Frýdek-Místek – obchvat

Přípravnými pracemi u přehrady Olešná začala výstavba obchvatu Frýdku-Místku. Slavnostní zahájení stavby je plánováno na 22. května 2018.

Fotografie zaslal Vojtěch Očadlý. Děkujeme!

Situace obchvatu:

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Aleš K :

    Super zpráva! Na to Frýdečáci čekají už léta.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  2. JohnnyKrabák :

    Podle toho co jsem se zatím dočetl se bude stavět první fáze, tzn napojení D56 na D48, a D48 až po most přes Morávku, s tím, že druhá fáze se teprve soutěží. Je to tak?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Tom :

    Ano, stavět se bude první usek, tudíž napojení D56 na D48 ale nikoliv po řeku Morávku, ale po řeku Ostravici! 2. část obchvatu není ještě pravomocně vysoutěžená a rovněž nemá stavební povolení.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  4. JohnnyKrabák :

    Tom:
    Díky za upřesnění :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. aggu :

    Docela „legrační“ je, že stavba se jmenuje napojení D56 na D48. Jeden by předpokládal, že když jedu po D56 od Ostravy, tak se vybudováním této dálniční spojky dostanu na D48.
    Ale chyba lávky.
    Na dálnici D48 se dostanu pouze ve směru na Těšín. Pokud chci z D56 vjet po nové dálnici na D48 směr New Jersey mám, takzvaně, smůlu. Chybí sjezd, zrovna ve směru, který by jeden předpokládal jako nejvytíženější. Ostraváci se budou muset pořád jako teď buď motat kolem Alberta a vyjedou na přípojku k D48 nad Olešnou, nebo si zajedou oklikou přes stávající kruhák, jako nyní a jako dalších 100 let.
    Imbecilita #124 ohledně dopravních staveb na ostravsku.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  6. acdlcia [msstavby.cz] :

    aggu: No zrovna jsem to chtěl taky napsat. Jedu od Jičína na Ostravu a budu se muset placatit kolem Mošnova a přilehlých obcí po obchvatu neobchvatu nebo jet přes město. Tady zase někdo myslel.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  7. Marián Kyral :

    Už se probíralo a objevilo se jedno zajímavé řešení:

    Lenny (Autor)

    Příspěvek Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
    Pojedu MÚK FM-jih tam se otočím na kruháči na 56 a pojedu zpátky na rozštěp s D 56. Nemusím vůbec jezdit přes intravilán.

    http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=158936#p158936

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. acdlcia [msstavby.cz] :

    Marián Kyral: Pokuste se to prosím vyznačit v mapě protože jsem to nějak nepochopil. Jediné řešení je jet tudy: https://mapy.cz/s/2D2FP

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. acdlcia [msstavby.cz] :

    Marián Kyral: Jo už to vidím. Ten kruháč je schovaný pod mostem. Ale to je hodně blbé řešení jezdit tam a zpět. Nic jiného nám ovšem nezbývá.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  10. Marián Kyral :

    acdlcia [msstavby.cz]: Tak není to ideální, ale ono se to časem nějak usadí. Taky záleží, jaké bude nakonec dopravní značení, kudy bude posílat.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. JohnnyKrabák :

    aggu:
    Někde jsem se dočetl, že to napojení bude jen tím jedním směrem, protože kdyby se udělala klasická MÚK, tak by se muselo moc bourat. Mi to teda nepřijde. Podle leteckých map tam v bezprostředním okolí byly 3 nemovitosti, a zmizely 2. Takže pokud kvůli té jedné nestaví klasickou MÚK, je to megapakárna.
    Jinak další argument byl, že přece na Ostravu se jezdí/bude jezdit přes D1

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. JohnnyKrabák :

    Marián Kyral:
    To jsem si taky říkal, navíc pokud obchvat dostatečně sníží vytíženost průtahu, nebude vůbec problém z dálnice sjet na průtah a odtud pokračovat na D56

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. acdlcia [msstavby.cz] :

    JohnnyKrabák: No z Hranic ano, ale z Nového Jičína se určitě nevyplatí jet po D1.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Marián Kyral :

    acdlcia [msstavby.cz]: Ono záleží, kam v Ostravě vlastně člověk chce. Někdy bude lepší D1, jindy D56. Ale jestli na D56 přibudou auta, tak nechci vidět ty kolony až tam zase něco začnou opravovat.

    Včera jedna kolona z centra až k Makra (ťukanec dvou kamionů) a další před FM (zúžení – oprava mostu). Kolega jel pro změnu na NJ a díky uzavírkam si neplánovaně pojezdil po Ostravě a poznával neznámá zákoutí :-D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Killbilly :

    Obávám se, že to je pod heslem „příliš málo, příliš pozdě“, jestli teď budou patlat prvních pár set metrů několik let, než to bude hotové, budou po tom jezdit tak povozy s koňma, protože za těch 100 let už nebude ropa. Ostatní části ještě nemají ani stavební povolení ani se ještě nesoutěží, to je v kocourkově běh na desítky let, tedy možná tak pro vnoučata ….. holt silniční síť nebyla, není ani nikdy nebude, balkán je balkán, máš sedět na pr*eli, čučet na TV a nikam nejezdit.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  16. davidb :

    aggu:
    Nemyslím si, že tento směr bude nejvytíženější.
    Nejvytíženější je Ostrava- Beskydy a zpět a nebo Příbor – ČT a zpět.
    A nevím jak by ty sjezdy z Ovy na Příbor a naopak musely být.
    Asi tam nevychází poloměry, protože úhel spojení dvou dálnic je dost ostrý.
    Ale je to jen můj laický pohled.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. Fantomas002 :

    Zvláštní, že tam není ten sjezd NJOstrava, že by si připravovali místo pro další „modernizaci“ a potencionální tunel? :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. davidb :

    Fantomas002:
    Psal jsem to o příspěvek výše.
    Podle mě tam ani jeden směr nedostanou.
    Ova- NJ je moc ostré na to aby se tam sjezd vecpal.
    NJ- Ova by zase asi zasáhlo do hodně domů- https://mapy.cz/s/2DoyA
    Prostě se pojede tak jako doteď.
    Těch aut v těchto dvou směrech bude málo- oproti jiným směrům.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  19. aggu :

    davidb: Co je to „moc ostrá zatáčka“? Jak bys potom definoval třeba kruhový objezd? ;)
    Z D56 na Příbor/Jičín se jezdí běžně. Když si z jihu nebo východu Ostravy, než se dostaneš k dálnici ve Svinově, už si v Místku.
    btw, postav se tam na chvíli k rondelu u Tesca a můžeš si okometricky spočítat, kolik aut vjede na který výjezd (Těšín/Frýdlant/Příbor).
    Celá tahle stavba je na hlavu. Od názvu přes projekt a přípravu. Nemluvě o tom, že si město F-M znehodnotilo jižní suburbs, okolí Olešné…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  20. aggu :

    Fantomas002: Představuju si to takhle: ŘSD pravděpodobně řeklo že je to moc drahé, že musíme pošetřit, a že nám stačí stávající rozbitá asfaltka ve směru z/na kruhák u Tesca v Místku. A ŘSD Ostrava pravděpodobně srazilo paty. Při pohledu do mapy je to trochu pitomé, ale což…
    Není to poprvé. Do Prahy jezdíme po D1 Praha-Ostrava přes Kroměříž. Prodloužená Rudná se staví cca 19 let. Nestojí. D1 od Rudné do Bohumína se opravuje 10 let. Není opravena. Jestli nám vadí hluk, tak si v centru si máme postavit 14m zeď. O každodenních kolizních situacích na idiotsky řešených kruhových mimoúrovňových křižovatkách na D1 ve Svinově a Přívoze nemluvě. A s rostoucí dopravou to tam bude horší a horší. Místo logické spojnice Polska a Vídně se musí jezdit přes Brno. Sice je to oklikou za to pomaleji. Co na to že nám příroda nadělila Dolnomoravský úval, my to poženeme vejš a D55 bude hotová výhledově v příštím století.
    O železničních nebo vodních cestách se nemá cenu bavit.
    A ostravský politik / úředník ŘSD drží hubu, protože je zvyklý na pokyny z centrály.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  21. davidb :

    aggu:
    Tak jsou nějaké míry na daný typ silnice.
    Toto propojení by mělo být R 25,5/80 a Nejmenší doporučený (dovolený) poloměr směrového oblouku je 500 (325) metrů.
    Tady jsem nakreslil oba poloměry- červený je 325 m, oranžový 500.
    Takže tak nějak by musely začínat odbočovací pruhy
    https://www.imgup.cz/images/2018/05/11/D56xD48.jpg
    Nijak to neobhajuji, ani nevím zda to je pravý důvod.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. aggu :

    davidb: V Přívoze je jeden z poloměrů kruháku nad dálnicí i pod 200m… Ale pravý důvod proč je ta stavba poloviční se asi opravdu nedovíme.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. davidb :

    aggu:
    Nevím, podle mě kruháč je úplně něco jiného.
    Ale na druhou stranu když je spojení 2 dálnic u Olomouce a je tam čtyřlístek, tak ty poloměry jsou hrozně malé.
    Tak asi by to tam vecpat šlo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Slosor :

    aggu: Pravý důvod je obecně známý. Vít Bárta a jeho úsporná opatření.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Slosor :

    davidb: To se přece nevztahuje na mimoúrovňové křižovatky. To by potom nemohla být dálnice ani D1, protože na její křížení třeba s D2 je MÚK ve tvaru čtyřlístku, který tipuji nemá poloměr ani 100 metrů. Prostě stavbu Bárta v době krize očesal a už se nevyplatí opakovat celý roky trvající byrokratický proces pro původní neočesaný projekt.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. davidb :

    Slosor:
    Jo taky jsem na to přišel :-)
    Psa jsem to výše.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.