Okružní křižovatka na ul. Hornopolní

Město Ostrava vypsalo veřejnou zakázku pod názvem „Okružní křižovatka na ul. Hornopolní“.

Předmětem této podlimitní veřejné zakázky je vypracování níže uvedených projektových podkladů a zajištění souvisejících činností v rámci přípravy a realizace stavby „Okružní křižovatka na ul. Hornopolní“, v k.ú. Moravská Ostrava, obec Ostrava, dle investičního záměru „Okružní křižovatky na ul. Hornopolní v Ostravě“, zpracované společností SHB, akciová společnost

Předmět veřejné zakázky konkrétně zahrnuje:
• vypracování dokumentace pro vydání společného povolení (DUSP),
• vypracování projektové dokumentace pro provádění stavby (DPS),
• vypracování plánu BOZP v rámci přípravy stavby,
• výkon inženýrské činnosti v rozsahu pro zajištění vydání pravomocného rozhodnutí, na jehož základě bude možné realizovat stavbu dle příslušných platných a účinných právních předpisů,
• výkon koordinátora BOZP během přípravy stavby,
• výkon autorského dozoru po dobu realizace stavby.

Jedná se o přestavbu stávající křižovatky ulice Hornopolní a rampy Českobratrské na okružní křižovatku
eliptického tvaru a úpravy navazujících částí ulice Hornopolní v úseku mezi křižovatkami s ul. Českobratrská a 28. října, a dále úprava ulice Kafkovy, Nemocniční a Senovážné, včetně úpravy křižovatky ulic Hornopolní a Senovážná se zřízením světelné signalizace. Součástí stavby je systém cyklistických tras a pěších komunikací, doplnění parkovacích míst, úpravy a přeložky stávajících inženýrských sítí a veřejného osvětlení a přeložky trakčního trolejového vedení.

Navrhované řešení křížení ulice Hornopolní s rampou Místecké ulice. Nově půjde odbočit pouze z ulice 28.října na ulici Místeckou. Nikoliv však již z Místecké ulice na ulici 28.října. Zrušení části sjezdu je zapříčiněno zastřešením Místecké ulice. Nově bude ulice Hornopolní a 28. října propojena. Podél Městské nemocnice Ostrava tak vzroste automobilový provoz.

Na ulici Hornopolní, podél Městské nemocnice, jsou plánovány cyklo piktogramy.

Na ulici Hornopolní jsou pouhé piktogramy. Naopak násobně méně vytížena ulice Kafkova, která má být nově jednosměrná s maximální rychlostí 30 km/h, má obsahovat stavebně oddělenou cyklostezku. V jednom směru. Prvky pro cyklistickou infrastrukturu mají být rozhodně realizovány, zde se však používá opačný princip užívání jednotlivých prvků. Hlavní a vytížené komunikace mají obsahovat stavebně oddělené prvky cyklistické dopravy. Na vedlejší ulice se zónami 30 stačí piktogramy.

Vhodnou aplikaci můžeme vidět například v jednosměrné ulici Englišova v Opavě.

V určitých úsecích dochází ke výraznému zlepšení podmínek cyklistické dopravy. Některé úseky však působí rozpačitě.

pramen: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Uvědomělý občan :

    Dobře vymyšlený projekt. V jednosměrné ulici Kafkova je důmyslně využito parkování na obou stranách vozovky, jak by tedy v takové ulici mohla vést cyklostezka v protisměru? Na kruháku je to také vyřešeno standardně podle norem. Není nic horšího, než na rondelu motající se kolař :D

    Thumb up 8 Thumb down 9
  2. cyklista :

    Možná mám štěstí, že tudy projíždím v divné časy, ale nezaznamenal jsem žádný problém, kvůli kterému by se musela tvořit tato obludná věc. Max. bych křižavotku opatřil semafory pro plynulý výjezd trolejbusů….

    Thumb up 14 Thumb down 4
  3. Crazym :

    Ntvl 🤦‍♂️ Inženýři lidských duší opět v akci 🤣 Tak na to si počkám, doufám, že budou dost rychlí a dožiju se toho 🤪

    Thumb up 1 Thumb down 5
  4. Jarda :

    Ukázka z Prahy, kde došlo k přepracování projektu Radlická radiála. Je to obdobné jako naše Místecká. Po přepracování v Praze se tam bude dobře žít lidem, v Ostravě po dokončení projektu zastřešené Místecké a napojení viz tento článek to bude super pro auta, avšak ne pro místní obyvatele.
    Obrázek z Radlické radiály v Praze: https://pbs.twimg.com/media/GJVVDg5WkAAP9lX?format=jpg&name=900×900. Není možné to takto přepracovat i v Ostravě?

    Thumb up 7 Thumb down 0
  5. Mx :

    Podle mně má přednost řešení náměstí republiky včetně Fr. mostů. Až pak klidně toto.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  6. Martin Moravec :

    Podle všeho máme naprosto dokonalé silnice v centru města, které není potřeba nijak opravovat, ale musíme postavit kruhový objezd v místě kde to vlastně nikoho netrápí. My neumíme dát jasnou prioritu na určité stavby, prostě se investice tahají z klobouku bez jasné návaznosti na celek.

    Vždyť stát přes ŘSD bude realizovat náročnou akci „betonového sarkofágu“ Místecké ulice. Když stavět, tak až po této realizaci, která bude pro celé místo zásadní. Nerozumím tomu, že něco postavíme – opravíme a pak to necháme „zničit“, protože si nezjistíme, že o ulici vedle se bude obrovská investice. Jak to asi bude vypadat, když tam budou jezdit náklaďáky a vše potřebné?
    PS: Osobně nesouhlasím se zakrytím Místecké jak je prezentováno, je to pro Ostravu další bariéra, mělo se jít pod zem.

    Thumb up 13 Thumb down 4
  7. Pepek námořník :

    Kdyby raději zrealizovali třeba kruháč na Mostní X Frýdecká, o kterém jsem četl poprvé někdy kolem roku 2010 v souvislosti se zmínkou o nadjezdu přes trať Kunčice – FM ve Vratimově…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  8. davidb :

    Pepek námořník:
    Kruháč byl začleněn do stavby elektrifikace železnice. Takže bude realizován až s ní.
    A s elektrifikací (i stavbou podjezdu) by se mělo v roce 2026.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. Jiri :

    Je od vas pěkné že informujete obyvatele a za to vám patří dík.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. JOaNE :

    Takže na jedné straně, horko těžko až přímo komediálně budou zakrývat kousek Místecké ulice v místě, kde stejně nejde nic udělat s kolejemi, ale na druhé straně zprůjezdnění Hornopolní v místě, kde nyní můžou jen sanitky, trolejbusy a maximálně místní? Ulici, kde v noci bylo ticho jako v hrobě?
    To jsou hlavy, to tomu místu určitě pomůže k většímu klidu.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  11. 104 :

    Stačilo by upravit vedení hlavní silnice v místě plánované OK rovně po Hornopolní, aby trolejbusy ve směru z Nám.Rep. nemusely dávat přednost. Takhle se jen přemístí prekérní výjezd trolejbusů hned těsně za smyčku. Ale beton poteče, to je základ národohospodářství.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  12. Meghan :

    Mám takový dojem, že tohle musí nějak souviset s parkovacím domem u MNO, ke kterému by se aktuálně mělo dát dostat jen po Nemocniční, kde je problém s výjezdem na Cingrovu/Místeckou, nebo bočními uličkami od Divadla Petra Bezruče, což asi nebylo úplně v plánu. Nebo ještě dojde k nějaké úpravě spojky Hornopolní-Senovážná?

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.