… https://www.msstavby.cz/offtopic-06-09-2010/
Na podobný maras tu je právě offtopic. Stačí vyhledat offtopic… Smysl to má.
Co je to zkratka nev. ? Nerozumím tvým textům. A pohádky vykládej dětem. Sice jsem proto hnutí Ostravak, ale ne proti všemu a také to necpu do každého článku, jak se mi zachce…
25.10.2018 19:18Danek :
Martin [msstavby.cz]: Tak zduvodnim pod timto clankem probehla diskuze o poctu obyvatel,smerovani mesta,sose p.Spinarove,politickym stranam ktere ovl.zivot ve meste atd.tak mi prislo dat to sem jako navazujici.+ jsme kritizovali zamitnuti staveb v centru.nev..je nejvetsi..preklep,ale ve vete zrejme co jsem tim myslel.
25.10.2018 20:50