Obchodní centrum Petřvald

V Petřvaldě na Karvinsku se připravuje výstavba menšího obchodního centra.

Předmětem projektu je novostavba nové prodejní jednotky, v. o. s., včetně zpevněných a parkovacích ploch a inženýrských sítí. Výměra řešeného území je 9 470 m2. Tvarově se jedná o jednoduchou jednopodlažní stavbu halového typu. Hlavní objem budovy bude zastřešen plochou střechou lemovanou atikami ze tří stran. K hlavnímu objemu budovy se dle projektu z jižní strany přimyká konstrukce markýzy, která na svých koncích přechází v přístavek trezorové místnosti a na druhém konci v přístavek zázemí pro zaměstnance.

Společná atiková střecha markýzy a dvou přístavků je dle projektu na nižší výškové úrovni, než je rovina hlavní střechy. Markýza bude sloužit jako částečně krytý prostor pro umístění nákupních vozíků, případně stojanů na kola. Současně bude architektonickým prvkem zvýrazňujícím vstup do prodejny.

zdroj: EIA

Související články

Komentáře

  • Pezos 13.05.2020  ●  10:58

    Co značí v.o.s.? Znám jen veřejnou obchodní společnost, ale v tomto kontextu to nedává smysl.

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 1
  • Rado 13.05.2020  ●  12:19

    Bude to Lidl, který měl stát o kousek níž a město ho nesmyslně zarazilo?

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 9
  • Franta 13.05.2020  ●  20:01

    Doufám, že to není další pokus vybudovat
    miliontý Lidl. Naprosto souhlasím s Městem chránit už tak zdevastované území těžbou, jako je Petřvald. Nemyslím, že by někdo v Petřvaldu umíral hlady a potřeboval by další hluk u hlavní komunikace. Spíš by konečně měla obec vybudovat kanalizaci, aby občané nepouštěli hovna do žump a polí jako za krále klacka.

    To se mi líbí 30 To se mi nelíbí 23
  • Martin [msstavby.cz] 13.05.2020  ●  20:34

    Franta: Co si mám představit pod pojmem „chránit zdevastované území těžbou“?

    To se mi líbí 16 To se mi nelíbí 3
  • Rado 13.05.2020  ●  20:54

    Franta: O jakém území zdevastovaného těžbou hovoříte? Areál Fučíku máte dávno vyřešen, termická halda se řeší, jediné, co je zdevastované, je kolonie u Fučíku, kterou má na svědomí jistá skupinka obyvatel, která si ráda zatopí i vlastní střechou. Lidl, pokud to bude on, bude stát u čtyřproudé silnice, která se táhne celým městem, takže nehovořil bych o nějaké další zátěži. Bude stát v místě, kde by si rozumný člověk barák nepostavil a spíše si myslím, obchodní centrum danou oblast spíše pozvedne než utopí.

    To se mi líbí 17 To se mi nelíbí 15
  • Mirek 13.05.2020  ●  21:08

    Přesně tak, Petřvald druhý větší obchod už dávno potřebuje. Penny market stojí úplně za hovno to ví každý a né každý má auto a může jezdit do havirova nebo orlové na nakupy. Pro mě je to krok dopředu a konečně změna a jsem za to rád.

    To se mi líbí 20 To se mi nelíbí 14
  • Marthy07 13.05.2020  ●  22:36

    Bydlím v Petřvaldě 4 roky a jsem tady moc spokojená. Město se opravdu stará o hezkou úpravu, údržbu a vždy jsou k nám obyvatelům vstřícní. Důležité je, aby u obchodního centra byla dořešena bezpečná dopravní situace. Je tam celkem náročný úsek.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 8
  • pat 13.05.2020  ●  23:20

    lokalita špatná ,dostupnost mhd nula.Takže bez auta si nenakoupíš

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 8
  • Mirek 14.05.2020  ●  07:23

    Autobusové zastávky jsou tam v obou směrech

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 9
  • pat 14.05.2020  ●  10:41

    Zastávky možná ale 30 a 3 jezdí uplně jinde

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 2
  • pat 14.05.2020  ●  10:42

    Většína populace Petřvaldu bydlí mimo toto ůzemí

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 13
  • Ivo 14.05.2020  ●  13:12

    Za obyvatele domů, kterých se výstavba bezprostředně týká jak po stránce stavební i dopravní (a to se všemi důsledky) mohu tedy říci, že podnikneme všechny kroku k tomu, abychom výstavbu obchodního centra dle avizovaného projektku v této lokalitě neumožnili.

    To se mi líbí 33 To se mi nelíbí 32
  • Zdeněk 14.05.2020  ●  17:49

    S výstavbou jakéhokoliv nákupního domu nemohu souhlasit.
    Velmi to zasáhne do soukromí přilehlých domů, to nemluvím o hlučnosti a znehodnocení nemovitostí. Tyto domy se takto stanou neprodejné.
    Také bezpečnost ulice bude mizivá. Nedokážu si představit, že tu bude provoz od pondělí do neděle, a to od brzkého rána až do večera.
    Kdo s tímto nemá problém, rád vyměním svůj dům za jeho, jsem zvědav, kolik z vás se přihlásí :-(

    To se mi líbí 30 To se mi nelíbí 24
  • aggu 14.05.2020  ●  18:02

    Zdeněk: Já se hlásím. Vyměním jeden byt za Váš dům včetně pozemku. Je neprodejný a bezcenný, takže prosím navrhněte nějaký drobný doplatek, aspoň 1M, aby byla výměna fair ;)

    To se mi líbí 13 To se mi nelíbí 25
  • Mirek 14.05.2020  ●  18:56

    Zdeněk: taky si klidně vyměním byt za dům není problém :))

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 21
  • Bago 14.05.2020  ●  20:07

    Hrůza!Hnus! Všude ve světě stojí takovéto obchody na kraji města, kde nezatěžují obyvatelé klidné části rodinných domků. U Penny v Petřvaldě je místa dost. Dle komentářů zde, zjišťuji, že vás ten konzum totálně ovládnul. Chtěli by jste mít takovýto obchod před domem, zaparkovat uvnitř a nakupovat z okýnka auta, to by bylo príma, že?
    Jsem/jsme zásadně PROTI!

    To se mi líbí 30 To se mi nelíbí 10
  • Megy 14.05.2020  ●  20:13

    Jen si namastit kapsu na pozemcích, ve stylu „po mně potopa“. Na přírodu, klid, lidi, děti, znečištění, provoz na všech souvisejících komunikacích… se nikdo nedívá. Lidé, občané Petřvaldu zapněte rozum.
    Nesouhlasím s výstavbou a nebude to jen Lidl.

    To se mi líbí 24 To se mi nelíbí 12
  • adamous 14.05.2020  ●  20:43

    Za me super misto, alespon si muzu pekne nakoupit, az pojedu kolem na Orlovou.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 20
  • MM 15.05.2020  ●  01:54

    Koukám se na katastr a spoluvlastníkem pozemku je Česká republika, konkrétně Státní pozemkový úřad. Je jasné, že se bude pozemek vykupovat a bez souhlasu státu se to zkrátka nezrealizuje. Sice má „jen“ minoritu, ale to stačí.

    Mimochodem těch míst kde takový supermarket v Petřvaldu postavit zase není tolik. Musí to být u hlavní cesty, musí být dostatečně velký (cca 10.000 m2) a hlavně musí být v místě kde s ním počítá územní plán! Územní plán připravuje obec, zastupitelé a ti jsou zástupci občanů. Já bych si taky raději představoval obcí určenou oblast kde by vznikla obchodní zóna, ale bohužel obec není vlastníkem skoro ničeho a zase soukromí vlastníci, kteří jsou rozdrobení se nikdy nedomluví. Podívejte se, ale na Kaufland v Porubě kde hned vedle jsou rodinné domy a sídliště. Kaufland tam realizoval protihlukové stěny. Ano, není to ideální, ale zase upírat vlastníkovi nakládat se svým majetkem v mezích zákona prostě nelze.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 12
  • Míša 16.05.2020  ●  09:27

    Zásadně nesouhlasíme s výstavbou „obchodního centra“ v uvedeném místě. Už nyní je na naší ulici velký provoz, kolem nás projíždí denně hodně aut, které si tak krátí cestu na ulici Ostravskou. Nedovedu si představit (nebo spíše dovedu?), jak by to tady vypadalo, když by tu denně od rána do noci projížděly stovky osobních aut, včetně nákladních aut z důvodu zásobování. Zatím tu bylo docela příjemné bydlení, i když pro některé na okraji města Petřvald, kde nebydlí většina populace… Určitě by se na území Petřvaldu našlo jiné mnohem vhodnější místo pro výstavbu nového obchodu. Obchod by tak byl v místě, které by tak nezatěžovalo svým provozem obyvatele rodinných domků v takové bezprostřední blízkosti. Doufáme, že „obchodní centrum“ zde postaveno nebude.

    To se mi líbí 19 To se mi nelíbí 11
  • Crazym 16.05.2020  ●  10:03

    Míša: Zásadně nesouhlasit na zájmovém webu který referuje o stavbách v MS kraji je ti víš k čemu :DD Tak se zapoj, občansky angažuj a něco dělej ale tuším, že teď už je pozdě i na plkání na netu :-)
    A až to postaví, můžeš to bojkotovat a třeba zkrachují a bude tam klid :DD Jenže tuším jak to asi dopadne, ti zásadně nesouhlasící tam budou vždy na akci první :-)

    To se mi líbí 21 To se mi nelíbí 6
  • Rado 16.05.2020  ●  20:51

    Moc tomu nerozumím. Boj o nějaký klid u čtyřproudé silnice, kde již v r. 2016 byla intenzita dopravy skoro 12000 aut, je nesmysl. Domy u takové silnice jsou neprodejné tak či tak. Úroveň nakupování v Lidlu a v Penny je nebe a dudy a určitě blízkost nebo přítomnost Lidlu může být pro někoho jazýček na vahách, kvůli kterému si v Petřvaldě někdo postaví dům. Problém bych viděl jediný, a to napojení na hlavní silnici, kdy někteří doteď nepochopili, že je tam padesátka. Zase na straně druhé, aspoň místní nebudou jezdit do Lidlu do Havířova či Orlové, čímž trošku ušetří životnímu prostředí, protože nepojedou tak daleko :-)

    To se mi líbí 19 To se mi nelíbí 9
  • Mirek 16.05.2020  ●  23:48

    Rado: konečně má někdo smysluplný názor děkuju :)

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 7
  • Marián Kyral 17.05.2020  ●  08:31

    Místo neznám, tak se k němu nemůžu vyjádřit, ale další hala bez nápadu bez nápadu by mi taky vadila.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 4
  • STOP LIDL 19.05.2020  ●  09:57

    Vážení občané,
    v případě, že nesouhlasíte s výstavbou tohoto supermarketu v navrhované lokalitě je třeba se vzájemně skontaktovat a sjednotit.
    Pro právně koordinovaný postup k zastavení projektu Lidlu v Petřvaldu mě prosím kontaktujte na mailu: StopLidlPetrvald@seznam.cz
    Po vzájemné komunikaci budou následovat další kroky.

    Děkuji.

    To se mi líbí 16 To se mi nelíbí 25
  • stopka 20.05.2020  ●  09:14

    Nesouhlasím s výstavbou… proč ještě zvyšovat hlučnost už v tak vytížené lokalitě. Zase si chce někdo nahrabat do kapsy a na přírodu se kašle. Už tak je všude málo zeleně tak proč ji nezastavět… a to je Arbor Moravia firma, která provádí komplexní zahradnické práce. Vše pro přírodu!Obchodů je všude jak hub po dešti. To nám k životu doopravdy schází. Pochopila bych kdyby se na tom místě udělalo něco pro děti nebo něco pro multifunkční sportovní využití,ale další obchod je nesmysl. Zjišťuji, že jakmile je nějaké volné zelené prostranství – tak se musí ihned zastavět a nejlépe obchody nebo šílenou výstavbou řadových rodinných domů kde si sousedi doopravdy vidí do talíře. V Petřvaldě by se měla celkově výstavba zastavit!!! Staví se i na takových místech kde by se dříve nikdo pozemek ani nepodíval. Čím menší tím lepší a pro sousedy utrpení. Proto se všichni zamyslete zda další obchod doopravdy potřebujeme.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 23
  • Mirek 20.05.2020  ●  10:31

    stopka: potřebujeme, Penny nevyhovuje nikomu a tím že je tu čin dál víc obyvatel ve městě je druhý a o dost kvalitnější obchod třeba.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 9
  • xxx 20.05.2020  ●  11:06

    stopka: Prosím Vás, jaká příroda, mluvíme o hornické dálnici přes Petřvald. Obchod tohoto typu navíc patří k základnímu občanskému vybavení.

    To se mi líbí 18 To se mi nelíbí 6
  • Crazym 20.05.2020  ●  14:45

    Co příroda ale jaké město? :-)

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 2
  • Rado 21.05.2020  ●  20:33

    stopka: Zpátky na stromy, že? Nedělejte z Petřvaldu nějaké nějak extra krásné město. Prostě čtyřproudá silnice tady je a bude a provoz bude jen a jen větší, bez ohledu na přítomnost Lidlu nebo ne. Výstavbu RD nezastavíte a je třeba se s tím smířit. Nelze se furt dívat dozadu. Mezi námi, Penny byl nebo je pořádný úlet na daném místě a kultura nakupování je hodně nízká. A jestli přijde konkurence, je jen a jen dobře. Navíc příchod někoho jako je Lidl je jistým indikátorem zájmu o město, kde jinak z pohledu investorů chcípl pes, třebaže po Fučíku máte 4 ha plochy, kde můžete cokoliv postavit a plocha co? Stále leží ladem.

    To se mi líbí 13 To se mi nelíbí 6
  • aggu 21.05.2020  ●  21:53

    V Petřvaldu stojí možná nejstarší dochované průmyslové budovy v celém revíru – na Hedvice (tam u toho vysokého komína). Jeden by třeba uvažoval, co s tím…. Ale v Petřvaldu jsou jiní páni. Postavili si architektonicky kvalitní radnici, největší místní dominantu (kostel sv. Jindřicha) mají uklizenu za hradbou stromů, aby zbytečně neprovokovala, z Technického muzea si vyrobili „středisko Domek“ ( nechybí zažehlovací korálky, malování horkým voskem, výroba svíček nebo „jen tak odpočívat“), vítají investory, kteří se do Petřvaldu hrnou v dvojstupech, program v kulturním domě nese vysoká měřítka, nevolí komunisty, lidi z Ostravy tu jezdí za místní vyhlášenou vesnickou gastronomií…

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 0
  • davidb 22.05.2020  ●  09:24

    aggu:
    Ty volby teda drsné.
    Jak obecní, tak posledních parlamentní. Kde získali ANO+KSČM+SPD dohromady 66,5% všech hlasů!!!

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 4
  • stopka 22.05.2020  ●  11:06

    Lidi kde jste dali rozum… to, že jsme v hornické oblasti ještě neznamená, že se tady může nesmyslně stavět. V dané lokalitě je nesmysl stavět obchod. V dnešní době moderní technologie lze nakoupit v klidu domova pres internet viz. košík. cz a jezdí i do Petřvaldu. Jestli někdo chce postavit obchod tak by se určitě našla lepší lokalita nejlépe před bytem „rado“.

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 14
  • Mark 22.05.2020  ●  11:13

    stopka: Proč je v dané lokalitě nesmysl stavět obchod? :D Je to u hlavní čtyřproudovky, takže dopravní dostupnost perfektní a určitě lepší, než to plácnout někam na okraj města, kde jsou jenom rodinné domky a jedna malá ulice, kde se sotva vyhnou dvě auta. A ne každý chce nebo umí nakupovat přes internet a je pro něho pohodlnější se třeba po cestě z práce stavit v obchodě.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 8
  • thvari 22.05.2020  ●  11:58

    myslim ze veskerym debatam o nesmyslnosti dalsiho obchodniho strediska da raznou odpoved nasledna navstevnost, protoze vetsina obyvatel Petrkovic nebydli primo u toho

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 2
  • xxx 22.05.2020  ●  12:03

    stopka: Je to právě naprosto ideální lokalita pro takový obchod – hned u hlavní cesty, takže dopravní dostupnost výborná, navíc to zasahuje do již zastavěné části obce a nikoliv do okolní přírody. Výborný projekt. A kdo chce nakupovat online, tak klidně může – nikdo mu v tom nebude bránit.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 8
  • MareK 22.05.2020  ●  13:35

    Je jasné, že nejvíce nasraní jsou vlastníci těch 5 RD na západní straně od plánovaného marketu, ostatně není se jim co divit. Ovšem proti výstavbě už sotva co zmůžou a nezbude jim, než se s tím smířit případně se odstěhovat.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 6
  • zamyšlení 23.05.2020  ●  09:24

    V dotčené lokalitě sice nebydlím, ale je mi špatně z toho hyenismu, co tu někteří předvádíte. To je teda úroveň a solidarita, místo, abyste podpořili své spoluobčany a sousedy, protože tohle se klidně může stát každému z vás tak tady píšete takové nesmysly. Ano, Penny nestojí za nic, ale stačilo vyvinout trošku tlak na vedení, aby ten obchod dali dohromady, Penny v Ostravě nebo jinde jsou na jiné úrovni. Místo toho tady chce Lidl mermomocí nacpat svůj obchoďák. Je to jen byznys! Petřvaldu to v ničem nepomůže. Obrovsky se zvýší dopravní zátěž, plno aut navíc o víkendu, v noci, nebo ráno hluk navíc ze zásobování a kvůli čemu. Kvůli tomu, že si pár rozmazlených lidí chce nakoupit? A co když ten Lidl nebude dobrý, tak se postaví třeba Billa u vás ostatních na zahradě? Místo, aby se v té proluce postavilo dětské hřiště, nebo sportoviště, tak se tam nacpe Lidl, kterým uděláte radost lidem ze Slezské, z Rychvaldu, Šenova a všechno okolo, protože oni by si ho tam nedali, ale my jako blázni ano! A radnice strká hlavu do písku a dělá, že nic a myslí si, že to slušní lidé nechají tak. Příští rok jsou volby a my slušní lidé budeme vystavovat účty. Tenhle projekt zasahuje do osudu stovek lidí z okolí, zhoršuje jim kvalitu života, snižuje ceny nemovitostí a hlupákům jde tady o to, aby si ještě zvýšili své pohodlí, to je neuvěřitelné. Věřím, že se rozumní lidé zamyslí…za sebe rozhodně těm lidem hodlám pomoci, do této situace se mohl dostat každý z vás a proto budu solidární.

    To se mi líbí 13 To se mi nelíbí 24
  • podezřelý projekt 23.05.2020  ●  09:54

    Souhlasím s názorem. Jo komunistická radnice, co byste po nich chtěli a to střelené babišovské ANO si to dá ještě na svůj Facebook – jak prý je to super věc, mohli by tam ještě rozdávat koblihy! Když je to tak super, tak proč o tom radnice neinformovala občany dopředu, tak jak je to slušností a zvykem? Protože to není čisté! Kdyby to byl tak super projekt, tak se k tomu lidé sešli, developer odprezentoval projekt, jeho výhody a nevýhody a snažil by se domluvit. Ale tady se to musí lidi dozvědět z internetu a radnice mlčí a plive do ksichtu lidem, co tam bydlí. Vůbec bych se nedivil, kdyby to developer tlačil nějakou „malou“ domů, nějak moc podezřele to tu ti zastupitelé chtějí!

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 12
  • aggu 23.05.2020  ●  11:53

    podezřelý projekt: Ti lidé si koupili spolu se svým pozemkem i věcné břemeno na všechny sousední pozemky okolo? Pokud nekoupili tak mají tyto možnosti: 1) Zavřít ústa 2) Postupovat dále dle zákona (sousedi jsou účastníky ÚŘ) 3) Přestěhovat se někam, kde nebudou mít žádné sousedy. V Kanadě je myslím ještě místa dost.

    To se mi líbí 12 To se mi nelíbí 13
  • Rado 23.05.2020  ●  13:19

    zamyšlení: Já teda nevím, ale sportoviště nebo dětské hřiště u čtyřproudé silnice? Tam bych teda nechtěl vidět si děti hrát. Není nad to, jak správně natáhnout „čerstvý vzduch“ do plic, že? A nevím, jakým tlakem může radnice přitlačit Penny, aby byl lepší? Jak jinak chcete využívat prostor u silnice tak velké, než pro služby nebo pro výrobu? A samozřejmě bydlení vedle velké plochy, kde zatím nic není, ale může být, je vždycky riziko. Znám lidi, kteří si za těžké miliony postavili RD, za barákem jim vyrostla hala a místo do zeleně se dívají na halu. Děje se tak a dít se bude i nadále.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 6
  • aggu 23.05.2020  ●  15:21

    Rado: Ano, je to riziko pro lidi, kteří si hodí kostkou a koupí si za celoživotní úspory pozemek s náhodným číslem parcely. Podívali se „ti lidi“ do územního plánu dané obce? Ví oni „rozhořčení obyvatelé z ul. K Pískovně“ v jaké žijí zóně? Co přesně dělali v době kdy si Petřvald schvaloval územní plán? Co dělali když bych schválen? Pokud jim tak záleželo, aby se mohli dalších 300 let z okna koukat na nezastavěnou louku, snažili se u svého zastupitele prosadit změnu územního plánu? Neudělali nic. Teď přišel investor a začnou hrát NIMBY hru.

    To se mi líbí 21 To se mi nelíbí 12
  • Marvv 25.05.2020  ●  19:24

    Bydlíme kousek od penny a argumenty na hlučnost u čtyřproudé silnice a že by se novým obchodem zvýšila je úplně scestná! Jednou jsme město tak se musíme rozvíjet! A neni to jediny projekt který se bude stavět u Ostravské ulice!

    To se mi líbí 16 To se mi nelíbí 8
  • Akce Lidl 26.05.2020  ●  14:36

    Akce Lidl
    Proč ty tajnosti kolem zamýšlené výstavby obchodního centra Lidl, tentokrát již s variantou číslo dvě, projektu, který notabene není ještě ani na „papíře“, a ztropil již tolik povyku? Odpověď není tak složitá. Na jedné straně je developer, investor, se svojí vizí a podnikatelským plánem a na druhé straně je občan v zastoupení ve volbách zvolených zástupců. Že přichází investor, který chce realizovat projekt, naznačuje, že by se po dlouhé době mohlo něco v Petřvaldě pohnout k lepšímu. A že se těch investorů do Petřvaldu za posledních 20 let mnoho nehrnulo, je vidět na každém kroku. Občan Petřvaldu, který by měl být tím prvním, kdo by se měl o takovém to záměru dozvědět, však dostane informace jako vždy poslední. Neochota informovat občana jak ze strany investora, tak ze strany vedení radnice, zavdává mnoho otázek, proč tomu tak zrovna je.
    Před 14 dny jsme na našich FB stránkách Hnutí ANO, tohle je Petřvald zveřejnili informaci o výstavbě menšího obchodního centra Lidl.
    Od tohoto data se ledy pohnuly a na základě našeho zveřejnění, vedení města svolalo na pondělí 25.5.2020 v odpoledních hodinách setkání zastupitelů, hostů a „pozvaných“ občanů k projednávání navrhované stavby Lidlu. A tady nastává první konflikt. Proč není pozváno široké spektrum všech spoluobčanů, proč jsou pozváni pouze „někteří“, a to ti, kteří zásadně s výstavbou čehokoliv nesouhlasí. Proč nejsou pozváni všichni spoluobčané? Podle dvou na sobě nezávislých anket, které proběhly v minulém roce, se jasně dokládá, že proti výstavbě, je 10 % spoluobčanů a pro, je zbývajících 90 %. Tak proč tedy jen těch 10 % bylo pozváno?
    Akce byla prý byla svolána za účelem zjištění stavu plánované výstavby, názorů obyvatel a odborníků. Městem už nějakou dobu koluje petice proti stavbě tohoto marketu. Investor akce pozván nebyl?
    Někteří obyvatelé si v našem městě nový obchod nepřejí, jiní by ho zase uvítali. Několikrát padlo, že 90 % obyvatel si nový obchod přeje. Jedná se o plánování stavby na soukromém pozemku. Je třeba poznamenat, že místo by se mohlo zdát mnohým vhodné. Jenže jsou zde rodinné domky a vystavění obchodu plánované velikosti v jejich bezprostřední blízkosti, by zdejším lidem znepříjemnilo jejich bydlení.
    Starosta na úvod přečetl znění petice a začala diskuse. Hned v úvodu jeden z diskutujících, který je známý tímto svým chováním, slovně napadl přizvané zástupce stavebního odboru z Orlové a nařkl je, že jsou podplacení a zkorumpovaní. Zcela pochopitelně se zvedli a odešli. V takovém prostředí není možno nic řešit. Nejčastěji se chopil slova právník, najatý nespokojenou stranou, který prezentoval argumenty s tím, že celý projekt napadne pro špatný výklad. A budeme to napadat pořád, a chci, aby ten Lidl tam nebyl. Z nepochopitelných důvodů mluvil o zapojení politických stran a o tom, že už je rozhodnuto, ale oni to vše zvrátí.
    Nic takového není. Politika s tímto nemá nic společného, zde se jedná o obyvatele našeho města a investora. Zároveň je třeba poznamenat, že nic není rozhodnuto. Zatím je to ve stavu schvalování EIA. Vše je v počátcích a je na rozhodnutí orgánů, které jsou zapojeny do schvalování jednotlivých fází.
    Co nato říci závěrem? Po 30 letech pospávání, se schyluje k první větší investiční akci ve městě Petřvald. Jenom se nemohu zbavit pocitu, že ve městě s tak velkým potenciálem, je na jedné straně absolutní nezájem obyvatel o věci veřejné, bez zjevného nezájmu o své okolí a nechuť k vizionářským projektům. A na druhé straně investor, ten, kdo přináší soukromé peníze, nedbá, a v tichosti předjednává bez jakékoliv spoluúčasti obyvatel Petřvaldu. Především však mu není záhodno alespoň s dotčenými a ve své podstatě postiženými spoluobčany tak ožehavé téma probrat. Je to jak se vším. Chybí oboustranná komunikace

    Libor Kulínský

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 12
  • Reakce Kulínský 26.05.2020  ●  21:12

    Reaguji na příspěvek pana Kulínského, zastupitele města Petřvald, představitele Hnutí ANO…Váš příspěvek se nezakládá na pravdě. Mimořádné svolání dne 25.5.2020 v 15:30 nebylo z Vaší iniciativy, ale z iniciativy spoluobčanů tohoto města,obyvatel z ulice K Pískovně a přilehlých částí, kterých se tato potencionální stavba dotýká.Osobně jsem tohoto setkání byla účastna a k mému údivu a Vaší reakci se táži…jak můžete být jeden z představitelů, zástupců města, potažmo obyvatel? Za mne obdiv vůči interpelaci pana Kremera a pana Mixy… „Byť jeden nespokojený občan města Petřvald, budu bojovat za jeho práva“. Proto se táži pane Kulínský, kde jste Vy… jako zástupce občanů tohoto města? Čí zájmy chcete hájit? O jakém investorovi to píšete? Investorovi, který si přišel namastit svou vlastní kapsu za každou cenu?! Vašemu příspěvku nerozumím.
    Pane Kulínský…proč reagujete až nyní? Včera jste mohl komunikovat s občany tohoto města, vyjádřit svůj souhlas či nesouhlas…rozporovat, souhlasit, argumentovat.Nelze než nesouhlasit a jste toho zdárným příkladem, chybí oboustranná komunikace.
    A pro všechny zúčastněné této komunikace…přijďte se podívat, projít ulicí K Pískovně, bojujeme za sebe, ale i za všechny občany, kteří chtějí žít v klidném, čistém městě plné zeleně. Masarovičová

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 13
  • Martin [msstavby.cz] 26.05.2020  ●  21:32

    Reakce Kulínský: Milá paní Masarovičová (ať jste reálná nebo ne),
    upřímně se divím hloupostí, kterou jste vy a a další lidé proti výstavbě doslova obklopeni a mohli byste ji exportovat.

    Dle územního plánu obce Petřvald u Karviné žijete v lokalitě Smíšené obytné občanského vybavení (výrobních služeb). Poslední změna ÚP proběhla v květnu 2018. Stavba prodejny Lidl je stavbou občanského vybavení nebo ne. Stát tam tedy může, pokud splní všechny náležité okolnosti. Že vám do té doby bylo jedno, kde žijete a ÚP jste nekomentovala, pravděpodobně jste trávila čas důležitěji, třeba sledováním Ulice nebo Ordinace, je čistě váš problém. Vaším postojem (investice soukromé osoby) nejenže bráníte v podnikání soukromé osobě, opět která má po splnění legislativy na to právo, ale také poukazujete na to, jak absolutně nerozumíte procesu výstavby a územního plánování.

    A uvědomte si prosím, že pozemek, na kterém váš dům stojí byl kdysi taky jen zelenou plochou. Místo, kde nakupujete, tankujete, pracujete, nebo jdete jen na jídlo či kávu (což s vašim postojem pochybuji) by teoreticky taky mohlo vadit někomu jako vy a nehnuli bychom se nikam a pořád žili přinejlepším v domech z vepřovic.

    To se mi líbí 23 To se mi nelíbí 9
  • Oasis 28.05.2020  ●  07:04
    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • Martin [msstavby.cz] 28.05.2020  ●  07:10

    Oasis: Tak to je spor roku :D :D
    Očividně ani redaktoři deníku neví, jak probíhá stavební proces.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 1
  • Z. 29.05.2020  ●  14:14

    Ja vystavbu noveho obchodniho domu podporuju!!! Jestli by to by Lidl, o to vic!!!

    Huraaaa poradny obchod v Petrvalde, konec cestovani x kilometru pro kvalitne potraviny, poradek v regalelech. Cisto.

    Ta cesta je uz i tak dost vytizena.

    Plna podpora!

    To se mi líbí 8 To se mi nelíbí 5
  • Územní plán 11.06.2020  ●  11:57

    Vážení Petřvalďané,
    je zcela zbytečné se hádat a dohadovat. Město Petřvald má schválený a platný územní plán včetně textové části a zde je zcela jasně napsáno, co je na ploše možné stavět a co NE. Vzhledem k tomu, že někteří neumí s územním plánem pracovat, dochází k těmto zásadním přešlapům, zbytečným jednáním a dokazováním.
    Máme zvolené své zastupitele, kteří pro nás udělají to nejsprávnější – budou se držet Územního plánu a selského rozumu.
    Budu jim dnes věřit !!
    D.

    To se mi líbí 14 To se mi nelíbí 0
  • xxx 11.06.2020  ●  13:25

    Územní plán: No jo, ale Petřvald je obec, kde velká část lidí volí komunisty a SPD a podobný výkvět národa, takže takové lidi přirozěně nějaký územní plán absolutně nezajímá („ať se o to starají ti nahoře“), dokud se jim najednou něco nelíbí („ti nahoře rozhodují o nás bez nás“), a pak se diví, že už je pozdě. To je prostě místní naturel, s tím nic nenaděláme :-)

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 2
  • Michal 11.06.2020  ●  17:46

    Petřvald je obec, kde velká část lidí vůbec nevolí.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 1
  • Martin [msstavby.cz] 29.03.2023  ●  20:40

    Největší drama v Petřvaldě pokračuje
    Stavět chtějí Lidl i Billa. Přípravy v Petřvaldu se ale protahují

    https://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/stavet-chteji-lidl-i-billa-pripravy-v-petrvaldu-se-ale-protahuji-20230321.html

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web používá Akismet ke snížení množství spamu. Zjistěte, jak jsou zpracovávány údaje z komentářů.