Omezení dopravy po dobu rekonstrukce Svinovských mostů

V Deníku vyšel rozhovor s náměstkem primátora pro dopravu Alešem Boháčem na téma rekonstrukce Svinovských mostů a stavby nového terminálu. Při této příležitosti si shrňme, co nás čeká v období od ledna 2012 až do dubna 2013.

Stavba se skládá ze dvou částí – z investice města a z investice kraje.
Stavba města zahrnuje:

  • opravu tramvajových mostů
  • výstavbu přestupního terminálu včetně informačního systému pro cestující a odstavné plochy pro autobusy
  • výstavbu nové komunikace vedené z ul.Peterkovy podél železniční stanice pod Svinovskými mosty s napojením na ul. Bíloveckou
  • přestavbu komunikací pro pěší
  • přeložky inženýrských sítí
  • další stavební úpravy, jejichž účelem je estetizace celé lokality

Část, jejíž investorem je kraj, předpokládá:

  • rekonstrukci a úpravu silničních mostních objektů na silnici II/479 ul. Opavská
  • rekonstrukci silnice III/4785 ul. Bílovecká v úseku mezi rampami pod ul. Opavskou
  • výstavbu dvou okružních křižovatek Peterkova a Hornbach
  • odvodnění silnice

V době rekonstrukce jižního silničního Svinovského mostu (leden-duben 2012) bude upraven provoz na mostě severním – vedle dvou zachovaných jízdních pruhů ve směru na Opavu bude vytvořen nový jízdní pruh ve směru do centra města a to pouze pro vozidla veřejné hromadné dopravy, vozidla stavby a vozidla sanitní, hasičská a policejní. Přes severní most ve směru do centra nebude povolen provoz individuální dopravy.

Ve druhé polovině roku 2012 pak bude zahájena oprava mostů severních, opravené jižní mosty již budou v provozu.

Níže uvedené informace platí pro stav do 5. srpna 2012, kdy se směr uzavírky obrací. K následovnému stavu najdete informace v článku „Výměna směru uzavírky svinovských mostů„.

Vizualizace a další informace najdete v souvisejících článcích níže.

Schéma prováděných prací na terminálu svinov:

Schéma úpravy provozu MHD v období opravy jižních mostů:

Schéma městem doporučených objízdných tras (v plném rozlišení):

zmiňovaný rozhovor s náměstkem primátora pro dopravu: denik.cz

zdroje: ostrava.cz, dpo.cz

Související články


Komentáře

  1. MM :

    Bude to peklo :-( Bohužel je to nutné, jezdím tudy denně a celé mosty jsou v příšerném stavu, o zastávkách ani nemluvě. Mě na tom spíš vadí, že se o tomto úzkém hrdle ví několik desítek let a nic se s tím nedělá. Chápu, že priorita byla dálnice, ale měli to řešit rychleji. Poruba nemá jiný spoj než Opavskou což je velmi málo. Doufám, že začnou na Severním spoji a prodloužené Rudné pracovat co nejrychleji.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Hynek [msstavby.cz] :

    nejlepsi je ta okruzni jizda „po cervene“. v kombinaci s sedesatkou na „dalnici“ velky zazitek.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Miv :

    Snad se ta uzavírka projeví i v posílené hromadné dopravě.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. MM :

    Miv: Která bude kolabovat, protože tramvaje pojedou po jedné koleji…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. marian :

    no, zajedu se přes svátky naposled podívat do poruby, pak až po rekonstrukci. porubákům přeju bicykl a běžky pod stromečkem.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Tomas T. :

    Bohužel…. nyní se s tím nic už dělat nedá. Radnice na první pohled méně důležité stavby jako severní napojení oddaluje, takže nyní je problém na světě. Je to jen na tom koho si poruba zvolila do zastupitelstva a jaké věci se ti daní lide snaží prosazovat dále.
    S posílením MHD bych nepočítal. Spíš bych počítal s omezením počtu linek, protože prostě kapacita jednokolejky se podstatně sníží. Vemte si nyní jaký je provoz tramvají, a jak často projede nějaká teamvaj oběma směry. Posílení autobusů může pomoct, protože pro cestu do centra bude pouze jeden pruh a to pouze pro MHD. Ostatne to je psáno i výše. Velké zdržení ale opět nastane v bodech , kde budou lidé přesedat z busu na tram a opačně.
    A slova do poruby se zajedu podívat naposled ….. z toho cítím jistý výsměch porubě, a jejím problémům s dopravou. Jenže si je třeba uvědomit že když celá poruba pojede přes rudnou místo přes mosty, tak zkolabude i doprava na jihu. A nejen tam. Stačí se podívat kde vede objízdná trasa, a že tam tudy se zvýši provoz několikánásobně.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Hynek [msstavby.cz] :

    posilene spoje tezko rict, udelali jen jednu extra linku, ktera pendluje po porube a vysype lidi prave na svinove (a to dole). ale podle me nikdo neumi poradne namodelovat, co bude, a bude se to upravovat za pochodu.. zajimave, ze je nenapadlo(?) to jeste zasadne propojit s vlakem, preci jen kdyz me bus vysype na nadru ve svinove, tak by se nabizelo prejet „jednoduse“ na hlavni nadrazi..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Tomas T. :

    Hynek [msstavby.cz]: …. proc jen na hlavak…. muzu jet dale na stodolni a stred. Zajimava myslenka……

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. X236K :

    Budme radi, ze se neco deje! To omezeni bude otravne, ale vysledek bude stat za to.

    K severnimu spoji: troufam si tvrdit, ze krizovatka u Vodarny by sla upravit tak, aby se tam neucpavala doprava, a cela akce by byla radove levnejsi, nez severni spoj.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Tomas T. :

    X236K: To je asi pravda… ona vodarna se mela od zacatku koncipovat jako mimourovnova a bylo by to nejlepsi reseni. ze trech stran se ke krizovatce sjizdi z kopce… cili by to asi nebyl zadny velky problem.
    Ale i tak si myslim ze severni spoj je nutnost. Co kdyby se stala nejaka havarie na mostech. Proste musi byt pak nejake nahradni misto, kudy se dostat do centra.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. marian :

    tomas t: žádný výsměch, jen taková rada: nejedou svinovské mosty? no tak tam nejezdi, nebo jeď jinudy nebo na kole. a nebreč furt.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Martin [msstavby.cz] :

    Tomas T.: Hlavně ne mimoúrovňové řešní. Vznikla by ve městě další bariéra ( http://www.ozivenaostrava.cz/cz/bariery ). Křižovatkou by se zastínila architektonicky zajímavá vodárna.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. X236K :

    Co se tyce krizovatky u vodarny: tusim, ze existuje projekt na jeji prestavbu na mimourovnovou. Pamatuju si, ze jsem ji videl taktomzakreslenou v uzemnim planu.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. X236K :

    Sikovne vyreseny kruhovy objezd by take mozna byl resenim. Obecne se domnivam, ze vystavba severniho spoje je plytvani penezi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. PetrP :

    Výstavba mimoúrovňové křižovatky by mi přišla jako plýtvání penězi…. za ty peníze se dá postavit severní spoj :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. aggu :

    když si vzpomenu, jaké problémy byly při realizaci pilot pro mosty Severního spoje u Mariánskohorské, nebo s vápněním zemin, tak nevím nevím, jestli by to vůbec kvůli tomu vodnímu zdroji prošlo, tak blízko…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Hynek [msstavby.cz] :

    -diskuzi o severnim spoji jsem pro zajem o tema presunul pod novy clanek http://www.msstavby.cz/vystavba-druhe-etapy-severniho-spoje-28-12-2011/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek na denik.cz „Svinov: dopravní omezení už začínají“: http://goo.gl/1ZDMa

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Hynek [msstavby.cz] :

    +clanek na denik.cz „ROZHODNUTO: Svinovský most se uzavře v pátek“: http://goo.gl/0FVgZ

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Hynek [msstavby.cz] :

    +mirne zmeny v doprave – dpo.cz: http://goo.gl/6HP65

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Hynek [msstavby.cz] :

    uzavírka od 5.8.2012 mění směr, vše popsáno zde: http://www.msstavby.cz/vymena-smeru-uzavirky-svinovskych-mostu-16-07-2012/

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.