Záběry z dronu na výstavbu severního obchvatu Opavy – západní části za měsíc duben.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
jiřík :
Super a cesta do Jeseníků z Ostravy bude zase o něco rychlejší :)
17.05.2023 10:03Jakub :
Naprosto nevyhovující vnější okruh města, nikoliv obchvat. Množství špatně řešených okružních křižovatek, nevyhovujcí vzdálenost od zástaby blokující další rozvoj města, zrušené polní cesty dříve umožňující pohyb pěších a cyklistů. Jediné místo s mimoúrovňovou křižovatkou postrádá napojení na městskou silniční síť. Tak mizerný obchvat nemá žádné jiné město. Podívejte se na obchvat F-M, Nysy (PL), Znojma, Maissau (AT), Zwettl (AT), Chrudimi, Kolína… to vše jsou města, která jsou měnší a kde to šlo lépe.
17.05.2023 11:06Pavel :
Doufejme, že zprovoznění obchvatu bude spojeno se zákazem tranzitu nákladních aut přes město. Málokteré město má tak zničené vozovky v ulicích jako právě Opava. Nejhorší byly každodenní desítky a desítky kamionů převážející kalamitní dřevo z Jeseníků a dodnes si to tyhle kamiony přes město zkracují, i když jich je už naštěstí míň. Jenže při pohledu na směrové tabule na příjezdových silnicích od Bruntálu a od Krnova člověk zjistí, že není vůbec vyznačen směr na Nový Jičín (I/57), takže se obávám, že velká většina zvolí ze zvyku trasu přes centrum (která je zároveň pro ně o dost kratší). V opačném směru na příjezdu od Nového Jičína je doporučená trasa na Bruntál a Krnov přímo vyznačena přes centrum, ne na obchvat.
17.05.2023 18:47Pavel :
Jakub: Po dokončení obchvatu Komárova ubude na opavském obchvatu průjezd rondelem u Globusu. Pro tranzit dobrá zpráva, pro místní nepříjemná komplikace. Cesta z Ostravy do Krnova tak nakonec bude procházet jen 2 rondely, z Ostravy do Bruntálu třemi, není to ideál, ale dá se s tím žít. Největší zádrhel očekávám na okraji Komárova, kde se silnice I/11 zúží ze 4 na 2 pruhy a zároveň tam na ni bude najíždět většina aut z jižního obchvatu a od Těšínské ulice/Globusu.
17.05.2023 18:58Tomáš :
Také doufám že bude omezen provoz kamionů přes město po dokončení obchvatu. Nebo aspoň až bude hotová i jižní část obchvatu dub. Bohužel doprava v Opavě a okolí je velmi složitá . Opava je staré město a většina cest se proplétá mezi výstavbou takže není možné rozšíření hlavních tahů na 4 pruhy. Navíc tu je husté zalidnění v okolí Opavy a v době špičky se do města sjíždí lidé z okolních obcí a koncentrují se na kruhových křižovatkách při příjezdu do města což v podstatě ucpe tyto trasy jak do tak z města. To snad vyřeší tento obchvat a rozmělní množství aut do vícero míst pro vjezd do města.
17.05.2023 20:47Kecal :
@Jakub
Myslíš ten obchvat FM co neumožňuje jízdu z Ostravy na Nový Jičín? Tedy všechny kamiony z průmyslové zóny Hrabová a z Kunčic včetně Liberty jezdí nadále přes město a původní kruhový objezd?
To bych jako příklad nedával.
24.05.2023 10:15davidb :
Auta z Liberty jedoucí D56-D48 směr NJ jedou kde? Nenašel jsem místo, které by po D48 bylo bližší než jinou trasou.
24.05.2023 23:24Jiří :
Tak jaký obchvat bude ve městě, no rozhoduje Ostrava, kde sídlí krajský úřad a také ostravské ŘSD, které plánuje, co jak bude vypadat, Opava je bohužel z jejich pohledu rovná Bruntálu Krnova apod, oběd s rozšířenou působnosti, tečka. Proto úzké silnice žádné na sjezdy a jiné atributy. Jihlava je menší město s menším provozem a má ve městě vybudován silniční tunel, nadjezdy snad všude, a jen proto, že spadá do kategorie krajských měst s jinými kritérii. Opava taky v tom osudovým roce měla být krajským městem a kdyby to neporazila místní ODS tak by ji také byla a ty obchvaty a celková řešení by byla zcela jiná viz plán tunel pod křižovatkou u východního nádraží.. ( směr Praskova-nadraží) s podchody pod křižovatkou., estakaáda u Ostroje až k k mostu u Moravice atd.
02.06.2023 13:11