Přípravnými pracemi u přehrady Olešná začala výstavba obchvatu Frýdku-Místku. Slavnostní zahájení stavby je plánováno na 22. května 2018.
Fotografie zaslal Vojtěch Očadlý. Děkujeme!
Situace obchvatu:

Přípravnými pracemi u přehrady Olešná začala výstavba obchvatu Frýdku-Místku. Slavnostní zahájení stavby je plánováno na 22. května 2018.
Fotografie zaslal Vojtěch Očadlý. Děkujeme!
Situace obchvatu:
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.
Aleš K :
Super zpráva! Na to Frýdečáci čekají už léta.
JohnnyKrabák :
Podle toho co jsem se zatím dočetl se bude stavět první fáze, tzn napojení D56 na D48, a D48 až po most přes Morávku, s tím, že druhá fáze se teprve soutěží. Je to tak?
09.05.2018 15:16Tom :
Ano, stavět se bude první usek, tudíž napojení D56 na D48 ale nikoliv po řeku Morávku, ale po řeku Ostravici! 2. část obchvatu není ještě pravomocně vysoutěžená a rovněž nemá stavební povolení.
09.05.2018 17:20JohnnyKrabák :
Tom:
09.05.2018 19:09Díky za upřesnění :)
aggu :
Docela „legrační“ je, že stavba se jmenuje napojení D56 na D48. Jeden by předpokládal, že když jedu po D56 od Ostravy, tak se vybudováním této dálniční spojky dostanu na D48.
Ale chyba lávky.
Na dálnici D48 se dostanu pouze ve směru na Těšín. Pokud chci z D56 vjet po nové dálnici na D48 směr New Jersey mám, takzvaně, smůlu. Chybí sjezd, zrovna ve směru, který by jeden předpokládal jako nejvytíženější. Ostraváci se budou muset pořád jako teď buď motat kolem Alberta a vyjedou na přípojku k D48 nad Olešnou, nebo si zajedou oklikou přes stávající kruhák, jako nyní a jako dalších 100 let.
Imbecilita #124 ohledně dopravních staveb na ostravsku.
acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: No zrovna jsem to chtěl taky napsat. Jedu od Jičína na Ostravu a budu se muset placatit kolem Mošnova a přilehlých obcí po obchvatu neobchvatu nebo jet přes město. Tady zase někdo myslel.
09.05.2018 21:02Marián Kyral :
Už se probíralo a objevilo se jedno zajímavé řešení:
Lenny (Autor)
Příspěvek Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Pojedu MÚK FM-jih tam se otočím na kruháči na 56 a pojedu zpátky na rozštěp s D 56. Nemusím vůbec jezdit přes intravilán.
— http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=158936#p158936
09.05.2018 21:08acdlcia [msstavby.cz] :
Marián Kyral: Pokuste se to prosím vyznačit v mapě protože jsem to nějak nepochopil. Jediné řešení je jet tudy: https://mapy.cz/s/2D2FP
09.05.2018 22:00acdlcia [msstavby.cz] :
Marián Kyral: Jo už to vidím. Ten kruháč je schovaný pod mostem. Ale to je hodně blbé řešení jezdit tam a zpět. Nic jiného nám ovšem nezbývá.
09.05.2018 22:18Marián Kyral :
acdlcia [msstavby.cz]: Tak není to ideální, ale ono se to časem nějak usadí. Taky záleží, jaké bude nakonec dopravní značení, kudy bude posílat.
09.05.2018 22:38JohnnyKrabák :
aggu:
09.05.2018 22:39Někde jsem se dočetl, že to napojení bude jen tím jedním směrem, protože kdyby se udělala klasická MÚK, tak by se muselo moc bourat. Mi to teda nepřijde. Podle leteckých map tam v bezprostředním okolí byly 3 nemovitosti, a zmizely 2. Takže pokud kvůli té jedné nestaví klasickou MÚK, je to megapakárna.
Jinak další argument byl, že přece na Ostravu se jezdí/bude jezdit přes D1
JohnnyKrabák :
Marián Kyral:
09.05.2018 22:42To jsem si taky říkal, navíc pokud obchvat dostatečně sníží vytíženost průtahu, nebude vůbec problém z dálnice sjet na průtah a odtud pokračovat na D56
acdlcia [msstavby.cz] :
JohnnyKrabák: No z Hranic ano, ale z Nového Jičína se určitě nevyplatí jet po D1.
09.05.2018 23:08Marián Kyral :
acdlcia [msstavby.cz]: Ono záleží, kam v Ostravě vlastně člověk chce. Někdy bude lepší D1, jindy D56. Ale jestli na D56 přibudou auta, tak nechci vidět ty kolony až tam zase něco začnou opravovat.
Včera jedna kolona z centra až k Makra (ťukanec dvou kamionů) a další před FM (zúžení – oprava mostu). Kolega jel pro změnu na NJ a díky uzavírkam si neplánovaně pojezdil po Ostravě a poznával neznámá zákoutí :-D
10.05.2018 12:50Killbilly :
Obávám se, že to je pod heslem „příliš málo, příliš pozdě“, jestli teď budou patlat prvních pár set metrů několik let, než to bude hotové, budou po tom jezdit tak povozy s koňma, protože za těch 100 let už nebude ropa. Ostatní části ještě nemají ani stavební povolení ani se ještě nesoutěží, to je v kocourkově běh na desítky let, tedy možná tak pro vnoučata ….. holt silniční síť nebyla, není ani nikdy nebude, balkán je balkán, máš sedět na pr*eli, čučet na TV a nikam nejezdit.
11.05.2018 08:36davidb :
aggu:
11.05.2018 09:15Nemyslím si, že tento směr bude nejvytíženější.
Nejvytíženější je Ostrava- Beskydy a zpět a nebo Příbor – ČT a zpět.
A nevím jak by ty sjezdy z Ovy na Příbor a naopak musely být.
Asi tam nevychází poloměry, protože úhel spojení dvou dálnic je dost ostrý.
Ale je to jen můj laický pohled.
Fantomas002 :
Zvláštní, že tam není ten sjezd NJOstrava, že by si připravovali místo pro další „modernizaci“ a potencionální tunel? :D
11.05.2018 13:07davidb :
Fantomas002:
11.05.2018 14:03Psal jsem to o příspěvek výše.
Podle mě tam ani jeden směr nedostanou.
Ova- NJ je moc ostré na to aby se tam sjezd vecpal.
NJ- Ova by zase asi zasáhlo do hodně domů- https://mapy.cz/s/2DoyA
Prostě se pojede tak jako doteď.
Těch aut v těchto dvou směrech bude málo- oproti jiným směrům.
aggu :
davidb: Co je to „moc ostrá zatáčka“? Jak bys potom definoval třeba kruhový objezd? ;)
11.05.2018 19:08Z D56 na Příbor/Jičín se jezdí běžně. Když si z jihu nebo východu Ostravy, než se dostaneš k dálnici ve Svinově, už si v Místku.
btw, postav se tam na chvíli k rondelu u Tesca a můžeš si okometricky spočítat, kolik aut vjede na který výjezd (Těšín/Frýdlant/Příbor).
Celá tahle stavba je na hlavu. Od názvu přes projekt a přípravu. Nemluvě o tom, že si město F-M znehodnotilo jižní suburbs, okolí Olešné…
aggu :
Fantomas002: Představuju si to takhle: ŘSD pravděpodobně řeklo že je to moc drahé, že musíme pošetřit, a že nám stačí stávající rozbitá asfaltka ve směru z/na kruhák u Tesca v Místku. A ŘSD Ostrava pravděpodobně srazilo paty. Při pohledu do mapy je to trochu pitomé, ale což…
11.05.2018 19:31Není to poprvé. Do Prahy jezdíme po D1 Praha-Ostrava přes Kroměříž. Prodloužená Rudná se staví cca 19 let. Nestojí. D1 od Rudné do Bohumína se opravuje 10 let. Není opravena. Jestli nám vadí hluk, tak si v centru si máme postavit 14m zeď. O každodenních kolizních situacích na idiotsky řešených kruhových mimoúrovňových křižovatkách na D1 ve Svinově a Přívoze nemluvě. A s rostoucí dopravou to tam bude horší a horší. Místo logické spojnice Polska a Vídně se musí jezdit přes Brno. Sice je to oklikou za to pomaleji. Co na to že nám příroda nadělila Dolnomoravský úval, my to poženeme vejš a D55 bude hotová výhledově v příštím století.
O železničních nebo vodních cestách se nemá cenu bavit.
A ostravský politik / úředník ŘSD drží hubu, protože je zvyklý na pokyny z centrály.
davidb :
aggu:
11.05.2018 20:31Tak jsou nějaké míry na daný typ silnice.
Toto propojení by mělo být R 25,5/80 a Nejmenší doporučený (dovolený) poloměr směrového oblouku je 500 (325) metrů.
Tady jsem nakreslil oba poloměry- červený je 325 m, oranžový 500.
Takže tak nějak by musely začínat odbočovací pruhy
https://www.imgup.cz/images/2018/05/11/D56xD48.jpg
Nijak to neobhajuji, ani nevím zda to je pravý důvod.
aggu :
davidb: V Přívoze je jeden z poloměrů kruháku nad dálnicí i pod 200m… Ale pravý důvod proč je ta stavba poloviční se asi opravdu nedovíme.
11.05.2018 20:39davidb :
aggu:
11.05.2018 22:01Nevím, podle mě kruháč je úplně něco jiného.
Ale na druhou stranu když je spojení 2 dálnic u Olomouce a je tam čtyřlístek, tak ty poloměry jsou hrozně malé.
Tak asi by to tam vecpat šlo.
Slosor :
aggu: Pravý důvod je obecně známý. Vít Bárta a jeho úsporná opatření.
11.05.2018 22:09Slosor :
davidb: To se přece nevztahuje na mimoúrovňové křižovatky. To by potom nemohla být dálnice ani D1, protože na její křížení třeba s D2 je MÚK ve tvaru čtyřlístku, který tipuji nemá poloměr ani 100 metrů. Prostě stavbu Bárta v době krize očesal a už se nevyplatí opakovat celý roky trvající byrokratický proces pro původní neočesaný projekt.
11.05.2018 22:21davidb :
Slosor:
12.05.2018 09:13Jo taky jsem na to přišel :-)
Psa jsem to výše.
jiří :
stavba f-m obchvatu jede na plne obratky už aby to bylo par fotek se stavby https://bagrista2.rajce.idnes.cz/frydek-mistek_obchvat/
14.09.2018 22:52