Dnes pro srovnání zaniklá část Slezské Ostravy. Až na pár výjmek z původní zástavby moc nezbylo.
1945-1947

Dnes pro srovnání zaniklá část Slezské Ostravy. Až na pár výjmek z původní zástavby moc nezbylo.
1945-1947
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
kyle :
;( Aneb jak zabít centrum města…
21.10.2012 10:44acdlcia [msstavby.cz] :
kyle: Nechápu jak to myslíte „zabít centrum města“. Doprava je nedílnou součástí dnešní doby a život bez ní si už lze jen těžko představit. Vlastnit auto ja znakem náležitosti do současné společnosti a dopravovat se kamkoli právě umožnuje život i v těchto částech města. Kdyby zde tyto dopravní tepny nebyly tak by zde nebyli ani lidé, odstěhovali by se někde jinde kde jim nebude upřeno právo svobodného pohybu a to by bylo teprve zabití centra města.
21.10.2012 13:33johny :
Řekl bych že most Pionýrů je trochu předimenzovanej i na dnešní úroveň dopravy, natož na dopravu 80. let, kdy ho stavěli. Škoda hlavně těch několik vícepodlažních budov, co byly v místech dnešních ramen křižovatky, ale ta kolonie vedle asi taky nebyla nic moc. Jinak lepší představa viz kontaminace.cenia.cz. Je tam vidět hlavně jak vedla stará silnice.
21.10.2012 14:34kyle :
acdlcia [msstavby.cz] : Ano ale vše má své meze a to co vzniklo na Slezské je prostě hranice, která podle mě brání rozvoji této části města a zůžila už tak malé centrum Ostravy a nesporně jej i okradla o krásu Zámostí.
21.10.2012 16:29Pavel :
Ad acdlcia: já myslím, že se zde nevyjadřovalo, že doprava patří k městu. Je ale otázka, zda to pojetí a forma provedená na Slezské Ostravě neomezila rozvoj centra města na druhý břeh řeky. Z Vašeho pohledu je tedy např. magistrála v Praze u Muzea „dopravní tepnou“, která zajišťuje, že jsou v Praze lidé a fajn se jim tam žije. Doprava je nutná, to jistě, i na Slezské Ostravě, ale každý úkol (i dopravní obslužnost) má vícero řešení a volba jednoho z několika s sebou nese i vedlejší projevy. Toto řešení odřízlo centrum a udělalo z Sl.O. jednu takovou maxikomunikaci.
21.10.2012 17:50Sanju :
Pavel: Naprostý souhlas, Pavle!
21.10.2012 19:01mm :
Cesta jak cesta, škoda opravdu některých skvostných činžovních domů, které dotvářely to celé centrum města. Některé stavby jako ta kolonie v levo, to člověk oželí, ale některé ulice a činžovní domy tam měly stát i dnes. Je pravdou, že za poslední léta tam některé stavby přibyly a trochu to oživili, ale na druhé straně nemohu souhlasit, že ostravské centrum je malé. Ostravské centrum bych řekl, že patří mezi ty největší a stále se rozrůstá směrem k Přívozu, zas tam malé mi tedy nepřipadá, ale s touto části Slezské by tvořilo jeden kompaktní celek, rozdělený snad jen řekou.
21.10.2012 20:17thrpst :
Tak to je posek.
21.10.2012 20:57centos :
Smutná změna, ale líbí se mi rostoucí Ema na pozadí.
21.10.2012 23:56Tomas T. :
Tak dle meho slezska byla hodne vyznamna cast mesta, a ovlivnovala do znace miry kam se mesto bude ubirat. ale po te co ji takhle vymytili, tak ztratila vse , co si za dlouhou dobu vybudovala. Nebo vam snad prijde ze by na slezske bylo dneska nejak zivo? tim nemyslim ze je to vylidnene. ale normalni ruch na ulicich, kultura, trhy, namesti s obchody ci neco podobneho?
22.10.2012 08:40kyle :
Tomas T. : Takhle jsem to také myslel, je to škoda. Jen by mě zajímalo zda někdo ví, co bylo hlavním důvodem boření těch domů jestli opravdu ta 4-proudovka nebo poškození domů od poddolování?
22.10.2012 13:14via :
Největší škoda je těch vyšších domů uprostřed, kde dnes stojí domy „V parku“. Kolonie Na kamenci škoda není, ta musela být dosti otřesná.
22.10.2012 15:51