Aktuální fotografie probíhající revitalizace ulice Nádražní v Českém Těšíně.
Revitalizace Nádražní ulice probíhá od křížení s ulicí Střelniční po křížení s Hlavní třídou.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_2.jpg)
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_1.jpg)
Fotoreportáž začneme v křížení s ulici Střelniční. Na snímku z doby před realizací můžeme vidět původní řešení ulice Nádražní. Mezi domy a zbytky aleje stromů je umístěno parkoviště.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_3.jpg)
Nově bylo parkoviště s obslužnou komunikací v tomto místě zrušeno. Došlo tak ke zvýšení plochy pro chodce a zeleň. Povrchy jsou nově tvořeny velkoformátovou dlažbou nebo menší kamennou dlažbou. Výrazně zde vzrostl počet stromů.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8408.jpg)
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8409.jpg)
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8411.jpg)
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8405.jpg)
Pro zásobování provozoven je v určitý čas vjezd aut povolen.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8410.jpg)
Původní podoba autobusové zastávky v jižní části ulice.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_4.jpg)
Nově jsou v tomto místě pochozí plochy provedeny z žulové dlažby. Přístřešek zastávky je v antracitovém odstínu. Designově laděné jsou také označníky zastávek.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8407.jpg)
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8406.jpg)
Původní podoba přechodu přes Nádražní ulici ke vstupu do výpravní budovy nádraží.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_5.jpg)
Nově byl prostor pro přechází zkrácen a jasně definován. Pochozí plochy jsou provedeny z žulové dlažby.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8412.jpg)
Původní řešení křížení Nádražní ulice s ulicí Bezručova.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_6.jpg)
Nově je ulice Bezručova v místě v křížení s plochami pro pěší v jedné výškové úrovni. Komunikace pro automobily je zde odlišena žulovou dlažbou.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8413.jpg)
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8415.jpg)
Obdobně je řešeno křížení s ulicí Čapkova.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8427.jpg)
Parkování v lokalitě je řešeno v přímé návaznosti na Nádražní ulici. Nově zde přibyly stojany pro kola.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8416.jpg)
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8414.jpg)
Na více místech jsou v dlažbě umístěny tramvajové kolejnice, které připomínají fakt, že v ulici kdysi tramvaje jezdily.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8417.jpg)
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8428.jpg)
Původní podoba ulice Štefánikova, která byla také rekonstruována.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_7.jpg)
Rekonstrukce ulice Štefánikova byla provedena ze stejných materiálů jako ulice Nádražní. Plochy pro pěší jsou provedeny z velkoformátové dlažby. Vozovka z dlažby žulové.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8431.jpg)
Původní podoba Nádražní ulice mezi Čapkovou ulicí a Štefánikovou. I v tomto místě auta jezdily přímo kolem domů.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_8.jpg)
I zde byly výrazně rozšířeny plochy pro chodce a plocha zeleně. Rozšíření pěších ploch zároveň umožňuje výrazněji rozšířit předzahrádky podniků.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8429.jpg)
Ulice Nádražní v místě před křížením s ulici Štefánikova. Stav před revitalizací.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_9.jpg)
Současný stav.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8432.jpg)
Původní stav křižovatky Nádražní ulice s Hlavní třídou.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/nadrazni_tesin_10.jpg)
Střet různých časových období. V otázce řešení vzhledu veřejných prostor, jsme se v některých lokalitách, posunuli velmi dopředu.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8433.jpg)
Obnovena stromová alej.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8435.jpg)
Stavbu však provází komplikace způsobenou jak realizační firmou, tak změnami projektu. Viz například reportáž TV Polar ze srpna roku 2022. Celkově však lokalita získala velmi reprezentativní vzhled s důrazem na dostatečný prostor pro chodce a zeleň.
Termín dokončení byl v dodatku smlouvy posunut kvůli několika změnám projektové dokumentace. Hlavním důvodem byl nález kamenné šedé a červené dlažby, kterou se investor rozhodl zachránit a použít při revitalizaci přilehlých ulic. Město ale s kvalitou dosavadní práce není spokojeno.
Marcela Hladká, mluvčí Českého Těšína: Přestože realizátor stavby garantoval ve výběrovém řízení zkušenosti s pokládkou tohoto typu dlažby, město není spokojeno s prací od začátku stavby. To potvrzuje také skutečnost, že od května nejsou firmě uhrazovány faktury za jejich práce. Město také garantuje to, že nepřevezme stavbu, pokud nebude odpovídat normám.“
V tisku se také objevily mylné informace například o tom, že město za rekonstrukci ulice Nádražní zaplatí o 10 milionů korun navíc.
Milan Pilar, vedoucí Odboru investic Český Těšín: „Toto tvrzení se nezakládá na pravdě. Stavba byla navýšena pouze o tři miliony korun, a to z důvodu toho, že na komunikaci se našli původní kamenné kostky, které se město rozhodlo zachovat, takže to byly práce navíc v hodnotě tři miliony korun.”
Z důvodu zveřejňování nepravdivých a lživých informací, podalo město trestní oznámení.
![](https://www.msstavby.cz/wp-content/themes/msstavby2/images/related-ico.png)
Hans :
To se asi učí od Poláků. Stav nově zrekonstruovaného veřejného prostoru v polském Těšíně cokoli u nás (zvlášť třeba v Ostravě) vysoce předčí. Bohužel je to tak. Stejný dojem z návštěvy Gliwic a Katowic.
Mx :
Kde se stala chyba na našem bulváru Nádražní? Roky rekonstrukce za stamilióny a výsledek?
Mx :
Hans: to víte, u nás se utopí v zemi na kabelech a potrubí 99mil a ten 1 milion už na kvalitní povrchy, mobiliář ap. nezbyde. Protože jak řekl jeden radní: nejsme bohatí jako Vídeň. Ještě se mnoho věcí už mění i tady k lepšímu.
18.01.2023 09:19LK :
Z těch fotek ten prostor vypadá po rekonstrukci příjemně, obrovský rozdíl v tom, jak si to pamatuji z minulosti. Zaujalo mě, že se nebáli ubrat parkovacích místa.
18.01.2023 09:38balde :
top
18.01.2023 11:08Patrik :
Vždy když vidím obdobné obrázky a pak si vybavím většinu Ostravy, tak se mi chce zvracet.
Svizzera :
Konečně rekonstrukce, která přinesla radikální změnu a ne jen kosmetické úpravy. Kvalitní proměny se dočkalo i protější autobusové stanoviště. Jen mi hlava nebere, proč dešťovou vodu z vyspádovaného chodníku odvádějí do kanalizace a ne do záhonu a ke kořenům stromů https://screenshot.cz/4515K/
18.01.2023 15:04petr :
Prosím udělejte teď ještě fotoreport z Ostravy od Kotvy, ať ten nepoměr vynikne :-)
Martin [msstavby.cz] :
LK: Parkovacích míst ubrali celkem hodně. Taky jsem byl překvapený. Nové parkoviště sice vzniklo u nového autobusového nádraží, ale nemyslím si, že by to mělo souvislost.
Svizzera: Spekuluji. Možná tam hydrogeologem vyšlo, že při nejvyšších možných srážkách a koeficientu vsaku se vše nevsákne do pásu trávu a přetékalo by to na ulici?
petr: Jo, toho se už nemůžu dočkat :D