Logistické centrum Lidl

V obci Bravantice se plánuje výstavba logistického centra společnosti Lidl.
Předmětem záměru je výstavba logistického centra společnosti Lidl Česká republika v.o.s., celková výměra dotčených pozemků činí 14,08 ha. Součástí areálu je objekt modulárního skladu – logistické haly (rozměry haly 204 x 188 m, maximální výška 19,5 m). Hala bude sloužit čistě pro skladování zboží. Součástí haly je administrativní vestavek a administrativní přístavba sloužící jako zázemí řidičů. Součástí záměru jsou dále nové areálové komunikace, chodníky, zpevněné plochy, nové inženýrské sítě a rozvody a systém likvidace dešťových vod. Parkování osobních a nákladních automobilů v areálu bude řešeno na otevřené ploše, celkováplocha parkovišť činí 307 osobních vozidel (z toho 8 elektromobilů) + 59 nákladních vozidel.
zdroj: EIA

Související články

Komentáře

  • aldik 13.06.2018  ●  06:23

    A zas další krabice na zelené louce.. Máme málo brownfieldů? Co ten obrovský pozemek třeba v Hrušově, je už použitelný pro další stavbu (vedle věznice)?

    To se mi líbí 21 To se mi nelíbí 4
  • adélka 13.06.2018  ●  06:52

    je jednodušší stavět na zelené louce, než řešit komplikace se založením stavby, a dalších na brownfieldech, a pokud jim to obce dovolí, tak s tím nikdo nic neudělá.
    Hrušovská zóna se myslím připravuje pro následné využití

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 1
  • Crazym 13.06.2018  ●  08:57

    Nechápu, všichni mají plnou hubu toho jak je ta půda nenahraditelná a kdesi cosi a pak jim stačí zamávat šrajtoflí před ksichtem a je vymalováno. Ti Bravantičtí jsou v tom zřejmě obzvlášť progresivní, nedávno Mercedes, včil Lídl a myslím, že v jejich katastru https://mapy.cz/s/2JSG4 je stále ještě zbytečně zeleno $$$!!! :DD

    To se mi líbí 27 To se mi nelíbí 4
  • Skeptik 13.06.2018  ●  09:42

    Jsem v šoku, takový nesmysl!!! Na venkově, nadohled Poodří. Škoda půdy, krajiny, přírody. V této zemi není něco v pořádku!

    To se mi líbí 21 To se mi nelíbí 2
  • Adam 13.06.2018  ●  10:11

    Na dohled Poodří je taky třeba chodit do práce pro uživení se ;o) …. hecněte se, a zkuste je přemluvit ať nestaví krabici, ale třeba kouli ;)

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 14
  • Rado 13.06.2018  ●  11:20

    Chtělo by se mi napsat, no konečně. A proč? Vždycky jak sleduji, když projíždím Brnem nebo Prahou, tak kolem dálnice vidíte skladovací haly, sídla firem, showroomy, jen když projíždíte Ostravou, vidíte pouze chemičku, koksárnu, úpravny odpadů, čili jedno lepší než druhé. Takže Bravanticím tleskám, co neumí Ostrava, umí malá dědina.

    To se mi líbí 14 To se mi nelíbí 28
  • Skeptik 13.06.2018  ●  11:51

    Rado: Skomirající, zanikající krajinu a přírodu, snižující se plochy orné půdy atd. nám nahradí skladovací haly, ovzduší nám zlepší množství kamionů a letadel, bilanci vody v krajině odvodněné plochy? Jako když Garfield říká na farmě: Proč získávají mléko tak primitivním a náročným způsobem a nekoupí si ho raději v supermarketu?

    To se mi líbí 20 To se mi nelíbí 1
  • Rado 13.06.2018  ●  13:35

    Pokrok nezastavíte, nicméně stačilo mít na to zákon a veškerá diskuze by byla zbytečná. Chceš stavět na zelené louce místo na brownfieldu, který ti nabízíme? Nechceš, OK, tak se ale pořádně prohneš. Nic našim politikům nebránilo sepsat podobný zákon o ochraně půdního fondu. Ale mohu-li mluvit za firmu, ve které jsem kdysi pracoval. Také jsme uvažovali o brownfieldu, jenže cena pozemku byla vyšší než volné (zelené) plochy jinde, úřady situaci více komplikovaly než zjednodušovaly, takže stručně a jednoduše řečeno, dokud jít do brownfieldu nebude znamenat komparativní výhodu, tak vždycky zelená louka bude hrát prim. Také se mi to nelíbí, ale je to tak.

    To se mi líbí 25 To se mi nelíbí 1
  • Veronika 13.06.2018  ●  19:51

    Bravantice jsou v dolině a v povodňové oblasti. Místo, aby se zde pracovalo na protipovodnovém zabezpečení, postaví zde halu, která zabrání dalšímu vsakování vody. Už nyní se při vetším dešti valí proudy bahna z polí a s takovou to bude ještě horší. pale hore těm, kdo tomu zase dali razítko, děkujeme.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 0
  • kdojekdo 13.06.2018  ●  22:58

    Do takového hyperskladu denně přijede 50 kamiónů a odjede od něj 100 menších náklaďáků se zbožím do prodejen. Opravdu chceme, aby to všechno jezdilo přes a kolem Ostravy? V Lídlu mají víc rozumu než místní chytrolíni.

    To se mi líbí 11 To se mi nelíbí 1
  • šlonzok 14.06.2018  ●  10:12

    Veronika: Jsem v tomto laik, ale mám podobný názor jako Rado, Všechno je otázka parametrů a pravidel. Jistě by šlo nastavit pravidla tak, aby stavby, které brání zasakování vody/oteplují krajinu kolem apod. toto svému okolí nějak kompenzovaly. Samozřejmě to nesmí zadusit výstavbu, ale rozumný kompromis je jistě možný. Chce to asi zajímat se o své okolí a v rámci svých možností se pokoušet prosazovat to, co považuju za důležité, správné, prospěšné. Je to drobná, každodenní, neviditelná práce, ale bez toho to myslím nejde. Samo se neudělá nic.

    To se mi líbí 3 To se mi nelíbí 0
  • Obyčejný člověk 14.06.2018  ●  11:23

    Jedním slovem katastrofa. CHKO Poodří je likvidováno, posledbí z jlidných oblastí. Zvýšení provozu v místech, které na to není dimenzováno. Navýšení hlučnosti – díky reliéfu krajiny bude hluk velmi dobře šiřitelný. Absolutní nekoncepčnost, krajina vyloženě vhodná pro agroturistiku totálně zničená výstavbou. To nemluvím o životních podmínkách při výstavbě. Na pracovní místa se noc netěšte -logistický charakter nemá vysokou přidanou hodnotu, tzn. minimální platy. Příležitost pro milovníky přesčasových hodin, aby nakonec dostali minimální mzdu a stejně řešili z čeho zaplatí složenky. Je mi smutno z toho, jak se tu někteří veselí z této katastrofy. To uz nemluvím nic o tom, ze v této obci žádná veřejná diskuze na toto téma nebyla. Na vystavbu garáže potřebujete všechno možné, povolování objektů tohoto významu, který ovlivní život Bravantic, Jistebníku, Josefovic, Klimkovic, je zřejmě velmi proklientsky specifické. Bůh s Bravanticemi i celou touhle republikou.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 10
  • Archerr 14.06.2018  ●  12:53

    Obyč človek … Teda Ty jsi chytrý

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 4
  • archerr 14.06.2018  ●  13:37

    Nevim chtel jsem se zdrzet diskuze ale na obyc clovek nejde nereagovat neb dle meho se za chytrymi recickami skryva jen snuska blbosti.

    1/nechapu jak muzes tvrdit ze u dalnice D1 neni doprava dimenzovana na vetsi zatez- dle mne blbost.
    2/krajina vhodna pro agroturistiku- no ono kolem dalnice a sjezdu kolem ni je agroturismus to nejlepsi
    3/logisticky charakter vylozene low cost neni jedna vec je vyrobit neco za 5 korun a druha vec je to prodat za 15 …co je tedy vetsi pridana hodnota?
    4/„na pracovni mista se moc neteste..“ – nevim , 280 pracovnich mist neni nezanedbatelnych
    5/prace za minimalni mzdu- hledal jsem nabidky na distribucni centrum v olomouci slibujou platy od 28 do 33 tisic ,tedy lze dosahnout i nad narodni prumer – nevim odkud beres info o minimalni mzde, pricemz lidl je jeden z nejsolidnejsich zamestnavatelu v obchodnim sektoru
    6/“na vystavbu garaze potrebujete vsechno mozne“ – ano studii EIA a zjistovaci rizeni urcite potrebovat nebudete obycejny cloveku , to jiste ne

    zaverem meho obsahleho prispevku bych chtel dodat ze se mi nelibi zastavovani poli a velmi rad bych podobne stavby videl na brownfieldech ,ale to zalezi hlevne na vlastnicich pozemku a na investorech, samozrejme kazdy chce stavet o nejdriv a za co nejmin, je velka skoda ze zapadni firmy mluvi o ekologizaci a udrzitelnem rozvoji a kdesicosi ale v realu kdyz by slo zachranit mnoho orne pudy to neudelaji.

    To se mi líbí 21 To se mi nelíbí 4
  • aggu 14.06.2018  ●  14:31

    Veronika: Zase ty internety…
    Ano, Bravantice jsou v dolíku, asi jako většina vesnic. Ale záplavové území to není ani náhodou. Rozlévá se až Bílovka několik kilometrů daleko. A pokud vím tak Bravantice i okolní městečka na protipovodňovkách pracují.
    Lidl má pozemek vedle dálniční MÚK – na kopci. Půda se přesune na jiné pozemky. Problém bude spíš se znehodnocením horizontu – 20m vysoká hala bude vidět až z Mošnova nebo Bílovce.

    To se mi líbí 6 To se mi nelíbí 3
  • Skeptik 15.06.2018  ●  06:08

    aggu: Bravanticemi protéká Sezina. Při větších deštích zde problém je.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 0
  • aggu 15.06.2018  ●  08:22
    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 3
  • JiM 15.06.2018  ●  09:44

    Podle informací z katastru je půda na parcele Lidlu v bonitní třídě 2. Tzn. že by se zde podle zákona nemělo stavět. Existují nějaké výjimky? Máte někdo zkušenost?

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0
  • aggu 15.06.2018  ●  10:03

    JiM: Přímo na katastru informace o bonitě půdy nejsou. Dají se nalézt třeba zde: http://mapy.vumop.cz/
    Pozemky patří Lidlu.
    II. třída ochrany
    Zemědělské půdy, které mají v rámci jednotlivých klimatických regionů nadprůměrnou produkční schopnost. Ve vztahu k ochraně zemědělského půdního fondu jde o půdy vysoce chráněné, jen podmíněně odnímatelné ze ZPF a to s ohledem na územní plánování, jen podmíněně využitelné pro stavební účely.
    Mimochodem, podle jakého zákona „by se nemělo stavět“?

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 2
  • JiM 15.06.2018  ●  10:21

    aggu:
    Jasně… Jednalo se mi o zákon č. 334/1992 Sb. o ochraně zemědělského půdního fondu. Ale patrně je v tomto případě uplatněn §4 odst. 3 tohoto zákona, tedy: „Zemědělskou půdu I. a II. třídy ochrany lze odejmout pouze v případech, kdy jiný veřejný zájem výrazně převažuje nad veřejným zájmem ochrany zemědělského půdního fondu.“ Zřejmě to prošlo zastupitelstvem apod. Nesleduju to detailně. Logicky by se tedy stavět primárně nemělo. Jen mě ta situace zaujala i z tohoto pohledu…

    To se mi líbí 2 To se mi nelíbí 0
  • Rado 15.06.2018  ●  10:30

    JiM: Stavět by se nemělo, jenže pro obec jako jsou Bravantice, kde přijde zaměstnavatel a vytvoří 300 pracovních míst, je to jiné kafe než jen pole zarostlé řepkou. Nestává se to každý den, tak se nedivme.

    To se mi líbí 4 To se mi nelíbí 0
  • JiM 15.06.2018  ●  14:05

    Rado:
    Řepka je samostatná kapitola. Jinak já se teda trochu divím. Úřady neměří stejným metrem. Otázka je, co je ve větším veřejném zájmu – 300 pracovních míst na „vysoce chráněné půdě s nadprůměrnou produkční schopností“? Ale to je na diskusi, kterou shrnul archerr výše…

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 0
  • Martin z kónigu 16.06.2018  ●  23:51

    Buďte normální.. Nikomu z vás to neublíží.. A někomu to nabídne práci.. Když se stavěla dálnice tak taky každý nadával jak ji tu nechceme.. A teď po ní vesele jezdíme.. Každý z vás určitě do lidlu chodí nakupovat.. Tak nejezděte po dálnici a nenakupjte nic a žijte jak opice..

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 1
  • Martin z kónigu 16.06.2018  ●  23:54

    A raději sklad od lidlu než hrabišova řepka

    To se mi líbí 7 To se mi nelíbí 2
  • Martin z kónigu 16.06.2018  ●  23:59

    Lidi buďte normální.. Nikomu vám to neublíží.. A někomu přidá práci.. Kvůli dálnice jste taky všichni brečeli a teď po ní jezdíte…. Přestaňte nakupovat v obchodech, pěstuje si všechno sami a dělejte si hadry z lenu. Nebo radši mlčte. Jeden pokrytec vedle druhého..

    To se mi líbí 9 To se mi nelíbí 4
  • thvari 17.06.2018  ●  01:52

    JiM: jako děláte si srandu, nebo jste vy a ti co to lajkujou natvrdlí? 300 pracovních míst v době, kdy máme absolutně NEJNIŽŠÍ nezaměstnanost v EU? v dnešní době se pořád mluví o selském rozumu, tak tady je to jasné. ne, další levná pracovní místa nepotřebujeme. všichni už práci mají. tečka.

    To se mi líbí 5 To se mi nelíbí 10
  • archerr 17.06.2018  ●  09:20

    thvari- v jednom pravdu máš že vČR máme procentualně nejnižší nezaměstnanost(cca 3pct)
    Ale náš kraj má 5pct nezaměstnanost, navíc jsme velmi závislí na automotive i težkém průmyslu , oba tyto obory procházejí změnami,o kterých nevíme jak dopadnou /robotizace, elektromobilita, prodej mittalu, vítkovice ,okd/ – proto je velmi důležité i nadále lákat firmy do MSK kraje…… navíc opět se ptám proč tu pořád někdo naráží na levná pracovní místa??? Lidl je solidni zaměstnavatel a své lidi si najde….mužu se zeptat jak by sis to představoval? dáme na billboardy -´´ podnikatele a nové pracovní místa tu nechceme?´´ navíc není mi známo že by lidl někdy bral investiční pobídky, proč by si kterakoliv firma nemohla koupit pozemek a podnikat? nerozumim takovym reakcim, chápu že orna půda je třeba chránit ale jak RADO uvedl výše není to vždy jednoduché se stavěnim na brownfieldech

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 0
  • Rado 17.06.2018  ●  21:43

    thvari: A víte, kolik lidí má VŠ vzdělání a přitom mají nižší mzdu než pokladní v Lidlu? Vezměte si, jak správně píše archerr, nikterak jsme naše zaměření na těžky průmysl a automotive nezměnili. A tento region stojí před velkou otázkou, až zde jednou OKD, Mittal nebude. Navíc si vemte, že on je to de facto úspěch, protože zatím žádné velké logistické centrum není a vše dokázala Ostravě uloupit jiná města.

    To se mi líbí 10 To se mi nelíbí 2
  • kelemen1 22.01.2019  ●  15:50

    aldik: aldik: aldik: a prý má být naproti Lidlu nová pobočka firmy Geis s překladištěm, sklady a kancelářemi…ale nevím, jestli je to jisté..

    To se mi líbí 1 To se mi nelíbí 0
  • archerr 22.01.2019  ●  17:38

    kelemen1: Psalo se to v klimkovickem měsičniku nebo co to bylo , viděl jsem na Srealitach prodávat ještě 10 Ha sousední plochy s tím že 30 Ha už bylo prodáno, pak jsem našel článek z roku 2007 kde byla zpráva o plánované zoně v bravanticích o rozhloze 100ha a měla ji stavět CTP …

    To se mi líbí 0 To se mi nelíbí 0

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Web používá Akismet ke snížení množství spamu. Zjistěte, jak jsou zpracovávány údaje z komentářů.