Městský obvod Poruba si nechal vypracovat architektonické návrhy nejdůležitějších veřejných prostor na svém území. Postupně představíme lokality Duha, Vozovna, náměstí Družby, Alšovo náměstí a Oblouk.
Prezentace v plném rozlišení: ZDE
Městský obvod Poruba si nechal vypracovat architektonické návrhy nejdůležitějších veřejných prostor na svém území. Postupně představíme lokality Duha, Vozovna, náměstí Družby, Alšovo náměstí a Oblouk.
Prezentace v plném rozlišení: ZDE
Jiřík :
Super na to jak se na sedmý a osmý obvod kašle by tohle byl radikální posun k lepšímu
02.09.2016 07:36Lukáš :
Návrh pěkný, ale pokud se nevyřeší nějaký smysluplný objezd na Děhylov/Hlučín aby se nejezdilo po ulici 17. listopadu tak tam budou akorát solidní zácpy (zklidnění dopravy navíc společný pruh s tramvajemi).
Balde :
fakt pěkný, ale nevěřím že to dokáže někdo protlačit v této podobě
02.09.2016 09:27thvari :
mé rodné sídliště by pěkně prokouklo! jen do toho, konšelé!
02.09.2016 10:39Tomas :
studie fajn… realita se tomu nebude blizit ani z poloviny, uz jen kvuli vsudypritomne reklame, plakatum, napisum, poutacum, polepenym oknum obchodaku, neudrzovane zeleni a vlaste vseho, co se tady na webu dokola zminuje
02.09.2016 10:46Tomas :
Jinak tedy konecne nekdo pochopil, ze cyklostezky nepatri na chodnik, ale na cestu
02.09.2016 10:48Moon :
Bylo by to super. Kéž by to byla pravda.
02.09.2016 11:10bapi :
Tomas: Osobně už mám na cyklostezky fakt alergii. Jak píšete… při každé rekonstrukci se cpou na chodník, kolikrát i společně s chodcem. A pro většinu cyklistů není dost „cool“ mít zvonek, takže je krásné, když se za vámi vynoří kolo. A ta dlažba je třeba pro uživatele kolečkových bruslí v podstatě nepoužitelná. A běhat pořád není pořádně kde.
02.09.2016 11:19Tomas :
bapi: souhlasim. kdyz uz, tak by cyklostezka mela byt alespon vyskove v urovni vozovky, at drzi cyklisty „na sobe“… takhle se to dela v zapadnich zemich, kde je cyklodoprava daleko pokrocilejsi.
02.09.2016 12:08skelet :
v rámci porubského Sdilka, kde jsou tyto architektonické návrhy prezentovány bude 6.září 2016 od 17hodin i veřejná diskuze s tvůrci těchto návrhů.
„součástí měsíční pop-up expozice Sdílko Poruba je kromě vystavujících obchodníků a kavárny také výstava věnující se porubskému veřejnému prostoru. Ta nabízí hned několik pohledů na Porubu.
První část výstavy tvoří mapy, která ukazují silná a slabá místa obvodu. Druhou část pak tvoří návrhy vybraných architektonických studií z Moravskoslezského kraje, kteří se zamýšleli nad tím, jak by jednotlivá místa, jako je třeba Alšovo náměstí, Zámecký park, Oblouk nebo Duha, mohla v budoucnu vypadat.
Zaujaly Vás tyto studie a rádi byste se k nim vyjádřili? Přijďte diskutovat se zástupci městského obvodu a tvůrci těchto návrhů, zástupci architektonických studií: VYSLOUŽIL ARCHITEKTI, PROJEKTSTUDIO, Kamil Mrva Architects.
Architektonické návrhy najdete na webu http://www.sdilkoporuba.cz (sekce Výstava). Diskuse se uskuteční v prostorách Sdílka.“
02.09.2016 13:15Jann :
Btw, když se podíváte na plány vedení nové tramvajové trati, která by dle plánu města měla stát do roku 2020, tak velká okružní křižovatka u Duhy se má opět změnit na stykovou, světelně řízenou a to samé platí dokonce i o tom cca dva roky novém kruháči, který byl postaven na konci ulice 17. listopadu u výpadovky na Děhylov, v křížení s ulicí Průběžnou.
02.09.2016 14:11Jan Pastýř :
Tisíckrát poučen z různých vizualizací radních a toho kreténa antiarchitekta Vltavského, nevěřím ani tečce na těch obrázcích, že bude zrealizována. A pokud rekonstrukce proběhne vznikne další patvar, šmejdovská patlanina hluboce odkloněná od původní vizualizace z papíru.
Kat :
Tramvaj kolem Duhy ??!!! Kruhový objezd v ulici 17. listopadu a Průběžná je vytížený celkem dost. Velký provoz v těchto místech na Děhylov, Plesnou a Hlučín i přes to skýtá bezpečný přejezd vozidel i průchod chodců. V těchto místech by se musela zřídit další velká světelná křižovatka jako u Slovanu a nehod i smrtelných na této křižovatce i přechodech přibude i do „statistiky“. Investice přes jednu miliardu….Stojí to za to ?? Blíží se opět volby. Rozhodnutí o výstavbě tramvajového uzlu v těchto místech zajímá stovky postižených rodin a tedy tisíce potencionálních voličů, kteří by byli tak postiženi hlukem, prachem i nebezpečností provozu bude zajímat, které politické strany lobují za tento nesmysl ??? Koho máme ze své kandidátky vyřadit ?? V Porubě a hlavně v místech VII. a VIII. obvodu potřebujeme opravit chodníky, chybí zde stovky parkovacích míst a je třeba nemalé prostředky investovat do oprav, údržby a rekonstrukcí zeleně, parků a dalších objektů……
04.09.2016 10:48Alena :
Děláte si prdel. Bydlím na Kosmické. Myslíte si,že se vyspím,když budu mít koleje ze dvou stran baráku. A to nemluvím jaký kravál dělají tramvaje s kopce a do zatáček.
04.09.2016 11:36Adam :
Kat: Je to DOSTAVBA tramvajové sítě, plánovaná už velmi dlouho. Tramvaj k Duze, podél Průběžné, a po Opavské je naprosto logická. Ať už k Duze povede po 17. listopadu nebo po Bedřicha Nikodéma, umožní zrušit velkou část autobusových linek, které teď komicky křižují Porubu. Argumentace prachem je fakticky naprostý nesmysl. Argumentace hlukem je irelevantní, bydlíte ve městě a máte plastová okna. Argumentace bezpečností je nepodložená. Argumentace penězi je krátkozraká, následná restrukturalizace Porubské MHD v dlouhodobém horizontu ušetří enormní množství peněz. Další věc, která se při této příležitosti může stát (samozřejmě pouze po dostavbě I/11), je přestavba ulice Opavské, od Slovanu po Globus, na normální ulici, a to se zjevně bude líbit i zdejším umělcům. A nakonec, u Duhy je právě teď relativně vysoký automobilový provoz, protože tudy lidé jezdí na Hlučín – to je opět jen důsledek nekompletní silniční sítě, což je řešeno v územním plánu.
Jediné, o čem tady můžete úspěšně argumentovat, je tento konkrétní vizuální návrh přestavby oblasti u Duhy na umělcův mokrý duhový sen podle toho, že si nakreslil na mapu puntíky a spojil je. To směšné je, a takto to vážně ve skutečnosti rozhodně vypadat nebude.
04.09.2016 12:07Kat :
20 let jsem bydlel na 17. listopadu naproti FNsP a zažil jsem i rekonstrukci tratě v těchto místech. Veřte mi, bydlet u tramvajové trati je utrpením. Stalinovy sáně (tramvaje) u Duhy ?? Proč né elektrobusy ?? Máme tady odborníky při VŠB, možná pracují na využívání elektromagnetu, proč né něco nového ?? Co se tak na něco podívat do Japonska nebo Číny, proč tam jezdí naši politici ?? Tahle část Poruby je posledním klidným místem. Tak nám jej neničte….
04.09.2016 13:32thvari :
já bych z poruby do centra postavil metro
04.09.2016 13:58Moon :
Kat: Dnes se již používají jiné technologie. Stávající ostravské tramvajové tratě jsou zastaralé.
Moon :
Kat: chtěl jsem tím říct, že dnes už tramvajová doprava není hlučná.
04.09.2016 14:05Kat :
…..v Praze jezdí nové tramvaje označované jako Porsche. Těchto nízkopodlažních (krásných, tichých) tramvají pořídila Praha celkem 60 ks, kdy jedna stála bezmála 57 mil. korun. To bylo v roce 2006. Dnes se jich z provozních, ekonomických a dalších důvodů zbavují. Proč ?? Přestříkat, zrenovovat a poslat zase dále do Ostravy ?? Mohli by pak dál jezdit kolem Duhy ?? Stavbu by stejně zase prováděla firma, která ač „výběrové“ řízení vyhraje, stejně pak jednotlivé části zakázky přerozdělí v rámci Švarcsystému dalším a dalším firmám a výsledný efekt ?? Viz dálnice na Bohumín…, nedokončená prodloužená Rudná…..atd. To nikdo nevidí, kde se ty peníze ztrácejí ?? Kdyby to stavěli Číňané, nedovolili by si odfláknout zadanou státní zakázku, protože by to hrozilo tvrdým, ale skutečně tvrdým trestem a to od ministra dopravy až po obyčejného stavbyvedoucího. A u nás ???…….ruka ruku myje, spadne most….. a jinak to nebude a v tomto případě zvlášť, když je v sázce více jak jedna miliarda.
04.09.2016 15:32Moon :
Kat: Na co si teda konkrétně stěžujete? Psal jste, že Vám vadí hluk. Očividně jen zatvrzele hledáte všechny možné důvody, proč by to tam nemělo být.
04.09.2016 15:43jp :
Kat: A jaký má tenhle váš inkoherentní projev souvislost s vizí nové Duhy ?
04.09.2016 15:45Radek :
Je mi 40, bohužel mám obavu, že se tohoto už nedožiji. Snad mladší generace, pokud vůbec nějaká v OV zůstane….
04.09.2016 16:05Kat :
….jednoduše a levněji. Pokud už touto lokalitou má projíždět tramvaj, tak od Martinovské a stále rovně po Bedřicha Nikodéma až na ul. Opavskou. Nemusí kličkovat mezi domy a pískat v pravoúhlých zatáčkách. A ještě se ušetří.
04.09.2016 17:35Pezos :
Kat: „Kdyby to stavěli Číňané“
Číňané stavěli v Polsku dálnici a jak to dopadlo?
04.09.2016 18:12Kat :
Proč reaguji podrážděně na tento super nápad ?? Protože tam léta žiju a doufám, že v klidu ještě bez tramvaje žít budu.
04.09.2016 18:47Moon :
Kat: Já jsem žil 12 let přímo vedle tramvajové zastávky v rodinném domku a kdybych v noci neviděl světla na zdi svého pokoje, tak bych o ní ani nevěděl. A to bylo fakt přímo vedle té zastávky. Pochybuju, že lidi v panelácích na Pustkovci budou, navíc ještě z takové dálky, zasaženi nějakými extrémně rušivými vlivy, navíc když se bude jednat o odhlučněnou trať.
O.O :
Radost z tohoto nesmyslu nesdilim. Nastesti je to jen dalsi ze zbytecnych vizualizaci.
04.09.2016 21:25Konkretne:
1. z te ulice nemuzete udelat nejakou pesi zonu nebo podobny paskvil a vytvaret tam spunt pro automobily. Je to huste osidlena oblast a auta tam proste patri. Jestli nekdo neumi prejit tu silnici, se semaforem pro chodce, udelejte tam nadchod nebo podchod.
2. Cyklisti rozhodne nepatri na silnici. Cyklisti patri na cyklostezku. Pokud jsou podel silnice dva ridce vyuzivane chodniky, jeden z nich necht se zmeni na cyklostezku, druhy at zustane chodnikem. Tam kde jezdi hodne cyklistu, nedelejme smisene paskvily auta+cyklisti nebo chodci+cyklisti v jeden komunikaci.
3. tramvaj neni spatny napad, ale mela by vest rovne podel B. Nikodema a az na Opavske potom doprava smerem ke Globodu, pokud to uzemi bude mit do te doby nejake vyuziti. A taky ve vyspelem svete uz se delaji tiche trate, dockame se nekdy i v tom nasem Kocourkove?
4. zvetsovat kruhac na ukor okolnich chodniku nebo zelene je nesmysl.
5. az zodpovedni dokazi udrzovat verejny prostor uklizeny a upraveny, at vymysli co dal, tohle zase smrdi tim, jak „proinvestovat“ balik, prinos pro obcany nulovy, spis zaporny.
Kat :
O.O:
04.09.2016 22:47Přesně to jsem měl na mysli. Investujete raději do opravy chodníků, které jsou zničené od silných kořenů starých stromů, tyto sanujte a nahrazuje novými kultivary vhodnými do městských ulic a zeleně. Investujte do dětí…., pískoviště, prolézačky a další sporty. Zameřte se na parkoviště, vždyť vozidel ubývat rozhodně nebude…..
skelet :
nějak nevidím, že by se na tom kruháči něco zvětšilo.
05.09.2016 18:47https://mapy.cz/zakladni?x=18.1681795&y=49.8433987&z=19&base=ophoto
O.O :
skelet : Uz na prvnim obrazku ten novy kruhac je vetsi nez soucasny. Nicmene to je to nejmensi. Podivnejsi je jak ta silnice konci v nejake pesi zone, nebo co to je. Nebo se propada do zeme? Nebo se v tom miste ty auta rozplynou?
05.09.2016 20:20skelet :
O.O: to je jen optický klam. Jak zvětšení kruháče, tak zmizení vozovky. Ta bude v místě tramvajové zastávky svedena na koleje
05.09.2016 20:35Omen :
Daleko víc bych uvítal podzemní parkoviště pro místní na velkých sídlištích, kde se pomalu nedá ani projet kolikrát, uvolnilo by se místo pro zeleň a cesty, nápad metra z poruby do centra taky by nemusel být marný. Kecy o tom že je ostrava poddolovaná jsou hloupé, chtělo by to jen trošku více námahy ale šlo by to určitě. Určitě lepší než trojúhelník na vozovně a podobné nesmysly.
05.09.2016 20:54O.O :
skelet : Ok, je to mozne. Pokud by nahodou doslo k realizaci a svedeni automobilove dopravy na koleje, tak v tom miste vzniknou takove zacpy, ze pro zklidneni mista to bude mit naprosto opacny efekt. Nastesti jsou to jenom obrazky :) Jinak mne pobavilo i to porovnani soucasneho stavu (sedy a skaredy) a navrhovaneho reseni jak z jehovitickeho casopisu :D Vice uz k tomuto tematu nemam, howgh :)
05.09.2016 22:50LF :
Z návrhu mi skutečně není moc dobře. Spoustu připomínek bylo zmíněno. Ještě bych přeci jen něco vypíchla.
1. Absolutně nesmyslné svedení aut na koleje. Nepřinese kýžené odlehčení dopravy. Kam pojednou lidé z Hlučína, Plesné a spol. Buď zahnou vpravo směrem na Globus a ucpou ještě více Slovan ze směru od Opavy, kde už mnohdy doprava stojí a až za odbočkou na Krpole a zcela „ekologicky“ a za nadšené podpory místních obyvatel hezky organizovaně popojíždí. Nebo se vydají doleva a ucpou pro změnu křižovatku u bývalého Intersparu. I tam se v kritických časech stojí až k Sokolské, a už jsem zažila, že to stálo až za odbočku na Třebovice, skoro až k zastávce Čistírny. A radost budou mít i v Třebovicích. Řidiči si to párkrát vystojí a pak jim stejně vyjde nejrychlejší zkusit štěstí u Duhy a bude stát všechno, i slavné tramvaje.
2. Druhá věc, které se děsím jsou obrovské plochy betonu. Čím větší plochu zeleň má, tím větší má schopnost přirozené regenerace, menší nároky na údržbu (stačí jednou za čas posekat) a také nižší citlivost na výkyvy prostředí, prostě odolnější. Opominu-li extrémy, typu saharské teploty, či záplavy. Čím menší plocha, tím citlivější na vysychání i přemokření, horší následky sešlapu neukázněnými chodci a tedy i nutnost častějších zásahů a opět vyšší finanční náklady. Kdo se o to bude starat a jak dlouho? Bude tam trávník i a pár let, nebo zbudou jen holé čtverečky hlíny.
Stromy vysázené v dírách v betonu či asfaltu??? Ano vzrostlé stromy berou spodní vodu, ale než dorostou? Navíc při takovýchto stavebních úpravách je nutně poškozen kořenový bal i vzrostlých stromů, přežijí? Nebo do pár let podlehnou z důvodu oslabení chorobám či suchu? Kdo se postará o výsadbu a péči o nové? A co voda, která by se v okolí za normálních okolností vsákla do země a přirozeně recyklovala. Svedeme ji do kanálů?
Na sidliště se nám vrací volně žijící zvířata, pravidelně vídám zajíce (možná to jsou divocí králíci, nevím), slýchávám bažanty. Opět stejná situace jako u zeleně. Čím větší plocha, tím větší šance na udržení stabilnější populace, např. hmyzu, za hmyzem létají ptáci, za ptáky dravci atd.. V labyrintu chodníků přežijí jen nejodolnější druhy – potkani.
Je mi z toho úzko. L
06.09.2016 00:09skelet :
auta ubudou po dokončení Prodloužené Rudné, kdy to prajzáci následně vezmou po Průběžné. Severní spoj prostě chybí
06.09.2016 07:47Martin [msstavby.cz] :
Prosím vás o jaké dopravě tady mluvíte? Na Duze je doprava bezproblémová až minimální. V celé oblasti nastává problém v ranní špičce na světelné křižovatce až u Slovanu. A že je doprava svedena na koleje? A? Obdobně to funguje na mnoha místech, například v Brně Joštová. Vytáhněte paty aspoň z Ostravy.
A že je prostor vydlážděn? To tak u náměstí bývá. Mají funkci shromažďovací, tržní atp. A to se zde děje.Jedná se o lokální bod desetitisícového sídliště. A ano dlažba se přehřívá. Proto stromy. Vůči současnému stavu nejde o velký nárůst zpevněných ploch.
Z většiny komentářů doslova srší přízemní maloměštáctví.
06.09.2016 11:24Adam :
LF:
Ve výhledu (a v územním plánu) jsou dvě silnice, které provoz mezi Hlučínem a Porubou svedou úplně jinam. Za prvé Severní spoj, jak už bylo řečeno. Za druhé „prodloužená Martinovská“, de facto obchvat Martinova a Děhylova ustící u masokombinátu. No a mimochodem, když už o tom mluvíte, samotná křižovatka Martinovská X Opavská je taky zamrznuté provizorium, takže to je další jasný kandidát na přestavbu, jakmile bude postavený Severní spoj. Svedení na koleje u Duhy nesmysl skutečně je, ale úplně z jiných důvodů, než hustota dopravy.
Taky mě vážně zaráží, že vy snad ve městě lesní/luční zvířata chcete? Garantuju vám, že pokud bude pokračovat současný trend, budete za pár let ráda, pokud ty zajíce někdo zreguluje. Taková zvířata nemají ve městě co dělat.
martin [msstavby.cz]: Ty vaše oblíbené irelevantní příklady… Tohle se dělá jen tam, kde buď není místo, a/nebo auta jezdí jenom sporadicky. Joštová je druhý případ. U Duhy provoz není nijak hrozný, ale je kontinuální, a úplně ho přesměrovat nepůjde. Ale to vy dobře víte, jenom se snažíte prosazovat vaši naivní protiautomobilovou ideologii.
06.09.2016 21:51Martin [msstavby.cz] :
Adam: Jezdím tím místem každý den v různé hodiny. Vím tedy jaký tam je provoz a žádná jízda v kolejiště dopravu nezkomplikuje. A kdo tady mluví o úplném přesměrování dopravy? Vychází to z naší víry?
Joštova je velmi dobrý příklad také z aspektu nivelety výšky chodníků a vozovky, použitých materiálů atp. Sám víš, že je mnohem více příkladů. Nejedná se o žádnou naivní protiautomobilovou ideologii, ale prosazování města pro lidi. Aspoň v lokálních územích.
07.09.2016 01:02Adam :
martin [msstavby.cz]: Ne, Joštova je naprosto mizerný příklad, nemá se 17. listopadu u Duhy společného absolutně nic relevantního. Tyhle falešné ekvivalence neokecáte.
07.09.2016 07:52O přesměrování dopravy mluvím proto, že to by byla jediná teoretická možnost (Pozn. pro vás neschopné logiky: Tím neříkám, že by se doprava přesměrovávat měla. Chápete kondicionál?), jak u Duhy dojít ke stejně nízké hustotu dopravy, jako je na Joštově (schválně jsem se zeptal kolegy z Brna, po této ulici auta prakticky vůbec nejezdí), načež by bylo možné uvažovat o podobném uspořádání. Jinak je to naprostý nesmysl, a jelikož za tím nestojí žádný argument, je to jen propaganda. „Město pro lidi“ je prostě blábol. Lidé jezdí i v autech.
jp :
Souhlasím s Martinem, že rekonstrukce Joštové je hezký případ zvládnuté úpravy prostoru v centru města. Je to teď velmi příjemné místo. (Adam má pravdu, že po Joštové auta jezdi minimalne mimo krizovatku s Husovou).
07.09.2016 09:34SKELET :
doprava zde dost poklesne po dokončení prodloužené Rudné. Lidi fakt nebudou jezdit přes 17.listopadu, když to pak střihnou po Průběžné
07.09.2016 09:41Martin [msstavby.cz] :
Adam: A jak vypadala Joštova před rekonstrukcí. Ale takových příkladů je mnohem více, kdy je provoz sveden do kolejiště. Ano lidí jezdí i v autech, ale i lidé si na sídlišti pořádné lokální náměstí. V současné době je místo podřízeno autům. A koho bude bolet, že pár desítek metrů pojedou řidiči po kolejišti v jedné rovině s chodníky?
08.09.2016 00:16skelet :
místo není podřízené autům, ale provozu, který je mezi Porubou a Hlučínem. Tato modernizace se dá provést až v momentě, kdy u Duhy bude normální „sídlištní“ provoz.
08.09.2016 07:15LF :
A kdo vymyslel ty s prominutím infantilní slunečníky? Pokud mají suplovat přístřešek „čekárnu“ na tramvaj, tak to fakt někdo ujel. Na obrázku vypadají průhledné, tedy před sluncem neochrání. A nikde nevidím bočnice, takže ani před deštěm. Při sebemenším větříku bude voda všude. Kdo nevěří, ať si stoupne v dešti do stávající skleněné budky u Duhy. Ze předu na vás foukají dešťové kapky. U zadní stěny zas prská mezerou u země na nohy odražená voda. Funkčně nejlepší jsou staré zděné. Na pohled při dnešních kritériích krásy asi nic moc, ale člověk tam zůstane aspoň suchý. L
08.09.2016 21:55Marta :
Můžete nám vysvětlit, proč si Ostrava nechala vypracovat pocitovou mapu? Podle ní se líbí lidem tam, cituji : „kde je zeleň, čisto, zábava nebo klid pro procházky a rodinné vyžití“. Bydlíme přímo v křižovatce na ulici Zdeňka Štěpánka. Vysadili jste stromy a jinou zeleň (za čí peníze?). Teď to všechno zlikvidujete a zabetonujete. Máte alespoň zpracovanou hlukovou studii? Uvědomil si někdo, že přímo v křižovatce jsou injektované výškové domy? Kdo zaplatí škody vzniklé stavebními pracemi a následně tramvajovou dopravou když v současné době je na ulici Průběžná zakázán provoz nákladních vozidel? Když jsme se sem stěhovali, byly tady žáby, zajíci, ptáci aj. Dnes je tady minimum ptactva. Po Vašem zásahu tady už nebudou moci bydlet ani lidé. Zajímalo by nás, kde bydlí pan architekt, pracovníci schvalující tento projekt a jejich sympatizanti.To se určitě nedovíme. Marta.
08.09.2016 23:00jp :
Marta: Víte vůbec na jakém webu jste ? Je dobré si to zjistit, než začnete plakat na špatném hrobě…
09.09.2016 07:31Kat :
Je to jednodušší. Architekti a další schvalovači bydlí ve vilách nebo v rodinných domcích někde v klidu za rohem. Udělejte oficiální referendum a zjistíte, jestli stovky rodin, tisíce občanů touží bydlet v blízkosti tramvajové trati. Lidé na vesnici mají mnohdy hodně daleko na zastávky autobusů a vůbec jim to nevadí, naopak jsou rádi, že jim nic pod okny nehučí….a užívají si klidu.
11.09.2016 14:58LF :
Marta: Marta:
Nezbývá mi než souhlasit. Pro injektované domy podél trasy tramvaje, by to mohla být konečná. Pro případ, že by někdo nevěděl, co to znamená injektovaný dům, se pokusím vysvětlit. Jen prosím omluvte můj lajcký slovník. Nejsem odborník jako někteří zde, co se ohánějí přesnými údaji o cestujících, zastávkách či trasách. Což by mne mimochodem zajímalo odkud je mají…
Když si vezmu za vzor již zmíněný dům v zatáčce na Zd. Štěpánka, který znám, protože jsem v něm vyrůstala. Je typově stejný, jako u Alberta. Je Však postaveny v mírném svahu. Kombinace svahu, typu podloží a otřesů vyvolaných těžkou dopravou vedlo k jeho narušení. Doslova začal sjíždět do křižovatky. Z venčí to vidět není. Ale jako nájemník jednoho dne zjistíte, že Vám nejdou zavřít dveře, protože jsou zkřížená futra. Příčí se umakart v jádře atd. A to jsou jen věci, co jsem si jako dítě zapamatovala. Bylo toho mnohem víc. Po měřeních provedených statikem bylo rozhodnuto o injektáži. Dům, byl navrtán a zpevněn speciální směsí tuším na bázi betonu. Normálně se toto provádí jen u základů. Tady bylo nutné zpevnit i vyšší patra. Bohužel to proces zcela nezastavilo. Až s odklonem těžké dopravy z ulice Průběžná došlo více méně k zakonzervování stavu.
Myslím že obavy lidí bydlící v těchto domech jsou pochopitelné. Už jen stavba kolejí a práce okolo ní může vše opět rozjet. A to už ani nemluvím o 16 tunových (T3), či 21 (K2) tunových vozech brzdících v zatáčce každých 10 min možná 20 min. Ty novější tramvaje jsou ještě těžší, ať mě zas někdo neberete za slovo. Jak těm lidem vysvětlíte, že peníze které naspořili a utratili za rekonstrukci vlastně vyhodili z okna. Co uděláte až jim popraskají dlaždice na stěnách v koupelně, rozjedou se jim podhledy a možná se časem budou muset z důvodu neudržitelného stavu dokonce vystěhovat. Jsou to pro Vás přijatelné ztráty? Pro ně určitě ne! L
22.09.2016 21:07Lucie Trojková :
Tramvaj kolem Duhy? Místo pohodlných kruháčů – kruháče se semafory, jestli dobře vidím, tak jeden pruh pro auta i tramvaj ?!!! Tak to se úplně zbláznili, doporučuji tvůrcům vizualizace (a projektantům nové tramvaje) si zjistit, jak to v těchto místech vypadá s automobilovou dopravou! Namísto „ekologizace“ by se to totálně ucpalo a kromě hluku z tramvaje by bylo i daleko horší ovzduší z dopravní zácpy! Hrozný nápad a doufám, že zvítězí zdravý rozum a neuskuteční se to!
27.09.2017 08:29Tomas T. :
LF: Bohužel ohledně injektáže nejste úplně přesná. Například v Bohumíně byly všechny paneláky o výšce 12 pater injektovány do 6tého podlaží. Je to z toho důvodu, že v 70. letech byl vymyšlen speciální odlehčený panel, který má bohužel omezenou životnost. Dostali tehdy za to Řád práce. Injektáží se tyto panely zpevnily, ale na úkor izolačních vlastností. Proto každý injektovaný panelák je také zateplen. Podle toho, jak je panelák zateplen, poznáte kdy byl injektován. Dříve ze zateplovalo pouze do půlky paneláku, tam kde bylo injektováno. V 90. letech se začalo již s kompletním zateplením.
1) Pochybuji že v Ostravě se používaly jiné panely než v Bohumíně, proto bych problém nekvalitních panelů viděl i pro tuto lokalitu.
2) Z pohledu konstruktérů panelů nejde o vadu na panelu, protože životnost panelových domů byla stanovena do 30 let. A tu dobu ty panely vydržely. Problém je ten, že požadujeme aby vydržely déle, než na co byly konstruovány. A to si samozřejmě vyžaduje nemalé investice navíc.
27.09.2017 13:15Crazym :
Tomas T.: Ono spíš se přišlo na to, že p několikerých teplotních šocích ztrácel únosnost a musel být zpevněn ale to je detail, dělal jsem u Bytostavu a pracoval jsem na nich. Výlevy jako „kombinace svahu, typu podloží a otřesů vyvolaných těžkou dopravou“ jsou úsměvné :-)
27.09.2017 14:04talage :
Lucie Trojková: Kdybychom všichni uvažovali jako Vy, tak ještě svítíme loučema. Uvědomte si vy místní, že tramvajová doprava slouží VŠEM Ostravanům, ne jen těm, kteří v dané lokalitě bydlí. Stejnou optikou bych mohl demagogicky prohlásit, že si rezidenti z centra nepřejí aby obyvatelé dotčeného obvodu jezdili do cenrta autem, protože to rezidenty také obtěžuje. Bydlíte ve městě, už si to prosím uvědomte a nic na tom nemění fakt, že se jedná z dnešního pohledu o periferii. Tomu tak nemusí být navždy. Vám třeba nevybudování tramvajové linky může vyhovovat, ovšem další generace na to mohou mít jiný názor.
Nikola Welkímská :
Tramvaj k Duze patří a doufám že jí konečně postaví
28.09.2017 21:06Lucie trojková :
talage :
21.10.2017 23:46Lucie Trojková: Kdybychom všichni uvažovali jako Vy, tak ještě svítíme loučema. Uvědomte si vy místní, že tramvajová doprava slouží VŠEM Ostravanům, ne jen těm, kteří v dané lokalitě bydlí. Stejnou optikou bych mohl demagogicky prohlásit, že si rezidenti z centra nepřejí aby obyvatelé dotčeného obvodu jezdili do cenrta autem, protože to rezidenty také obtěžuje. Bydlíte ve městě, už si to prosím uvědomte a nic na tom nemění fakt, že se jedná z dnešního pohledu o periferii. Tomu tak nemusí být navždy. Vám třeba nevybudování tramvajové linky může vyhovovat, ovšem další generace na to mohou mít jiný názor.
27.09.2017 16:02
…………..
Co myslíte tím „uvažovali jako vy“? Já argumentuji tím, že kdo zná dopravní situaci v místě, musí vědět, že svedení tramvaje a pásu pro auta způsobí průšvih, zácpy, lokální zhoršení ovzduší, přesto, že se projekt vznešeně jmenuje ekologizace. P. Martin z msstavby sice tvrdí, že zácpy nehrozí, ale buď tudy jezdí o půlnoci nebo lže! VÍM, že bydlím ve městě, v Porubě (nejzelenější, nejklidnější a nejčistší části Ostravy), celý život, 40 let, zatím krásné bydlení a doufám, že tomu bude i nadále. Demagogického na mém argumentu zhoršení dopravní situace není nic, vy jste naopak neuvedl žádný pádný protiargument a oháníte se příštími generacemi..
talage :
Lucie trojková: Pokusím se ještě jednou a jinak. Dopravní situace, co se týče automobilové dopravy, ve Vaší lokalitě není ničím vyjímečná oproti jiným ostravským obvodům. Nebudete tomu věřit, ale existují v Ostravě mnohem exponovanější místa, kde navíc jezdí i ty nenáviděné tramvaje a přitom jsou hustě osídleny spokojeným obyvatelstvem. Občas se ve Vaší lokalitě vyskytuji a rozhodně nemám pocit, že zdejší traffic je extrémní, ráno špička, odpoledne špička, tečka. Jako všude v ČR. Jestli máte pocit, že se u Vás budou tvořit kolony jako v NYC, tak Vám tu představivost závidím.
Nové linky naštěstí neprojektujete Vy ani já, ale dopravní inženýři, kteří svůj obor léta studují, takže je zde předpoklad, že pro své projekty a analýzy mají patřičnou erudici, správná data a metody, pomocí kterých umí určit jaký typ dopravy s výhledem do budoucna (!), jeho integrace do stavajícího dopravního systému je nejvhodnější, nejekologičtější a kapacitně dostačující.
Nemohu se zbavit dojmu, že většina obyvatel lokality „Duha“ viděla tramvaj naposledy v roce 1985. Argumenty týkající se hlučnosti, jsou totiž (a to ještě možná) platné do doby, než bude vyměněn vozový park DPO, což budě jistě dříve, než bude linka případně postavena. Taktéž výstavba traťového tělesa, je dnes na jiné technologiclé úrovni.
Pokud se dívám na mapu, nevidím v instalaci tramvajové linky žádný kritický bod, případně, že by měly padnout lesy, lány, nebo nedejbuhda, že by se měla výstavbou tramvajové linky Poruba proměnit v brownfield. Ty jednotky pokácených stromů jsou v porovnání s významem stavby je naprosto marginální. Opakuji stavby, která má sloužit VŠEM obyvatelům a návštěvníkům Ostravy. (To je ten pádný argument, který jste asi přehlédla.) Nehledě na to, že bude zeleň jistě adekvátně nahrazena a v projektu se s ní počítá.
Ad zhoršená dopravní situace – a nenapadlo Vás, že treba část lidí využívajíci individuální dopravu přesedne do těch tramvají?
Váš pohled mi, nezlobte se, připadá trochu sobecký – údajně to zhorší Váš komfort bydlení, ale nějak pomíjíte, že nepodpora rozvoje takových staveb může zhoršit, nebo přinejmenším zmrazit komfort ostatním. A časem se toto může stát pro danou lokalitou velikou nevýhodou a to i pro Vás. Řidičák taky nebudete mít věčně – stárnutí obyvatelstva je reálný jev. Podívejte se na Havířov. Kdysi město mladých, dnes město seniorů, kteří by jistě uvítali, kdyby vedla původně plánovaná linka do Ostravy.
Koneckonců, pokud by se potvrdily Vaše katastrofické vize, bude pořád existovat možnost, Vaši nemovitost výhodně prodat někomu, kdo bydlení v této krásné lokalitě, vyvbavené tramvajovou dopravou velice ocení a vy se za utržené peníze můžete přestěhovat do klidné obce, vybavené pojízdným koloniálem a dojíždět všude autem. A jedno vím jistě, cena nemovitostí s dobrou dopravní obslužností neklesá, naopak. Lidé by chtěli přírodu jako v Beskydech, ale komfort jako v New Yourk City, ale to se jaksi vylučuje.
Praha, Brno, Vídeň . . . chystají desítky kilometrů nových tramvajových tratí. Jen mi vrtá hlavou proč, když je to tak zpátečnícnké, hlučné a neekologické.
22.10.2017 02:48Petr Rumpertesz :
U Duhy bydlím, dopravní situaci znám a těším se na 2 věci: Dostavbu tramvajové trati a přesun tranzitu směr Děhylov Hlučín na Prodlouženou Martinovskou (prosím neplést s Prodlouženou Rudnou). Bohužel ta příprava prodloužené Martinovské nějak uvázla :(
13.03.2018 11:15