Koncertní hala získala povolení

Záměr novostavby koncertní haly a rekonstrukce stávajícího Domu kultury získal stavební povolení. Město rovněž vyhlásilo veřejnou zakázku na dodavatele stavby.

Projekt koncertního sálu se od roku 2018, kdy byla vyhlášena architektonická soutěž, dostal do fáze těsně před zahájením hlavní stavby. Té předchází již probíhající přípravné práce v území. Poprvé, ve více než stoleté historii úsilí o vybudování důstojného koncertního sálu, je město téměř přichystáno k faktické realizaci projektu, a to jak z hlediska jeho věcné připravenosti, tak z hlediska zajištěného financování. Vyhlášení veřejné zakázky na dodavatele stavby ještě před uzavřením všech smluv na externí financování má přitom hned několik logických důvodů. „Prvním z nich je ověřit si realizovatelnost projektu s ohledem na dostupné finanční zdroje. Pouze konkrétní nabídky získané v soutěži nám totiž představí reálnou cenu stavebních prací. Dále je nutné pracovat s předpokladem, že veřejná zakázka tohoto rozsahu může trvat 6-12 měsíců a s ohledem na skutečnost, že dostupnost některých externích zdrojů je časově limitována, bylo by nezodpovědné vytvářet zbytečné časové prodlevy. V neposlední řadě eliminujeme časové prostoje mezi realizací 1. fáze stavby, tedy přípravou území, a 2. fází projektu, kterou je samotná stavba, kdy 1. fáze bude ukončena právě na konci tohoto roku,“ vysvětluje náměstkyně pro investice Zuzana Bajgarová.

Souběžně s vyhlášením stavební zakázky dnes radní města také rozhodli o podání žádosti o dotaci ve výši 600 mil. Kč v rámci adresné výzvy Ministerstva kultury ČR (v rámci programu „Podpory reprodukce majetku regionálních kulturních zařízení, církví a náboženských společností“). Cílem výzvy, která je vypsána specificky právě pro město Ostrava, je naplnění memoranda o spolufinancování projektu koncertního sálu ze strany státu, které bylo uzavřeno v roce 2018.

„Je nanejvýš efektivní paralelně finalizovat externí financování a veřejnou stavební zakázku s tím, že samotné zahájení hlavních stavebních prací tak může následovat ihned po zasmluvnění zbývajících klíčových externích zdrojů. Těmi jsou právě dotační prostředky ze státního rozpočtu prostřednictvím Ministerstva kultury ČR a dále prostředky z III. pilíře Just Transition Mechanism, které představují kombinaci zvýhodněného investičního úvěru Evropské investiční banky a grantu Evropské komise. Definitivní rozhodnutí ohledně poskytnutí zbývajících finančních zdrojů bychom měli znát v červnu a k finalizaci potřebné smluvní dokumentace ohledně financování by pak mělo dojít v měsíci září tohoto roku. Podíl nenávratných externích finančních zdrojů na financování celého projektu by mohl, v závislosti na zvolené variantě, přesáhnout 40 % celkových nákladů,“ sděluje ostravský primátor Tomáš Macura a dodává: „Případné nezajištění finančních zdrojů v potřebné výši by bylo legitimním důvodem pro zrušení stavební zakázky. Město tedy nejde do žádného rizika.“

Dokončení projektové dokumentace ve stupni pro provedení stavby (DPS) přineslo také aktualizovaný rozpočet celého projektu. Jeho celkové náklady jsou nyní, dle ceníkových cen, ve výši 4,1 mld. Kč. Je to částka o 0,9 mld. Kč (28 %) vyšší, než předpokládal propočet nákladů projektu zpracovaný dle předchozích stupňů projektové dokumentace a předložený zastupitelům města před rokem, v dubnu 2022. Přiměřené navýšení ceny projektu se v souvislosti s postupem projekčních prací předpokládalo, nyní lze naproti tomu očekávat, že soutěž o dodavatele stavebních prací může tuto cenu snížit. Vzhledem k tomu, že v mezidobí se rozšířilo také spektrum a výše disponibilních externích zdrojů, bude zajištěno, že realizace projektu nebude mít negativní vliv na rozpočet a finanční stabilitu města.

Z celkové výše rozpočtovaných nákladů na realizaci projektu 4,1 mld. Kč připadá na projekční práce a správu stavby 0,3 mld. Kč, na rekonstrukci historického domu kultury 0,8 mld. Kč a na přístavbu koncertního sálu pak 2,2 mld. Kč. Zbylou sumu 0,8 mld. Kč tvoří náklady společné a ostatní, včetně např. úpravy veřejného prostranství.

Předmětem veřejné zakázky je výběr dodavatele stavebních prací pro druhou fázi stavební části projektu „KONCERTNÍ HALA MĚSTA OSTRAVY“, zahrnující přístavbu koncertní sálu a rekonstrukci stávajícího objektu Domu kultury města Ostrava o předpokládané hodnotě 3,5 mld. Kč bez DPH, a to v otevřeném řízení dle ust. § 52 a násl. zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Veřejná zakázka vznikla dle standardů Fidic Red Book. Zadávací dokumentace obsahuje podmínky průběhu zadávacího řízení, informace o proběhlé tržní konzultaci, podmínky účasti, pravidla pro hodnocení nabídek, podmínky kvalifikace, technické podmínky vymezující předmět veřejné zakázky, obchodní a smluvní podmínky. Podrobné informace jsou uvedeny v zadávacích podmínkách. Zadávací dokumentace bude uveřejněna na profilu Zadavatele, a to ode dne uveřejnění Oznámení o zahájení zadávacího řízení ve Věstníku veřejných zakázek.

zdroj: ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Mx :

    Koncertní hala získala 5mld na výstavbu :-). To samé kostka… Dost ironie a škarohlídství, alespoň proces až k samotnému povolení mi subjektivně na Ostravu a tak složitou stavbu připadá docela rychlý, což hodnotím velmi kladně.

    Thumb up 30 Thumb down 4
  2. balde :

    snad to nezkolabuje v cílové rovince

    Thumb up 29 Thumb down 3
  3. Tomas :

    Těším se…vždy když jedu kolem v tramvaji(kouknu na místo kde má stát)…přesně ji tam vidím..
    Kdo má představivost bude to krásná,úchvatná stavba…z arch.hlediska to bude mít waw ufekt
    ..těším se…teď ještě kostka,park.dum atd

    Thumb up 31 Thumb down 4
  4. Toky :

    Nejsou peníze ve státním rozpočtu, nejsou lidi ochotní pracovat, schvaluje se další hladová zeď na vysávání eráru. Posmívali jsme se Řecku ale nepoučili jsme se. Přál bych si hezkou stavbu ale v jiných časech. Smrdí to státním krachem.

    Thumb up 10 Thumb down 39
  5. JSjr. :

    Cena 4,1 mld. je v ceníkových cenách, věřím, že zhotovitelské firmy cenu srazí. A už jenom proto, že stavět něco takového je pro ně obrovskou referencí.

    Thumb up 17 Thumb down 10
  6. Dan :

    JSjr.: Myslet si, ze firma srazi vyrazne cenu jen kvuli refernci je nesmyslne. Rozumny podnik nepujde do rizika 0 zisku, neli ztraty. Tohle mohou stavet jen obrovkse stavebni koncerny. A ty maji reference na obdobne urovni.

    Thumb up 16 Thumb down 1
  7. David :

    Mx:
    rychlý proces? Asi máme každý jiný standard… Ostravský projekt č.1 z roku 2020 získá stavební povolení až v roce 2023 to úspěch určitě není. Zmiňovat se o té kostce, která je jíž 20 let naprojektovaná – na stavební povolení stále čeká pokud vím…

    Thumb up 11 Thumb down 10
  8. rom :

    mám silné obavy, že se nic stavět nebude, Macura sehrál roli užitečného idiota, Praha rychle zapomene

    mohl chvíli ještě držet hubu – tak rok a byl by klid

    nyní jsou tam obvodní politici, ti budou řešit chodníky a spokojené občany v obvodech, ne strategický rozvoj aglomerace – v tom by Marcura dobrý

    a vše bude dozorovat JUDr. Semerák a hloupý Honza z Ostravy!!! bude dělat starostu (((

    Thumb up 18 Thumb down 5
  9. Tomas :

    Toky: Ty jsi dobře namasirovany vládní hantirkou…Řeknu ti tajemství,není to tak strašné jak se prezentuje…vláda..Chce se systematicky podívat kde lze ušetřit a pomalu snižovat zadluzeni.(v klidu s rozvahou)Bohužel se bojím,že nastane to samé co za Kalouska,tupé se skrne 140miliard…místo dosažení růstu budeme v recesi 2-3roky…Žádny státní krach nebude,až budeme mít vůči HDP dluh 150%tak můžeš zmatkovat..nemáme ani třetinový…Bohuzel nezávidím vládě,co to převezme za 2roky,z toho marastu bude trvat než to dostane…Jen se modlím,ať CSSD(kterou nemusím,ale vždy to bylo o metrák lepší než co je tam ted)…se dostane zpět nad pět procent,ať je to s kým poskládat…(nebo je taky možné,že do parlamentu se nedostane více než 4-5stran…

    Thumb up 10 Thumb down 20
  10. Dan :

    Tomas: Tvl ty ANO filcko, co zna tady obec, kde vetrne eletrarny vyrazne zdravotne skodi lidem, ale nehce nam rict kde. Nauc se aspon zaklady ekonomie.
    Koukni kolik Andy a insta Alenka nesakali dluhu, ktere dle NKU z 90% nesouvisely s covidovymi oaptrenimi.

    Thumb up 11 Thumb down 19
  11. Tomas :

    Dan: Ale tu se někdo trefuje..Je nutno si nadávat?..O ekonomii vím více než dost a vidím,co se tady děje…Jaký je rozdíl mezi vládou,která zachraňovala ekonomiku v době pandemie a vládou,která už dávno,zadne podpůrné programy nedělá,ekonomika měla růst(už jen s důvodu,že lidé a firmy dostali peníze a ekonomika se otevřela),dluhy pomalu splácet.Inflace jak prase,nikdo ji nekroti…dluh ještě větší než když se sanovala ekonomika…Já bych ještě pochopil,že jsem filcka,ale nechápu někoho,kdo podporuje vládu neumělu i přes to,že třeba platí za bydlení 40-50%,více než předtím,více za potraviny atd…pokud bych vidět výsledky,pokud bych viděl výsledky nevidím důvod ji nepochvalit…Bohuzel není koho,když zavřu obě oči,tak jedině p.Kupku…A když podle tebe nerozumím ekonomice,třeba úplně stejný názor jako má ekonomka Švihlíková..na ty tragedy…

    Thumb up 8 Thumb down 11
  12. JSjr. :

    Toky: Vít Rakušan právě na tiskovce řekl, že jsme na tom podle všech čísel a ratingů ohledně zadlužení dobře. Takže asi to tak hrozné nebude, jak nám celou dobu vykládají.

    Thumb up 8 Thumb down 6
  13. JSjr. :

    Dan: Reference je bonus, ale tady jde o zakázku za 4mld. a vyhrává nejnižší nabídka. Věřte, že to sníží co to půjde.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  14. Krystof :

    „Z celkové výše rozpočtovaných nákladů na realizaci projektu 4,1 mld. Kč připadá na projekční práce a správu stavby 0,3 mld. Kč, na rekonstrukci historického domu kultury 0,8 mld. Kč a na přístavbu koncertního sálu pak 2,2 mld. Kč“

    Stavby tohoto typu stojí ve výsledku několik násobků původně odhadovaných nákladů. Například stavba filharmonie v Hamburku stála 23 mld Kč z původních 8 mld Kč.

    Srazit cenu ve výběrovém řízení určitě nebude problém, ale jak to nakonec dopadne…

    Pro srovnání: stavba průměrné fakulty vysoké školy se pohybuje kolem miliardy, takže zmiňované 2,2 mld Kč na samotný koncertní sál je dost na pováženou.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  15. bapi :

    Tvl tohle ma byt niche web, de facto. Ale v Ove si snad i k partii sachu bere branik v 2l petce… Dle tehle a spouste dalsich diskuzi. :D :D

    Thumb up 4 Thumb down 14
  16. xxx :

    JSjr.: Přesně tak, tato panika je zbytečná a směšná, ale bohužel na to spousta lidí evidentně skočí. Přitom to není složité, stačí se podívat na statistické údaje a porovnat ČR s jinými zeměmi… https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:General_government_debt,_2021_and_2022_(General_government_consolidated_gross_debt,_%25_of_GDP)_Apr2023.png

    Thumb up 4 Thumb down 4
  17. Ic540 :

    Nejsem v tomto ohledu vůbec odborník.
    Ale sklání se před tímto projektem.

    Vůbec Ostrava jede. Jen tak dál.
    A tam kde to drhne. Snad se posune dál.

    Držím palce…👍

    Thumb up 19 Thumb down 5
  18. Mx :

    Vzhledem k včera oznámeným škrtům různých dotací státu ve výši 50mld to bude kdoví jak. Snad to i přesto vyjde.

    Thumb up 1 Thumb down 7
  19. Tomas :

    Mx: Tak opět se vláda ukázala jako nekompetentní,zarazila dotace velkým firmám ,Agrofert,Hame,Madeta(majitel obratem řekl,že končí s programem mléko do škol,že nebude dělat charitu)…takže cele potravinářství je v EU funguje na dotacích(které máme ještě malé,třeba vůči Pl,DE),díky tomu jsou ceny potravin tam kde jsou,takže cekejme,propouštění,velcí živo menší,vyšší ceny na pultech,vyšší procentní zastoupení cizích firem(kde dotace funguje)…tyto dotace jsou z velké části proplacena EU…takže další likvidace průmyslu v ČR..Teď bych chtěl co mi napíše na to Dan(který do mě včera vyjel)

    Thumb up 3 Thumb down 21
  20. skelet :

    Program Mléko do škole je hrazen z fondů EU. Toliko k té charitě z Madety.

    Thumb up 16 Thumb down 2
  21. Tomas :

    skelet: No to souhlasí,jen je placeno z ČR rozpočtu a následně uhrazeno z fondů EU do ČR rozpoctu(a pokud ČR dotace neda ,neproplati jej ani EU)..čili tímto rozhodnutím,poškodil že vytáhnou z ekonomiky více než 10miliard…Mimojine víte,že tato vláda,nevyčerpala z fondů EU..cca.52miliard…ty sám.v ekonomice chybí,v tomto roce mají zaděláno na taky spoustu nevycpanych penez z EU…

    Thumb up 3 Thumb down 9
  22. Tomas :

    skelet: No to souhlasí,jen je placeno z ČR rozpočtu a následně uhrazeno z fondů EU do ČR rozpoctu(a pokud ČR dotace neda ,neproplati jej ani EU)..čili tímto rozhodnutím,poškodil že vytáhnou z ekonomiky více než 10miliard…Mimojine víte,že tato vláda,nevyčerpala z fondů EU..cca.52miliard.za min.rok..ty sám.v ekonomice chybí,v tomto roce mají zaděláno na taky spoustu nevycpanych penez z EU…

    Thumb up 2 Thumb down 9
  23. Radomír Polák :

    Neskutečný paskvil za nekřesťanské peníze . Něco jako Kaplického chobotnice . A pak , že stát němá peníze ! Co nedá do zrůdnosti nacpe na Ukrajinu .😂

    Thumb up 4 Thumb down 27
  24. Michal :

    Skvělý ateistický skvil. Čím dřív bude zahájena stavba, tím líp.

    Thumb up 5 Thumb down 4
  25. Tomas :

    Radomír Polák: Romane dostali jsme se do stádia(vše je připraveno,,kdy jednoznačně říkám,ano zahajme stavbu až bude vysoutezena ..Naopak říkám jak se vyhrabat z toho postkovidoveho,válečného,energetického marastu,investicemi…Stavebně koncertní halu,černou kostku,park.domy,bydlení pro lidi,kvalitní stavby..to je to co nás posune….

    Thumb up 6 Thumb down 6
  26. ELB :

    Michal: Ovšem může se stát, že se tam zastaví i Mater dolorosa, juxta crucem lacrimosa. To se koncertním sálům, dobře tedy, i halám, často stává :)

    Thumb up 2 Thumb down 4
  27. Pavel H. :

    Tomas: kam nás zrovna koncertní hala posune? :-D že si lidi budou říkat: panejo, tady mají pěknou halu, v tom městě musím bydlet?

    Thumb up 10 Thumb down 12
  28. Tomas :

    Pavel H.: Aha na co si vzpomeneš jako první když se řekne Sydney?

    Thumb up 8 Thumb down 4
  29. ELB :

    Tomas: Když se řekne Sydney, vybavím si jako první Saarinenův pozdní příchod, který zásadně změnil podobu hlavního města jižních Velšanů … ne, kecám, vybavím si klokana :)

    Opera v Sydney byla navržena v roce 1953 a otevřena až o 20 let později, v roce 1973. Původní rozpočet 7 mil.AUD byl mnohonásobně překročen až na 102 mil.AUD. Autor návrhu se pro spory s vládou NSW přestal na realizaci podílet v roce 1966. V roce 2007 byla stavba zapsána na seznam kulturního dědictví UNESCO, Utzon to ještě stihnul. V roce 2016 byla ohlášena šestiletá modernizace budovy v ceně 202 mil.AUD. Spotřeba elektrické energie stavby se přirovnává ke spotřebě města s 25 tisíci obyvatel. Ročně ji navštíví 8 mil. lidí. Sydney Opera House patří dnes, po 70 letech od návrhu stavby, mezi ikony Austrálie.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  30. Dan :

    Tomas: Ty budes ekonomicky zdatny jako Jakes.

    Uprimne nechapu glorifikaci haly a hledani v ni jakesi vidiny, ktere mesto posune dale. To stejne melo nastat i s obnovou Dolni oblasti a „ekonomicko-socialniho“ vyteueni cele oblasti to se vsak nestalo a cely potencial je stale nevyuzit. Nemyslim si, ze hala muze prinest nejakou kulturni ci spolecenskou obrodu Ostravy.

    Thumb up 7 Thumb down 11
  31. Tomas :

    Dan: Právě,že jsi mě nepochopil.Zamerne jsem uvedl Sydney..každému se hned vybaví opera…Ale myšlenka nebyla poukázat,že jak tam pojedes,kvůli opeře,ale naopak tím byl myšleno,že soubor staveb,navrženy architekty,které jsou krásné,může přispět k návštěvě,nebo bydlení ve městě.+spolu s dalšími prostredky může vést k zvýšení kvality života obyvatel l.Ono lze použít trochu pro příklad z Bilbaa ..Tam se vydali taky touto cestou a dnes z toho těží…

    Thumb up 6 Thumb down 3
  32. ivan :

    Prosím vás, nemá někdo nějaké info, jestli zákazy zastavení v dané oblasti tj. parkoviště u parku na ulici Bozděchová souvisí s touto stavbou? Předpokládám, že ano, ale jestli ještě není ani vybrána stavební firma (což u nás může trvat x let) je tedy docela předčasná akce. Jiný důvod mě nenapadá…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  33. davidb :

    ivan:
    Nesouvisí to s výstavbou parkovacího domu u nemocnice?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  34. ivan :

    davidb: To vůbec, to je od toho daleko, prostě přímo parkoviště u kulturáku. Když se vzadu boural amfiteatr a vozili náklaďáky suť, parkoviště fungovalo. Jak se to dokončilo, tak se tu daly značky „zákaz zastavení“. Chápal bych to, kdyby se rozjela už stavba nové filharmonie, ale týden se nic neděje a vypadá to, že dlouho se nic dít nebude.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  35. x.mk :

    Včera byl kolem kulturáku už plot..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  36. x.mk :

    Začali s kácením stromů..to už opravdu začíná stavba haly nebo je to jenom nějaká příprava, nevíte někdo?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  37. Martin [msstavby.cz] :

    x.mk: Oni kácí stromy během vegetačního období?

    Thumb up 6 Thumb down 2
  38. Vítek :

    Stromy se tam kácí ve velkém, celkem desítky. Celá budova je v širším okolí oplocena a staví se tam vzadu několik stavebnich buněk. Je zajímavé, že takto velké práce na velmi sledovaném projektu na viditelném místě se neobjevují v aktualitách na webu Ostravy. Ani asi nebyl žádný oficiální „vÿkop“. Zvláštní!

    Thumb up 3 Thumb down 0
  39. Crazym :

    Martin [msstavby.cz]: Copak? Bolí to ty hodné stromečky? 🤔😃🤪

    Thumb up 2 Thumb down 10
  40. Martin [msstavby.cz] :

    Crazym: Podle ustanovení § 5 Vyhlášky č. 189/2013 Sb., o ochraně dřevin a povolování jejich kácení, se kácení dřevin provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. Touto dobou vyhláška rozumí čas přirozeného útlumu fyziologických a ekologických funkcí dřeviny.

    Zmiňované období obvykle trvá od začátku listopadu do konce března. Dřeviny, které svým stavem zřejmě a bezprostředně ohrožují život či zdraví občanů
    nebo hrozí škodou značného rozsahu na majetku, je možné pokácet i mimo dobu vegetačního klidu s tím, že takové kácení musí být do 15 dnů oznámeno orgánu
    ochrany přírody (§ 8 odst. 4 Zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny).

    Thumb up 6 Thumb down 2
  41. SpinJ :

    Martin [msstavby.cz]: Já tam vidím zádrhel ve slovech zpravidla a obvykle. To jim podle mě každý lepší právník ohne. :) Navíc to třeba už nahlášeno bylo.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  42. Dan :

    SpinJ: Zpravidla a obvykle je prave pro nemocne stromy, ci poskozene vnejsimi vlivy (bourky apod.)
    Jinak nepovolene kaceni muze byt naproiklad u nas v Opave sankcionovano pokutou u pravnickych osob az milion korun
    https://www.opava-city.cz/cz/mesto-urad/zivotni-situace/zivotni-prostredi/kaceni-stromu-keru.html

    Thumb up 1 Thumb down 1
  43. Tomas :

    Martin [msstavby.cz]: Nebudeme řešit stromy,které kvůli stavbě stejně půjdou dolů,zda dříve či později…Nebo je lepší var…že by se to o rok odložilo celá stavba,finanční ztráta atd…kvůli stromům a Veg.klidu(i když respektují přírodu,ale tady to je jasne, u stromu,které stejně půjdou dolů)

    Thumb up 0 Thumb down 3
  44. Crazym :

    Vegetační nevegetační, když se kácí les tak létají třísky 🤪 https://screenshot.cz/O58LL/ Ale zase mají pěkně oplocené staveniště…

    Thumb up 0 Thumb down 3
  45. Vítek :

    Neposouvá se opakovaně termín podání nabídek? Nějak mám zafixováno, že již mělo proběhnout otevírání nabídek, naposledy dnes ve 12 hodin. Ví o tom někdo něco?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  46. Martin :

    Vítek: Ano, termín pro odevzdání nabídek se naposled posouval někdy na 19.9…. Možná už i tento termín byl zase posunut :D

    Thumb up 1 Thumb down 1
  47. davidb :

    Vítek:
    Posouvání termínu podání nabídek je naprosto normální.
    Posouvá se v případě, že někdo podá dotaz na dokumentaci a ta se dovysvětluje – a uchazeči dostávají čas na prostudování změn.
    Třeba u stavby D11 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko se již termín posouval 38x.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  48. Vítek :

    Davidb: asi je to zákonné, ale 38 X posunutý termín moc normální není. Nejsem odborník na veřejné zakázky, ale s takovou nemá nikdo žádnou jistotu nějakých termínů. Třeba u té koncertní haly se na cenu asi hodně čeká a nikdo z města to posouvání termínu nekomentoval. Všiml jsem si toho na webu města v sekci veřejných zakázek, původní termín jsem jíž tam přímo neviděl. Díky za dovysvětlení.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  49. davidb :

    Vítek:
    Změna č. 23 byla vysvětlena 26.07.2023 a v něm byla lhůta na podání nabídek 19.09. ve 12 hodin.

    Pak ale přišly další dotazy na upřesnění projektové dokumentace a tak vyšla změna č. 24!
    Ta byla vysvětlena 10.08. a termín se posunul na 29.09., aby všichni uchazeči měli čas tyto změny prostudovat a zakomponovat je do nabídky.

    Žádná projektová dokumentace není a nikdy nebude 100%.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  50. PetrK :

    davidb: to nebude, ovšem pokud je k ní už tolik dotazů, tak to znamená, že je nekvalitní

    Thumb up 1 Thumb down 1
  51. davidb :

    PetrK:
    To nemohu posoudit.
    Ale sleduji výběrka na dálnicích a tam je taky X posunů.
    Za mě raději posuny než to potom řešit při výstavbě.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.