Proměny Ostravy #11

Dnes pro srovnání zaniklá část Slezské Ostravy.  Až na pár výjmek z  původní zástavby moc  nezbylo.

1945-1947

2011

zdroj: earchiv.ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. kyle :

    ;( Aneb jak zabít centrum města…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  2. acdlcia [msstavby.cz] :

    kyle: Nechápu jak to myslíte „zabít centrum města“. Doprava je nedílnou součástí dnešní doby a život bez ní si už lze jen těžko představit. Vlastnit auto ja znakem náležitosti do současné společnosti a dopravovat se kamkoli právě umožnuje život i v těchto částech města. Kdyby zde tyto dopravní tepny nebyly tak by zde nebyli ani lidé, odstěhovali by se někde jinde kde jim nebude upřeno právo svobodného pohybu a to by bylo teprve zabití centra města.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  3. johny :

    Řekl bych že most Pionýrů je trochu předimenzovanej i na dnešní úroveň dopravy, natož na dopravu 80. let, kdy ho stavěli. Škoda hlavně těch několik vícepodlažních budov, co byly v místech dnešních ramen křižovatky, ale ta kolonie vedle asi taky nebyla nic moc. Jinak lepší představa viz kontaminace.cenia.cz. Je tam vidět hlavně jak vedla stará silnice.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  4. kyle :

    acdlcia [msstavby.cz] : Ano ale vše má své meze a to co vzniklo na Slezské je prostě hranice, která podle mě brání rozvoji této části města a zůžila už tak malé centrum Ostravy a nesporně jej i okradla o krásu Zámostí.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. Pavel :

    Ad acdlcia: já myslím, že se zde nevyjadřovalo, že doprava patří k městu. Je ale otázka, zda to pojetí a forma provedená na Slezské Ostravě neomezila rozvoj centra města na druhý břeh řeky. Z Vašeho pohledu je tedy např. magistrála v Praze u Muzea „dopravní tepnou“, která zajišťuje, že jsou v Praze lidé a fajn se jim tam žije. Doprava je nutná, to jistě, i na Slezské Ostravě, ale každý úkol (i dopravní obslužnost) má vícero řešení a volba jednoho z několika s sebou nese i vedlejší projevy. Toto řešení odřízlo centrum a udělalo z Sl.O. jednu takovou maxikomunikaci.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Sanju :

    Pavel: Naprostý souhlas, Pavle!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. mm :

    Cesta jak cesta, škoda opravdu některých skvostných činžovních domů, které dotvářely to celé centrum města. Některé stavby jako ta kolonie v levo, to člověk oželí, ale některé ulice a činžovní domy tam měly stát i dnes. Je pravdou, že za poslední léta tam některé stavby přibyly a trochu to oživili, ale na druhé straně nemohu souhlasit, že ostravské centrum je malé. Ostravské centrum bych řekl, že patří mezi ty největší a stále se rozrůstá směrem k Přívozu, zas tam malé mi tedy nepřipadá, ale s touto části Slezské by tvořilo jeden kompaktní celek, rozdělený snad jen řekou.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. thrpst :

    Tak to je posek.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. centos :

    Smutná změna, ale líbí se mi rostoucí Ema na pozadí.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Tomas T. :

    Tak dle meho slezska byla hodne vyznamna cast mesta, a ovlivnovala do znace miry kam se mesto bude ubirat. ale po te co ji takhle vymytili, tak ztratila vse , co si za dlouhou dobu vybudovala. Nebo vam snad prijde ze by na slezske bylo dneska nejak zivo? tim nemyslim ze je to vylidnene. ale normalni ruch na ulicich, kultura, trhy, namesti s obchody ci neco podobneho?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. kyle :

    Tomas T. : Takhle jsem to také myslel, je to škoda. Jen by mě zajímalo zda někdo ví, co bylo hlavním důvodem boření těch domů jestli opravdu ta 4-proudovka nebo poškození domů od poddolování?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. via :

    Největší škoda je těch vyšších domů uprostřed, kde dnes stojí domy „V parku“. Kolonie Na kamenci škoda není, ta musela být dosti otřesná.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.