Zprovoznění okružní křižovatky v Opavě

V Opavě byla částečně zprovozněna důležitá okružní křižovatka.

Zhotovitel stavby „I/11 Opava, severní obchvat-východní část“ se dohodl s Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky a odborem dopravy a chytrého regionu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje na předčasném užívání tzv. „kateřinského dopravního uzlu“ (okružní křižovatky), který navazuje na již zprovozněnou Spojku S 1 v Opavě.
Po projednání s příslušnými institucemi jsme se rozhodli dát  kruhový objezd do předčasného užívání. Musím však upozornit, že se jedná o průjezd stavbou a z tohoto důvodu musí řidiči dbát zvýšené opatrnosti a dodržovat příslušné dočasné dopravní značení. Chceme mimo jiné částečně ulevit kolonám při výjezdu ze Spojky S1,“ říká stavbyvedoucí Petr Jedlička ze společnosti M-Silnice, která východní část severního obchvatu Opavy staví.
Ke zprovoznění okružní křižovatky došlo v nočních hodinách z pátku 19. na sobotu 20. července.

zdroj: opava-city.cz

Související články

  • žádné související články, zkuste tagy pod nadpisem..

Komentáře

  1. Viktor :

    Pro neznalé místních poměrů lze nazvat Opavu zapadákovem. Z města, přes jehož centrum prochází tranzitní doprava, kde není vyřešen systém P+R, kde by se dala zaparkovat auta a pokračovat dále vlakem ( aspoň že po jednokolejce ), se nedá dostat dále do světa. Stávající část obchvatu a severní obchvat ve výstavbě je pouhou okružní dvoupruhovou silnicí se zpomalujícími kruhovými objezdy místo s mimoúrovňovým křížením. Pokračování Jižního obchvatu od Hradecké aspoň na Olomouckou v nedohlednu. Odstrašující příklad infrastruktury 21 století. Stačí si zajet pro inspiraci kousek od Opavy a prohlédnout obchvat Nysy, která je také je ve Slezsku.

    Thumb up 11 Thumb down 3
  2. Opavo má krásná! :

    Viktor:
    Mluvíte mi z duše!

    Thumb up 1 Thumb down 2
  3. aggu :

    Viktor: Důvody, proč má obchvat 2 pruhy jsou 2. První jsou peníze. Druhý – Opava je maloměsto a provoz na obchvatu prostě není dostatečný, zejména na jižní části. Co vím, alespoň u některých úseků je projektována rezerva, takže se postaví 2pruh a až někdy provoz a finance budou v souladu, obchvat se rozšíří. Zatím to nedává smysl.
    Další části jižního obchvatu se projektují. Opět jako dvoupruhy.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  4. davidb :

    A proč by obchvaty musely být vždy čtyřpruhové?

    Thumb up 4 Thumb down 3
  5. qwertz :

    davidb: Nemusejí, ale rozdíl v plynulosti a bezpečnosti provozu je dost velký.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  6. davidb :

    qwertz:
    I když je tam malý provoz?
    Snad se dělají nějaká měření hustoty provozu a je nějaká predikce provozu do dalších let a na dvojpruh to zatím stačí.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  7. Jann :

    aggu: Západní část severního obchvatu, která se začne stavět příští rok na jaře je projektována již jako čtyř pruh s mimoúrovňovým křížením. Zbylá část jižního obchvatu je zatím v nedohlednu, investor by mohl to „projektování“ trochu zrychlit.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  8. qwertz :

    Ano, i když je tam malý provoz. Jde o to, že na čtyřproudové komunikaci vzniká podstatně méně krizových situací kvůli předjíždění pomalých vozidel – a ty na dvouproudové komunikaci klidně mohou vznikat, i když je provoz malý. V dnešní době by to mělo být standard, samozřejmě za předpokladu, že je na to dostatek místa. Navíc když se to postaví hned se 4 pruhy, v konečném součtu to vyjde levnějí než teď to postavit prozatím s 2 pruhy a následně to zrekonstruovat na 4. Ale to by investoři (stát, kraj) museli uvažovat v delším časovém horizontu než je současné rozpočtové období.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  9. aggu :

    qwertz: 4-pruh rozhodně není standard. A peníze nerostou na stromě.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  10. qwertz :

    aggu: Pro projekty, jako jsou obchvaty, by čtyřpruh měl být standard (až na výjimečné případy). Je to investice do zvýšené bezpečnosti a plynulosti provozu. Anebo je možné šetřit na stavbě a místo toho platit promrhaným časem a vyšší nehodovostí. Každý ať si vybere priority, které jsou mu bližší.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  11. aggu :

    qwertz: Takhle to opravdu nefunguje ;)

    Thumb up 3 Thumb down 3
  12. tommtomm :

    Jann:
    Západní část severního obchvatu je rovněž plánovaná jako dvojpruh, sice s mim. ur. křížení ale stále jako dvoupruh.

    Při plánování obchvatu je důležité nejen vyhnout se městu ale rovněž zkrátit čas i přes prodloužení délky cesty ( tím zatraktivnit cestu obchvatem), proto jakékoliv křížení formou kruhového objezdu je nevhodné a projektování obchvatu na průměrnou rychlost nižší než 100km/h za nerozumné. U opavy je plánované z 4proudění až po dokončení celé 1/11 a po vybudování obchvatu m. Hoštic a V. Hoštic ( což je v nedohlednu )

    Samotné řešení kruhového objezdu vychází z plánovaných obchvatů hoštic, to je první sjezd proti směru hodinových ručiček po současném sjezdu na M.H. a další sjezd (2) je plánovaná přeložka cesty na Ratiboř přes pusté jakartice (ekologicky strašný nesmysl a ekonomicky nikdy nerealizovatelné řešení. přes kruháč pak v dobudované variantě má vést přemostění právě toho 4 pruhu obchvatu města ( opět nedohledno)

    Thumb up 8 Thumb down 0
  13. qwertz :

    aggu: Samozřejmě že to takto nefunguje. Taky netvrdím, že ano. Říkám, že by to takto fungovat mělo. Já tvrdím, že čtyřpruh u takového obchvatu by měl být standard, protože podle mého názoru je dvojpruh pro takové projekty neadekvátní. A vy odpovídáte, že čtyřpruh není standard, což je samozřejmě pravda, i když málo relevantní. Je to rozdíl mezi vyjádřením názoru (přání) a popisem současné reality.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  14. aggu :

    qwertz: Nem értem, mit mondasz.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  15. Jann :

    tommtomm: Omlouvám se, skutečně dvou pruh s MUK, připravený na budoucí čtyř pruh, spletl jsem si s časem několik let na zpět, kdy i zde ještě byl kreslen jako čtyř pruh: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/##/stavby/I11/i11-opava-severni-obchvat-zapadni-cast?komunikace=I11&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
    Každopádně i kdyby tam bylo o X kruháčů navíc, bude obchvat rychlejší, než jet přes město a jeho semafory, o ekologii nemluvě.

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.