Smutný příběh o tom, jak investor po 8 letech průtahů ztratí zájem vystavět blok bytových domů a tím přivést další obyvatele do centra Ostravy. Blok domů měl vyrůst na pozemku mezi ulicemi Poděbradova / Gorkého / Tolstého / Valchařská.
Ještě podivnější, než tento slet událostí je záměr vytvoření klidové zóny. Pozemek je obklopen ze všech stran silnicemi. Z jedná strany je průmyslová oblast s vozovnou MHD. Z jihovýchodní strany sice pozemek navazuje na bytovou zástavbu. Ale zahuštění je zde velmi nízké. Jedná se prakticky o dva nedocelené bloky, které mají vlastní klidovou část ve vnitroblocích. Dále je zde až blok panelových domů, který byl revitalizován a vzniklo v něm dětské hřiště a klidová oblast. O další blok dále, na ulici Nádražní, se nachází Bezručův sad. Park, který má být v souvislosti s rekonstrukcí bývalého hotelového domu Jindřich zvětšen.
Bylo by fajn, až utopické mít v každém bloku park, ale kdo pak ty parky bude využívat…? Z tohoto pohledu se zdá být investice jako zbytečně vyhozené peníze. Je až absurdní, že to musíme stále spát, ale centrum města tvoří kompaktní polyfunkční zástavba, kde má běžný obyvatel vše základní v docházkové vzdálenosti. Zeleň v centru je jasně definována a udržována v parcích. Těmito kroky Ostrava stále bude působit jako rozvolněná periférní kaše.
Zde například pohled na centrum Vídně. Město, které se pravidelně umisťuje na předních příčkách nejlepších měst pro život.
Úsměvné je, že se v dokumentech mluví o ponechání funkci pozemku, což je klidová oblast. Realita je krutější. Toto je tedy klidová oblast, vítejte v džungli. Neudržovaný pozemek s náletovými dřevinami bez jakékoliv úpravy.
zdroj: moap.cz / mapio.com
Baraba :
Důležitá věta: revitalizace a vybudování parkoviště =)
23.11.2015 15:09Martin [msstavby.cz] :
… a současně eliminovat možnosti zástavby pozemku komerčním objektem…
23.11.2015 15:14Nimrod :
Ať to nabídne Semerákovi rovnou…
23.11.2015 15:44samr :
Parky všude.
23.11.2015 16:45http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/misto-parkoviste-mozna-vznikne-rodinny-park-20151123.html
Adam :
Ano, chování MOaP je komické. Ale vaše představy taky. Ostrava vždycky bude řídká, a nezměnil by to ani nějaký blok bytů v místě, kde nikdo nechce bydlet. Vídeň není kvalitní místo pro život kvůli hustě zastavěnému centru. To je tak strašidelný non sequitur, že ani nevím, jak to popsat. Už prosím přestante s těmi nesmyslnými srovnáními. Rozumím, že si tím vytváříte skupinu tupě papouškujících radikálních přívrženců, ale nemá to žádný dopad na skutečný stav. Pokud chcete být bráni vážně, musíte vaše urbanistické principy konfrontovat s realitou, ne s nějakou dětskou utopií o dokonalé blokové zástavbě v centru města.
Martin [msstavby.cz] :
Adam: Ano, chování MOaP je komické, ale tvoje je úplně mimo realitu. Vytváření konspiračních teorií, že si vytváříme radikální přívržence či co se zde opravdu nehodí. Dětská utopie zdá se pracuje u někoho jiného.
Právě že zahuštěná zástavba přispívá ke kladným preferencím. Ono to je o myšlení. Ostrava sice není Vídeň, ale může se snažit ji přiblížit. Tak tvrzení, že Ostrava bude vždy řídká. Nemusí to tak být.
23.11.2015 19:20Adam :
martin [msstavby.cz]: To není konspirační teorie. Je to zjevný fakt. Máte tady možná deset aktivně diskutujících lidí kteří vám sežerou cokoliv co z vás vypadne, a kdo ví kolik mlčících. V článcích tohoto seríálu zcela záměrně používáte kontroverzní a názorově radikalizující rétoriku. Jestli je to účelově kvůli honění vašich ovcí nevím, ale jelikož nejste hloupí, víte že to má i tento efekt. A rozumím tomu, že z toho máte dobrý pocit, když vám to někdo takhle žere.
„Právě že zahuštěná zástavba přispívá ke kladným preferencím.“ je prostě blábol. Proč by Ostrava nemohla být řídká? Proč by se měla v čemkoliv přibližovat Vídni (kde mimochodem za kvalitu života může především zodpovědná administrativa, ekonomická úroven země, spořádanost obyvatel a historické důvody, na husté blokové zástavbě v centru absolutně nezáleží)? Jediný důvod, proč ji chcete vy zahuštovat, je vaše urbanistické dogma. Nemáte to čím podložit, jak už jsem kritizoval mnohokrát. Prostě se smiřte s realitou, že existují různě strukturovaná města, a poučky urbanismu na to nestačí.
23.11.2015 19:54jrov :
samr: tak zrovna tohle místo je odporné, o 20m vedle je vjezd do podzemního parkingu. Když chce někdo dojet až do centra města autem – tak ať si zaplatí i to celodenní stání…
23.11.2015 19:58koudy :
Adam: Jsme zase u toho. „Proč by nemělo řidké město fungovat?“ Protože proboha nefunguje nikde. Proč by mělo husté město fungovat? Proože funguje všude. Jeden jediný případ řidkého města, které se rozhodlo s tím nic nedělat a pokračovat v tom, má alespoň 200 000 obyvatel a roste. Jedno takové město mi řekni a už neceknu.
Martin [msstavby.cz] :
Adam: Ráno, když jsem vstal, ani by mne nenapadlo, že někdo bude tvrdit, že si naháním ovečky. Tohle se mi ke studentským slevám ISIC apod vážně hodí :)
Články jsou stavěny tak, aby lidé ovcemi už nebyli.
10 aktivních diskutujících… A co řekneš teprve na těch 65tis návštěv za měsíc? ( přes 400tis pageviews ) Slušné stádečko ne….?
Podlož mi racionálně výhody rozvolněné zástavby.Díky.
23.11.2015 21:21kdojekdo :
…… a také mnoho lidí tyto stránky může raději ignorovat, protože zde chybí stále častěji objektivnost …….. mladým a politicky nezkušeným zakladatelům webu patrně narůstají virtuální svaly….
24.11.2015 00:18Adam :
koudy: martin [msstavby.cz]: Proč já bych měl něco podkládat? Vy pokládáte tvrzení o tom, co má jaké výhody. Vy tvrdíte, že hustota zástavby má vliv na funkčnost města a kvalitu života v něm. Vy chcete Ostravu přestavět na něco jiného. Důkazní břemeno je zcela zjevně na vaší straně. Naučte se diskutovat.
Tomas T. :
koudy: rekl bych ze to bude Dubaj …. je to velkomesto, a hustota zastavby je tam velice nizka.
24.11.2015 08:44Tomas T. :
martin [msstavby.cz]: No vicemene s vami souhlasim, ale tady v tomto prispevku ne. Ten zatravneny placek tam je dulezity, a kdyby ho meli zastavet, tak bych se podepsal pod petici aby to zarazili. At radeji zastavi brownfield, nez nicit zelen ve meste, ktere ji tak moc potrebuje.
Napadla me takova jedna myslenka…. co takhle na vsech prolukach a mistech kde nic neni vysazet stromy? Stejne se ty proluky dalsich 30 let nezastavit, tak by to mohlo byt aspon pekne. Tou vysadbou nemyslim at to dela mesto, ale normalne jako guerilla gardening…
S200 :
Tomas T.: Jenže když se tam objeví stromky, obvod se toho chytí a už nikdy nepovolí zástavbu žádné proluky, protože tam je přece park. :-)
24.11.2015 09:00koudy :
Tomas T.:Dubaj není rozhodně příkladem rozvolněné zástavby. Šlo by diskutovat o to že to není bloková zástavba ale to se taky týká jen minimálního procenta. Proluky si tam rozhodně nezanechávají.
24.11.2015 11:12Adam: Mojim důkazem je, že neexistuje město, kde to takto funguje.
Lip :
Cca před třemi týdny jsem byl ve Vídni na nádraží Westbahnhof a bohužel musím konstatovat, že po výstupu z nádraží má Ostrava s Vídní společné jen skupinky přívozkých arabů potulující se kolem náměstí Svatopluka Čecha. U Vídně tím myslím rádoby uprchlíky a prodavače všude přítomných kebabů.
Já osobně jsem pro zastavení proluk kvalitní architekturou v rámci možností = musí být regulovaná kvalitními stavebními předpisy a vedena hlavně kvalitním městským architektem a osobami na radnici (s nějakou vizí).
Už jen příklad opravy Nádražní ulice, kdy je použita tuctová betonová dlažba a mobiliář. Nemusíme jezdit do bohaté Vídně, ale stačí se podívat do Brna kde opravili před cca 4 lety ulici Husovou. Tato ulice vede také centrem (tramvaj a automobilová doprava). Je zhotovená z kvalitní žulových kostek a z těchto kostek je dokonce utvořen jednoduchý ornament. Bohužel i to Brno se Ostravě dosti vzdaluje.
Pokud však upřednostňujeme plochy s městskou zelení, mělo by opět osazenstvo radnice předložit kvalitní koncepci podloženou kvalitními zahradními a městskými architekty jak tyto proluky a zanedbané kouty zkrášlit. Plus dodat nějaký kvalitní městský mobiliář, sochy a vodní prvky. Prostě to udělat pro lidi!
aggu :
Lip: Není zeleň jako zeleň. Ostravští politici chápou městskou zeleň jako to, co je dostatečně zelené při pohledu z radniční věže. Bližší pohled jim netřeba, Ostrava je zelená a basta. Slovo park mají spojené s parkováním auta. Slovo park spojené s kvalitním návrhem zahradního architekta a usilovnou prací neznají. A pokud se už k něčemu rozhoupou, dá veřejnosti obrovskou práci, aby jim to „úsilí“ znemožnila (alej v Komeňáku).
24.11.2015 14:02Co s takovým materiálem…
Sanju :
Lip: Jsou ta „žertovná“ označení pro různé menšiny opravdu nutná? Dává to vašemu jinak zasvěcenému příspěvku zbytečně rasistický nádech.
24.11.2015 16:11Hynek [msstavby.cz] :
kdojekdo: objektivnost jedeme v informovanosti o stavbach. serie „ovastory“ je subjektivni kritika ruznych zalezitosti a vzdy pujde o pohled autora. cimz nerikam, ze jde o nepodlozene veci (rozumejte vycucane z prstu – tim byl jen uvodni clanek o zatepleni radnice..), ALE pokud nejsou prilozeny podklady primo, pak muze klidne jit o clanek, ktery ma ciste vyvolat nejakou diskuzi. proc ne.
tzn poprosim o povsimnuti si tohoto „rozdeleni“ clanku. jinde se k vecem vyjadrujem subjektivne v zasade v komentarich, ne v clanku.
kolik a jakych lidi nam sem chodi a cte, si opravdu nevybirame, stejne tak kolik z nich mlci. kolik jich je, se muzou prihlaseni ctenari koukat na strance „o nas“ dole.
(a jinak teda i kdyz nekdo treba prezentuje svuj subjektivni pohled/nazor, tak ze by melo byt „resenim“ ho ignorovat, je trosku zvlastni smysleni..)
24.11.2015 16:16Lip :
Sanju: Pokud jsem se vás nějak dotkl tak se omlouvám. Jako rodilý přívozák, který tam cca 25 let žil (a min. 6 okraden menšinou) mám trochu jiný pohled na věc, ale rasista určitě nejsem. Už z důvodu toho, že mám v kanceláři kolegy a zároveň skvělé lidi z Barmy, Malajsie, Filipín, Rakouska, Indie, Singapuru, Indonésie, UK, Číny atd.. Příště se však zdržím ,,žertovných“ označení :-)
24.11.2015 16:25Lip :
aggu: Při vzpomínce na Komenského sady se mi vybavil vyplavený chodník podél koryta řeky, který byl zhotoven v rámci jejich revitalizace. Taky pěkný příklad nefunkčnosti, kdy nikomu z přítomných včetně projektantovi nedošlo, že tahle skladba komunikace řekne nábřeží Ostravice vale hned při prvním jarním tání. Je to škoda, Komeňák by si zasloužil lepší stavené počin!
24.11.2015 16:41Pavel :
Na Ostravsku, jsem nějakou chvíli bydlel, v Ostravě pracoval, dodnes tam jezdím pracovně 2x do měsíce. Kvalita života na Ostravsku příliš dobrá není, byť ekonomicky je na tom region dobře. Ostrava není funkční město, její kouzlo spočívá v tom, že je hnusná.
Ostrava není město, ale je to shluk měst propojených dálnicemi. Silniční doprava OK. Hromadná doprava, tak jak dnes existuje a jak je plánována do budoucna je pro tento typ měst nefunkční. Pro pěšího jsou mezi městskými čtvrtěmi obrovské vzdálenosti nebo obtížně překonatelné bariéry. Cyklodoprava je rovněž opomenuta. Hlavní městská centra jsou většinou odpudivá a nefungující. Problémem Ostravska (Ostravy) je rovněž suburbání struktura, která zde začala vyrůstat už za hlubokého socialismu.
Park je fajn, ale musí být využívaný, jinak je to v podstatě les nebo náletová zeleň. Jenže kolik lidí se chce procházet po parku, populárnější bude ulice s alejí.
ohledně řídnutí města bych se inspiroval v bývalém NDR. Ostrava má výhodu velkých vlastníků bytového fondu – města, družstva, ex RPG. Mnohde by to vůbec nešlo z hlediska vlastnické struktury.
http://www.sfa.de/stadtumbau-ost-projekte
A dělat ulice příjemnějšími. 28.října bych od domu Energetiky po Sokola Tůmy bez aut pouze tram nebo auta jednosměrně + podélné parkování pod alejí stromů. Vedlejší ulice odslepit (v celé Ostravě) a samozřejmě v jedné úrovni chodník + vozovka. Objet to není problém.
24.11.2015 18:47aggu :
Pavel: Máš tam jenom 11 nesmyslů nebo klišé. Příště se polepši, ať ten hejt stojí za to.
24.11.2015 19:15miroslav svozil :
přátelé,
chci alespoň touto cestou vyjádřit absolutní obdiv autorům webu – činí neskutečně dobrou práci pro Ostravu.
celou kariéru bojuji za kvalitní dostavbu centra města – jen to je skutečná cesta k jeho oživení. zmařené projekty mne ničí nejenom kvůli krásným stavbám, ale tyto projekty přinášejí rovněž do Ostravy peníze a nová pracovní místa.
za sebe mohu slíbit, pokud budu ještě někdy kandidovat, dojde v této záležitosti k totálnímu obratu
m.svozil
24.11.2015 20:18Crazym :
miroslav svozil: I když totální obrat by se hodil, tak pane Svozil, prosím Vás už radši ne :-)
24.11.2015 20:44koudy :
Pavel: Souhlasím. A podporuju. Do městského centra spíš než zelená proluka patří alej. Tvé povídání bych ještě doplnil o lavičky. Lidi opravdu potřebují místo kam si sednout aby se jim ulice líbila. A tu nepropojenost Ostravy… To nás děsí oba stejně. Přitom to rozhodně není neřešitelný problém! Navíc se dá řešit fakt jednoduše.
24.11.2015 20:58balde :
koudy: Koudy tak povídej jak by jsi to zlepšil?
24.11.2015 21:05skelet :
taky by mě zajímalo jak se dá západní čtyřka lehce propojit s Ostravou
24.11.2015 21:25koudy :
balde: Fajn. Je jasné že fyzicky vzádlenost nezkrátíme. Alespoň ne zatím. Důležitý je tedy čas.
MHD:
-Narovnat linky autobusů.
-Vytvořit rychlé spoje, které budou vynechávat zastávky.
-Zkrátit intervaly mezi linkami.
-Vytvořit algoritmy upřednostňující MHD tak, že na semaforech ani nemusí brzdit.
-Tvorba pruhů pro BUS.
-Dovolit přístup MHD do míst kam auta nesmí. (autobus by na masarykáč klidně jezdit mohl a dvě cedule drahé nejsou)
-Zrušení mnoha nesmyslných zábradlí.
-(Kampaň na podporu image MHD – taky nemusí nutně stát desítky miliónů)
Pěší:
Tady je to trošku složitější. Ale taky se dá. Jde hlavně o to, aby se chodcům nekladli do cesty překážky.
-Snížit max. rychlost na všech komunikacích v Ostravě na 50 km/h (včetně rudné etc.)
-Zúžit pruhy pro auta.
-Vytvořit funkční a od cesty fyzicky oddělené chodníky na mostech (svinov, nám. republiky, českobratrská)
-Zrušení mnoha nesmyslných zábradlí.
-Tvorba nových chodníků v místech, kde jsou vyšlapané stezky.
Cyklo:
24.11.2015 23:08-Vytvoření cyklopruhu přes mosty pomocí barvy a sloupků.
-Cyklostezka po CELË délce 28. řijna pomocí barvy a sloupků.
-Tvorba ucelené sítě cyklostezek pouze pomocí barvy.
-Zavedení hlídaného cykloparkoviště v centru.
-Zvýšit počet cyklostojanů.
Hynek [msstavby.cz] :
koudy: mi prijde MHD rychlostne v poradku.
z centra do poruby cca 30 minut, autem ty same body za 20, ve spicku a pripocteni hledani parkovani se ten pomer vyrovna, mozna i obrati..
pruhy pro bus maji smysl nekde, kde je mesto neustale ucpane kolonama, coz s dovolenim u nas nevidim, mozna jen nekde, kde je opravdu husto – a to takhle z voleje me napada akorat kousek marianskohorske..
predposledni dva body – muze byt
nevim o tom, ze by MHD mela nejak blbou image, kterou je treba marketovat kampani.. to uz at radsi za ty prachy udelaji mhd zdarma
pesi:
souvislost mezi tim, ze auta jezdi po rudne vic nez 50 a pesimi – nechapu
zuzit pruhy pro auta – nechapu
chodniky krom svinovskych mostu jsou
zabradli asi zalezi jak kde
vyslapane stezky jsou ostuda, ale obavam se, ze to mnohdy vazne na pozemcich.. jinak samozrejme
cyklo
k tomu asi nic. mozna bych zacal odspodu, cyklista si cestu vzdycky najde (kdo nechce, tak nechce, chapu)
s tema pesima slo by to pls nejak dovysvetlit? (jinak tohle je muj nahled a radsi predem upozornuju, ze si jsem vedom toho, ze nemam patent na rozum)
24.11.2015 23:33Martin [msstavby.cz] :
Adam: Pokud něco tvrdíš, tedy, že je výhodnější mít rozvolněnou zástavbu, tak to něčím dolož, ne? Když ty po mne chceš podložení ke kompaktní zástavbě. Zatím to jsou jen tvé názory. A jak jsem měl tu čest si něco tvého přečíst,tak pochybuji o věrohodnosti.
Tedy za mne http://www.streetfilms.org/its-smart-to-be-dense/ . Velmi to 4minutové video doporučuji. A neměj strach, je to animované, to zvládneš :)
25.11.2015 00:04balde :
mhd je docela v pohodě, ale město by mělo začít vytlačovat auta z centra a začít zvýhodňovat právě tu MHD, pěší a cyklisty oproti autům. Sám jezdím do centra autem protože to je rychlejší, mám kde zaparkovat, jednou za čas dostanu pokutu, ale když to za rok sečtu, tak mě to výjde levněji než ta jejich oranžová kartička. Takže pokud to pro mě bude pohodlnější, rychlejší a levnější nemám důvod jet MHD, proto:
1. postavit P+R pakoviště + lístek do MHD
2. v centru udělat zony jen pro residenty
3. zapojit pořádně městskou policii a aut odtahovat
4. průjezdnost HMD na křižovatkách tak aby nemuseli vůbec čekat
5. cyklo pruhy
6. pokud stavět parking pod náměstí nebo parkovací domy v prolukách, tak nastavit ceny tak, aby ráno do práce to bylo hodně drahé, pokud chci jet ráno až do centra musím čekat vysokou cenu abych měl výhodnější auto nechat někde na tom P+R, naopak odpoledne a o víkendech velmi levné až zadarmo, aby lidi mohli přijet nakupovat popřípadě posedět restauraci či kavárně a mohli využívat služeb v centru.
To je můj pohled, čeká nenávistné komentáře :D
25.11.2015 00:07Adam :
martin [msstavby.cz]: Nechápete. Já tvrdím, že vy jste neprokázali souvislost mezí efektivitou města a hustotou zástavby. Nikde jsem netvrdil, že řídšíé je lepší. Moje tvrzení je, že na hustotě zástavby nezáleží, a to je základní postoj který musí každý skeptik zaujmout předtím, než jsou dostupné důkazy pro opak. Na mojí pozici proto není co prokazovat. Opravdu se naučte diskutovat, s neustálými logickými bludy na vaší straně to nejde.
Video zřejmě vyžaduje Flash, takže si ho strčte za klobouk. Ale podle diskuze pod ním bych to hádal na 4 minuty urbanistických blábolů, stejně jak to děláte vy. Navíc se hádám týká měst s ortogonální sítí ulic, pak to ovšem to s Ostravou, opět, nemá společného zhola nic.
Mrzí mě, že urbanismus by mohla být věda, a tím by mohl skutečně přispívat. Ale ve vašem (a každém jíném které jsem kdy viděl) podání to věda není, je to móda.
25.11.2015 00:25Martin [msstavby.cz] :
Adam: V tom bude asi problém. Ve videu je souvislost patrná. Ale když není flash… v dnešní době… tak si strčit za klobouk. A to je diskuze?
Trapik trošku ne. Ale chápu, že když si někdo zatvrzelý, značně zapšklý jede svou, tak s nim nehne nic :))
25.11.2015 00:30Adam :
martin [msstavby.cz]: V dnešní době? V dnešní době je Flash hrozivě zastaralý, neoptimalizovaný, proprietární hnus s hromadou bezpečnostních rizik. S radostí jsem ho z počítače vykopal jakmile to šlo. Vaše video je poprvé za mnoho měsíců, kdy jsem narazil na internetu na Flash. Všechny velké a všechny rozumné servery od něho už daly ruce pryč. takže kde je tady trapas?
25.11.2015 02:03Martin [msstavby.cz] :
Adam: Video není mé. Jen jsem dal na něj odkaz. Tak třeba YT, je tam toho plno. Ale to je jak házet hrách na zeď. :)
25.11.2015 10:23Pavel :
Co trochu přemýšlet globálně, ne jen v intencích Ostravy.
Nevím, jak vy, ale já cítím přestupní vazba vlak-MHD není dobrá.
Svinov-Svinovské mosty je daleko. Není to moc příjemný přestupní uzel. Časová ztráta je na tak malé město docela velká. Vlak by měl být přímo pod mosty, dalo by se realizovat v souvislosti s rekonstrukcí na VRT.
Hlavní nádraží je dobře napojené, ale je umístěno excentricky.
Ostrava-střed, Ostrava – Stodolní. K čemu? Proč ne zastávka přímo pod mosty na nám. Republiky a třeba Českobratrská?
Ostrava-Vítkovice – bídné napojení. Proč ne zastávky přímo pod/nad mosty – Výškovická, Plzeňská, Závodní, Místeckáv křížení tramvají?
Ostrava-Kunčice? mizivé dopravní napojení. Přitom v blízkosti je odpovídající množství linek, které by se mohly navázat. Teoreticky možná je i tramvaj pro napojení směr východní sektor.
Co Ostravě bohužel chybí na rychlé vnitroměstské spojení je S-bahn. Vzhledem k tomu, kde se nacházejí největší koncentrace obyvatel a kde tratě, tak je jasné, že se bude bez tento systém se pro vnitroměstkou dopravu nebude dát ve větším použít.
Příště přidám zase něco k vnitroměstké dopravě, silniční, pěší, cyklo…
25.11.2015 10:49koudy :
Adam: Jaký by ovšem pro vás byl dostatečný důvod že nahuštěná zástavba funguje když data posbírané z měst s takovou zástavbou jsou „jen náhoda“ a na Ostravu se nikdy nebudou dát implementovat? To pravdilo je ale stejně jednoduché… nahuštěná zástavba snižuje nutnou dobu strávenou cestováním – zvyšuje komfort. A jestli mi řeknete že pro vás kratší cesta neznamená větší komfort protože cyklistiku milujete tak vám rovnou odpovídám že prodloužit si ji můžete vždycky).
25.11.2015 19:38Hynek [msstavby.cz] :
Adam: https://vimeo.com/132336125
26.11.2015 01:31koudy :
Hynek [msstavby.cz]: Jo pěší ti vysvětlím. Všechno je to o psychologii. Pokud vedle chodce jezdí auta 90. Má strach – nepůjde tam a radši sedne do auta. Navíc v 50 se kužel sledovaného okolí zvětšuje 4x! Užší pruhy taky působí na řidiče – nemá v nic pocit že je pánem a poctivěji dodržuje rychlost. Navíc je obezřetnější. U cyklopruhů jde opět o větší pocitovou bezpečnost cyklistů. Pokud ví že mu náhle do cesty nevejde auto tak pojede na kole daleko raději – méně lidí kteří že strachu jednou do auta. Jinak MHD má být právě rychlejší než auto aby člověk oželel trochu snížený komfort. S tou Image… Dneska když kravaťák vyleze z tramvaje tak není eko ale socka… To by se podle mě dalo docela pevně… Udělat z MHD eko lifestylovku… Slovany a jiné nátěry tramvají. Na tohle mám celkem vypracování myšlenku.
26.11.2015 10:52skelet :
„Pokud vedle chodce jezdí auta 90. Má strach – nepůjde tam a radši sedne do auta. “
26.11.2015 11:011) kde v Ostravě je taková komunikace?
2) kde v Ostravě je taková komunikace bez chodníku?
Hynek [msstavby.cz] :
koudy: tim asi netrpim. prakticky me napada treba chodnik kolem mistecke – tam je 80, jezdi se tam 100+, ale ze bych z toho mel nejaky divny pocit, to nemuzu rict.
ostatne minuly vikend jsem tam ve 2 rano videl typka, ktery sel smer vitkovice suverene v levem pruhu v protismeru.. dali tam pletivovy plot, aby lidi neprelezali silnici, tak nejspis se vydal hledat, kde to konci, nebyla s nim rec.
26.11.2015 15:05koudy :
skelet: Tak třeba o Mistecké zrovna mluvím. Opravdu to tak funguje. Tvoří to prostě nepřekonatelnou čáru která naše město rozpůlí. Prostě dejme tomu člověk který bydlí někde u Dona Bosca pojede do centra raději tramvají nebo autem než aby tam došel pěšky. Přitom vzdálenostně je to úplně pohodička.
26.11.2015 15:14skelet :
tak problém Místecké je v neexistenci nadchodů, respektive zaslepení nadchodu Karolínou. Ten chodník okolo Místecké je pokud vím ještě oddělen od vozovky ještě širokým zeleným pásem?
26.11.2015 17:07Rudná a Mariánskohorská/Opavská je to samé. Tam kde je zvýšený pohyb chodců, respektive jsou v okolí domy, tak tam padesátka je.
acdlcia [msstavby.cz] :
koudy: I kdyby tam Místecká nebyla stále tam budou koleje. Proto je dobře že je Místecká právě tam a ne jinde kde by tvořila další bariéru. Nejlepší je z obou stran kolejí udělat pořádnou cestu a svézt tam co nejvíce dopravy která pak nebude váznout v centru.
26.11.2015 18:47