Prodejna Lidl, Ostrava-Dubina

Zastupitelstvo městského obvodu Ostrava-Jih se bude na svém zasedání dne 10.3. 2022 zabývat prodejem pozemku parc.č. 121/1 pro výstavbu atypické prodejny Lidl.

zdroj: ovajih.ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. balde :

    Tleskám za to že se myslí na chodce a vzniknou tam dva nové přechody, pro chodce, ne jak naproti u Penny, kde se musel stavět pomalu žiletkový plot, aby lidi nepřebíhali.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  2. aldik :

    Vážně Dubina potřebuje další supermarket? :-D A ještě k tomu Lídl. :D Prodejna pochopitelně otočená „zadkem“ k sídlišti, jen aby ta „hezčí“ část byla vidět z cesty. Dubina potřebuje parkovací místa, nejlépe formou parkovacích domů, ne obchod.

    Thumb up 21 Thumb down 16
  3. balde :

    aldik: Stačilo, kdyby obvod vyjednal, že parking bude volný pro noční parkování. Ale nečekám tak hluboké myšlenky od Radnice

    Thumb up 14 Thumb down 1
  4. aldik :

    balde: ale myslím, že se o tom dříve už jednalo na zasedání zastupitelstva, výsledek netuším

    Thumb up 2 Thumb down 0
  5. Martin :

    Zelená střecha, fotovoltaické panely nad parkovištěm a travní dlaždice budou v podmínkách obvodu pro prodej pozemku?? Odpověď asi známe všichni… :(

    Thumb up 18 Thumb down 1
  6. PetrP :

    Úplne by povinně na takovéto stavby stačila FVE… Tuším, že někde snad je návrh, že by to od nějakého roku mělo být povinností…

    Thumb up 5 Thumb down 1
  7. thvari :

    mohl tam stát několikapatrový komplex s byty a Lidl pak mohl sídlit dole. parkování někde v podzemí. tak jak to developeři všude chtějí, co nejvíc bytů v jedné kostce. sem by se to hodilo. všude nedostatek bydlení, ale my dál podporujeme jednu plechovou obchodní plochu za druhou.

    Thumb up 25 Thumb down 1
  8. Pavlína Polášková :

    Na zasedání zastupitelstva v březnu minulý rok se kritizovala vedle existence dalšího obchodu hlavně dopravní situace. Záměr prošel, prošel i přes město a od té doby se v zásadě stále řeší, jak tu dopravu zvládnout. Na zasedání v březnu 2021 slíbil starosta, že Lidl zpracuje dopravní studii, která dostupnost bude řešit. Bohužel tak, jak je materiál předkládán, není toto úplně dodrženo. Výkres, kde jsou vyznačeny přechody apod. není dopravní studie ale projekt stavby, nikoliv alespoň projekt full dopravního řešení v kontextu místa. Dopravní studie by to v tomto případě měla analýza území a dopravní vztahy – průjezdnost aut, pohyb pěší a cyklistů, řešení přecházení, zácpy při najíždění apod. Toto výkres neříká. Když budou lidé jezdit do Lidlu, tak se od Lidlu potáhne kolona, která bude brzdit ulici Horní. Stavba není přívětivá ani pro cyklisty a pro pěší, protože území najednou není tak dostupné.
    V důvodové zprávě se píše, že pro potřeby prodejny bude zřízeno nejméně 129 parkovacích míst (suterén + přízemí + venku) určených pro osobní vozidla. Dále se píše, že občané zde mohou parkovat v době, kdy nebude Lidl otevřený. Takže reálně zde budou moci lidé parkovat cca od 21:00 do 6:00 hod. protože Lidl je jinak otevřený. To nesedí snad žádné profesi. Směnám možná, ale jen těm vybraným, které mají v kolotoči (např. přijet po odpolední a pak jít hned na ranní, což ale by nemělo být pravidlo).
    A s tím přístupem do parkoviště – to taky není jasné. Dále se nikde neuvádí, zda už jednali s Ostravskými komunikacemi a.s. ohledně přemístění veřejného osvětlení, protože u rozšiřování vozovky nejspíš toto budou muset řešit. A zásobování taky s otazníkem.
    Údajně tam měl stát cca před 10 lety Albert a taky to padlo kvůli té složité dopravní situaci.
    Ještě se tam píše, v té důvodovce že aby chodci nevcházeli do vozovky, tak se tam vysadí keře. Takže u Penny plot a u Lidlu keře. Tak tu aspoň přechody.
    A urbanisticky to není taky žádné terno.
    Ale když už to chce radnice za každou cenu prodat, tak by bylo dobré dopředu fakt vědět, jestli to půjde postavit. To není nějaká jobovka, co vyleze až při vzniku kompletní projektovky, tohle se prostě ví, protože je to markantní.

    Thumb up 17 Thumb down 2
  9. Josef :

    Dopravně to tedy zvládnuté určitě není. Projíždím daným místem denně a už dnes je často ucpané a musím čekat i několik minut, než projedu. Chodci se novými přechody nevyřeší, naopak se mezi auty budou motat s ještě více brzdit provoz. Když tam bude obchod, tak to bude fakt konec. A proč Lidl, který je nahoře na Dubině a kousek níže? A navíc v okruhu pár stovek metrů je Albert, Penny, Billa. Nechápu… Leda by v tom bylo „něco jiného“ …

    Thumb up 11 Thumb down 4
  10. Michal :

    Na Dubině žiju celý život a místo toho aby se řešilo parkování,zvyseni bezpečnosti na ulici za pomocí kamer tak se na zase 5ti koruně postaví Lidl, který je o kousek výše.Nehlede na to že v okolí je Albert,Penny,Billa….tady to zase smrdí malou domů pro někoho z radnice…

    Thumb up 7 Thumb down 4
  11. Lucie :

    V části Jih UT nebydlím,ale je opravdu třeba další obchod?jeden Lidl je přece nahoře a druhý nedávno otevřený z bývalé budoucnosti.a vždyť je tam snad obchodu dost:Penny,Albert,Billa.to se jako zastaví všechny plochy samými obchody,sklady adt.a my budeme žít jen mezi betonovými krabicemi?🤔

    Thumb up 10 Thumb down 4
  12. Martin :

    Dobrý den všem.
    Ve smlouvě s Lídl je podmínka nočního parkování. K času je možno připočítat čas volného parkování pro návštěvníky. Zároveň i v parkovacím domě by se za místo platilo. Takže objekt splňuje obé.
    Nikdo nepřišel s jiným smysluplným návrhem, co by zde mohlo být a zároveň by to nezvýšilo dopravu. Výstavba nových bytů na Dubině? Dlouhodobě se zvažuje snížení počtu bytů v této lokalitě! Projekty domů jsou naplánovány v Hrabůvce a Zábřehu.
    Paní Polášková se výjimečně mýlí, neboť starosta dopravní studií nelíbil. Proč by ji měl dokládat právě starosta?
    Důležité je sdělit, že městu patří pouze 1/3 pozemku. Další větší část je soukromá.
    Poslední věc, líbí se vám současný stav. Ne.
    Proč neprojevil zájem někdo další, měl na to 30 let. Klidně to mohl dojednat kdokoliv z vás. Hezký den.

    Thumb up 14 Thumb down 13
  13. Pavlína Polášková :

    Nenapsala jsem, že studií má dělat starosta nebo ji má zadávat obvod. To je věc investora a ten danou věc nedodal. Obvod spíš má vyžadovat dopravní řešení předtím než se k takovému kroku rozhodne. Protože různých nesmyslných bugů daných nesprávným vyhodnocením situace a následných problémů je v čele Ostravě hodně.
    Ano, celý prostor nepatří městskému obvodu, nicméně bez nás Lidl prodejnu nepostaví.
    A argument, že jsme na to měli všichni 30 let? Současné vedení je zde 8 let a ani v rámci strategického plánu se nerealizovalo zmapování ploch, se kterými je třeba něco dělat a dle toho nastavit financování i komunikaci s MMO. Nebyla prověřena předem poptávka v této lokalitě. Na to parkování jsem sice zvědavá, ale stejně tak mě zajímá to dopravní napojení. To jsou opravdu bolesti měst. Ne rozporuji nutnost s danou lokalitou něco udělat, ale další obchod? Proč?

    Thumb up 18 Thumb down 2
  14. balde :

    Za mě by bylo lepší kdyby vjezd i výjezd byl přímo z ulice Horní, asi nejméně bolestivé řešení

    Thumb up 4 Thumb down 1
  15. Michal „Pirát“ Breškovec :

    Na J. Herolda, hned vedle tohoto pozemku, bydlím od roku 1985 a každý kdo žije v okolí dobře ví, jaká je tam dopravní situace, zvláště ve špičkách ráno a odpoledne je to nepřetržitý proud vozidel – pokud do toho ještě budou proudit chodci, tak tady hazardujeme nejen s dopravním kolapsem, ale také s lidskými životy. Také jako držitel řidičského oprávnění skupiny C upřímně lituji řidiče zásobovacích kamionů, kteří by do tohoto Lidlu museli zajíždět.

    Navíc, i když sám v Lidlu celkem rád nakupuji, skutečně si nemyslím, že v dané lokalitě potřebujeme další obchod, přes cestu je Penny, kousek vedle máme Hrušku a na druhé straně Billu. V relativně krátké vzdálenosti od tohoto místa máme další Lidl, několik Albertů, včetně Hypermarketu Albert na nedaleké konečné tramvaje a řadu večerek drobných podnikatelů (které bych podporoval daleko raději, než nějaký koncern) – takže ne, skutečně další obchod nepotřebujeme.

    Co potřebujeme je parkování, více zeleně, případně služby lidem! Ostatně, celkem nic radnici nebrání odkoupit vedlejší pozemek a něco z toho tam realizovat – jen chtít něco dělat a myslet na občany!

    Thumb up 17 Thumb down 2
  16. Petr Kopečný :

    Ta dopravní situace tam bude jedna velká katastrofa. Zásobování bude na silně zařízené cestě k mostu na Dubinu. A to nemluvím o tom kde bude vjezd do garáží Lidlu. To je přece šílené.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  17. Meechee :

    V této zemi nikdy nebude dost LIDLů …

    Thumb up 6 Thumb down 1
  18. MM :

    Neřeším teď stavbu jako takovou, ale nechápu ty ceny za parcely, které poslední dobou město prodává. Pokud chcete postavit dům, tak dnes je absolutně nereálné koupit parcelu pod 2 tisíce za m2. Stavební parcely, které jsou, napojeny na sítě, mají běžně ceny od 2,5 do 3,5 tisíce za m2. Bavíme se o parcelách pro rodinné domy pro normální občany!

    No a pak přijde nadnárodní firma a město jí prodá pozemek v centru obce, s příjezdem na komerční účely za 2,5 tisíce za m2 ??? Takže město získá od firmy s obratem přes 50 miliard na našem trhu 5 milionů korun. Je to nesmysl. Tady se nemá prodávat přece za nějaký posudek, ale tržně. Na takovém místě musí být cena minimálně 2x vyšší. Myslíte, že by se LIDL zbláznil? Opravdu ne a městu ty peníze pomohou. Ono moc jiných možností jak peníze získat nemá a tady leží na stříbrném podnose a neděje se nic. Šílenost. Stejný případ pozemky v Přívoze pro developera. Jako být to soukromé, jsou ceny 3x vyšší. Město nemá být v tomto případě dobrá duše, je to investice firmy, ta firma to chce, tak je potřeba prodat za vyšší cenu. Hotovo.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  19. davidb :

    Petr Kopečný: Michal „Pirát“ Breškovec:
    A kdo tam teď tu dopravní situaci dělá?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  20. Martin :

    Meechee:
    …v této zemi nikdy nebude dost automobilů
    … což může být i reakcí na Michal „Pirát“ Breškovec: a aldik: a balde:

    Thumb up 2 Thumb down 2
  21. Alois :

    Líbila by se mi zde výšková budova a ne další plechovka, no hrůza, Dubina na to jak obrovský význam a potenciál má, a ty prázdné plochy u hlavní silnice co zbyly, tak už nejsou, promarněná příležitost, škoda.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  22. Aleš Schestag :

    Lidl nikdy. Na co?

    Thumb up 1 Thumb down 13
  23. Hrdý Ostravák :

    Já bych na O-Jihu postavil ještě 50 Lidlů. Lidlů není nikdy dost.

    Thumb up 7 Thumb down 5
  24. FanatiXX :

    Jo dalsi obchodak to je presne to, co tady potrebujem. Hnus

    Thumb up 2 Thumb down 5

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.