Autobusový terminál Jablunkov

Prstencové zastřešení s variabilním prostorem, pod kterým najdou zázemí cestující i řidiči autobusů. Tak bude vypadat nové stanoviště, které se stane moderní dominantou města. Lidem by mohlo sloužit už koncem roku 2018. Na zpracovanou studii jablunkovských architektů nyní navazuje další fáze projektové dokumentace, do níž se se pustí firma Centroprojekt Group ze Zlína. Tu dnes vybrali jako levnějšího kandidáta výběrového řízení radní.

jablunkov

„Stanoviště je takovým prvním dotekem Jablunkova s návštěvníky. Cestující si určitě zaslouží důstojnější podmínky. Projekt navíc řeší parkování i bezbariérovost,“ okomentoval starosta Jiří Hamrozi.

Tvůrci studie se museli popasovat zejména s prostorem, který je dán. Nová budova vyroste hned vedle současného objektu stanoviště. „Zredukovali jsme polovinu stávajících zastávek a ušetřili tím prostor pro výpravní budovu i parkování. Jednotlivé zastávky jsou v kruhovém objezdu, uvnitř kterého je usazeno nejen zázemí, ale i oáza odpočinku a prostor pro čekání,“ poodhalil novu tvář dopravního terminálu Marek Wojnar z Nodum atelier, jehož architekti na studii pracovali.

Jednopodlažní objekt vytvoří samostatné buňky, z nichž každá bude plnit svou funkci. Ve výpravní budově najdeme čekárnu, zázemí pro řidiče autobusů a toalety. S komerčními prostory se zatím nepočítá. „Okolo budovy bude pět stanovišť, jedno primárně určeno jako výstupní. Je vytvořeno devět míst k parkování autobusů, které čekají na svůj spoj, a tři jsou vytvořena pro dlouhodobé stání, případně pro zájezdové autobusy, které do Jablunkova přijedou. Stejně tak se počítá s parkováním osobních aut, a to v části blíže budovy stávajícího stanoviště,“ vysvětlil Wojnar.

Dopravní terminál budou tvořit materiály betonu, dřeva a šedé omítky. Barevnost pak navodí samotní lidé a běžný každodenní ruch při cestování. „Vycházeli jsme z jednotného materiálu a tvarosloví. Použili jsme žulovou dlažbu, a to i pro autobusová stání a parkování hlavně z toho důvodu, že je trvalá a při rozjezdech se nedrolí, a nebo se může lehce vyměnit. Na vozovce pak bude použit živičný asfalt,“ dodal architekt.

Studie, která řeší také vzhled stávajícího stanoviště, je podkladem pro další stupně projektových dokumentací, které by měly být dokončeny do konce ledna 2017.

jablunkov

zdroj: jablunkov.cz

Související články


1 komentář

  1. Balde :

    někde to jde a někde prostě i kdyby nevím co tak ne :D

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.