Rekonstrukce zastávky Karolina zrušena

Web mhd-ostrava.cz publikoval aktuální informace ke zrušení veřejné zakázky rekonstrukce tramvajové zastávky Karolina.

Kompletní chronologický text k rekonstrukci tramvajové zastávky Karolina si můžete přečíst ZDE

K rekonstrukci tramvajové zastávky Karolina mělo dojít v průběhu letních měsíců roku 2024, avšak nestalo se tak. Uvedená stavba, která však neproběhla, ovlivnila jak autobusové linky, tak vozidla IAD. Autobusové linky byly po celou dobu prázdnin odkloněny a využívaly přemístěné zastávky Karolina.

Po konci letních prázdnin nebyla situace ohledně rekonstrukce zastávky ze strany DPO již nijak komunikována. Dne 28. 3. 2025 byl na serveru zdopravy.cz zveřejněn článek, ve kterém mluvčí DPO Tereza Šnoblová informovala, že vysoutěžený zhotovitel, sdružení společností Hroší stavby Morava a Chládek a Tintěra, Pardubice nepřevzalo staveniště a nezahájilo stavbu. Dále doplnila, že DPO v tuto chvíli intenzivně jedná o dalším postupu a že je pravděpodobné, že věc směřuje k vypsání nové veřejné zakázky.

Uvedené se následně potvrdilo dne 8. 4. 2025, kdy byly v registru smluv zveřejněny dvě dohody o narovnání, jedna se zhotovitelem stavby, sdružením Hroší stavby Morava a Chládek a Tintěra, druhá pak se zhotovitelem projektové dokumentace, tedy společností PROJEKTSTUDIO EUCZ, s.r.o. Součástí uvedených dohod o narovnání jsou také důvody, proč sdružení Hroší stavby Morava a Chládek a Tintěra odstoupilo dopisem ze dne 2. 10. 2024 od smlouvy a odmítlo převzít dne 10. 10. 2024 staveniště.

Sdružení Hroší stavby Morava a Chládek a Tintěra dne 2. 7. 2024 zaslalo Dopravnímu podniku Ostrava a.s. oznámení, ve kterém informovalo, že projektová dokumentace neobsahuje veškeré části a nezbytné náležitosti stanovené vyhláškou, což mimo jiné znemožňuje vypracování dílenské dokumentace. V rámci následujících měsíců došlo k odstranění dílčích problémových aspektů zpracované projektové dokumentace, nicméně sdružení stále zastávalo stanovisko, že zpracovaná dokumentace není v souladu s obecně závaznými právními předpisy. Dopravní podnik Ostrava a.s. však s mnoha tvrzeními sdružení nesouhlasil, když upozornil na to, že uvedená projektová dokumentace byla již součástí zadávací dokumentace zakázky, což je faktem. Na základě uvedeného tedy dle názoru DPO nemohlo sdružení od smlouvy odstoupit. Na základě uvedeného tak byla dne 7. 4. 2025 uzavřena Dohoda o narovnání, která definovala, že Dopravnímu podniku Ostrava a.s. vzniknul nárok na uhrazení smluvní pokuty ze strany sdružení ve výši 0,3 % ceny díla bez DPH, tzn. že je sdružení povinno uhradit DPO celkem 490 000 Kč bez DPH.

Již 27. 2. 2025 pak byla mezi Dopravním podnikem Ostrava a.s. a společností PROJEKTSTUDIO EUCZ, s.r.o., tedy se společností, která zpracovala projektovou dokumentaci stavby, taktéž uzavřena Dohoda o narovnání tentokrát s cílem doplnit dokumentaci o nově vzniklé skutečnosti. Společnost PROJEKTSTUDIO EUCZ, s.r.o. byla o skutečnostech popsaných výše informována a s uvedenými tvrzeními sdružení Hroší stavby Morava a Chládek a Tintěra nesouhlasila. Společnost PROJEKTSTUDIO EUCZ, s.r.o. tak dokumentaci zreviduje na vlastní náklady a zároveň dopracuje dílenskou dokumentaci ke stavbě. Dílenská dokumentace bude stát Dopravní podnik Ostrava a.s. 1 279 700 Kč bez DPH.

Dne 26. 3. 2025 zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. příkazní smlouvu se společností naddat s.r.o., která na základě uvedené smlouvy zajistí přípravu a zajištění průběhu zadávacího řízení na výběr dodavatele pro akci s názvem Estetizace zastávky Karolina – II, potvrzují se tak slova vyřčená ve výše uvedeném článku.

Navrhovaná nevhodná podoba rekonstrukce tramvajové zastávky

Související články


Komentáře

  1. Cyril :

    Místo toho úprava veřejného prostoru od Karoliny k Elektře a Výstavišti ve stylu zastávky Česká v Brně (ul. Joštova). Autodopravu skrz lze odklonit na Těžařskou a dále K Trojhalí nebo Porážkovou. To by se mi líbilo.

    https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brno,_M%C4%9Bsto_Brno,_Jo%C5%A1tova%25282%2529.jpg

    Thumb up 10 Thumb down 2
  2. Martin Moravec :

    Karolina má být řešena komplexně jako jeden celek navazující na centrum. Řešit jednu nevyhovující část nemá smysl a jsou to vlastně vyhozené peníze oknem. Město a obvod se musí zamyslet, jak chce řešit automobilovou dopravu v centru s návazností na Karolinu a podle toho připravit plán. Nejde opravit jednu zastávku, pak jeden chodník a plácat se po zádech, jak investujeme. Hlavně se, ale podívat jak to funguje jinde a inspirovat se.

    Thumb up 34 Thumb down 2
  3. Máňa :

    opět se ukazuje diletanství DPO a jaký tam maj mrdník, když si neskontrolují vypracovanou zadávací dokumentaci. Příkazní smlouva s naddat je jen třešnička na dortu :-D

    Thumb up 5 Thumb down 3

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.